Bitcoin Forum
May 06, 2024, 05:16:32 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Belasting en Bitcoin  (Read 424 times)
MoonIsBlue (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
December 03, 2017, 06:23:26 PM
 #1

Als ik dit jaar begonnen ben met Bitcoin en altcoins moet ik daar dit jaar dan nog belasting over betalen? Of moet ik dat vanaf volgend jaar doen? Heb nog noooooit belastingaangiftes gedaan en ik zie het aankomen dat de volgende blauwe brief de eerste keer kan worden. Vanaf welk vermogen moet je überhaupt belasting betalen ik las iets op het internet dat onder ~24000 euro heffingsvrij is. Maar wat nou als ik besluit me Bitcoins niet te verkopen? Moet ik dan alsnog belasting erover betalen of pas in het jaar dat ik uitcash?


According to NIST and ECRYPT II, the cryptographic algorithms used in Bitcoin are expected to be strong until at least 2030. (After that, it will not be too difficult to transition to different algorithms.)
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 03, 2017, 06:59:31 PM
 #2

gewoon aangeven hoeveel bitcoins je had op 1/1/2017, en de waarde per bitcoin van 1/1/2017 achterhalen

op het moment dat je boven de ca. 25K uitkomt, ga je VRH betalen (vermogensrendementheffing)
nu heb ik het over box 3, dus

als je actief handelt, je bent al een actieve handelaar als je een handjevol transacties per jaar doet,
moet je ca. 30% van de winst gaan betalen

maar kijk eerst even naar eerdere draadjes over bitcoin en belasting
wellicht is het beter om de draadjes omtrent  "belasting" tot het ideale minimum te beperken
MoonIsBlue (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
December 03, 2017, 09:12:33 PM
 #3

gewoon aangeven hoeveel bitcoins je had op 1/1/2017, en de waarde per bitcoin van 1/1/2017 achterhalen

op het moment dat je boven de ca. 25K uitkomt, ga je VRH betalen (vermogensrendementheffing)
nu heb ik het over box 3, dus

als je actief handelt, je bent al een actieve handelaar als je een handjevol transacties per jaar doet,
moet je ca. 30% van de winst gaan betalen

maar kijk eerst even naar eerdere draadjes over bitcoin en belasting
wellicht is het beter om de draadjes omtrent  "belasting" tot het ideale minimum te beperken


Ja had ik ook wel, maar om eerlijk te zijn is belastingtaal me allemaal wat vaag en had ik de behoefte even een duidelijk antwoord op me vraag te krijgen maar ik zal deze thread wel locken en verder discusieren en vragen stellen op bestaande threads. En wow serieus? 30%???

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!