Bitcoin Forum
May 10, 2024, 01:01:39 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoins en Altcoins; de volgende stap  (Read 1281 times)
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 16, 2017, 09:41:05 AM
 #1

Goedemorgen beste Cryptomanen,

Na mij reeds te hebben ingeschreven in deze forum, wil ik toch even wat vragen stellen.

Tot nu toe:
Ik ben al lang geïnteresseerd in cryptocurrency en heb recent - zonder niet veel voorkennis - een behapbaar bedrag overgemaakt naar Coinbase om zo bitcoins te kopen. Van nature wantrouw ik snel dus deed ik de transactie via mijn creditcard omdat ik dat meer vertrouwde dan een SEPA overboeking. Enfin, ik had wat winst in een korte periode, maar door de fee's en transactiekosten kwam ik alsnog niet heel ver, domper. Mijn doel was overigens niet om te holden maar om te traden op GDAX.

Ik had veel gelezen over het plaatsen van een Limit order om zo een lagere fee te betalen. Ik kwam helaas niet uit met het plaatsen van mijn verkoop order omdat ik simpelweg niet wist hoeveel de aantal geplaatste BTC waard zou zijn op dat moment. Ook wist ik niet hoeveel ik boven de huidige waard moest zitten om een echte 'maker' te zijn. Uiteindelijk heb ik niet getrade op GDAX maar de BTC via Coinbase weer laten overmaken naar mijn bank.

Mijn doel nu:
Nu wil ik verschillende altcoins kopen en deze holden. Dit omdat ze relatief laag staan en omdat ik denk dat ze langterm meer waard worden.
Daarnaast wil ik ook Bitcoins aanschaffen om te holden, en wellicht een daarvan een klein percentage gebruiken om te traden. Omdat de koers hoog staat wacht ik hier nog mee tijdens/na de hard fork.

Ik heb uiteraard al veel op internet gelezen en gescrold maar na mijn Coinbase ervaring niet de volgende stap gezet. Door de komende hard fork wil ik toch genoeg voorkennis hebben om de strijd aan te gaan. Dan nu mijn vragen:
- Het handelen via een handelaar is makkelijk maar duurder. Raden jullie mij alsnog aan om dit te doen wanneer ik de coins ga holden, of alsnog via een Exchange?
- Bittrex biedt de meeste coins aan maar vind ik erg onduidelijk en onoverzichtelijk. Welke Exchange kan ik nog meer gebruiken voor het kopen van bitcoins en (zo goed als alle) altcoins?
- Ik wil 99% zeker zijn dat mijn coins veilig zijn. Welke wallet raden jullie mij aan (en vooral leg uit hoe) om de coins te holden?
- Het liefst maak ik geen gebruik van een hardware wallet. Is het dan gebruikelijk om de private keys als extra beveiliging gewoon 'droog' op een papiertje te schrijven, enz?


Alvast bedankt! jullie helpen mij enorm Wink
1715302899
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715302899

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715302899
Reply with quote  #2

1715302899
Report to moderator
1715302899
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715302899

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715302899
Reply with quote  #2

1715302899
Report to moderator
Activity + Trust + Earned Merit == The Most Recognized Users on Bitcointalk
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715302899
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715302899

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715302899
Reply with quote  #2

1715302899
Report to moderator
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 16, 2017, 11:44:23 AM
 #2

Goedemorgen beste Cryptomanen,

Na mij reeds te hebben ingeschreven in deze forum, wil ik toch even wat vragen stellen.

Tot nu toe:
Ik ben al lang geïnteresseerd in cryptocurrency en heb recent - zonder niet veel voorkennis - een behapbaar bedrag overgemaakt naar Coinbase om zo bitcoins te kopen. Van nature wantrouw ik snel dus deed ik de transactie via mijn creditcard omdat ik dat meer vertrouwde dan een SEPA overboeking. Enfin, ik had wat winst in een korte periode, maar door de fee's en transactiekosten kwam ik alsnog niet heel ver, domper. Mijn doel was overigens niet om te holden maar om te traden op GDAX.

Ik had veel gelezen over het plaatsen van een Limit order om zo een lagere fee te betalen. Ik kwam helaas niet uit met het plaatsen van mijn verkoop order omdat ik simpelweg niet wist hoeveel de aantal geplaatste BTC waard zou zijn op dat moment. Ook wist ik niet hoeveel ik boven de huidige waard moest zitten om een echte 'maker' te zijn. Uiteindelijk heb ik niet getrade op GDAX maar de BTC via Coinbase weer laten overmaken naar mijn bank.

Mijn doel nu:
Nu wil ik verschillende altcoins kopen en deze holden. Dit omdat ze relatief laag staan en omdat ik denk dat ze langterm meer waard worden.
Daarnaast wil ik ook Bitcoins aanschaffen om te holden, en wellicht een daarvan een klein percentage gebruiken om te traden. Omdat de koers hoog staat wacht ik hier nog mee tijdens/na de hard fork.

Ik heb uiteraard al veel op internet gelezen en gescrold maar na mijn Coinbase ervaring niet de volgende stap gezet. Door de komende hard fork wil ik toch genoeg voorkennis hebben om de strijd aan te gaan. Dan nu mijn vragen:
- Het handelen via een handelaar is makkelijk maar duurder. Raden jullie mij alsnog aan om dit te doen wanneer ik de coins ga holden, of alsnog via een Exchange?
- Bittrex biedt de meeste coins aan maar vind ik erg onduidelijk en onoverzichtelijk. Welke Exchange kan ik nog meer gebruiken voor het kopen van bitcoins en (zo goed als alle) altcoins?
- Ik wil 99% zeker zijn dat mijn coins veilig zijn. Welke wallet raden jullie mij aan (en vooral leg uit hoe) om de coins te holden?
- Het liefst maak ik geen gebruik van een hardware wallet. Is het dan gebruikelijk om de private keys als extra beveiliging gewoon 'droog' op een papiertje te schrijven, enz?


Alvast bedankt! jullie helpen mij enorm Wink

Allereerst een advies: ga nog eens terug naar je Coinbase ervaring en kijk goed naar jouw eigen argumenten. Wanneer ik die zo lees, is het voor jou misschien verstandig om NIET in crypto te gaan handelen en/of te investeren. Voor handel: je bent gevoelig voor paniekverkoop waardoor je juist flink verlies maakt. Voor beleggen: je hebt geen echte lange-termijn-visie.
Let wel, ik bedoel dit niet negatief, alleen als poging om je aan zelfreflectie te laten doen.

Bij handel heb je korte-termijn inzicht nodig in de koersontwikkelingen. Bij GDAX.com (en voor zover ik weet eigenlijk elke exchange) staan de koersen in beeld wanneer je een order wilt plaatsen. Om maker te worden moet je dus boven (bij een verkoopopdracht) of onder (bij een aankoopopdracht) die koers gaan zitten om maker te worden. Je bent al een maker als je dus daar net boven cq onder zit. En datzelfde geld eigenlijk voor elke exchange.

Wanneer je kijkt naar de handel in altcoins, de bekendsten zijn poloniex.com en bittrex.com. Bitfinance is ook nog een grote jongen, maar die vertrouw ik zelf niet zo.
Daarnaast heel veel kleinere exchanges als litecoin.net etc. Maar over overzichtelijkheid: die is bij de meesten vergelijkbaar.

Dan nog de vraag over de wallet:
- papieren wallet (uitprinten of opschrijven) is een heel veilige oplossing.
- multiasset wallets zijn bijv. Exodus.io en Jaxx.io - beiden met hun voor- en nadelen, maar wel veilig en goede ondersteuning.


En wat betreft de vraag over handel of exchanges: wanneer je je druk maakt om de kosten bij Coinbase - terwijl je de meest ongunstige keuzes (creditcardfees) maakt, de kosten bij handelaren zijn uiteindelijk nog hoger.
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 16, 2017, 01:53:58 PM
 #3

Goedemorgen beste Cryptomanen,

Na mij reeds te hebben ingeschreven in deze forum, wil ik toch even wat vragen stellen.

Tot nu toe:
Ik ben al lang geïnteresseerd in cryptocurrency en heb recent - zonder niet veel voorkennis - een behapbaar bedrag overgemaakt naar Coinbase om zo bitcoins te kopen. Van nature wantrouw ik snel dus deed ik de transactie via mijn creditcard omdat ik dat meer vertrouwde dan een SEPA overboeking. Enfin, ik had wat winst in een korte periode, maar door de fee's en transactiekosten kwam ik alsnog niet heel ver, domper. Mijn doel was overigens niet om te holden maar om te traden op GDAX.

Ik had veel gelezen over het plaatsen van een Limit order om zo een lagere fee te betalen. Ik kwam helaas niet uit met het plaatsen van mijn verkoop order omdat ik simpelweg niet wist hoeveel de aantal geplaatste BTC waard zou zijn op dat moment. Ook wist ik niet hoeveel ik boven de huidige waard moest zitten om een echte 'maker' te zijn. Uiteindelijk heb ik niet getrade op GDAX maar de BTC via Coinbase weer laten overmaken naar mijn bank.

Mijn doel nu:
Nu wil ik verschillende altcoins kopen en deze holden. Dit omdat ze relatief laag staan en omdat ik denk dat ze langterm meer waard worden.
Daarnaast wil ik ook Bitcoins aanschaffen om te holden, en wellicht een daarvan een klein percentage gebruiken om te traden. Omdat de koers hoog staat wacht ik hier nog mee tijdens/na de hard fork.

Ik heb uiteraard al veel op internet gelezen en gescrold maar na mijn Coinbase ervaring niet de volgende stap gezet. Door de komende hard fork wil ik toch genoeg voorkennis hebben om de strijd aan te gaan. Dan nu mijn vragen:
- Het handelen via een handelaar is makkelijk maar duurder. Raden jullie mij alsnog aan om dit te doen wanneer ik de coins ga holden, of alsnog via een Exchange?
- Bittrex biedt de meeste coins aan maar vind ik erg onduidelijk en onoverzichtelijk. Welke Exchange kan ik nog meer gebruiken voor het kopen van bitcoins en (zo goed als alle) altcoins?
- Ik wil 99% zeker zijn dat mijn coins veilig zijn. Welke wallet raden jullie mij aan (en vooral leg uit hoe) om de coins te holden?
- Het liefst maak ik geen gebruik van een hardware wallet. Is het dan gebruikelijk om de private keys als extra beveiliging gewoon 'droog' op een papiertje te schrijven, enz?


Alvast bedankt! jullie helpen mij enorm Wink

Allereerst een advies: ga nog eens terug naar je Coinbase ervaring en kijk goed naar jouw eigen argumenten. Wanneer ik die zo lees, is het voor jou misschien verstandig om NIET in crypto te gaan handelen en/of te investeren. Voor handel: je bent gevoelig voor paniekverkoop waardoor je juist flink verlies maakt. Voor beleggen: je hebt geen echte lange-termijn-visie.
Let wel, ik bedoel dit niet negatief, alleen als poging om je aan zelfreflectie te laten doen.

Bij handel heb je korte-termijn inzicht nodig in de koersontwikkelingen. Bij GDAX.com (en voor zover ik weet eigenlijk elke exchange) staan de koersen in beeld wanneer je een order wilt plaatsen. Om maker te worden moet je dus boven (bij een verkoopopdracht) of onder (bij een aankoopopdracht) die koers gaan zitten om maker te worden. Je bent al een maker als je dus daar net boven cq onder zit. En datzelfde geld eigenlijk voor elke exchange.

Wanneer je kijkt naar de handel in altcoins, de bekendsten zijn poloniex.com en bittrex.com. Bitfinance is ook nog een grote jongen, maar die vertrouw ik zelf niet zo.
Daarnaast heel veel kleinere exchanges als litecoin.net etc. Maar over overzichtelijkheid: die is bij de meesten vergelijkbaar.

Dan nog de vraag over de wallet:
- papieren wallet (uitprinten of opschrijven) is een heel veilige oplossing.
- multiasset wallets zijn bijv. Exodus.io en Jaxx.io - beiden met hun voor- en nadelen, maar wel veilig en goede ondersteuning.


En wat betreft de vraag over handel of exchanges: wanneer je je druk maakt om de kosten bij Coinbase - terwijl je de meest ongunstige keuzes (creditcardfees) maakt, de kosten bij handelaren zijn uiteindelijk nog hoger.

Brobbel, allereerst wil ik je bedanken voor je eerlijke en snelle antwoord.

Wellicht heb ik mij niet helemaal goed geprofileerd;
De ervaring op Coinbase is al een enige tijd geleden. Toen wilde ik als leek vertrouwen krijgen in het systeem en dus ook met het kopen uitbetalen van bitcoins in EURO. Het ging om een klein bedrag.
Ik ken het begrip paniekverkoop en weet ook dat het uiterst belangrijk is om te overwegen wanneer je coins inkoopt en verkoopt. Vaak is vasthouden the key to succes. Vooral op lange termijn.
Mijn lange-termijn-visie is daarom vooral om verschillende coins te kopen, waarin ik geloof, en deze vervolgens in een veilige wallet op te slaan voor de toekomst. Met 'toekomst' praat ik dan over jaren.
Op short-term gebied wil ik vooral traden in bitcoin. Zodra ik dit onder de knie heb wil ik mij gaan verdiepen in de ontwikkelingen van de andere coins. De focus ligt alsnog bij longterm.


Bedankt verder voor de opheldering betreft de limit order en de wallets!
Ik ben bang dat ik me toch even in bittrex moet storten Smiley

MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
October 16, 2017, 11:35:01 PM
 #4

Ja vind zelf Bittrex toch wel de beste en meest overzichtelijke exchange. Bitfinex is echt een ramp in vergelijking.
Ik kon zelf ook nooit me ID bevestigd krijgen op Coinbase dus wel interessant dat dat jou wel is gelukt.

-Ja zou altijd via een exchange kopen, ik heb het zelf wel in het verleden gedaan kopen via een handelaar maar reeds niet meer.
-Ja zo goed als alle altcoins word het niet en de kleinere exchanges hebben de neiging om gewoon alles en nog wat erop te pleuren, ookal is de coin dood/scam en nouja je ziet het plaatje al wel vormen..
-Ja ik houd alles zelf bij in een schetsboek (voor tekenen/schetsen) ben erg blij met dat besluit want ik heb al vele pagina's vol geschreven. Plus je hoort hier en daar nog wel verhalen van mensen die gehackt worden en dat is geen pretje natuurlijk.

Wat betreft wallets en dergelijke, een coldwallet zoals Ledger/trezor enz. zijn naar mijn mening toch wel een ''must have''. Voor de rest kun je in principe de wallets downloaden van de coins die van plan bent vast te houden. Tenzij ze ERC20 zijn, dan is mist/parity of www.myetherwallet.com een optie.
Ben zelf niet zo'n van fan Ethereum wallets.

Er zijn wel dergelijke bedrijven die bezig zijn met een universele wallet, dusver naar mijn wetenschap zijn er nog geen beschikbaar. Maar van Bitquence en Cardano weet ik dat zij hier bezig mee zijn.

Ja ik denk dat je er eerlijk gezegd meer aan hebt om technische analyses onder de knie te krijgen en op kort-mid termijnen altcoins te handelen. Niet echt daghandelen dus.
De markt is vrij onprofessioneel en emotioneel, er is genoeg volatiliteit en er zijn genoeg kansen. Als je dan daar wat succes in boekt en ook een beter begrip hebt van hoe de markt zich beweegt en hoe je zelf handelt, wat je minpuntjes en pluspuntjes zijn dat je langzaam naar daghandelen kunt toewerken.

In ieder geval veel succes met wat je ook besluit te doen.


natuuls
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
October 17, 2017, 03:05:38 PM
 #5


Ik heb uiteraard al veel op internet gelezen en gescrold maar na mijn Coinbase ervaring niet de volgende stap gezet. Door de komende hard fork wil ik toch genoeg voorkennis hebben om de strijd aan te gaan. Dan nu mijn vragen:
- Het handelen via een handelaar is makkelijk maar duurder. Raden jullie mij alsnog aan om dit te doen wanneer ik de coins ga holden, of alsnog via een Exchange?
Het uitvoeren van handelen is zelf best makkelijk. Wanneer te handelen is best lastig. Mijn ervaring is dat holden het beste is voor je returns. Ik weet nog dat ik 3000 ARK had gekocht bij 1 dollar, ik ging toendertijd handelen en heb nu in totale waarde minder dan als ik het gewoon had laten staan.

- Bittrex biedt de meeste coins aan maar vind ik erg onduidelijk en onoverzichtelijk. Welke Exchange kan ik nog meer gebruiken voor het kopen van bitcoins en (zo goed als alle) altcoins?
Bittrex zelf vind ik een van de meest overzichtelijke exchanges. Poloniex is ook een goede.

- Ik wil 99% zeker zijn dat mijn coins veilig zijn. Welke wallet raden jullie mij aan (en vooral leg uit hoe) om de coins te holden?
Ik zelf heb een hardware wallet genaamd Ledger Nano S. Dat is echt de gouden standaard van veiligheid voor je munten. Zelf heb ik van al m'n altcoins, die niet op de ledger kunnen, de wallet gebackupd met private key (beide encrypted in een zip file) en die op een usb stick opgeslagen.

- Het liefst maak ik geen gebruik van een hardware wallet. Is het dan gebruikelijk om de private keys als extra beveiliging gewoon 'droog' op een papiertje te schrijven, enz?
Klopt, dat is absoluut het beste, omdat het niet online staat opgeslagen. Bewaar het op een plek die waarvan alleen jij en wellicht je ouders (in het ernstige geval dat je een ongeluk krijgt en niets meer herinnerd).





Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 18, 2017, 08:06:42 AM
 #6

Ja vind zelf Bittrex toch wel de beste en meest overzichtelijke exchange. Bitfinex is echt een ramp in vergelijking.
Ik kon zelf ook nooit me ID bevestigd krijgen op Coinbase dus wel interessant dat dat jou wel is gelukt.

-Ja zou altijd via een exchange kopen, ik heb het zelf wel in het verleden gedaan kopen via een handelaar maar reeds niet meer.
-Ja zo goed als alle altcoins word het niet en de kleinere exchanges hebben de neiging om gewoon alles en nog wat erop te pleuren, ookal is de coin dood/scam en nouja je ziet het plaatje al wel vormen..
-Ja ik houd alles zelf bij in een schetsboek (voor tekenen/schetsen) ben erg blij met dat besluit want ik heb al vele pagina's vol geschreven. Plus je hoort hier en daar nog wel verhalen van mensen die gehackt worden en dat is geen pretje natuurlijk.

Wat betreft wallets en dergelijke, een coldwallet zoals Ledger/trezor enz. zijn naar mijn mening toch wel een ''must have''. Voor de rest kun je in principe de wallets downloaden van de coins die van plan bent vast te houden. Tenzij ze ERC20 zijn, dan is mist/parity of www.myetherwallet.com een optie.
Ben zelf niet zo'n van fan Ethereum wallets.

Er zijn wel dergelijke bedrijven die bezig zijn met een universele wallet, dusver naar mijn wetenschap zijn er nog geen beschikbaar. Maar van Bitquence en Cardano weet ik dat zij hier bezig mee zijn.

Ja ik denk dat je er eerlijk gezegd meer aan hebt om technische analyses onder de knie te krijgen en op kort-mid termijnen altcoins te handelen. Niet echt daghandelen dus.
De markt is vrij onprofessioneel en emotioneel, er is genoeg volatiliteit en er zijn genoeg kansen. Als je dan daar wat succes in boekt en ook een beter begrip hebt van hoe de markt zich beweegt en hoe je zelf handelt, wat je minpuntjes en pluspuntjes zijn dat je langzaam naar daghandelen kunt toewerken.

In ieder geval veel succes met wat je ook besluit te doen.



Dankje Moon.,
Het bevestigen met mijn ID op coinbase ging eigenlijk best goed. Ik ondervond daar geen problemen mee.
Ik las wat onenigheid over Bittrex en dat ze random accounts sluiten. Het zou gaan om accounts die geen volledige verificatie hebben, of om andere redenen zijn gesloten. Iemand hier ervaring mee of iets over gehoord?
Ondanks dit besluit ik alsnog te gaan traden op Bittrex. YouTube heeft mij al flink geholpen met het gebruik van de exchange.
Tot de tijd dat ik een Ledger heb, wil ik toch de coins veilig online onderbrengen. Kan je, als voorbeeld, de top 10 altoins onderbrengen bij myetherwallet?

Nu rest mij nog de volgende vragen Grin:
- Om te handelen op Bittrex heb je bitcoins nodig. Gezien het feit dat je niet met EURO bitcoins op Bittrex kunt kopen, dien je de bitcoins elders te kopen en te sturen naar Bittrex. Dit is duidelijk. Wat niet duidelijk is, is dat ik het beste de handelaren kan vermijden bij het kopen van coins en dit via een exchange moet doen. Ondanks dit lees ik dat de meeste hun bitcoins kopen via een handelaar als Bitonic enz. en het daarna versturen naar Bittrex. Is dit in dit geval de normale gang van zaken?
De optie om bitcoins op bijvoorbeeld Coinbase te kopen en daarna naar Bittrex te sturen, is dat uiteindelijk 'duurder'?

 
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 18, 2017, 08:12:45 AM
 #7


Ik heb uiteraard al veel op internet gelezen en gescrold maar na mijn Coinbase ervaring niet de volgende stap gezet. Door de komende hard fork wil ik toch genoeg voorkennis hebben om de strijd aan te gaan. Dan nu mijn vragen:
- Het handelen via een handelaar is makkelijk maar duurder. Raden jullie mij alsnog aan om dit te doen wanneer ik de coins ga holden, of alsnog via een Exchange?
Het uitvoeren van handelen is zelf best makkelijk. Wanneer te handelen is best lastig. Mijn ervaring is dat holden het beste is voor je returns. Ik weet nog dat ik 3000 ARK had gekocht bij 1 dollar, ik ging toendertijd handelen en heb nu in totale waarde minder dan als ik het gewoon had laten staan.

- Bittrex biedt de meeste coins aan maar vind ik erg onduidelijk en onoverzichtelijk. Welke Exchange kan ik nog meer gebruiken voor het kopen van bitcoins en (zo goed als alle) altcoins?
Bittrex zelf vind ik een van de meest overzichtelijke exchanges. Poloniex is ook een goede.

- Ik wil 99% zeker zijn dat mijn coins veilig zijn. Welke wallet raden jullie mij aan (en vooral leg uit hoe) om de coins te holden?
Ik zelf heb een hardware wallet genaamd Ledger Nano S. Dat is echt de gouden standaard van veiligheid voor je munten. Zelf heb ik van al m'n altcoins, die niet op de ledger kunnen, de wallet gebackupd met private key (beide encrypted in een zip file) en die op een usb stick opgeslagen.

- Het liefst maak ik geen gebruik van een hardware wallet. Is het dan gebruikelijk om de private keys als extra beveiliging gewoon 'droog' op een papiertje te schrijven, enz?
Klopt, dat is absoluut het beste, omdat het niet online staat opgeslagen. Bewaar het op een plek die waarvan alleen jij en wellicht je ouders (in het ernstige geval dat je een ongeluk krijgt en niets meer herinnerd).







Thanks voor je tips. Ik ben er nu van overtuigd om een hardware wallet aan te schaffen en om de private keys droog te noteren en op te slaan. Wellicht een kleiner percentage coins opslaan in een online wallet waarmee ik op een kortere termijn wil gaan traden.

Is het makkelijk om de privatekeys (droog) weer in het online systeem te krijgen? kun je deze gewoon zelf in een online wallet invoeren? En hoe lang duurt het tot de privatekeys weer online staan?
Blackwrench
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
October 18, 2017, 10:59:02 AM
 #8

Een andere goede exchange met veel altcoin keuze is Binance.com. Heeft ook redelijk lage handelsfee's. Bittrex ben ik zelf ook zeer tevreden over en juist super overzichtelijk en simpel t.o.v. andere exchanges.
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 18, 2017, 12:13:32 PM
 #9

[...] Nu rest mij nog de volgende vragen Grin:
- Om te handelen op Bittrex heb je bitcoins nodig. Gezien het feit dat je niet met EURO bitcoins op Bittrex kunt kopen, dien je de bitcoins elders te kopen en te sturen naar Bittrex. Dit is duidelijk. Wat niet duidelijk is, is dat ik het beste de handelaren kan vermijden bij het kopen van coins en dit via een exchange moet doen. Ondanks dit lees ik dat de meeste hun bitcoins kopen via een handelaar als Bitonic enz. en het daarna versturen naar Bittrex. Is dit in dit geval de normale gang van zaken?
De optie om bitcoins op bijvoorbeeld Coinbase te kopen en daarna naar Bittrex te sturen, is dat uiteindelijk 'duurder'?

Ik ben zelf al jarenlang tevreden klant bij Bitstamp.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 19, 2017, 08:58:13 AM
Last edit: October 19, 2017, 09:11:37 AM by peterspijzer
 #10

bitstamp fijne site, heb ik geen ervaring mee, maar ook al paar keer gehoord, inderdaad


lekker je bitcoins op paper wallet zetten! geeft rust PLUS je krijgt nog gratis Bitcoin Cash en Bitcoin Gold erbij !!!

en Bitfinex kan van mij gewoon het LAZERUS krijgen, wat een vervelende onoverzichtelijke onintuïtieve site VIND ik DAT zeg....

Bittrex vind ik fijn, Cryptopia ook, zelfs Poloniex kan ermee door


(maar Bitpetite.com natuurlijk de beste!  Cheesy Cheesy , hoewel, we hebben op advies van Macehead naar TenX gekeken, maar dat is ook een lekkere)






...maar het onderwerp nu:
die Stellar Lumen lijkt me een aardige altcoin, vanwege het feit dat IBM een beetje erin zit


brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 19, 2017, 09:36:01 AM
 #11

...

lekker je bitcoins op paper wallet zetten! geeft rust PLUS je krijgt nog gratis Bitcoin Cash en Bitcoin Gold erbij !!!

...

Dat is niet helemaal waar, Peter. Wanneer je nu bitcoins koopt dan heb je geen bitcoin cash. Alleen wanneer je op 1 augustus bitcoins had, heb je er op dat moment bitcoin cash bij gekregen.

Datzelfde geldt straks ook voor bitcoin gold: wanneer je bijvoorbeeld volgende maand bitcoins koopt, zit daar ook geen bitcoin gold bij. Maar wanneer je dat nu doet (dus voor de hardfork) dan heb je ze allebei te pakken.
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 19, 2017, 10:17:56 AM
Last edit: October 19, 2017, 11:09:32 AM by peterspijzer
 #12

tuurlijk brobbel, het moet natuurlijk al op paper wallet staan

ik ging ervan uit dat dat al duidelijk was....


de datum voor bitcoin cash was, dacht ik, 1 augustus 2017
de datum voor bitcoin gold wordt, meen ik, 25 oktober 2017

m.a.w.: toen ik mijn BTC op paper wallet zette, voelde ik een etherische rust over me heenkomen  Grin
en dat was circa 27 juli, een onvergetelijke, heerlijke dag!!





alles goed verders, brob?
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 23, 2017, 07:34:07 AM
 #13

Ben nog heel benieuwd naar het volgende:

- Is het makkelijk om de privatekeys (droog) weer in het online systeem te krijgen? kun je deze gewoon zelf in een online wallet invoeren? En hoe lang duurt het tot de privateKeys weer online staan?

- Om te handelen op Bittrex heb je bitcoins nodig. Gezien het feit dat je niet met EURO bitcoins op Bittrex kunt kopen, dien je de bitcoins elders te kopen en te sturen naar Bittrex. Wat niet duidelijk is, is dat ik het beste de handelaren kan vermijden bij het kopen van coins en dit via een exchange moet doen. Ondanks dit lees ik dat de meeste hun bitcoins kopen via een handelaar als Bitonic enz. en het daarna versturen naar Bittrex. Is dit in dit geval de normale gang van zaken?
De optie om bitcoins op bijvoorbeeld Coinbase te kopen en daarna naar Bittrex te sturen, is dat uiteindelijk 'duurder'?


Bedankt alvast!
sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 23, 2017, 09:31:21 AM
 #14

[...] - Om te handelen op Bittrex heb je bitcoins nodig. Gezien het feit dat je niet met EURO bitcoins op Bittrex kunt kopen, dien je de bitcoins elders te kopen en te sturen naar Bittrex. Wat niet duidelijk is, is dat ik het beste de handelaren kan vermijden bij het kopen van coins en dit via een exchange moet doen. Ondanks dit lees ik dat de meeste hun bitcoins kopen via een handelaar als Bitonic enz. en het daarna versturen naar Bittrex. Is dit in dit geval de normale gang van zaken?
De optie om bitcoins op bijvoorbeeld Coinbase te kopen en daarna naar Bittrex te sturen, is dat uiteindelijk 'duurder'? [...]

Ik koop mijn BTC al jaren naar tevredenheid op Bitstamp. Met een fee van 0,25% en een realistische koers vind ik dat de beste optie...

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 23, 2017, 05:24:06 PM
 #15

[...] - Om te handelen op Bittrex heb je bitcoins nodig. Gezien het feit dat je niet met EURO bitcoins op Bittrex kunt kopen, dien je de bitcoins elders te kopen en te sturen naar Bittrex. Wat niet duidelijk is, is dat ik het beste de handelaren kan vermijden bij het kopen van coins en dit via een exchange moet doen. Ondanks dit lees ik dat de meeste hun bitcoins kopen via een handelaar als Bitonic enz. en het daarna versturen naar Bittrex. Is dit in dit geval de normale gang van zaken?
De optie om bitcoins op bijvoorbeeld Coinbase te kopen en daarna naar Bittrex te sturen, is dat uiteindelijk 'duurder'? [...]

Ik koop mijn BTC al jaren naar tevredenheid op Bitstamp. Met een fee van 0,25% en een realistische koers vind ik dat de beste optie...

Ik koop mijn BTC eveneens naar tevredenheid op GDAX.com van Coinbase. Met een fee van 0,0% (als maker) en een realistische koers vind ik dat de beste optie...

Maar soms koop ik ze ook via BL3P.eu van Bitonic. Omdat die gebruik maken van iDeal kun je sneller handelen, alleen is de liquiditeit (hoeveelheid te verhandelen bitcoins) aan de lage kant als je dat vergelijkt met de anderen. Daar heb ik soms gebruik van gemaakt door op BL3P.eu te kopen, te verzenden naar GDAX.com een daar weer te verkopen met een leuke winst Wink
fromholland
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 107



View Profile
October 30, 2017, 10:45:49 AM
 #16

Nu rest mij nog de volgende vragen Grin:
- Om te handelen op Bittrex heb je bitcoins nodig. Gezien het feit dat je niet met EURO bitcoins op Bittrex kunt kopen, dien je de bitcoins elders te kopen en te sturen naar Bittrex. Dit is duidelijk. Wat niet duidelijk is, is dat ik het beste de handelaren kan vermijden bij het kopen van coins en dit via een exchange moet doen. Ondanks dit lees ik dat de meeste hun bitcoins kopen via een handelaar als Bitonic enz. en het daarna versturen naar Bittrex. Is dit in dit geval de normale gang van zaken?
De optie om bitcoins op bijvoorbeeld Coinbase te kopen en daarna naar Bittrex te sturen, is dat uiteindelijk 'duurder'?

 
Wat ik heb gedaan is bitcoins kopen op Kraken, dit is ook een exchange maar hier kun je dus gewoon Euro's naar overboeken met IBAN. Daar kun je dus BTC handelen en ook een aantal altcoins. Wil je andere alts kopen, dan kun je eenvoudig je BTC (of ETH bijv) naar Bittrex sturen en daarmee andere alts kopen.

Succes ermee!

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!