Bitcoin Forum
May 03, 2024, 12:19:17 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: wat is bitcoin?  (Read 986 times)
imreallyaniceguyy (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 19, 2017, 03:50:10 PM
 #1

Goedemiddag, ik ben nieuw hier en zou graag meer willen weten over de bitcoin. Wie kan mij helpen?
BitcoinCleanup.com: Learn why Bitcoin isn't bad for the environment
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714738757
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714738757

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714738757
Reply with quote  #2

1714738757
Report to moderator
1714738757
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714738757

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714738757
Reply with quote  #2

1714738757
Report to moderator
1714738757
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714738757

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714738757
Reply with quote  #2

1714738757
Report to moderator
MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
October 21, 2017, 09:03:09 AM
 #2

Ja google eens, kan wel een heel verhaal lullen over wat bitcoin is maar eerlijk gezegd kun je dat net zo makkelijk googlen.

Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
October 21, 2017, 01:25:41 PM
 #3

Google is je vriend inderdaad.... eventueel kan je op meesterbitcoin.nl kijken, daar staan veel dingen uitgelegd in het Nederlands.

peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 21, 2017, 01:59:26 PM
 #4

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2111438.0

peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
October 21, 2017, 02:03:21 PM
 #5

in principe komt het hierop neer:


nadat je ermee begonnen bent,

heb je uiteindelijk een inlognaam en een wachtwoord en een extra wachtwoord

nou, en dan heb je de beschikking over je bitcoins, waarbij je dan ook nog je bitcoinadres weet,

die je kan gebruiken om bitcoin naartoe te (laten) sturen



...... in een notedop



sbogovac
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2730
Merit: 1192


I don't believe in denial.


View Profile
October 21, 2017, 02:15:53 PM
 #6

Goedemiddag, ik ben nieuw hier en zou graag meer willen weten over de bitcoin. Wie kan mij helpen?

Laat me't proberen: wanneer u de diensten van een bank gebruikt, dan heb je "een paar" banken die een database bijhouden van wie, hoeveel geld heeft en naar wie die eventueel dat geld overmaakt. Deze dienst betalen vanzelfsprekend de klanten van deze banken, toch?

OK, nu BTC: er was dus iemand (men gaat eigenlijk uit van een groep mensen die voorzichtig genoeg waren om een pseudoniem te gebruiken, maar dat is een ander onderwerp) die bedacht dat dat ook eenvoudiger, transparanter, voordeliger en veiliger kon zonder tussenkomst van die banken. Het enige voordeel van deze banken was namelijk dat ze goed beveiligd zijn en deze service is uiteraard een prijs waard. Nu biedt BTC eigenlijk dezelfde service, alleen die database is niet meer 'gecentraliseerd' bij de bank maar 'gedecentraliseerd' bij alle klanten ("clients"). De veiligheid wordt nog steeds gewaarborgd door: 1. De database is volledig transparant: wat betekent dat elke klant alle transacties ziet en daardoor kan een "cliënt" (t/m 50%) niet zomaar een transactie "verzinnen" (de rest (+50%) zegt dan immers: hoho, waar komen die BTC vandaan?!?); en, 2. mensen willen (typisch) een "beloning" voor hun inspanningen en daarom is er "mijnbouw": het oplossen van uiterst ingewikkelde puzzeltjes met als compensatie een beloning in BTC voor degene die hem als eerste oplost (dit wordt daarom ook opgevat als "inflatie", er komen [nog] steeds BTC bij).

Nu is er natuurlijk veel meer (zoals de handel in en speculatie met muntjes, en er bestaan ondertussen allerlei soorten van "alternatieve" munten - Alt-coins), plus dit was een zeer eenvoudige uitleg, maar ik hoop dat het op zijn minst een beetje duidelijker is geworden...

Een goed begin (indien je redelijk Engels kunt lezen) is altijd het originele "white-paper" waarmee dit alles begon: Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System.

0x7442A5c37E513D335F53843cD20c00F77eAC7867
DeKoning93
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
October 21, 2017, 10:40:48 PM
 #7

Hoi Nice Guy  Cool

Welkom bij de crypto community! Naarmate je je meer zult verdiepen in blockchain zul je steeds meer van de technologie en de mogelijkheden begrijpen. Maar ik zal je een korte introductie geven.

Bitcoin is digitaal systeem om dingen van waarde uit te wisselen, zoals geld. De Bitcoin zelf is op zich al interessant, maar cryptocurrency in het algemeen draait vooral om de onderliggende techniek: blockchain. Blockchain is een technologie waarmee we informatie of waarde onderling kunnen uitwisselen, zonder dat een derde partij de integriteit van de transactie moet waarborgen. Het bewijs van alle
vormen van informatie uitwisseling wordt namelijk opgeslagen in een grootboek. Zie dit grootboek als een soort excel spreadsheet waarvan iedereen leesrechten heeft, maar (bijna) niemand schrijfrechten.

Het controleren van de "echtheid" van informatie wordt gecontroleerd door computers. Computers gebruiken de rekenkracht van hun grafische kaarten of processors om ingewikkelde cryptografische formules op te lossen, dit proces noemen we "minen". Dit minen is in feite het toevoegen van gecontroleerde informatie aan het grootboek (de spreadsheet). Wellicht kun je het je beter voorstellen op deze manier: je kunt dit minen zien als het moeten oplossen van een puzzel. De computer die als eerste het juiste puzzelstuk vindt dat aansluit op de puzzel, krijgt voor zijn inspanning een beloning in de vorm van Bitcoins. Zodra een nieuw "puzzelstuk" gevonden is wordt deze aan de puzzel toegevoegd. De puzzel is hier in feite synoniem voor het grootboek. En aangezien het grootboek publiek inzichtelijk is, betekent dit dus dat wanneer er een "puzzelstuk" gevonden is door een computer, dat iedereen hiervan direct op de hoogte is en er 1 vorm van waarheid bekend is bij iedereen die het grootboek (de spreadsheet) kan en wil inzien.

Nu, waarom is het belangrijk dat we zo'n ingewikkelde technologie om waarde te kunnen uitwisselen?
  • Financiele privacy: betalingen kunnen uitvoeren zonder dat iemand anders daar weet van heeft. Plus, je bent baas van je eigen geld.
  • Onafhankelijkheid: een vorm van communicatie en uitwisseling die niet gevoelig is voor corruptie en censuur.
  • Beschikbaarheid: een blockchain kan niet failliet gaan en kan niet kapot gaan. Dit in tegenstelling tot een bank of betalingsprovider.
  • Internationaal handelen: met cryptocurrency is nationaliteit en locatie niet meer van belang. Van NL naar US geld sturen kost (bijna) niks en duurt een paar seconden.
  • Automatisering: met blockchains kun je geld of "waarde" programmeren: denk bijv. aan de overdracht van het eigendom van land of vastgoed automatiseren.
  • Kosten: internationale transacties kosten nu best wel wat en duren lang. Dat is niet meer het geval met blockchains.

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar ik schrijf dagelijks over cryptocurrency op mijn website en zou je willen adviseren om die eens door te nemen.

Ik zou zeggen begin hier:
Introductie in Cryptocurrency (Cryptostart.nl)

Groet Davey
svennnny
Member
**
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 17


View Profile
October 31, 2017, 12:17:24 AM
 #8

Hoi Nice Guy  Cool

Welkom bij de crypto community! Naarmate je je meer zult verdiepen in blockchain zul je steeds meer van de technologie en de mogelijkheden begrijpen. Maar ik zal je een korte introductie geven.

Bitcoin is digitaal systeem om dingen van waarde uit te wisselen, zoals geld. De Bitcoin zelf is op zich al interessant, maar cryptocurrency in het algemeen draait vooral om de onderliggende techniek: blockchain. Blockchain is een technologie waarmee we informatie of waarde onderling kunnen uitwisselen, zonder dat een derde partij de integriteit van de transactie moet waarborgen. Het bewijs van alle
vormen van informatie uitwisseling wordt namelijk opgeslagen in een grootboek. Zie dit grootboek als een soort excel spreadsheet waarvan iedereen leesrechten heeft, maar (bijna) niemand schrijfrechten.

Het controleren van de "echtheid" van informatie wordt gecontroleerd door computers. Computers gebruiken de rekenkracht van hun grafische kaarten of processors om ingewikkelde cryptografische formules op te lossen, dit proces noemen we "minen". Dit minen is in feite het toevoegen van gecontroleerde informatie aan het grootboek (de spreadsheet). Wellicht kun je het je beter voorstellen op deze manier: je kunt dit minen zien als het moeten oplossen van een puzzel. De computer die als eerste het juiste puzzelstuk vindt dat aansluit op de puzzel, krijgt voor zijn inspanning een beloning in de vorm van Bitcoins. Zodra een nieuw "puzzelstuk" gevonden is wordt deze aan de puzzel toegevoegd. De puzzel is hier in feite synoniem voor het grootboek. En aangezien het grootboek publiek inzichtelijk is, betekent dit dus dat wanneer er een "puzzelstuk" gevonden is door een computer, dat iedereen hiervan direct op de hoogte is en er 1 vorm van waarheid bekend is bij iedereen die het grootboek (de spreadsheet) kan en wil inzien.

Nu, waarom is het belangrijk dat we zo'n ingewikkelde technologie om waarde te kunnen uitwisselen?
  • Financiele privacy: betalingen kunnen uitvoeren zonder dat iemand anders daar weet van heeft. Plus, je bent baas van je eigen geld.
  • Onafhankelijkheid: een vorm van communicatie en uitwisseling die niet gevoelig is voor corruptie en censuur.
  • Beschikbaarheid: een blockchain kan niet failliet gaan en kan niet kapot gaan. Dit in tegenstelling tot een bank of betalingsprovider.
  • Internationaal handelen: met cryptocurrency is nationaliteit en locatie niet meer van belang. Van NL naar US geld sturen kost (bijna) niks en duurt een paar seconden.
  • Automatisering: met blockchains kun je geld of "waarde" programmeren: denk bijv. aan de overdracht van het eigendom van land of vastgoed automatiseren.
  • Kosten: internationale transacties kosten nu best wel wat en duren lang. Dat is niet meer het geval met blockchains.

Ik kan nog wel even doorgaan. Maar ik schrijf dagelijks over cryptocurrency op mijn website en zou je willen adviseren om die eens door te nemen.

Ik zou zeggen begin hier:
Introductie in Cryptocurrency (Cryptostart.nl)

Groet Davey



Er zijn ook nadelen waarom benoem je die niet.
AntSharing
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 32
Merit: 0


View Profile
October 31, 2017, 11:00:07 AM
 #9

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjr0ca32prXAhWIthoKHYKWBuwQFggoMAA&url=https%3A%2F%2Fwww.coindesk.com%2Finformation%2Fwhat-is-bitcoin%2F&usg=AOvVaw01oDFElquL-Q8qHteEI0z2

"Wat is bitcoin?"
meteor99
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
October 31, 2017, 06:34:24 PM
 #10

Lees eens op je gemak bitcoininstructie.nl: veel tekst maar daarna snap je het belangrijkste deel.
Ruz05
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 59
Merit: 10


View Profile
October 31, 2017, 11:10:11 PM
 #11

Ja google eens, kan wel een heel verhaal lullen over wat bitcoin is maar eerlijk gezegd kun je dat net zo makkelijk googlen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!