Bitcoin Forum
June 16, 2024, 04:27:39 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Politiek > Antwoorden op kamervragen (Dijsselbloem)  (Read 1358 times)
dotdvd (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 27
Merit: 0


View Profile
June 07, 2013, 06:09:59 PM
 #1

Extravers nieuws  Wink

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2013/06/07/antwoorden-op-vragen-bitcoin/antwoorden-op-vragen-bitcoin.pdf
cjp
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 124



View Profile WWW
June 09, 2013, 01:48:50 PM
 #2

Ik heb een vertaling gemaakt. Zouden jullie de vertaling willen controleren en eventueel verbeteringen willen voorstellen?

Donate to: 1KNgGhVJx4yKupWicMenyg6SLoS68nA6S8
http://cornwarecjp.github.io/amiko-pay/
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
June 09, 2013, 02:13:01 PM
 #3

dat betekent dus, dat als je BTC mijnt, je het ook op zou moeten geven als inkomsten?

10c
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 658
Merit: 100


BuyAnyLight - Blockchain LED Marketplace


View Profile
June 11, 2013, 06:05:07 PM
 #4

zag afgelopen vrijdag een persbericht hierover.
Heb gevraagt of er support is om dit een stapje verder te zetten en er werk van te maken.
Ik heb hiervoor een complete vertaling gemaakt en een pva en dit voorgelegd aan vladimir; hij heeft de juiste mensen om zich heen om er iets mee te kunnen doen en heb mezelf aangeboden om de voorman te zijn. Tot nog toe geen reactie van hem wat me eerlijk gezegt tegenvalt.
Ik heb wel meer dan 45 min de belastingdienst aan de telefoon gezeten. Was echt hilarisch  Grin
Als er belangstelling is laat het me dan even weten. Ik wilde dit serieus aanpakken maar heb daarvoor wel support nodig van de community.
Totdat die er is gaat er niet heel veel gebeuren op een mooie brief aan de belastingdienst en de minister na.

wolongong
Member
**
Offline Offline

Activity: 66
Merit: 10



View Profile
June 12, 2013, 08:04:49 PM
 #5

Waar wil je het over hebben dan? Volgens mij is het al heel lang zo dat als je als ondernemer inkomsten geniet in iets anders dan geld je gewoon winst/omzet belasting moet betalen tegen een aannemelijke koers. Als je over minen gaat beginnen maak je alleen maar slapende honden wakker.
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
June 16, 2013, 03:57:42 PM
 #6

Toch zou ik wel willen weten hoe het eigenlijk zit met mijnen en belastingen...

Mylon
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100

Mining FTW


View Profile
June 18, 2013, 04:27:11 PM
 #7

Voor zover ik begrepen heb, is "mining" gewoon "inkomsten uit andere bron" waar belasting over betaald moet worden.

Zie het als "Freelance" werk, je bent nog steeds verplicht er belasting over te betalen

Om zeker te zijn, adviseer ik om contact op te nemen met je accountant.

Het mooiste in Nederland, is dat er al wetgeving is voor lokale geldstelsels, en ze bitcoin gewoon daar onder schuiven en alles in de wet dus al geregeld is.

"All Your Base Are Belong To Us" by CATS
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
June 18, 2013, 04:37:37 PM
 #8

Voor zover ik begrepen heb, is "mining" gewoon "inkomsten uit andere bron" waar belasting over betaald moet worden.

Zie het als "Freelance" werk, je bent nog steeds verplicht er belasting over te betalen

Om zeker te zijn, adviseer ik om contact op te nemen met je accountant.

Het mooiste in Nederland, is dat er al wetgeving is voor lokale geldstelsels, en ze bitcoin gewoon daar onder schuiven en alles in de wet dus al geregeld is.

Het zijn pas inkomsten als je je geminde Bitcoins verkoopt, tot die tijd weet niemand hoeveel Bitcoins je hebt etc.
DAT is pas een voordeel, 1 van de Grote voordelen van bitcoin tegen over banken.
Lytse
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
June 18, 2013, 08:54:05 PM
 #9

Mag je ook je investeringen aftrekken? Krijg je ook die energiebelasting van 0.14 eurocent per kWh terug?  Mag je ook verlies aftrekken als je nog met een GPU mined?

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!