Bitcoin Forum
May 03, 2024, 09:02:11 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Privatekey/wallet help needed  (Read 812 times)
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 26, 2017, 12:21:57 PM
 #1

Goedemiddag,

Even een vraag betreft Wallets:

Momenteel gebruik ik EXODUS als wallet om een aantal coins op te slaan. Graag zou ik ook mijn andere Altcoins van de exchange willen halen. Helaas support EXODUS niet deze coins.

Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)

Vraag 2:
Wil graag alles backuppen op een paperwallet. Hoe werkt dat met de privatkey? Kan ik mijn bitcoins/privatekey volledig uit het systeem halen en alléén op papier hebben staan?
Hoe krijg ik mijn privetkey weer terug in het systeem?

Alvast bedankt! Kiss
1714726931
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714726931

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714726931
Reply with quote  #2

1714726931
Report to moderator
1714726931
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714726931

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714726931
Reply with quote  #2

1714726931
Report to moderator
No Gods or Kings. Only Bitcoin
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714726931
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714726931

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714726931
Reply with quote  #2

1714726931
Report to moderator
1714726931
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714726931

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714726931
Reply with quote  #2

1714726931
Report to moderator
marv1n
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 334
Merit: 103


View Profile
October 26, 2017, 06:27:20 PM
 #2

Goedemiddag,

Even een vraag betreft Wallets:

Momenteel gebruik ik EXODUS als wallet om een aantal coins op te slaan. Graag zou ik ook mijn andere Altcoins van de exchange willen halen. Helaas support EXODUS niet deze coins.

Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)


komt er op aan welke altcoins je hebt?

Quote
Vraag 2:
Wil graag alles backuppen op een paperwallet. Hoe werkt dat met de privatkey? Kan ik mijn bitcoins/privatekey volledig uit het systeem halen en alléén op papier hebben staan?
Hoe krijg ik mijn privetkey weer terug in het systeem?

ja dat kan, privatkey is alleen stuk code, meeste paper wallets zijn met QR
beste uitleg kun je op youtube vinden-> https://www.youtube.com/watch?v=1Vnt1NwQfxc

   SEMUX   -   An innovative high-performance blockchain platform   
▬▬▬▬▬      Powered by Semux BFT consensus algorithm      ▬▬▬▬▬
Github    -    Discord    -    Twitter    -    Telegram    -    Get Free Airdrop Now!
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 26, 2017, 06:59:47 PM
 #3

Momenteel gebruik ik EXODUS als wallet om een aantal coins op te slaan. Graag zou ik ook mijn andere Altcoins van de exchange willen halen. Helaas support EXODUS niet deze coins.

Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)



Inderdaad: welke altcoins?
Een alternatieve wallet is Jaxx.io of Coinomi.com - maar ook dan heb je niet alle coins afgedekt.
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 27, 2017, 08:00:34 AM
 #4

Bedankt voor de link met info over de paper wallet.
Ben er wel iets wijzer van geworden. Alleen ben je dus wel genoodzaakt om een QR code te scannen met een app die dat ondersteund. Ook moet je dus je coins eerst op die app hebben staan, QR code scannen, vervolgens sturen naar je paper wallet.

Misschien ben ik ontzettende noob, maar ik doelde meer op zelf 'handmatig' the privatekeys op een blaadje noteren en klaar. Uiteraard staan ze dan nog in het systeem maar ik snap nu dat je dat niet, zonder online te senden of receiven, uit de blokchain kan halen.



Jullie vraag over welke coins:
Stel je wilt BTC, Litecoin, Eth, NEO, Ripple, Stratis, enz. onderbrengen, dan is dat niet mogelijk in één veilige wallet. Of heb ik dat mis?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 27, 2017, 08:23:12 AM
 #5

Bedankt voor de link met info over de paper wallet.
Ben er wel iets wijzer van geworden. Alleen ben je dus wel genoodzaakt om een QR code te scannen met een app die dat ondersteund. Ook moet je dus je coins eerst op die app hebben staan, QR code scannen, vervolgens sturen naar je paper wallet.

Misschien ben ik ontzettende noob, maar ik doelde meer op zelf 'handmatig' the privatekeys op een blaadje noteren en klaar. Uiteraard staan ze dan nog in het systeem maar ik snap nu dat je dat niet, zonder online te senden of receiven, uit de blokchain kan halen.



Jullie vraag over welke coins:
Stel je wilt BTC, Litecoin, Eth, NEO, Ripple, Stratis, enz. onderbrengen, dan is dat niet mogelijk in één veilige wallet. Of heb ik dat mis?


Coinomi komt een heel eind. Alleen momenteel heeft Coinomi alleen een Android app.
splashfu
Member
**
Offline Offline

Activity: 292
Merit: 10


View Profile WWW
October 27, 2017, 06:57:54 PM
 #6

het veiligst is om gewoon een ledger wallet te kopen en daar al je alts mee op te slaan

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 27, 2017, 07:38:14 PM
 #7

...
Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)
...

het veiligst is om gewoon een ledger wallet te kopen en daar al je alts mee op te slaan

 Huh
En waarom geef je dat als antwoord, terwijl OP juist aangeeft geen hardware wallet te willen gebruiken?

Bovendien kun je op een ledger wallet ook maar een (zeer) beperkt aantal alts opslaan.
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 30, 2017, 07:12:11 AM
 #8

...
Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)
...

het veiligst is om gewoon een ledger wallet te kopen en daar al je alts mee op te slaan

 Huh
En waarom geef je dat als antwoord, terwijl OP juist aangeeft geen hardware wallet te willen gebruiken?

Bovendien kun je op een ledger wallet ook maar een (zeer) beperkt aantal alts opslaan.

Thanks Brobbel  Wink
AntSharing
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 32
Merit: 0


View Profile
October 31, 2017, 11:03:24 AM
 #9

...
Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)
...

het veiligst is om gewoon een ledger wallet te kopen en daar al je alts mee op te slaan

 Huh
En waarom geef je dat als antwoord, terwijl OP juist aangeeft geen hardware wallet te willen gebruiken?

Bovendien kun je op een ledger wallet ook maar een (zeer) beperkt aantal alts opslaan.

Valt wel mee brommel. Ik heb een ledger en kan bijna al mn coins kwijt. Alle ERC20 tokens kunnen erop + veel andere bekende munten.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
October 31, 2017, 12:23:11 PM
 #10

...
Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)
...

het veiligst is om gewoon een ledger wallet te kopen en daar al je alts mee op te slaan

 Huh
En waarom geef je dat als antwoord, terwijl OP juist aangeeft geen hardware wallet te willen gebruiken?

Bovendien kun je op een ledger wallet ook maar een (zeer) beperkt aantal alts opslaan.

Valt wel mee brommel. Ik heb een ledger en kan bijna al mn coins kwijt. Alle ERC20 tokens kunnen erop + veel andere bekende munten.

Dank voor je verhaspeling van mijn naam  Wink

Ik zie een stuk of 13 coins (dus 12 altcoins naast bitcoin) en inderdaad alle ERC20 tokens via MyEtherwallet.com (niet via de native app).
Maar er zijn heel wat meer altcoins; Monero is een bekende ontbrekende altcoin. Overigens begrijpelijk, want dat schijnt een hele lastige te zijn om te implementeren.

Maar -nu we dan toch op de hardware wallets zijn aangeland, sorry OP: even een zijstraatje- Ledger ondersteunt wel meer altcoins dan Trezor.
meteor99
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
November 02, 2017, 06:36:13 PM
 #11

Hoe je veilig een paper wallet maakt en bewaard staat op http://bitcoininstructie.nl/ (hoofdstuk 8 & 9).
JorisK
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 199
Merit: 128



View Profile
November 03, 2017, 10:58:04 AM
 #12

Goedemiddag,

Even een vraag betreft Wallets:

Momenteel gebruik ik EXODUS als wallet om een aantal coins op te slaan. Graag zou ik ook mijn andere Altcoins van de exchange willen halen. Helaas support EXODUS niet deze coins.

Vraag 1:
Waar kan ik mijn overige Altcoins onderbrengen? (geen hardware wallet)

Vraag 2:
Wil graag alles backuppen op een paperwallet. Hoe werkt dat met de privatkey? Kan ik mijn bitcoins/privatekey volledig uit het systeem halen en alléén op papier hebben staan?
Hoe krijg ik mijn privetkey weer terug in het systeem?

Alvast bedankt! Kiss


De meeste wallets ondersteunen enkel de polulairste altcoins. Jaxx kent nog een aantal leuke altcoins zoals ZCash, wat Exodus niet heeft.

1) Je zou Exodus Eden kunnen proberen. Het is in feite hetzelfde als Exodus, maar met veel meer altcoins die ondersteund worden.
Je kan dit vinden op http://www.exodus.io/eden/

2) Als je in Exodus op CTRL+D drukt, opent het developers scherm en vanuit daar kan je al je private keys exporteren. Let op, iemand die die code in handen heeft heeft alles wat je bezit.

Als het om aardig wat geld gaat, raad ik je aan serieus om te gaan met backups/private keys/etc.
Zelf gebruik ik:
- Mycelium voor wat btc bij de hand op mijn telefoon (het is meer voor de fun Smiley )
- Afgegrendelde laptop met wallet (Cold storage) waarop ik alle transacties kan doen, alles vergrendeld met wachtwoorden, en enkel OS + Wallet erop.
- Backup sleutels / private keys in een kluis in een bank (kost je iets meer dan een tientje per maand, en je keys zitten veilig achter een kluisdeur van het formaat dat je in Oceans Eleven zit Cheesy )


MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
November 03, 2017, 12:40:09 PM
 #13

Bedankt voor de link met info over de paper wallet.
Ben er wel iets wijzer van geworden. Alleen ben je dus wel genoodzaakt om een QR code te scannen met een app die dat ondersteund. Ook moet je dus je coins eerst op die app hebben staan, QR code scannen, vervolgens sturen naar je paper wallet.

Misschien ben ik ontzettende noob, maar ik doelde meer op zelf 'handmatig' the privatekeys op een blaadje noteren en klaar. Uiteraard staan ze dan nog in het systeem maar ik snap nu dat je dat niet, zonder online te senden of receiven, uit de blokchain kan halen.



Jullie vraag over welke coins:
Stel je wilt BTC, Litecoin, Eth, NEO, Ripple, Stratis, enz. onderbrengen, dan is dat niet mogelijk in één veilige wallet. Of heb ik dat mis?


Elk van deze coins, behalve van ripple daar weet ik het niet van, heeft een wallet die je kunt instaleren. Voor NEO en Stratis zou ik sowieso ze in de toegewezen wallets houden van de devs aangezien je Stratis kunt staken voor meer Stratis en NEO kunt staken in je wallet voor het genereren van GAS. Dus ook nog wat passieve inkomsten van twee coins die er waarschijnlijk nog wel een poosje zullen zijn.

Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
November 03, 2017, 03:21:57 PM
 #14

Thanks voor de info, hier heb ik veel aan!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!