Bitcoin Forum
May 01, 2024, 07:21:59 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Kan ik Bitconnect wel of niet vertrouwen?  (Read 1608 times)
cryptowoman2017 (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10

Javascript Developer / Technical writer, blogger


View Profile WWW
October 24, 2017, 08:36:15 AM
 #1

Onlangs heb ik voor het eerst wat BTC uitgeleend aan Bitconnect. Voor nu zonder problemen. Alleen als ik een beetje onderzoek doe, kom ik ook slechte verhalen tegen, zoals Ponzi scheme, geen informatie over het bedrijf, etc. Wat is jullie ervaring met Bitconnect?
1714591319
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714591319

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714591319
Reply with quote  #2

1714591319
Report to moderator
1714591319
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714591319

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714591319
Reply with quote  #2

1714591319
Report to moderator
Whoever mines the block which ends up containing your transaction will get its fee.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
October 24, 2017, 08:52:10 AM
 #2

Geen, want het is hoogstwaarschijnlijk een ponzi en dus blijf ik ervan weg. De mensen die het promoten verdienen grof geld aan verwijzingen (affiliate). En zij verdienen dan % over gestorte bedragen. Vooral bij youtubers is deze ponzi erg populair, logisch want zij bereiken veel mensen en kunnen daarom veel mensen verwijzen.

Ik zag ook een topic voorbij komen over Bitconnect, iemand die best wat onderzoek gedaan had en tot de conclusie kwam dat dit een nieuw HYIP is van een bekende ponzi schemer.

*even zoeken naar de topic* Verrek kan 'm niet vinden. Maar ik zou ervan weg blijven het zijn toch echt wel mensen (ik ken er zelf ook een paar) die het snelle geld zoeken en elke mogelijke reden vinden/bedenken om BCC te verdedigen op de meest irrationele manieren. Een kennis van mij probeerde mij ook erin te krijgen via zijn verwijzingslink en ik zei dat het een ponzi was, na wat te discussieren en ik talloze voorbeelden erbij heb gehaald van GROTE investereerders die ook gevallen zijn voor ponzi's en dat het soms best lastig kan zijn er door heen te prikken werd die boos en wat gevoelig, nou ik heb gewoon gezegd voel je je nu beledigd? Hij gaf inderdaad toe dat die zich dom voelde maar bleef geloven in BCC, gelukkig was die dan nog wel zo volwassen om er geen probleem van te maken (tis ook niet mijn schuld) maarja I don't care.

Zijn geld, uw geld, u moet het zelf weten. Ik zeg je alvast het is een ponzi. En zij kunnen elk moment sluiten en weglopen met de grote hoeveelheden BTC en je achterlaten met een de waardeloze coin BCC.

Naar mijn mening zijn het toch ook wel de minder bedachtzame types die hier aan meedoen. Scammers spelen vaak in op de zwaktes van mensen (gierigheid, onzerkheid en kudde mentaliteit). BCC is wel gierigheid en kudde mentaliteit. Geen belediging, het is juist goed als zulke dingen gezegd worden want dan weet je waar je aan toe bent.
Heb zelf ook op de harde manier geleerd. (alleen dan wel online, geen echt geld. Maar de methodes zijn hetzelfde gegarandeerd.)

Wat kun je van games toch veel leren Smiley

AntSharing
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 32
Merit: 0


View Profile
October 24, 2017, 12:41:00 PM
 #3

Zoals MoonIsBlue al zei, het is een ponzi scheme. Dus de oude investeerders krijgen het geld van de nieuwe investeerders. Vroeg of laat houd dit op en knalt het waarschijnlijk uit elkaar. je kan er veel winst mee maken. Maar ook in een klap veel verliezen als het systeem valt. Kies wijs
cryptowoman2017 (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10

Javascript Developer / Technical writer, blogger


View Profile WWW
October 24, 2017, 09:23:21 PM
 #4

Bedankt voor jullie wijze raadgevingen. Ik denk dat ik er verder ook maar weg van blijf.

Crypto_Addict
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
November 01, 2017, 01:01:57 PM
 #5

Bedankt voor jullie wijze raadgevingen. Ik denk dat ik er verder ook maar weg van blijf.



Ik blijf er persoonlijk ook van weg
MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
November 01, 2017, 01:33:47 PM
 #6

Bitconnect Song
Bitconnect Event in Thailand


cryptowoman2017 (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10

Javascript Developer / Technical writer, blogger


View Profile WWW
November 01, 2017, 09:27:55 PM
 #7


 Grin Dit is echt een behoorlijk rare marketing.
dennusd
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 54
Merit: 0


View Profile
November 03, 2017, 12:54:47 PM
 #8

Tsja... Gaan veel slechte verhalen over rond... Ik zou er iig ver weg van blijven
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
November 03, 2017, 01:22:43 PM
 #9

Bitconnect is gewoon een pyramide spel, simpel.

Ik zou er uit principe al niet in stappen.
Simba8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 22
Merit: 0


View Profile
November 03, 2017, 06:49:43 PM
 #10

Bitconnect niet te vertrouwen!! Zelf Vitalink Buterin (stichter Ethereum) zegt zelf dat hij bitconnect niet kent en het beschouwd als Ponzi!!! Check zijn twitter! Roll Eyes
kriem
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 13, 2017, 12:36:41 PM
 #11

Het is overduidelijk een pyramid scheme. Ook houden zij dmv trading bots en doordat bijna alle BCC in hun eigen bezit is, zo de koers kunstmatig hoog!

Overigens, het bedrijf is in Engeland recentelijk opgedoekt... Zal vast wel elders weer tevoorschijn komen!
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 13, 2017, 03:45:06 PM
 #12

https://bitcointalk.org/index.php?topic=2397578.0;topicseen

UK threatens to shut down BitConnect
SilenceOtherWorld
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 21, 2017, 09:00:34 AM
 #13

ik zou het niet doen iets wat te goed is om te geloven is is 9 van de 10x een scam
MissionPhailed
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 583
Merit: 503



View Profile
November 21, 2017, 06:57:37 PM
 #14

Desalniettemin gaan sommigen werkelijk all-in: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53300923#53300923 (zie bericht van zondag 19 november 2017 - 21:12). Een financiële vorm van Russische roulette.
Maat van mij zit er langer in en heeft zowaar wat winst eruit gesleept, maar dit is simpelweg puur geluk.
cryptowoman2017 (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 88
Merit: 10

Javascript Developer / Technical writer, blogger


View Profile WWW
November 21, 2017, 08:03:39 PM
 #15

Ja ik zie ook mensen die er grof geld in stoppen, en daar dan YouTube video's van maken en andere mensen lekker maken en vragen of ze ook even Bitcoins willen lenden via hun BitConnect referral linkje.  Huh Roll Eyes
Bloktsjeen
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 21, 2017, 11:22:32 PM
 #16

Ik kwam dit bericht op Reddit tegen over hoe Bitconnect het ponzi-scheme naar een hoger niveau heeft gebracht:

Let me tell you guys their secret. You might not like it but I think the creators are nothing but pure genius.
They state that they make money from using your investment for the trading bot and you get a piece of the profits. Whether this is true or not, this is NOT how Bitconnect makes their millions. First, they premined their own blockchain to hold a few million of their token. lets say they hold 5 million. 5 million worthless bitconnect tokens. Then when they open up the site and members are trying to lend, they are forced to buy bitconnect tokens since the bot ONLY accepts bitconnect tokens. They create demand for us to buy the coin. Now when you earn your daily interest, they pay you in USD, not bitcoin or bitconnect tokens. So when you are ready to cash out your usd, you have to BUY the bitconnect tokens AGAIN to cash out the usd thus adding more demand for the token. This makes the token able to be bought even if no new members come. Now here is the part that makes them genius. Whenever the value of the bitconnect token goes up just $1, they made $5 million. How? Remember they are holding 5 million tokens since the start so for every dollar it goes up, thats another $5 million in total value of their tokens. As long as they keep paying us that 1%, it will keep the coin value to go up. The best part is bitconnect tokens are being bought with fake usd that you earned as payment thus always creating buy power for bitconnect even if no new members join! The best part is they probably don't even touch it since they might actually be making profits from their trade bot but still this could keep on going and going AS LONG as they keep paying us. So why stop and run if every dollar bitconnect goes up they make millions? and what they pay us is probably like 2% of what they make . THIS is why there are 4 other bitconnects being created. People are starting to see what how bitconnect changed the ponzi game with the power of blockchain. Imagine this technolgy is so powerful and disruptive it could actually make such a simple ponizi scheme legitimate? I guess we will see.
Panda Trump
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 588
Merit: 254



View Profile WWW
November 22, 2017, 07:53:15 AM
 #17

Ik kwam dit bericht op Reddit tegen over hoe Bitconnect het ponzi-scheme naar een hoger niveau heeft gebracht:

Let me tell you guys their secret. You might not like it but I think the creators are nothing but pure genius.
They state that they make money from using your investment for the trading bot and you get a piece of the profits. Whether this is true or not, this is NOT how Bitconnect makes their millions. First, they premined their own blockchain to hold a few million of their token. lets say they hold 5 million. 5 million worthless bitconnect tokens. Then when they open up the site and members are trying to lend, they are forced to buy bitconnect tokens since the bot ONLY accepts bitconnect tokens. They create demand for us to buy the coin. Now when you earn your daily interest, they pay you in USD, not bitcoin or bitconnect tokens. So when you are ready to cash out your usd, you have to BUY the bitconnect tokens AGAIN to cash out the usd thus adding more demand for the token. This makes the token able to be bought even if no new members come. Now here is the part that makes them genius. Whenever the value of the bitconnect token goes up just $1, they made $5 million. How? Remember they are holding 5 million tokens since the start so for every dollar it goes up, thats another $5 million in total value of their tokens. As long as they keep paying us that 1%, it will keep the coin value to go up. The best part is bitconnect tokens are being bought with fake usd that you earned as payment thus always creating buy power for bitconnect even if no new members join! The best part is they probably don't even touch it since they might actually be making profits from their trade bot but still this could keep on going and going AS LONG as they keep paying us. So why stop and run if every dollar bitconnect goes up they make millions? and what they pay us is probably like 2% of what they make . THIS is why there are 4 other bitconnects being created. People are starting to see what how bitconnect changed the ponzi game with the power of blockchain. Imagine this technolgy is so powerful and disruptive it could actually make such a simple ponizi scheme legitimate? I guess we will see.

Ja, maar als ze alles verkopen zakt die prijs in elkaar en wil niemand het meer.... Ik betwijfel dat het beter werkt dan normale ponzi schemes.

Hoe dan ook, komt er een eind aan, aangezien er op een gegeven moment geen geld meer in de wereld te vinden zijn om erin te stoppen. Er gaan dus hoe dan ook mensen heel veel geld verliezen wanneer het instort. De vraag is alleen... wanneer stort het in?

Regards,
Trump

michaelbit87
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 1

Everyone Is A Bank


View Profile
January 06, 2018, 10:29:49 AM
 #18

Thanks voor alle input! Lekker wegblijven dus bij deze dubieuze praktijken

GetBABB.com | JOIN TOKEN SALE
Jopie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
January 16, 2018, 08:58:10 AM
 #19

Inderdaad wegblijven bij bitconnect. Als je dan een beetje rendement wil halen op je crypto munten kun je beter pos (proof of stake) munten aanschaffen en deze staken.

Voorbeelden van pos coins zijn:

Reddcoin
Stratis
Radium
Cloak

En zo zijn er nog wel meer. Elke munt geeft weer zijn eigen rendement en het is afhankelijk hoeveel coins je hebt. Hoe meer coins hoe groter de kans dat het netwerk ze "oppikt" voor het staken.

marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
January 17, 2018, 06:25:12 PM
 #20

Ik hoop dat je je BTC er op tijd hebt uitgetrokken

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!