Bitcoin Forum
July 21, 2024, 04:38:35 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: hoe per uur handelen in cryptocurrency?  (Read 698 times)
basek (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
October 14, 2017, 10:55:03 PM
 #1

Ik ben nieuw in de wereld van de cryptocurrency en vroeg mij het volgende af.

Als je de statistieken realtime in de gaten houdt zou je per uur kunnen kopen en verkopen en zo langzaam naar boven kunnen klimmen met je winst.
Via welke weg (laagste fee per transactie e.d.) zou je dat het beste doen?

Bij voorbaat dank!

Groet,
Basek
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 15, 2017, 05:21:14 AM
 #2

Ik ben nieuw in de wereld van de cryptocurrency en vroeg mij het volgende af.

Als je de statistieken realtime in de gaten houdt zou je per uur kunnen kopen en verkopen en zo langzaam naar boven kunnen klimmen met je winst.
Via welke weg (laagste fee per transactie e.d.) zou je dat het beste doen?

Bij voorbaat dank!

Groet,
Basek

Het kopen en verkopen kun je het beste doen via de exchanges, dus nooit via handelaren.

Gaat het om kopen/verkopen van bitcoins t.o.v. euro kun je o.a. terecht bij (in volgorde van mijn persoonlijke voorkeur):
- gdax.com (onderdeel van coinbase.com)
- bl3p.eu (onderdeel van bitonic.nl - Nederlands bedrijf)
- bitstamp.net (Europees bedrijf)
- kraken.com

Allemaal werken ze met SEPA (BL3P.eu zelfs met iDeal).

Als het gaat om kopen/verkopen van altcoins dan komen poloniex.com en bittrex.com als eerste in gedachte. Daarnaast heb je nog sites als livecoin.net die wat kleiner is, maar daar worden dan weer coins verhandelt die elders niet verhandelt worden. En zo zijn er nog vele andere sites.

Let wel op: niet elke site is betrouwbaar. Bovenstaande sites hebben zich gedurende langere tijd bewezen; je zult op dit forum heel veel berichten over deze sites kunnen vinden. Sommige met negatieve ervaringen, maar over het algemeen positief.

En handel gaat niet per uur. De waarde verschilt per nanoseconde, het is namelijk een kwestie van vraag en aanbod. En trading-advies kan ik je niet geven.
Wanneer je daar op een gegeven moment wel handig in bent, kun je dit eventueel automatiseren, er zijn diverse bots (programma's die je op je computer kunt laten draaien) die de handel voor jou uitvoert, maar dat zijn geen wondermachines. Het zijn gewoon programma's die jouw handelen automatiseren (koop wanneer .... / verkoop wanneer .... / etc.). Voorbeelden zijn C.A.T., Gunbot, LeonArdo.
basek (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
October 15, 2017, 10:18:09 AM
 #3

Super Brobbel! Heel erg bedankt. Ik ga mij verder inlezen.
DeKoning93
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
October 22, 2017, 09:59:13 PM
 #4

Hoi Basek,

In aanvulling op de reactie van Brobbel: ik heb zelf ook goede ervaringen met Poloniex. Deze exchange is puur voor het verhandelen van cryptocurrencies. Je moet dus wel eerste ergens anders een crypto kopen met euro's en die op je Poloniex wallet laten storten. Als je er eenmaal aan gewend bent aan Poloniex werkt het heerlijk.

https://poloniex.com/

Groet Davey
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!