Bitcoin Forum
May 27, 2024, 11:32:46 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: De opkomende fork  (Read 834 times)
zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 12:49:41 PM
 #1

Ik lees er over maar ik begrijp er niet veel van.
Er komt dan een nieuwe coin bij, mensen willen gratis coins en kopen nu bitcoins/stappen van altcoin over naar bitcoin.. na de fork zal, de 17e? de prijs van de bitcoin dalen naar ongeveer 5000 dollar.. terwijl anderen zeggen dat het weinig daalt en snel zal stabiliseren of dat de prijs juist gaat stijgen.

Wat is het nu precies en wat zijn jouw verwachtingen? Ik zie de prijs alleen stijgen en neig naar kopen. Anderen zeggen juist nu verkopen of vasthouden.
Maar als de prijs naar 5000 dollar gaat ben ik de sjaak. Dan ben ik te laat met verkopen. Of ik moet het vasthouden en hopen dat het weer naar de huidige waarde zal gaan (of hoger).

zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 01:19:52 PM
 #2

"But before the fork I would take advantage of the low price of altcoins right now."

"My advise for you is put half of your funds to the bitcoin."

Dat lees ik dan ook weer.

Ik neem aan dat de prijs van altcoins daalt omdat men van altcoins nu over gaat naar bitcoins (maar waarom?).

De helft in bitcoin. (Sommigen doen 2/3e in bitcoin, rest in ethereum). Om welke altcoins gaat het? Andere dan ethereum en litecoin?

Ik zie alleen bitcoin flink veranderen in waarde. Vooral stijgend.
Litecoin is oud en stabiel en ethereum blijft ook vrij constant. Mogelijk stijgt ethereum nog (geen idee waardoor/hoe), maar litecoin daarvan zie ik het nut niet in om in te handelen.
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
November 08, 2017, 02:16:54 PM
 #3

Wat mij opvalt is dat de alt-coins zoals ETH, XRP(ripple) en LTC achterblijven nu de bitcoin/euro koers de pan uit rijst. Ook de koers van alt/BTC blijft wat achter. Voordeel is dus wel dat je meer altcoin krijgt voor je BTC, investeren in altcoin zoals de LTC, ETH of XRP lijkt me beter, mocht de BTC dalen, dan krijg je straks voor je altcoin meet BTC en zo niet, de altcoin trekt vanzelf, ook al is het langzaam wel weer bij.

Gooi ook niet al je BTC in alts, want de fork betekent ook een nieuwe alternatieve bitcoin zoals ook de Bitcoin cash, die je gratis en voor niets erbij krijgt..

zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 03:00:02 PM
 #4

Als ik kijk naar het segwit gebeuren van een tijdje geleden en naar de altcoins, dan heeft het daar uiteindelijk weinig effect op gehad. Of zie ik dat verkeerd?

Naar de lange termijn gekeken blijven litecoin en ethereum vrij stabiel op dezelfde waarde.
Als wat jij zegt klopt, dan zou het mogelijk slim zijn om nu wat altcoins te kopen omdat ze na de fork weer meer waard gaan worden? (dat klopt ook wel als ik zo lees dat mensen hun altcoins nu verkopen voor bitcoins. Daarna zullen ze wellicht terugkeren naar de altcoins).

Jopie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
November 08, 2017, 10:18:17 PM
 #5

De fork gaat dus niet door  Grin
Wat je nu dus ziet is dat verschillende altcoins aan het stijgen zijn. Ook litecoin laat een stijging zien. Ik denk dat het nu dus eigenlijk wel slim is om ook litecoin erbij te kopen. Ik ga dat iig wel doen. Denk dat die wel langzaam doorstijgt richting 80 euro de komende tijd.
zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 09, 2017, 11:45:15 AM
Last edit: November 09, 2017, 12:45:49 PM by zenchi8
 #6

Misschien dat ik met je mee ga doen. Dan wel met een stop loss er in. En dan maar hopen dat die niet net daalt naar mijn stop loss en dan naar 80 euro gaat.
80 euro is ie overigens nog nooit geweest en ik weet geen redenen waarom die dat zal worden. Jij wel?
Op dit moment daalt die overigens weer.
zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 09, 2017, 12:45:14 PM
 #7

Ethereum stijgt ook behoorlijk. Ben benieuwd wat deze gaat doen...
Jopie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
November 10, 2017, 12:00:44 AM
 #8

Misschien dat ik met je mee ga doen. Dan wel met een stop loss er in. En dan maar hopen dat die niet net daalt naar mijn stop loss en dan naar 80 euro gaat.
80 euro is ie overigens nog nooit geweest en ik weet geen redenen waarom die dat zal worden. Jij wel?
Op dit moment daalt die overigens weer.

Nee 80 niet maar hij ging vlak voor dat gebeuren in China en alles daaromheen wel richting de 80, daarom denk ik dat die zeker wel de 80 gaat halen de komende tijd (hoe snel geen idee). Het is natuurlijk altijd een beetje koffie dik kijken met de crypto's. Toch geloof ik dat litecoin het komende jaar zeker nog een flinke stijging gaat maken. We zullen het gaan zien.... Wink
zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 10, 2017, 02:57:01 PM
 #9

Ik heb er dus gisteren 2 gekocht (litecoin) op 57 euro.
Nu zit ie op 51 euro.

Verkopen met verlies, of hopen op beter in de toekomst? Ik weet t ff niet meer.
Bitcoin is ook al knetters hard gedaald. Daarbij heb ik nog wel vertrouwen dat het zal stijgen. Maar litecoin...

Waarom zou die de 80 halen? En niet bijv. zoals het er nu uit ziet naar de 40 euro?
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 11, 2017, 05:53:43 AM
 #10

De fork gaat dus niet door  Grin
Wat je nu dus ziet is dat verschillende altcoins aan het stijgen zijn. Ook litecoin laat een stijging zien. Ik denk dat het nu dus eigenlijk wel slim is om ook litecoin erbij te kopen. Ik ga dat iig wel doen. Denk dat die wel langzaam doorstijgt richting 80 euro de komende tijd.

De fork gaat zeer waarschijnlijk wel door, alleen met veel minder support als oorspronkelijk de bedoeling was. https://bitcoin2x.org
zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 11, 2017, 12:37:46 PM
 #11

Gaat men dan weer massaal bitcoins in slaan, of hoeven ze dat al niet meer ondertussen?
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
November 11, 2017, 06:04:21 PM
Last edit: November 11, 2017, 06:34:04 PM by peterspijzer
 #12

uitgaande van het feit dat de fork wel doorgang krijgt

bekomen de mensen die op 25 oktober bitcoins hadden, evenveel bitcoin gold, wanneer ze op de "juiste" exchange zitten
of wanneer ze de private key in handen hebben

16 november gaat het effectief worden, ze weten ook het block al

met andere woorden, nu hoeft dit niet meer
zenchi8 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 78
Merit: 0


View Profile
November 11, 2017, 06:48:49 PM
 #13

Dan is er dus ook geen reden meer voor mensen om massaal bitcoins in te slaan.
De verwachting van de 10k halen dit jaar zie ik dan niet gebeuren.

In het ergste geval blijft de bitcoin tussen de 6000-4000 euro zitten waardoor ik alleen maar verlies heb aangezien ik toen ingestapt ben.  Shocked
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 12, 2017, 06:24:27 AM
 #14

De segwit2x fork komt er nog aan, dus daarvoor inslaan is nog steeds een optie.

Alleen: doordat dit een actie is van een groep van onbekende grootte, waarbij replay protectie volgens hen (wie zijn dat dan?) geregeld is - maar waar niemand echt het fijne van weet, is er denk ik nu weer spanning over hoe dit af gaat lopen.

Deze segwit2x fork staat dus volkomen los van de bitcoin gold fork.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!