Bitcoin Forum
June 22, 2024, 03:04:24 PM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: interessepeiling: ASICMINER share te koop  (Read 1007 times)
Cereal (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0



View Profile
July 10, 2013, 02:13:23 PM
 #1

Ik wil eventueel een ASICMINER share verkopen, wil het eerst hier roepen voordat ik internationaal ga Wink

Het is dus geen passthrough share.
Zijn er geinteresseerden?
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
July 10, 2013, 02:33:09 PM
 #2

kan je me daar eens de werking kort van uitleggen?

brengt het geld op? is het gewoon een "aandeel" die in waarde stijgt/daalt?

grtz
Naruby
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 25
Merit: 0


View Profile
July 11, 2013, 07:50:01 AM
 #3

@ _rusty_
Een poging tot wat uitleg. Aanvullingen of verbertering zijn welkom.

Aandelen en andere 'financieel producten' zoals fondsen, obligaties voor bitcoin worden hoofdzakelijk op de websites https://bitfunder.com en https://btct.co/ verhandeld.

Bitcoin aandelen worden meestal uitgebracht door personen die mijners willen aankopen en op die manier geld inzamelen.
Er zijn er ook die via aandelen een kapitaal verzamelen en dan via speculatie proberen winst te maken.

Eenmaal de mijner up&running is krijg je dan een deel van de opbrengst als dividend uitgekeerd.
De meeste doen dit (twee) wekelijks.
Naast het dividend kan je natuurlijk zoals bij echte aandelen gokken op de meerwaarde dat je verkrijgt mocht de prijs van het aandeel stijgen.

Bij belangrijke beslissingen wordt er een stemming uitgeschreven. Een voorbeeld is de vraag of er een extra mijner zal aangekocht worden omdat er meer kaptiaal is verzameld dan verwacht door de gestegen prijs van het aandeel. 
Als je genoeg aandelen hebt (meestal 10) kan je dan meestemmen.

Vaak worden er maar een beperkt aantal aandelen initieel op de markt gebracht.
Of soms zijn zo veel in prijs gestegen dat de huidige drempel op ze over te kopen te hoog ligt voor vele.
De gelukkige die een aandeel kunnen bemachtigen kunnen die natuurlijk terug gewoon op de markt brengen, maar er is een secundaire markt ontstaan: de passthrough shares.
Deze PS-shares vertegenwoordigen een echt aandeel (of een deel er van), je krijgt dus gewoon dividend maar geven geen stemrecht.
Waarom zou je van je aandeel een PS-share maken vraag je misschien af? Dan heb je zelf een dividend opbrengst meer.
Het antwoord zit in de bonus vraagt om jou echt aandeel te mogen gebruiken. Een vaak gebruikte bonus is 1%.
Stel dat jou 1 echt aandeel opsplitst in 10 PS-shares. Deze bied je alle 10 aan op de markt tegen de echte prijs + bonus / 10. Dit maakt de aankoopprijs van het PS-share 10x lager dan de echt prijs en zo verlaag je de aankoopdrempel.

tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
July 11, 2013, 04:18:44 PM
 #4

De directe ASICMiner aandelen worden niet op een beurssite geregistreerd maar door friedcat zelf bijgehouden.

Deze aandelen kun je kopen in de Auctions sectie van het forum. Er zijn geregeld veilingen. Soms worden aandelen ook tegen een vaste prijs verkocht.

Nadat er betaald is zal de verkoper friedcat per PM op de hoogte stellen van de verkoop en het e-mail adres en het Bitcoinadres waarop het dividend dient te worden ontvangen aan hem ter beschikking stellen.

Het is te allen tijde aan te raden om gebruik te maken van een escrowdienst (bijv. die van de moderator John K) om te voorkomen dat je belazerd wordt. Hierbij dient de escrower als tussenpersoon, die zal de aandelen pas overdragen wanneer er betaald wordt. Hiervoor wordt meestal een percentage van de verkoopprijs in rekening gebracht.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
July 11, 2013, 06:29:57 PM
 #5

Ik wil eventueel een ASICMINER share verkopen, wil het eerst hier roepen voordat ik internationaal ga Wink

Het is dus geen passthrough share.
Zijn er geinteresseerden?


Wat had je in gedachte om ervoor te krijgen? Mag je me ook in PM versturen.

Ik neem aan dan escrow geen probleem is?

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
July 11, 2013, 07:19:24 PM
 #6

Ik wil eventueel wel de Escrow verzorgen Smiley
Cereal (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0



View Profile
July 12, 2013, 02:40:31 PM
 #7

Juist om gedoe/risico te voorkomen wil ik ze alleen hier aanbieden, en niet tussen op het internationale board. Heb geen idee hoe Escrow in z'n werk gaat.

Ik wil er ~5 BTC voor krijgen, maar zie dat de passtrough shares weer iets lager staan. Maar dit is een origineel aandeel, overzetten zal dan ook door FriedCat himself gedaan moeten worden.

Doe maar een bod, desnoods via PM, dan kunnen we verder kijken hoe we het afhandelen.
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
July 12, 2013, 03:02:11 PM
 #8

escrow is wanneer iemand anders het geld in ontvangst neemt en het bijhoudt totdat de share overgemaakt is naar de andere partij.

wanneer alles bevestigd is, worden de fondsen dan door de andere persoon vrij gegeven.

(dit om scamming tot een minimum te houden)


grtz
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!