Bitcoin Forum
April 26, 2024, 10:51:39 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Kjøpe Trezor i Norge  (Read 1310 times)
TCK (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 04, 2017, 01:29:24 PM
 #1

Jeg vil ha en Trezor men gidder ikke vente ukevis på å få den fra utlandet. Men jeg vil heller ikke betale dobbel pris i Norge. Er det noen nettbutikk i Norge som selger (ekte) Trezor rimelig og med rask levering?
1714171899
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714171899

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714171899
Reply with quote  #2

1714171899
Report to moderator
"There should not be any signed int. If you've found a signed int somewhere, please tell me (within the next 25 years please) and I'll change it to unsigned int." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714171899
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714171899

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714171899
Reply with quote  #2

1714171899
Report to moderator
1714171899
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714171899

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714171899
Reply with quote  #2

1714171899
Report to moderator
TCK (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 05, 2017, 10:46:16 AM
 #2

Takker supersheriffen, da har jeg bestilt Smiley
3ni9ma
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
January 12, 2018, 12:05:33 PM
 #3

Takker supersheriffen, da har jeg bestilt Smiley
Hei.
Hvordan gikk det med fortolling?
Har hørt mye dårlig om DHL Express tidligere - som gjerne har tatt fortollingsgebyr på rundt 500 kr (+ mva på varene) ved innførsel til Norge.
Men dette er litt gamle saker - så aner jo ikke om det er likt nå. Ønsker gjerne å høre din erfaring.

På forhånd takk for svar Smiley
SatoshMadness
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
January 14, 2018, 01:11:25 PM
 #4

Jeg fikk fortollingsgebyr på 580 kr. Da jeg betalte for ekspress levering måtte jeg også betale mer i toll.
Trezoren kostet meg plutselig 1800 kr. 
3ni9ma
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
January 15, 2018, 11:23:13 AM
 #5

Takk. Det bekreftet min mistanke ...

Ser at Trezor bare tilbyr DHL som leveringsalternativ til Norge. Ser ut til at Standard Shipping bare er tilgjengelig innenfor EU.
Litt usikker på hvordan jeg skal løse dette - da det er litt mindre aktuelt når prisen blir det dobbelte. Har sendt en support-henvendelse til Trezor med spørsmål om å tillate "Standard Shipping" til Norge, i håp om at det skal bli billigere. Avventer svar.
3ni9ma
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
January 17, 2018, 12:58:13 PM
 #6

Var ikke mye å hente fra Trezor.
Litt usikker på hva jeg skal gjøre - da jeg synes det er litt i overkant med 67% økning i prisen pga DHL sitt fortollingsgebyr. Det smerter nok mest fordi en føler en må betale "dobbel" pris uten å få noe tilbake for det ...
Ser i tillegg at det er ny Trezor på vei, selv om den er et stykke unna ...

Det blir vel til slutt en avveining mellom risiko og pris ...

Er Trezor One verdt 1600-1800 kr?

Quote from: Trezor
Thank you for contacting TREZOR Support. I'm happy to help you.

The standard shipping is available mainly for member states of European Union. Standard shipping tends to be also rather unreliable. The delivery time with the standard shipping the delivery may also take between 5 days to 6 weeks.

With that said, I still do understand what you're pointing at, but the customs duties and taxes are always calculated based on the local laws of the destination country, so there is not much we can do about that. DHL also has their own standards when dealing with customs.

We are still working on better solutions with regards to the shipping methods.
Albeagle
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 37
Merit: 0


View Profile
January 17, 2018, 05:27:21 PM
 #7

hvor mange dager tokk det før den ankom?
magle
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
January 17, 2018, 05:33:17 PM
 #8

Det kan være man skal lave en forretningen hvor man sælger Trezor fra Danmark til Norge.

Værdi sætters bare som USB Pen til 80 kr. og så er den klaret. ;-)
Cryp2store
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
February 11, 2018, 12:49:30 PM
 #9

Hei, ser at denne posten ble skrevet for en stund siden, men vil bare informere om at hos oss på https://cryp2store.no har du muligheten til å kjøpe Trezor. Vi har fri frakt ut Februar og har tilbud på Trezor.

Vi har rask levering og sporing på alle våre sendinger.

Vi vil få inn flere produkter snart, og jobber mot å kunne sende ut til hele Skandinavia, men foreløpig sender vi bare i Norge.

Ta gjerne en tur innom å se hva vi har å tilby:)

Vi er selvfølgelig autorisert forhandler av Trezor!
Hagfors
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
February 13, 2018, 09:01:54 PM
 #10

Fikk en Trezor levert med non-express levering her for en ukes tid siden. Det kom akkurat en mail om at fortollingen var utført, men jeg har ikke fått regningen i posten enda. Kan oppdatere med info når jeg får denne. Hittil har jeg betalt ca. 1000 kroner for Trezoren eks MVA/gebyrer.
Radientgurkin
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 182
Merit: 108



View Profile
February 18, 2018, 03:17:44 PM
 #11

Jeg kan anbefale at straks du bestemmer deg fo å kjøpe Trezor (eller ledger for den saks skyld) er det like godt å kjøpe 2 stk.

Årsak: Når du engang behøver en backup pga den første er ødelagt/mistet er det godt å ikke måte vente på ny bestilling.

3ni9ma
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
February 18, 2018, 03:51:33 PM
 #12

Bestilte fra Cryp2Store som har innlegg over her. Veldig rask levering. Er også nevnt på Trezor.io som reseller.

Ser elles at Norges Bitcoin- og Blockchainforening (som eg ikkje har noko kjennskap til) har samarbeid med bitcoin-wallet.no som ikkje har Trezor på lager. Dei ser ikkje ut til å være autorisert reseller.

Alternativer for å handle i Norge ser vertfall ut til å eksistere.
3ni9ma
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
February 18, 2018, 03:57:49 PM
 #13

Jeg kan anbefale at straks du bestemmer deg fo å kjøpe Trezor (eller ledger for den saks skyld) er det like godt å kjøpe 2 stk.

Årsak: Når du engang behøver en backup pga den første er ødelagt/mistet er det godt å ikke måte vente på ny bestilling.


Om du MÅ ha tilgang til verdiene og ikkje har Trezor i hendene lenger - så finnes det alternativer for å få tilgang til kontoene med recovery seed. (Gjelder vertfall Bitcoin og MyEtherWallet.) Men klart du på den måten mister fordelene og tryggheten med Trezor / Ledger.

Det er truleg nokon som har erfaring med dette, noko eg ikkje har.
Hagfors
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
February 22, 2018, 04:04:24 PM
 #14

Fikk en Trezor levert med non-express levering her for en ukes tid siden. Det kom akkurat en mail om at fortollingen var utført, men jeg har ikke fått regningen i posten enda. Kan oppdatere med info når jeg får denne. Hittil har jeg betalt ca. 1000 kroner for Trezoren eks MVA/gebyrer.

Fikk regninga fra DHL i dag. 400 i mva+gebyr, gebyret var ca. halvparten. Totalt kom trezoren på 1400, samme som de norske forhandlerene. Alle de norske var utsolgt så det var raskeste mulige måte for meg å få tak i en wallet.
Prinsessen
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 50
Merit: 0


View Profile
April 24, 2018, 08:26:01 AM
 #15

någon som handlat nyligen?
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!