Bitcoin Forum
June 28, 2024, 05:09:53 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bitcoin al 12 dagen uncofirmed transactie  (Read 334 times)
bartmolk (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
December 11, 2017, 09:28:57 AM
 #1

Beste mensen,

Al 12 dagen heb ik in mijn Bitcoin QT (0.14.1) wallet een unconfirmed transactie staan die helaas niet verwerkt wordt.

Ik heb tijdens het overschrijven van de 0.05 bitcoin op de een of andere manier een veelte laag bedrag
aan transactie fee ingesteld.. (0.00000338 btc) Sad

Hoe kan ik zorgen dat deze als nog verwerkt wordt? Ik ben de client opnieuw de blocks aan
het laten loaden op de hoop dat de transactie zou vervallen maar dat is helaas niet het geval.

Ik heb iets van -zapwallets o.i.d. dergelijks gelezen maar weet niet hoe ik dit op een mac uitvoer  Huh

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast tnx <3
Smoke12
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
December 11, 2017, 10:39:32 AM
 #2

Heb hetzelfde probleem met 0.06 BTC al 6 dagen geen enkele bevestiging. Ik had ergens gelezen dat wanneer geen enkele bevestiging komt dan je de btc terugkomt in je wallet na enkele weken.
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3444
Merit: 5039


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
December 11, 2017, 10:42:07 AM
 #3

Beste mensen,

Al 12 dagen heb ik in mijn Bitcoin QT (0.14.1) wallet een unconfirmed transactie staan die helaas niet verwerkt wordt.

Ik heb tijdens het overschrijven van de 0.05 bitcoin op de een of andere manier een veelte laag bedrag
aan transactie fee ingesteld.. (0.00000338 btc) Sad

Hoe kan ik zorgen dat deze als nog verwerkt wordt? Ik ben de client opnieuw de blocks aan
het laten loaden op de hoop dat de transactie zou vervallen maar dat is helaas niet het geval.

Ik heb iets van -zapwallets o.i.d. dergelijks gelezen maar weet niet hoe ik dit op een mac uitvoer  Huh

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast tnx <3

Zonder transactieid is het vrij moeilijk om goeie raad te geven... Als je transactie een fee heeft van meer dan 10 satoshi/byte is er een mogelijkheid om transacties aan te melden bij een mining pool die deze dan prioriteit geeft... Zoniet zijn er nog wel wat andere dingen die je kan proberen. Zonder transactieid is het echter moeilijk om hier verder op in te gaan.

Als je wil dat je transactie door je wallet vergeten word, zodat je de unspent output kan gebruiken in een nieuwe transactie met hogere fee zijn er 2 mogelijkheden vanuit bitcoin core:
1) ga naar help, debug, console, en voer volgend commando uit: "abandontransaction [txid]"
ALS dit niet werkt, gebruik dan optie 2:
2) sluit bitcoin core (bitcoind of bitcoin-qt) af, ga naar de console en voer uit: "bitcoin-qt -zapwallettxes" of "bitcoind -zapwallettxes". Dit kan zowel op een linux, mac als windows box, zolang bitcoind of bitcoin-qt maar in je path zit... Zoniet zal je moeten zorgen dat je in de correcte working dir zit waarin deze binaries staan.
Hierna zal er een rescan gebeuren, en alle niet-geconfirmeerde transacties zullen door jouw wallet "vergeten" worden. Weet wel: als je transactie voldoende gepropageerd werd door het netwerk, kunnen er nodes zijn waar je tx nog steeds in de mempool zit... Er is dus een (kleine) kans dat de tx nog steeds in een valid block terecht komt!

Heb hetzelfde probleem met 0.06 BTC al 6 dagen geen enkele bevestiging. Ik had ergens gelezen dat wanneer geen enkele bevestiging komt dan je de btc terugkomt in je wallet na enkele weken.

Ja en nee... Sommige wallets broadcasten een tx maar 1x. Andere blijven je tx broadcasten. In het eerste geval zal een unconfirmed tx uit de mempool van de MEESTE nodes gegooid worden na ~3 dagen. Als genoeg nodes jou transactie vergeten zijn, zullen sommige wallets doen alsof de tx nooit gemaakt werd. Anderen hebben een extra stap nodig om de tx niet meer te broadcasten en/of te vergeten.

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
Smoke12
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
December 11, 2017, 10:54:16 AM
 #4

Bedankt voor je reactie. De transactie betreft via de wallet van Blockchain..
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3444
Merit: 5039


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
December 11, 2017, 10:57:27 AM
 #5

Bedankt voor je reactie. De transactie betreft via de wallet van Blockchain..

Ai... Een online wallet...
Ik denk dat je best even contact op kan nemen met hun support dept. Ik ben niet 100% zeker, maar ik denk dat zijn een unconfirmed tx gewoon blijven rebroadcasten, dus op die manier geraakt je probleem nooit opgelost (disclaimer: ik gebruik geen online wallets, dus ben niet 100% zeker).

Ik zou je aanraden om, eens dit probleem werd opgelost, over te schakelen naar een desktop of hardware wallet... Op die manier ben je de enige die je private keys kan beheren, en heb je meer opties als er iets moest mislopen, en minder risico's (zolang je pc maar virus en malwarevrij is)

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
TheRhinoProject
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
December 14, 2017, 10:32:54 PM
 #6

De bitcoin bottleneck,

zijn veelste veel transacties , https://blockchain.info/unconfirmed-transactions   , 150.000 al , fees tot wel 26$, meneer satoshi nakamoto had hier geen rekening mee gehouden.
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3444
Merit: 5039


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
December 15, 2017, 06:46:19 AM
 #7

De bitcoin bottleneck,

zijn veelste veel transacties , https://blockchain.info/unconfirmed-transactions   , 150.000 al , fees tot wel 26$, meneer satoshi nakamoto had hier geen rekening mee gehouden.

In zijn tijd bestond het probleem gewoon nog niet. Als ik me niet vergis heeft hij ooit eens een post gemaakt waarin hij vertelde dat wanneer de blokken toch ooit vol zouden geraken, deze gewoon vergroot zouden kunnen worden.

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 15, 2017, 07:22:39 AM
 #8

De bitcoin bottleneck,

zijn veelste veel transacties , https://blockchain.info/unconfirmed-transactions   , 150.000 al , fees tot wel 26$, meneer satoshi nakamoto had hier geen rekening mee gehouden.

In zijn tijd bestond het probleem gewoon nog niet. Als ik me niet vergis heeft hij ooit eens een post gemaakt waarin hij vertelde dat wanneer de blokken toch ooit vol zouden geraken, deze gewoon vergroot zouden kunnen worden.

Dat laatste klopt helemaal. Sterker, in het verleden zijn de blokken al eens eerder vergroot om meer capaciteit te krijgen, dus wat dat betreft snap ik de tegenwerking van het dev team eigenlijk niet.
PaulR1
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 320
Merit: 250


View Profile
December 17, 2017, 10:35:35 PM
 #9

@mocacinno

Ik heb het zelfde probleem.

Sinds 08-12-2017 heb ik een transactie hangende, deze is gezien door 100+ peers, maar heeft nog geen enkele confirmation.

Ik had een BTC bedrag uit-verzonden vanuit mijn oude offline Multibit wallet waar alleen de standaard fee van 0,0001 kon worden ingevoerd.

Op 12-12-2017 heb ik de blockchain en de transacties in deze wallet opnieuw gedownload.
De te verzenden transactie staat er nog steeds alleen is nu de verzend datum gewijzigd naar 12-12-2017.
Inmiddels "opnieuw" gezien door tachtig peers maar geen enkele confirmation.

Kan jij advies geven ?

Het tx id is  5cd6fc849221e7a33172457f76e0f98d1c87d800ebedafc377ec2042c3d3eb55

Alvast bedankt.



Beste mensen,

Al 12 dagen heb ik in mijn Bitcoin QT (0.14.1) wallet een unconfirmed transactie staan die helaas niet verwerkt wordt.

Ik heb tijdens het overschrijven van de 0.05 bitcoin op de een of andere manier een veelte laag bedrag
aan transactie fee ingesteld.. (0.00000338 btc) Sad

Hoe kan ik zorgen dat deze als nog verwerkt wordt? Ik ben de client opnieuw de blocks aan
het laten loaden op de hoop dat de transactie zou vervallen maar dat is helaas niet het geval.

Ik heb iets van -zapwallets o.i.d. dergelijks gelezen maar weet niet hoe ik dit op een mac uitvoer  Huh

Hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast tnx <3

Zonder transactieid is het vrij moeilijk om goeie raad te geven... Als je transactie een fee heeft van meer dan 10 satoshi/byte is er een mogelijkheid om transacties aan te melden bij een mining pool die deze dan prioriteit geeft... Zoniet zijn er nog wel wat andere dingen die je kan proberen. Zonder transactieid is het echter moeilijk om hier verder op in te gaan.

Als je wil dat je transactie door je wallet vergeten word, zodat je de unspent output kan gebruiken in een nieuwe transactie met hogere fee zijn er 2 mogelijkheden vanuit bitcoin core:
1) ga naar help, debug, console, en voer volgend commando uit: "abandontransaction [txid]"
ALS dit niet werkt, gebruik dan optie 2:
2) sluit bitcoin core (bitcoind of bitcoin-qt) af, ga naar de console en voer uit: "bitcoin-qt -zapwallettxes" of "bitcoind -zapwallettxes". Dit kan zowel op een linux, mac als windows box, zolang bitcoind of bitcoin-qt maar in je path zit... Zoniet zal je moeten zorgen dat je in de correcte working dir zit waarin deze binaries staan.
Hierna zal er een rescan gebeuren, en alle niet-geconfirmeerde transacties zullen door jouw wallet "vergeten" worden. Weet wel: als je transactie voldoende gepropageerd werd door het netwerk, kunnen er nodes zijn waar je tx nog steeds in de mempool zit... Er is dus een (kleine) kans dat de tx nog steeds in een valid block terecht komt!

Heb hetzelfde probleem met 0.06 BTC al 6 dagen geen enkele bevestiging. Ik had ergens gelezen dat wanneer geen enkele bevestiging komt dan je de btc terugkomt in je wallet na enkele weken.

Ja en nee... Sommige wallets broadcasten een tx maar 1x. Andere blijven je tx broadcasten. In het eerste geval zal een unconfirmed tx uit de mempool van de MEESTE nodes gegooid worden na ~3 dagen. Als genoeg nodes jou transactie vergeten zijn, zullen sommige wallets doen alsof de tx nooit gemaakt werd. Anderen hebben een extra stap nodig om de tx niet meer te broadcasten en/of te vergeten.


http://ultracoin.net/ ~ Ultracoin Website         http://ultracointalk.org/ ~ UltracoinTalk Forum
mocacinno
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 3444
Merit: 5039


https://merel.mobi => buy facemasks with BTC/LTC


View Profile WWW
December 18, 2017, 07:29:08 AM
 #10

@mocacinno

Ik heb het zelfde probleem.

Sinds 08-12-2017 heb ik een transactie hangende, deze is gezien door 100+ peers, maar heeft nog geen enkele confirmation.

Ik had een BTC bedrag uit-verzonden vanuit mijn oude offline Multibit wallet waar alleen de standaard fee van 0,0001 kon worden ingevoerd.

Op 12-12-2017 heb ik de blockchain en de transacties in deze wallet opnieuw gedownload.
De te verzenden transactie staat er nog steeds alleen is nu de verzend datum gewijzigd naar 12-12-2017.
Inmiddels "opnieuw" gezien door tachtig peers maar geen enkele confirmation.

Kan jij advies geven ?

Het tx id is  5cd6fc849221e7a33172457f76e0f98d1c87d800ebedafc377ec2042c3d3eb55

Alvast bedankt.



Ik heb het je net via PM doorgestuurd, maar wou dit ook even op het forum zelf zeggen, zodat iedereen weet dat dit probleem "in behandeling" is Wink
Ik heb je tx doorgestuurd naar antpool, en zal deze zo snel mogelijk ook doorgeven aan ViaBTC.

Het probleem was gewoon een veel te lage fee...

█▀▀▀











█▄▄▄
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
e
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
█████████████
████████████▄███
██▐███████▄█████▀
█████████▄████▀
███▐████▄███▀
████▐██████▀
█████▀█████
███████████▄
████████████▄
██▄█████▀█████▄
▄█████████▀█████▀
███████████▀██▀
████▀█████████
▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀
c.h.
▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄
▀▀▀█











▄▄▄█
▄██████▄▄▄
█████████████▄▄
███████████████
███████████████
███████████████
███████████████
███░░█████████
███▌▐█████████
█████████████
███████████▀
██████████▀
████████▀
▀██▀▀
arnie1979
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 1
Merit: 0


View Profile
December 28, 2017, 11:50:59 PM
 #11

Beste mensen,

ik heb ook een probleem.
Ik heb een digitale portemonnee bij bitcoinwallet.com en ik heb op 18-12 jongstleden bitcoin overgemaakt naar Changelly, maar deze transactie is nog
steeds niet bevestigd. De miners-fee wordt automatisch bepaald, maar deze is blijkbaar te laag. Heb hierna nog een andere transactie gemaakt en deze is wel doorgekomen.
Weet iemand hier raad mee ??

Transactie ID:https://blockchain.info/nl/tx/686a2523a237dccc33b8025fd4b6b968047e9b2637e6d37d8ba8fc36c8f7d844

Mvg arnie1979
Chhaylin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
December 29, 2017, 06:25:45 PM
 #12

@bartmolk, heb je al contact opgenomen met Changelly?
greg458
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 2


View Profile
January 12, 2018, 08:02:37 AM
 #13

Hoe is dit afgelopen? ben benieuwd of dit teruggestort is of toch doorgekomen is
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!