Bitcoin Forum
May 06, 2024, 08:05:45 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: trailling stop los crypto waar?  (Read 863 times)
dnns1973 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 07, 2017, 01:06:44 PM
 #1

Beste forum leden

Sinds kort zijn we begonnen met het kopen van cryptocurrency na het doorlopen van diverse fora en andere internet sites zijn we begonnen op Kraken. Dit omdat hier een tal van mogelijkheden zouden zijn om te handelen naar het schijnt dit in augustus gestopt je kan hier nog maar op een aantal manieren handelen. Welke betrouwbare  exchances bieden meer mogelijkheden in handelen vooral trailling stop los geniet onze voorkeur.



Bitcoin mining is now a specialized and very risky industry, just like gold mining. Amateur miners are unlikely to make much money, and may even lose money. Bitcoin is much more than just mining, though!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 07, 2017, 04:30:49 PM
 #2

Beste forum leden

Sinds kort zijn we begonnen met het kopen van cryptocurrency na het doorlopen van diverse fora en andere internet sites zijn we begonnen op Kraken. Dit omdat hier een tal van mogelijkheden zouden zijn om te handelen naar het schijnt dit in augustus gestopt je kan hier nog maar op een aantal manieren handelen. Welke betrouwbare  exchances bieden meer mogelijkheden in handelen vooral trailling stop los geniet onze voorkeur.





Waar wil je in handelen?

Bitcoin / Euro : BL3p.eu / GDAX.com / Bitstamp.net om maar een paar te noemen. GDAX heeft daarnaast ook nog Litecoin en Ethereum; Bitstamp heeft Litecoin, Ethereum en Ripple.

Wanneer je juist in altcoins wilt handelen kun je denken aan Bittrex.com en Poloniex.com; daarnaast zijn er nog wat kleinere exchanges met een breder aanbod zoals bijv. Livecoin.net

dnns1973 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 07, 2017, 06:13:06 PM
 #3

Het gaat ons meer erom dat er meerdere manieren zijn van orders plaatsen.  Dan welk aanbod er is van currency . Of het nu een Bitcoin is of 1 of andere exoot zal ons zorg zijn het gaat er om dat we kunnen speculeren op de koersschommelingen. Het is natuurlijk wel fijn als er meerdere currency worden aangeboden.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 07, 2017, 07:30:38 PM
 #4

Het gaat ons meer erom dat er meerdere manieren zijn van orders plaatsen.  Dan welk aanbod er is van currency . Of het nu een Bitcoin is of 1 of andere exoot zal ons zorg zijn het gaat er om dat we kunnen speculeren op de koersschommelingen. Het is natuurlijk wel fijn als er meerdere currency worden aangeboden.

Poloniex en Bittrex hebben beide zowel een goede liquiditeit als ruim aanbod. Je kunt handmatig handelen, maar ook met gebruik van API.

Er zijn diverse trading bots die je daarbij kunnen helpen (wanneer je daar handig genoeg in bent - ik ben dat iig niet), zoals CAT, GunBot en LeonArdo.
zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 01:13:51 PM
 #5





[



Bitcoin / Euro : BL3p.eu / GDAX.com / Bitstamp.net om maar een paar te noemen. GDAX heeft daarnaast ook nog Litecoin en Ethereum; Bitstamp heeft Litecoin, Ethereum en Ripple.

Wanneer je juist in altcoins wilt handelen kun je denken aan Bittrex.com en Poloniex.com; daarnaast zijn er nog wat kleinere exchanges met een breder aanbod zoals bijv. Livecoin.net



Kan toch ook op bitstamp? Bitcoin ruilen naar altcoin. Of moet je dan eerst terug naar euro's?
Ik snap niet goed hoe je meer kunt verdienen door van bitcoin naar altcoins te gaan dan via euro's. Mocht iemand dat uit willen legen, alvast bedankt.

Ripple is dood dacht ik?
Litecoin veranderd nooit veel in waarde. Bestaat ook al lang dus daarbij zie ik het nut niet in om te kopen/verkopen. Of je moet echt grote hoeveelheden kopen op 43 euro en 55 euro...
Ethereum ligt ook op een platte lijn? Ik ken het niet zo goed en heb geen idee of dat nog zal gaan stijgen in waarde.

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 08, 2017, 02:14:02 PM
 #6

Bitcoin / Euro : BL3p.eu / GDAX.com / Bitstamp.net om maar een paar te noemen. GDAX heeft daarnaast ook nog Litecoin en Ethereum; Bitstamp heeft Litecoin, Ethereum en Ripple.

Wanneer je juist in altcoins wilt handelen kun je denken aan Bittrex.com en Poloniex.com; daarnaast zijn er nog wat kleinere exchanges met een breder aanbod zoals bijv. Livecoin.net



Kan toch ook op bitstamp? Bitcoin ruilen naar altcoin. Of moet je dan eerst terug naar euro's?
Ik snap niet goed hoe je meer kunt verdienen door van bitcoin naar altcoins te gaan dan via euro's. Mocht iemand dat uit willen legen, alvast bedankt.

Ripple is dood dacht ik?
Litecoin veranderd nooit veel in waarde. Bestaat ook al lang dus daarbij zie ik het nut niet in om te kopen/verkopen. Of je moet echt grote hoeveelheden kopen op 43 euro en 55 euro...
Ethereum ligt ook op een platte lijn? Ik ken het niet zo goed en heb geen idee of dat nog zal gaan stijgen in waarde.



Bitstamp heeft alleen euro/bitcoin/ethereum/litecoin en ripple. Dus handelen op bitstamp is beperkt tot die coins.

Maar er zijn veel meer coins waarin je kunt handelen, die staan op Poloniex en Bittrex (grote exchanges, veel handel, redelijk aantal altcoins) maar ook op een aantal kleinere site zoals Litecoin.net (kleine exchange, heel veel altcoins maar minder handel als de grote exchanges).

En hoe het koersverloop van de diverse munten is zul je echt zelf moeten bekijken. Het principe van winst maken met de handel is eenvoudig: koop op de dip, en verkoop op de top. Alleen het zoeken van die dips en tops is iets wat je zelf moet proberen in te schatten.

En met coins die redelijk stabiel zijn kun je ook goed verdienen: er zijn altijd kleinere dips en tops, het hoeven geen grote hoeveelheden te zijn, als je het maar vaak genoeg doet (vandaar dat sommige mensen bots gebruiken). Alleen moet je wel rekening houden met de kosten die de exchange in rekening brengt, want wanneer je 0,1% winst maakt, maar 0,25% kosten moet afdragen heb je per saldo ook verlies.
zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 03:17:45 PM
 #7

Nog meer coins.. verwarrend. Ik hou het voornamelijk bij de bitcoin.

Winst maken door kopen bij dips en verkopen bij tops zou kunnen inderdaad. Maar dan zou ik persoonlijk nu mijn bitcoins moeten verkopen. Dan heb ik best wat winst. Maar dat zou zonde zijn als ik later zie dat ze weer flink gestegen zijn. Dan zou je weer je oorspronkelijke inlegbedrag kunnen inleggen en weer kopen bij dips en verkopen bij tops. Maar dan moet je echt heel goed in de gaten hebben wat er allemaal gebeurd en welke invloed dat zal hebben. Zo ver ben ik nog niet.

Mij lijkt het meer winstgevend om gewoon de bitcoins te bewaren. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze 10K+ zullen worden, als het niet meer is.
Maar met die altcoins weet ik het niet. Ik wil ze wel proberen. Dan via een limitorder inkopen en er een stop loss (ofzoiets) opzetten plus weer een limitorder om te verkopen (als dat tegelijk kan met de stoploss).

Waar ben je zelf mee bezig als ik vragen mag?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 08, 2017, 06:46:14 PM
 #8

Nog meer coins.. verwarrend. Ik hou het voornamelijk bij de bitcoin.

Winst maken door kopen bij dips en verkopen bij tops zou kunnen inderdaad. Maar dan zou ik persoonlijk nu mijn bitcoins moeten verkopen. Dan heb ik best wat winst. Maar dat zou zonde zijn als ik later zie dat ze weer flink gestegen zijn. Dan zou je weer je oorspronkelijke inlegbedrag kunnen inleggen en weer kopen bij dips en verkopen bij tops. Maar dan moet je echt heel goed in de gaten hebben wat er allemaal gebeurd en welke invloed dat zal hebben. Zo ver ben ik nog niet.

Mij lijkt het meer winstgevend om gewoon de bitcoins te bewaren. Ik heb er wel vertrouwen in dat ze 10K+ zullen worden, als het niet meer is.
Maar met die altcoins weet ik het niet. Ik wil ze wel proberen. Dan via een limitorder inkopen en er een stop loss (ofzoiets) opzetten plus weer een limitorder om te verkopen (als dat tegelijk kan met de stoploss).

Waar ben je zelf mee bezig als ik vragen mag?

Niet met handelen; want zoals je leest snap ik de principes, alleen ben ik niet goed in het inschatten van wanneer de dip en top is.

Wat ik wel een paar keer gedaan heb, is op de ene exchange bitcoins kopen en voor hetzelfde bedrag op de andere beurs verkopen. Het gebeurt namelijk wel eens dat er flinke verschillen zijn in de prijzen van de verschillende exchanges. Helaas is dat tegenwoordig steeds minder, en ik heb ook niet de tijd om dat steeds bij te houden. Maar op die manier kun je leuke winsten halen zonder -per saldo- je bitcoins kwijt te raken.

Ik kocht dan op BL3P.eu bitcoins, terwijl ik ze op GDAX.com verkocht. Voordeel van BL3P.eu is dat je met iDeal kunt betalen (dus snel overboeken), terwijl je op GDAX.com een verkoopopdracht kunt plaatsen zonder kosten (dan zet je hem net iets hoger dan de huidige marktkoers, je bent dan "maker" en die betaalt geen provisie). De enige kosten waren de stortingkosten bij BL3P.eu (ik meen een euro ongeveer), de opnamekosten van euro's bij GDAX (0,15 cent-binnen 1 tot 2 dagen geld terug) en de kosten van de bitcointransactie van BL3P.eu weer naar GDAX.com.


zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 07:15:13 PM
 #9

Je bedoelt net iets hoger ipv. hetzelfde bedrag neem ik aan?

Voor een paar euro's hoef je zoiets niet te doen denk ik of wel?
Je kan ook bij bitstamp een limit order doen van net iets onder de huidige waarde en verkopen net iets boven de huidige waarde. Ervan uitgaande dat de prijs op en neer blijft gaan. Komt dat niet ongeveer op hetzelfde neer?
Ik zie nu dat bij bitstamp de bitcoin goedkoper is dan bij bl3p.eu (edit: dit wisselt ook constant)

Wat bitcoin nu aan het doen is op dit moment is echt bizar. Net 6800 euro en dan weer 6100 euro  Shocked
Als je daar op in speelt met 1 bitcoin kun je per kwartier winst maken. Inkopen 6100 euro, verkopen 6400 euro, inkopen verkopen etc. etc.

Volgens mij weet niemand nu meer wat te doen  Tongue
dnns1973 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 09:20:09 PM
 #10

Dus zoals ik begrijp zijn er verder geen sites die trailling stop loss aan bieden ? Het is dus alleen mogelijk stop loss take profit te handelen ? Dat is nu jammer net als met de btc vandaag dan had je de hele trent mee gepakt ..
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 09, 2017, 05:27:40 AM
 #11

Je bedoelt net iets hoger ipv. hetzelfde bedrag neem ik aan?

Voor een paar euro's hoef je zoiets niet te doen denk ik of wel?
Je kan ook bij bitstamp een limit order doen van net iets onder de huidige waarde en verkopen net iets boven de huidige waarde. Ervan uitgaande dat de prijs op en neer blijft gaan. Komt dat niet ongeveer op hetzelfde neer?
Ik zie nu dat bij bitstamp de bitcoin goedkoper is dan bij bl3p.eu (edit: dit wisselt ook constant)

Wat bitcoin nu aan het doen is op dit moment is echt bizar. Net 6800 euro en dan weer 6100 euro  Shocked
Als je daar op in speelt met 1 bitcoin kun je per kwartier winst maken. Inkopen 6100 euro, verkopen 6400 euro, inkopen verkopen etc. etc.

Volgens mij weet niemand nu meer wat te doen  Tongue

Inderdaad, kopen voor een net iets lager bedrag en/of verkopen voor een iets hoger bedrag. Dat is de manier waarop het op elke exchange werkt.
Het enige verschil is dat bij de meeste exchanges het niet uit maakt of je nu taker of maker bent, je betaalt dezelfde provisie. Bij enkele zit er wel een verschil in provisie, maar bij GDAX.com hoef je als maker helemaal geen provisie te betalen.


Dus zoals ik begrijp zijn er verder geen sites die trailling stop loss aan bieden ? Het is dus alleen mogelijk stop loss take profit te handelen ? Dat is nu jammer net als met de btc vandaag dan had je de hele trent mee gepakt ..

Kan ik je helaas niet mee helpen. Stop loss ken ik, maar ik weet niet precies wat je met trailling stop loss bedoelt. Je zult dus toch zelf even moeten kijken bij de verschillende exchanges wat ze wel of niet aanbieden.
zenchi8
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 09, 2017, 01:18:17 PM
 #12

Bij bitstamp.net heb je trailing stop loss.
dnns1973 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 13, 2017, 08:43:16 AM
 #13

Bij bitstamp.net heb je trailing stop loss.

Nog bedankt:) ben daarnu een poging aan het wagen om te kijken of het daar wel een beetje te doen is . De eerste problemen spelen weer al op met storten heb al in een andere post aangegeven dat de beurzen waarmee je temaken hebt het naar mijn meening erg amateuristisch doen. Ze kunnen wat dat betreft nog leren van bijvoorbeeld de gok industrie .
TulpMania
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 14, 2017, 06:06:27 PM
 #14

Trailing stop orders gaat ook prima bij BitFinex. Net als een paar ander exotisch order typen.

Bitfinex is na mijn ervaringen bij kraken een werkelijk verademing.
dnns1973 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 15, 2017, 08:45:58 AM
 #15

Trailing stop orders gaat ook prima bij BitFinex. Net als een paar ander exotisch order typen.

Bitfinex is na mijn ervaringen bij kraken een werkelijk verademing.

Bedank ik zal me eens in de site verdiepen Smiley
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 15, 2017, 09:19:34 AM
 #16

Trailing stop orders gaat ook prima bij BitFinex. Net als een paar ander exotisch order typen.

Bitfinex is na mijn ervaringen bij kraken een werkelijk verademing.

Bedank ik zal me eens in de site verdiepen Smiley

Even een waarschuwing: Bitfinex is vorig jaar slachtoffer geweest van een grote hack, en heeft daarna problemen gekregen met USD opnames. Ook op dit moment spelen diverse problemen, dus ik zou zelf niet graag zaken met ze doen.
dnns1973 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 14
Merit: 0


View Profile
November 15, 2017, 12:41:35 PM
 #17

Trailing stop orders gaat ook prima bij BitFinex. Net als een paar ander exotisch order typen.

Bitfinex is na mijn ervaringen bij kraken een werkelijk verademing.

Bedank ik zal me eens in de site verdiepen Smiley

Even een waarschuwing: Bitfinex is vorig jaar slachtoffer geweest van een grote hack, en heeft daarna problemen gekregen met USD opnames. Ook op dit moment spelen diverse problemen, dus ik zou zelf niet graag zaken met ze doen.

Ok dan laat ik het nog maar even voor wat het is daar wel jammer heb de site bekeken en deze ziet erg goed uit overzichtelijker als kraken.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!