Beste, ik heb de actie afgebroken omdat ik niet wist welke optie ik moet kiezen. ik heb een account bij Litebit. ook lees ik sel eens iets over een seed. kan iemand me vertellen wat dat is.
Wanneer je (nog) geen gebruik maakt van tokens, is het misschien handiger een desktop wallet te kiezen; bijv. Exodus.io - deze heeft ook een sterk team achter zich staan, die je met eventuele vragen/problemen snel en vakkundig helpt. Dit werkt in ieder geval wel een stuk eenvoudiger - alleen er worden slechts enkele tokens ondersteund. Op zich geen probleem, want wil je op een gegeven moment wel tokens gebruiken die Exodus niet ondersteunt, kun je je private key via Exodus eenvoudig achterhalen en die via
www.myetherwallet.com importeren - zodat je er alsnog mee kunt werken (met behoud van je ethereum-adres).
Veel wallets gebruiken seeds; dat zijn meestal 12 of 24 woorden. Exodus is zo'n wallet, maar er zijn er een heleboel van. Bij het voor de eerste keer opstarten genereert zo'n wallet dus (laten we even van dit voorbeeld uitgaan) 12 woorden. Deze woorden schrijf je ergens op, want dat is jouw backup. Die moet je heel goed bewaren! Wanneer je later in deze of een andere wallet deze woorden importeert genereert deze dus exact dezelfde bitcoin / ethereum / welke-altcoin-er-ook-maar-door-deze-wallet-ondersteund-wordt - adressen. Sterker, er worden zelfs meerdere adressen gegenereerd, maar die zijn dus in elke wallet die dit ondersteund hetzelfde.
Nog een klein voordeel van Exodus: het is -net als bijv. Jaxx en Coinomi- een multi-asset wallet. Deze ondersteunt dus meerdere soorten coins, in het geval van Exodus - deze ondersteunt bijv. naast bitcoin en ethereum ook dash en litecoin (en nog een aantal anderen)