Bitcoin Forum
April 20, 2024, 03:45:31 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe Wallet voor Ethereum aanmaken  (Read 758 times)
stukkie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
November 16, 2017, 07:47:54 PM
 #1

Beste, ik kom er niet uit hoe een wallet voor Ethereum aan te maken, voor Dash is het wel gelukt. wie kan me verder helpen?
Met vriendelijke groet,
It is a common myth that Bitcoin is ruled by a majority of miners. This is not true. Bitcoin miners "vote" on the ordering of transactions, but that's all they do. They can't vote to change the network rules.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713584731
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713584731

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713584731
Reply with quote  #2

1713584731
Report to moderator
1713584731
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713584731

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713584731
Reply with quote  #2

1713584731
Report to moderator
1713584731
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713584731

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713584731
Reply with quote  #2

1713584731
Report to moderator
Bouli
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 104


https://t.me/Zenzo_Telegram


View Profile WWW
November 16, 2017, 08:43:39 PM
 #2

Het makkelijkste is een wallet via https://www.myetherwallet.com/ (let op dat je de goede URL gebruikt !)

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 16, 2017, 08:57:50 PM
 #3

Het makkelijkste is een wallet via https://www.myetherwallet.com/ (let op dat je de goede URL gebruikt !)

Mee eens. Vooral het gedeelte tussen haakjes. Bookmark de site en ga alleen via die bookmark erheen, want er zijn heel veel phishing sites waarvan de naam ontzettend lijkt op deze naam - dat is het grootste nadeel van deze wallet, dat je goed moet opletten de juiste URL te kiezen.
floydstash
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
November 17, 2017, 02:54:05 PM
 #4

er is een hardware wallet voor ethereum
Mist is de naam, je kan het vinden op google.
Helaas heeft het momenteel wel last van een gigantische memory leak, waardoor de wallet zelf 250gb wordt (ongv) en bij het downloaden van de info kan het al je memory op gaan slurpen.
Wallet compleet restarten (geth.exe afsluiten door ctrl alt del>taakbeheer>process afsluiten.)

Ik zoek nog een alternatieve wallet die geen 250gb opeet.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 17, 2017, 05:11:04 PM
 #5

er is een hardware wallet voor ethereum
Mist is de naam, je kan het vinden op google.
Helaas heeft het momenteel wel last van een gigantische memory leak, waardoor de wallet zelf 250gb wordt (ongv) en bij het downloaden van de info kan het al je memory op gaan slurpen.
Wallet compleet restarten (geth.exe afsluiten door ctrl alt del>taakbeheer>process afsluiten.)

Ik zoek nog een alternatieve wallet die geen 250gb opeet.

Als het gaat om hardware wallets, dan kun je ook kiezen voor Trezor of Ledger.

Software wallets zijn Jaxx.io en Exodus.io

floydstash
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 8
Merit: 0


View Profile
November 17, 2017, 10:26:11 PM
 #6

idd, met mist bedoelde ik niet hardware wallet maar desktop wallet.
stukkie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
November 18, 2017, 01:10:59 PM
 #7

Beste, dus gewoon copie https://www.myetherwallet.com/ en paste in de adresbalk van google is veilig? Groet,
stukkie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
November 18, 2017, 02:09:08 PM
 #8

Wanneer ik een sterk wachtwoord aan heb gemaakt en een sleutel heb gegenereerd krijg ik de keuze uit onderstaande. welke moet ik nu kiezen ?


Hoe wil je toegang tot je wallet?
 Metamask / Mist  
 Ledger Wallet  
 TREZOR  
 Digital Bitbox  
 Keystore / JSON File  
 Mnemonic Zin  
 Prive Sleutel  
  Parity herstelzin  

Ik heb een account bij Litebit. ik kan daar overigens wel een standaard wallet kiezen voor bijvoorbeeld Dash en Gulden, maar niet voor Ethereum.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 18, 2017, 04:48:38 PM
 #9

Wanneer ik een sterk wachtwoord aan heb gemaakt en een sleutel heb gegenereerd krijg ik de keuze uit onderstaande. welke moet ik nu kiezen ?


Hoe wil je toegang tot je wallet?
 Metamask / Mist  
 Ledger Wallet  
 TREZOR  
 Digital Bitbox  
 Keystore / JSON File  
 Mnemonic Zin  
 Prive Sleutel  
  Parity herstelzin  

Ik heb een account bij Litebit. ik kan daar overigens wel een standaard wallet kiezen voor bijvoorbeeld Dash en Gulden, maar niet voor Ethereum.

Je hebt een prive sleutel gekregen, daarmee kun je nu je wallet bekijken; of je gebruikt je adres (ipv je prive sleutel) wanneer je alleen wilt kijken - zonder dat je van plan bent iets te versturen.
stukkie (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
November 18, 2017, 11:12:17 PM
 #10

Beste, ik heb de actie afgebroken omdat ik niet wist welke optie ik moet kiezen. ik heb een account bij Litebit. ook lees ik sel eens iets over een seed. kan iemand me vertellen wat dat is.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
November 19, 2017, 06:09:55 AM
 #11

Beste, ik heb de actie afgebroken omdat ik niet wist welke optie ik moet kiezen. ik heb een account bij Litebit. ook lees ik sel eens iets over een seed. kan iemand me vertellen wat dat is.

Wanneer je (nog) geen gebruik maakt van tokens, is het misschien handiger een desktop wallet te kiezen; bijv. Exodus.io - deze heeft ook een sterk team achter zich staan, die je met eventuele vragen/problemen snel en vakkundig helpt. Dit werkt in ieder geval wel een stuk eenvoudiger - alleen er worden slechts enkele tokens ondersteund. Op zich geen probleem, want wil je op een gegeven moment wel tokens gebruiken die Exodus niet ondersteunt, kun je je private key via Exodus eenvoudig achterhalen en die via www.myetherwallet.com importeren - zodat je er alsnog mee kunt werken (met behoud van je ethereum-adres).

Veel wallets gebruiken seeds; dat zijn meestal 12 of 24 woorden. Exodus is zo'n wallet, maar er zijn er een heleboel van. Bij het voor de eerste keer opstarten genereert zo'n wallet dus (laten we even van dit voorbeeld uitgaan) 12 woorden. Deze woorden schrijf je ergens op, want dat is jouw backup. Die moet je heel goed bewaren! Wanneer je later in deze of een andere wallet deze woorden importeert genereert deze dus exact dezelfde bitcoin / ethereum / welke-altcoin-er-ook-maar-door-deze-wallet-ondersteund-wordt - adressen. Sterker, er worden zelfs meerdere adressen gegenereerd, maar die zijn dus in elke wallet die dit ondersteund hetzelfde.

Nog een klein voordeel van Exodus: het is -net als bijv. Jaxx en Coinomi- een multi-asset wallet. Deze ondersteunt dus meerdere soorten coins, in het geval van Exodus - deze ondersteunt bijv. naast bitcoin en ethereum ook dash en litecoin (en nog een aantal anderen)
nashanas
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
November 19, 2017, 12:43:19 PM
 #12

hoe werk token by www.myetherwallet.com? ik heb daar wat tokens maar weet niet ik ze moet verzenden
AlexSomchai
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 18
Merit: 0


View Profile
November 20, 2017, 02:09:36 PM
 #13

Phishing is vervelend. Voor chrome is er een myetherwallet addon. Weet je altijd dat je goed zit.
Je kunt de website ook offline gebruiken. Dat is denk ik het meest veilige.

hoe werk token by www.myetherwallet.com? ik heb daar wat tokens maar weet niet ik ze moet verzenden

Hetzelfde zoals je ethers verstuurd. Als je de tokens er niet bij ziet staan, dan kun je deze 'inladen'. Rechts op de website staat daar een knopje voor.
Cryptalking
Member
**
Offline Offline

Activity: 120
Merit: 10

Riding Whales to the Moon!


View Profile WWW
November 26, 2017, 08:26:55 PM
 #14

Hardware wallets zijn inderdaad de beste optie al vind ik persoonlijk dat https://www.myetherwallet.com/ ook zeer goed werkt. Misschien een beetje ingewikkeld at first maar wel veilig. Goed om te lezen dat sommige gebruikers wijzen op bijna gelijke fishing sites. Zo ben ik een keer bijna in een neppe btcdirect.eu getrapt. Gelukkig optijd gezien maar anyway, ik lees met jullie mee. Succes

DeepOnion    ▬▬  Anonymous and Untraceable  ▬▬    ENJOY YOUR PRIVACY  •  JOIN DEEPONION
▐▐▐▐▐▐▐▐   ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord   ▌▌▌▌▌▌▌▌
Get $ONION  (✔Cryptopia  ✔KuCoin)  |  VoteCentral  Register NOW!  |  Download DeepOnion
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!