Bitcoin Forum
June 18, 2024, 11:30:35 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Noob vragen - Hoe begin ik?  (Read 501 times)
noah349 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
October 24, 2017, 11:43:23 PM
 #1

Oke ik ben sinds een week begonnen met crypto currencie en heb mij al veel ingelezen en begin het een beetje te begrijpen met inkopen en verkopen.

Ik heb een wallet aangemaakt op MyEtherWallet.com en er voor 100 euro aan ETH gekocht. Nu wil ik met deze coins weer andere coins gaan inkopen. Maar hoe doe ik dat?
Doe ik dat ook op MyEtherWallet? of is het handig daar een andere site voor te gebruiken. En hoe kan ik mijn ETH (of andere coins) weer verkopen?

Zoals je hoort snap ik er nog niet veel van maar vindt het wel al super interessant! En ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 25, 2017, 04:06:37 AM
 #2

Oke ik ben sinds een week begonnen met crypto currencie en heb mij al veel ingelezen en begin het een beetje te begrijpen met inkopen en verkopen.

Ik heb een wallet aangemaakt op MyEtherWallet.com en er voor 100 euro aan ETH gekocht. Nu wil ik met deze coins weer andere coins gaan inkopen. Maar hoe doe ik dat?
Doe ik dat ook op MyEtherWallet? of is het handig daar een andere site voor te gebruiken. En hoe kan ik mijn ETH (of andere coins) weer verkopen?

Zoals je hoort snap ik er nog niet veel van maar vindt het wel al super interessant! En ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!


Er zijn verschillende mogelijkheden.

De eerste is het kopen/verkopen via een exchange (de meest gunstige vorm) zoals bittrex.com en poloniex.com (er zijn heel veel exchanges, zowel echte als scam, dus pas goed op voordat je ergens je coins heenstuurt!). Je stuurt dan (een deel van) je ETH naar die exchange (je krijgt je eigen walletaddress daar) en kunt ze daar verhandelen.

Een andere mogelijkheid is bijv. shapeshift.io - je kunt hier ook je coins verhandelen zonder tussenkomst van een exchange, dus je stuurt je ETH er naar toe en krijgt bijvoorbeeld BTC of LTC of een-van-de-vele-andere-coins voor terug. Voordeel: eenvoudiger werken, nadeel: koersen zijn -mede door de kostenopslag- ongunstiger.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!