Bitcoin Forum
May 09, 2024, 12:59:05 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Haasonline Simple Trade Bot  (Read 2394 times)
Stephan224 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 449
Merit: 250


Software developer


View Profile WWW
June 18, 2013, 12:56:09 PM
Last edit: July 03, 2013, 07:19:43 AM by Stephan224
 #1

De Simple Trade Bot is aan programma dat het mogelijk maakt om geautomatiseerd te speculeren op de verschillende crypto coins. Het kracht van het programma zit hem in de bedienings eenvoud en de stabiliteit. Gemakkelijk gezegd kan je het programma opstarten, je login gegevens invoeren, de bots instellen en de rest gaat vanzelf. Het programma zelf werkt 24-uur per dag, 7 dagen per week.


De Simple Trade Bot is zoals de naam al zegt; simpel. In de Simple Trade Bot vind je 4 bots (eigenlijk indicators) die je elk apart kan starten. Op de achtergrond wordt er een logboek gemaakt waar je alle acties van het programma kan terugvinden.

Er zitten ook een aantal veiligheden in het programma. Deze veiligheden worden ervoor dat je nooit transacties doet die tot verlies kunnen leiden.

Eigenschappen
- 2* Exchanges (websites) worden ondersteund. (BTC-e, Vircurex* en er zullen er nog meer volgen...)
- 17* soorten crypto coins worden ondersteund.
- 190* soorten uitwisselingen worden ondersteund.
- Alle communicatie wordt gedaan met de exchanges vinden beveiligd plaats.
- Er zitten 4 bots in de software (high/low, RSI-30, RSI-60 and Trade Ratio)
- Het is mogelijk sneller te handelen dan mensen kunnen. (alleen de high/low bot kan dit)
- Tweaker friendly. (je kan de bot parameters realtime aanpassen)
- Gemakkelijk te gebruiken interface.
- Het programma is gemaakt conform de hoge kwaliteitseisen van Haasonline.

In de huidige versie wordt alleen nog BTC-e ondersteund. Ondersteuning voor Vircurex zal bij de komende update worden toegevoegd.

Gecontroleerd door de community
Voordat deze software werdt aangeboden op het internet is het eerst op een aantal forums gepubliceerd. Hier zijn er mensen geweest die de software wilde hebben en de software wilden testen. Met deze testen is aangetoond dat de kwaliteit van de software zelf hoogwaardig is en dat de software ook echt werkt en geen foute code bevat.

Bevestigd door de exchange
Haasonline heeft toestemming van verschillende exchanges voor het maken en verkopen van dit programma.

Vereisten
Voor het gebruik van dit programma heb je Windows Vista of recenter nodig. Het programma vereist het .NET framework 4.5.

Ondersteuning
Ons doel is om alle bestellingen/vragen/opmerkingen/suggesties binnen 24-uur af te handelen. Alles mag ook in het Nederlands.

Updates
Alle geregisteerde gebruikers ontvangen elke update gratis per mail.

Beveiliging
Gebruik van dit soort software komt met een hoog risico. Het is daarom heel sterk aanbevolen om de anti-virus altijd bijgewerkt te hebben en een firewall te gebruiken. Als je het helemaal goed wil doen dan is zelfs een sandbox of virtuele omgeving aan te bevelen. Haasonline heeft wel diverse maatregelen getroffen om de software zo veilig mogelijk te maken, zo wordt er gebruik gemaakt van encryptie voor de communicatie en de opslag van de verbindingsgegevens.

Beschikbaarheid
De Simple Trade Bot is beschikbaar als verplichte donatie software. (donationware) Concreet betekend dit dat we een donatie vragen voordat je de software krijgt toegezonden.

Om de Simple Trade Bot te bestellen moet je een mail zenden naar simplebot [at] haasonline [.] com

Je krijgt een mail terug met instructies over de betaling en hoe je verder moet.

Broncode
De kernel broncode van deze software is gratis te downloaden van de website van Haasonline. De rest van de broncode wordt nog even achtergehouden. De reden is omdat er ook nog gewerkt wordt aan een geavanceerde bot. Deze zal deels gebruik gaan maken van dezelfde broncode als de simple bot. De broncode van de Simple Trade Bot zal op latere termijn wel beschikbaar worden gemaakt tegen een donatie.

Referenties
Reddit [EN]
Bitcointalk forum [EN]
Litecoin forum [EN]
Feathercoin forum [EN]

BitcoinSpot [NL]

UseLiteCoin Blog [EN]

Orginele website
Haasonline.com

Tot slot...
Vragen, opmerkingen en suggesties mogen hier gewoon in het Nederlands gepost worden.

Lead developer of Haasonline Software Engineering and owner of Haasonline.com - Checkout my Simple Trade Bot on: https://bitcointalk.org/index.php?topic=211979.0
1715216345
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715216345

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715216345
Reply with quote  #2

1715216345
Report to moderator
1715216345
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715216345

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715216345
Reply with quote  #2

1715216345
Report to moderator
Unlike traditional banking where clients have only a few account numbers, with Bitcoin people can create an unlimited number of accounts (addresses). This can be used to easily track payments, and it improves anonymity.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715216345
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715216345

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715216345
Reply with quote  #2

1715216345
Report to moderator
tyrion70
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 934
Merit: 1000



View Profile
June 20, 2013, 06:01:16 AM
 #2

Quanta kosta? Is er een minimum donatie?

steamon
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 404
Merit: 252



View Profile
June 20, 2013, 06:51:31 AM
 #3

Lijkt me best interessant, maar wil eerst iets meer gebruikerservaringen lezen. Smiley Als ik er echt BTC in stop wel een gezond rendement uit komt.
Stephan224 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 449
Merit: 250


Software developer


View Profile WWW
June 20, 2013, 11:27:01 AM
 #4

@tyrion70:
De software zelf heb ik in de markt gezet als donation-ware met een verplichte donatie, dit is een vast bedrag van 0.6 BTC. Het is puur en alleen om eventueel gezeur met de belastingdienst te voorkomen. Als ik de software direct zou verkopen dan zou ik mezelf in theorie meoten inschrijven als bedrijf bij de KvK. En dit wil ik niet want dan zal ik ook een berg belasting moeten gaan afdragen. Dit voorkom ik door de software neer te zetten als donation-ware.

@steamon:
Ik snap je mening en ik verbaas mezelf er nog steeds over dat er geen reviews zijn gepubliceerd. Zoals je kan zien ben ik al een tijdje actief met deze software dus ik had ze ook al verwacht. Ik denk alleen dat er 2 redenen zijn waarom er nog niets gepost is. De eerste is omdat het enige tijd vraagt voordat je de software kent. Ik weet dat dit stom klinkt, maar je moet een echt leerproces door om de bots goed te kunnen bedienen. De tweede reden is (en dit heb ik zelf ook al ondervonden) dat mensen niet graag vrijgeven met hoeveel ze handelen.

Maar blijf de boel gewoon in de gaten houden, de reviews zijn me al door veel mensen toegezegd. Er zal dus echt wel iets gaan komen.

Even ter info: Als je dit soort software gebruikt dan heb je nooit een garantie op winst. De software zelf is heel goed beveiligd tegen verliezen. Maar de winsten zijn afhankelijk van hoe je de bot parameters instelt en hoe de koersen zich ontwikkelen in de loop der tijd. Om een voorbeeld te geven: Elke ochtend en avond stel ik de high/low bot in op de waarden die ik aflees bij BTCe. De ene keer worden deze waarden ook gehaald en maak ik winst en de andere keer worden de waarden niet gehaald en dan blijft de bot "hangen". (misschien begrijp je hiermee ook ongeveer waar ik op doel met het leerproces achter de software)

Lead developer of Haasonline Software Engineering and owner of Haasonline.com - Checkout my Simple Trade Bot on: https://bitcointalk.org/index.php?topic=211979.0
tyrion70
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 934
Merit: 1000



View Profile
June 21, 2013, 09:35:02 PM
 #5

@tyrion70:
De software zelf heb ik in de markt gezet als donation-ware met een verplichte donatie, dit is een vast bedrag van 0.6 BTC. Het is puur en alleen om eventueel gezeur met de belastingdienst te voorkomen. Als ik de software direct zou verkopen dan zou ik mezelf in theorie meoten inschrijven als bedrijf bij de KvK. En dit wil ik niet want dan zal ik ook een berg belasting moeten gaan afdragen. Dit voorkom ik door de software neer te zetten als donation-ware.

Bedankt voor je antwoord. Ik vind 0.6 BTC echter aan de hoge kant voor deze software. Voordat je dat terugverdiend hebt.. (maar ik kan dan ook zelf programmeren Smiley)

De rest van je antwoord klopt overigens niet. Belasting moet je sowieso afdragen of je nu ingeschreven staat als ondernemer of niet. De donaties die je nu ontvangt zul je ook op moeten geven als "resultaat uit overige werkzaamheden". Als je je inschrijft bij de KvK (wat tegenwoordig kosteloos is) zul je, bij weinig omzet, van de belastingdienst ook gewoon te horen krijgen dat je het zo op je belastingaangifte moet invullen.

Grt

CumpsD
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 476
Merit: 250


View Profile
June 21, 2013, 10:04:19 PM
 #6

Sowieso, het is niet omdat je het "donation-ware" noemt, dat de belastingen automatisch jouw benaming volgen Smiley

Feiten:
 - Verplichte donatie voor je software kan bekomen
 - Minimum bedrag

Dus het is gewoon een product die te koop is aan een variabele prijs van minstens X.

Wou dat toch even bijvoegen, samen met opmerking van tyrion70 die ook klopt.

Is een beetje zoals voordrachten doen en daar iets voor krijgen. Doe je dat 1 a 2 keer per jaar, dan is dat occasioneel voor belastingen, en moet je er niets op betalen. Is dat van regelmatig karakter dan wordt het dat "resultaat uit overige werkzaamheden", als particulier (dus zonder bedrijf te moeten zijn)

Death & Taxes, only certainty in life Sad
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 21, 2013, 11:03:24 PM
 #7

voordeel is wel dat als hij het slim aanpakt de belastingsdienst hier niets van te weten komt Wink
En ik moedig dat vooral aan! Cheesy

Taxation = Theft!
Stephan224 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 449
Merit: 250


Software developer


View Profile WWW
June 22, 2013, 02:25:22 PM
 #8

@tyrion70:
Je kan inderdaad de 0.6 BTC aan de hoge kant vinden, vooral als je zelf wat kan maken. Maar als je maar genoeg coins inzet met de bot dan kan je die 0.6 BTC uiteraard ook veel sneller terug verdienen. Zo zat ik voorheen te werken met 0.3 BTC en dan helpt de bot haast niet. Zet je echter 10 BTC in dat gaat het al een stuk harder.

Ik haal vrij standaard een minimum rendement van 1% met deze software, per 24-uur. Das bij 0.3 BTC gelijk aan 0.003 BTC. (nutteloos dus) Maar bij 10 BTC is dat toch wel 0.1 BTC. Doe dit maal 6 dagen en je hebt de software er al uit. Zet nog meer coins in en het gaat nog harder. Snap je wat ik bedoel?

@CumpsD en @dnaleor
Met het betalen van belasting op zich heb ik geen problemen. Als het goed is levert het juist een positive bijdrage aan de maatschappij. Echter als je ineens even meer dan 50% moet gaan afdragen omdat het een 2de job is dan gaat dat bij mij te ver. Ik probeer gewoon een paar coins te verdienen waarmee ik zelf ook kan speculeren. Verzilveren van de coins doe ik niet, dus als het goed is val ik niet op. En er is geen haar op mijn hoofd die eraan denk om aan het einde van 2013 op te geven hoeveel bitcoins ik heb.

Mocht de belastingdienst alsnog komen dan ben ik gewoon alles kwijt geraakt aan speculeren ofzo.

Lead developer of Haasonline Software Engineering and owner of Haasonline.com - Checkout my Simple Trade Bot on: https://bitcointalk.org/index.php?topic=211979.0
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 22, 2013, 02:41:38 PM
 #9

kijk, ik wil hier niet beginnen discussiëren of belastingen ethisch zijn, maar in dit geval wil ik toch reageren:

Waarom betaal je belastingen? Voor publieke service.
Maak jij gebruik van die publieke service om je programma te programmeren en te verkopen?

Neen => belastingen zijn in dit geval (zeker) niet gerechtvaardigd.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
June 23, 2013, 06:33:32 AM
 #10

@CumpsD en @dnaleor
Met het betalen van belasting op zich heb ik geen problemen. Als het goed is levert het juist een positive bijdrage aan de maatschappij. Echter als je ineens even meer dan 50% moet gaan afdragen omdat het een 2de job is dan gaat dat bij mij te ver. Ik probeer gewoon een paar coins te verdienen waarmee ik zelf ook kan speculeren. Verzilveren van de coins doe ik niet, dus als het goed is val ik niet op. En er is geen haar op mijn hoofd die eraan denk om aan het einde van 2013 op te geven hoeveel bitcoins ik heb.

Mocht de belastingdienst alsnog komen dan ben ik gewoon alles kwijt geraakt aan speculeren ofzo.

Dit is niet de juiste denkwijze welke je hebt. Het is niet dat je 50% moet afdragen omdat het je 2e job is, het is dat je (52%) moet afdragen omdat je in een bepaald jaar boven de inkomensgrens van EUR 55.991 uit komt.

Omdat het gaat over inkomen uit overige werkzaamheden moet jij eind van het jaar dit in je belastingaangifte verwerken en die gaat voor jou tellen of je voor een deel van je inkomen in de 52%-schijf terecht komt.

Je laatste aanname dat het kwijt is met speculeren daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan, die kijken alleen naar wat jij in eerste instantie 'verdient' hebt. Speculeren/beleggen/investeren hoe je het ook wilt noemen is voor de belastingdienst geen kostenpost en dit kun je dus ook niet aftrekken van de belasting (lees aftrekken van je inkomen). Kortom je zal, als ze langs komen, het volle pond over het aanvullend genoten inkomen dienen af te dragen en als het tegen zit ook nog een boete welke tussen de 50-100% van de niet betaalde belasting ligt, kortom je riskeert zodoende om 100-150% van het geld wat je aanvullend verdient kwijt te raken aan de belastingdienst indien ze erachter komen.

Mag jij je eigen risico-analyse maken.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
June 23, 2013, 06:34:48 AM
 #11

kijk, ik wil hier niet beginnen discussiëren of belastingen ethisch zijn, maar in dit geval wil ik toch reageren:

Waarom betaal je belastingen? Voor publieke service.
Maak jij gebruik van die publieke service om je programma te programmeren en te verkopen?

Neen => belastingen zijn in dit geval (zeker) niet gerechtvaardigd.

Dag is een interessante statement die je hier maakt, maar vrees dat je er in de verzorgingsstaat Nederland niet mee weg gaat komen en verwacht niet dat dit in Belgie heel anders zal zijn ;-)

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
June 23, 2013, 07:21:49 AM
 #12

Je laatste aanname dat het kwijt is met speculeren daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan, die kijken alleen naar wat jij in eerste instantie 'verdient' hebt. Speculeren/beleggen/investeren hoe je het ook wilt noemen is voor de belastingdienst geen kostenpost en dit kun je dus ook niet aftrekken van de belasting (lees aftrekken van je inkomen). Kortom je zal, als ze langs komen, het volle pond over het aanvullend genoten inkomen dienen af te dragen en als het tegen zit ook nog een boete welke tussen de 50-100% van de niet betaalde belasting ligt, kortom je riskeert zodoende om 100-150% van het geld wat je aanvullend verdient kwijt te raken aan de belastingdienst indien ze erachter komen.
Maar blijkbaar is er in Nederland wel zoiets als een belasting op winst uit speculatie?
Thank the FSM dat dat in België nog niet bestaat...

Waar zit de logica? Dus winsten worden deels belast, verliezen mag je niet aftrekken?
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
June 23, 2013, 07:37:28 AM
 #13

Je laatste aanname dat het kwijt is met speculeren daar heeft de belastingdienst geen boodschap aan, die kijken alleen naar wat jij in eerste instantie 'verdient' hebt. Speculeren/beleggen/investeren hoe je het ook wilt noemen is voor de belastingdienst geen kostenpost en dit kun je dus ook niet aftrekken van de belasting (lees aftrekken van je inkomen). Kortom je zal, als ze langs komen, het volle pond over het aanvullend genoten inkomen dienen af te dragen en als het tegen zit ook nog een boete welke tussen de 50-100% van de niet betaalde belasting ligt, kortom je riskeert zodoende om 100-150% van het geld wat je aanvullend verdient kwijt te raken aan de belastingdienst indien ze erachter komen.
Maar blijkbaar is er in Nederland wel zoiets als een belasting op winst uit speculatie?
Thank the FSM dat dat in België nog niet bestaat...

Waar zit de logica? Dus winsten worden deels belast, verliezen mag je niet aftrekken?

Niet helemaal juist, je moet de twee verschillende ventures los zien.
Verkoop van de bot betekend inkomsten vanuit verkoop en dus gewoon belasting over de winst (omzet - kosten). Dit gebeurd in box I

Indien je geld investeert dan heb je het over box III en heb je in geval van verlies geen vermogensrendementsbelasting te betalen aangezien je minder vermogen hebt.

Het is dus niet zo dat je je winst uit verkoop kan gaan beleggen, hier vervolgens 100% verlies op maken en daardoor zeggen dat je geen belasting hoeft te betalen.
Nee, je moet belasting betalen over de winst uit verkoop en je hoeft vervolgens geen vermogensrendementsheffing te betalen omdat simpelweg het vermogen is 'vergokt'.

Het Nederlandse belastingstelsel is niet meest gebruiksvriendelijke :-)

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
tyrion70
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 934
Merit: 1000



View Profile
June 23, 2013, 11:34:52 AM
 #14

@Enjoythis er speelt wel een interessant fenomeen nu dat MinFin heeft aangegeven at Bitcoins geen betaalmiddel is. De vraag rijst dus of je dan op het moment van verkoop dit zou moeten administreren tegen de dan geldende koers (die eigenlijk niet bestaat want het is geen valuta Wink) en zo ja waar je die koers dan vandaan moet verzinnen :p

Denk overigens dat de belastingdienst daar ook geen antwoord op heeft.

Edit: feitelijk gaat het hier om ruilhandel tussen particulieren. Echter omdat er een dienst geleverd wordt zou je dus inderdaad belasting moeten betalen over de waarde van de bitcoins in het econmische verkeer. In dit stukje staat daar wel wat interessants over.

http://www.alphamegahosting.com/sitecoach/verhoog-je-welvaartsniveau-in-deze-economisch-moeilijke-tijd/ruilhandel-deel-5-ruilhandel-tussen-particulieren.html


whydifficult
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 287
Merit: 250



View Profile WWW
June 24, 2013, 12:01:25 AM
 #15

Er zitten ook een aantal veiligheden in het programma. Deze veiligheden worden ervoor dat je nooit transacties doet die tot verlies kunnen leiden.

Dit klinkt wel heel erg mooi voor een speculerend stukje software, kan je hier meer over vertellen?

Gekko a nodejs bitcoin trading bot!
Realtime Bitcoin Globe - visualizing all transactions and blocks
Tip jar (BTC): 1KyQdQ9ctjCrGjGRCWSBhPKcj5omy4gv5S
Stephan224 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 449
Merit: 250


Software developer


View Profile WWW
June 24, 2013, 09:55:20 AM
 #16

Dit klinkt wel heel erg mooi voor een speculerend stukje software, kan je hier meer over vertellen?

Natuurlijk kan ik dat, maar ik zou je eigenlijk eerst even willen aanbevelen om te kijken op de FAQ van de software op mijn website. Daar kan je namelijk schema`s vinden hoe de logica van de bot in elkaar steekt. Ik denk dat ik daarmee 99,9% van je vraag direct beantwoord heb. Zoniet, laat het me hier dan even weten dan zal ik proberen de informatie te geven die je zoekt.

Je kan de FAQ hier vinden: http://www.haasonline.com/index.php/stbfaq


Lead developer of Haasonline Software Engineering and owner of Haasonline.com - Checkout my Simple Trade Bot on: https://bitcointalk.org/index.php?topic=211979.0
whydifficult
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 287
Merit: 250



View Profile WWW
June 24, 2013, 05:20:56 PM
 #17

Natuurlijk kan ik dat, maar ik zou je eigenlijk eerst even willen aanbevelen om te kijken op de FAQ van de software op mijn website. Daar kan je namelijk schema`s vinden hoe de logica van de bot in elkaar steekt. Ik denk dat ik daarmee 99,9% van je vraag direct beantwoord heb. Zoniet, laat het me hier dan even weten dan zal ik proberen de informatie te geven die je zoekt.

Je kan de FAQ hier vinden: http://www.haasonline.com/index.php/stbfaq

Ik vroeg me af hoe je omgaat met conflicterende adviezen, als ik het pdfje goed begrijp: Wat als de RSI een dalende trend voorspelt terwijl de huidige prijs al lager ligt dan de instapprijs (dus de profit is nooit hoger dan minimale profit)? Dan verkoopt de bot dus nooit terwijl de prijs de grond inzinkt? Dan doe je inderdaad geen transactie's die tot verlies leiden maar dan leidt het niet doen van transactie's tot alleen maar meer verlies..

Als ik het goed begrijp zit er dus geen stop loss in de bot, klopt dit?

Gekko a nodejs bitcoin trading bot!
Realtime Bitcoin Globe - visualizing all transactions and blocks
Tip jar (BTC): 1KyQdQ9ctjCrGjGRCWSBhPKcj5omy4gv5S
Stephan224 (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 449
Merit: 250


Software developer


View Profile WWW
June 25, 2013, 02:49:45 PM
 #18

Natuurlijk kan ik dat, maar ik zou je eigenlijk eerst even willen aanbevelen om te kijken op de FAQ van de software op mijn website. Daar kan je namelijk schema`s vinden hoe de logica van de bot in elkaar steekt. Ik denk dat ik daarmee 99,9% van je vraag direct beantwoord heb. Zoniet, laat het me hier dan even weten dan zal ik proberen de informatie te geven die je zoekt.

Je kan de FAQ hier vinden: http://www.haasonline.com/index.php/stbfaq

Ik vroeg me af hoe je omgaat met conflicterende adviezen, als ik het pdfje goed begrijp: Wat als de RSI een dalende trend voorspelt terwijl de huidige prijs al lager ligt dan de instapprijs (dus de profit is nooit hoger dan minimale profit)? Dan verkoopt de bot dus nooit terwijl de prijs de grond inzinkt? Dan doe je inderdaad geen transactie's die tot verlies leiden maar dan leidt het niet doen van transactie's tot alleen maar meer verlies..

Als ik het goed begrijp zit er dus geen stop loss in de bot, klopt dit?

Klopt, de bot is niet voorzien van een stop-loss optie. Dit heb ik bewust niet gedaan omdat de achterliggende gedachte is dat de bot 24/7 moet draaien en ik ga er altijd vanuit dat de koers zich hersteld. Het gebeurd ook maar zelden dat over een termijn van 7 dagen de koers laag blijft.

Je kan natuurlijk zelf ingrijpen door de software te herstarten of de profit/drop safety op 0 te zetten. Dan neem je bewust je verlies en kan het handelen wel weer doorgaan.

Lead developer of Haasonline Software Engineering and owner of Haasonline.com - Checkout my Simple Trade Bot on: https://bitcointalk.org/index.php?topic=211979.0
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
June 25, 2013, 06:17:16 PM
 #19

Klopt, de bot is niet voorzien van een stop-loss optie. Dit heb ik bewust niet gedaan omdat de achterliggende gedachte is dat de bot 24/7 moet draaien en ik ga er altijd vanuit dat de koers zich hersteld. Het gebeurd ook maar zelden dat over een termijn van 7 dagen de koers laag blijft.

Dit is een erg kortzichtige en zeer gevaarlijke aanname.

Beter de mogelijkheid van een stoploss inbouwen waarbij iedereen zelf kan bepalen wat hij als maximaal verlies accepteert dan dat jij beslist dat het verlies onbeperkt is, immers geef je zelf aan dat de bot 24/7 moet werken, maar ik denk dat er maar weinig mensen zijn die 24/7 online (kunnen) zijn.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
whydifficult
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 287
Merit: 250



View Profile WWW
June 25, 2013, 08:22:27 PM
 #20

Als ik het goed heb trade de bot op alle currencies die BTC-e / Vircurex ondersteunt (of kan de bot erop traden), naar mijn ervaring zijn vooral de jonge altcoins alles behalve stabiel. Ik zou de kans dat er niks gebeurt met currencies zoals FTC, CNC en TRC niet uitsluiten. Daarnaast als de bot had gekocht toen de Bitcoin op meer dan 200 stond dan was hij nu nog steeds aan het idlen. Ik weet de cijfers niet maar op deze manier zou ik het risico niet willen lopen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben heel blij met zulke initiatieven, maar geld vragen voor een speculerende bot met de mededeling dat hij zichzelf toch wel terugverdiend vind ik niet eerlijk. En 1% winst per dag maken met in het ergste geval dat de bot "blijft hangen" (geen winst en geen verlies maakt) is echt te mooi om waar te zijn. Waarom vraag je uberhaupt nog geld voor je bot als je zelf risicoloos geld uit de lucht kan plukken?

Wel zo eerlijk om te zeggen dat je gokkende software verkoopt, die misschien geld verdient en misschien verliest.

Om toch nog even terug te komen op:

Quote
Er zitten ook een aantal veiligheden in het programma. Deze veiligheden worden ervoor dat je nooit transacties doet die tot verlies kunnen leiden.

Als jouw bot middels RSI een buy adviseert en deze komt door je profit checker heen. En de trend keert tegen je na de buy dan heb je wel degelijk een transactie gedaan die tot verlies heeft geleid.

Gekko a nodejs bitcoin trading bot!
Realtime Bitcoin Globe - visualizing all transactions and blocks
Tip jar (BTC): 1KyQdQ9ctjCrGjGRCWSBhPKcj5omy4gv5S
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!