Bitcoin Forum
May 04, 2024, 08:31:16 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: [DK] Skatteminister: Bitcoin rummer store problemer  (Read 106 times)
magle (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 280
Merit: 10


View Profile WWW
December 14, 2017, 07:57:52 AM
 #1

I starten af 2018 vil Skatterådet komme med en afgørelse, som skatteminister Karsten Lauritzen afventer, fordi den vil vise, om der er behov for lovændringer.

»Bitcoin og de andre virtuelle valutaer er der både muligheder og udfordringer i. Fra et forbrugerperspektiv kan der være fordele, men som politiker kan jeg også se nogle voldsomme udfordringer. De negative sider er, at bitcoin kan bruges til at understøtte kriminalitet. Der er også en diskussion om strømforbruget, og så er der nogle skattemæssige udfordringer med, hvordan det skal beskattes,« siger Karsten Lauritzen til business.dk.

Han fortsætter »Jeg er overbevist om, at bitcoin og andre virtuelle valutaer på et tidspunkt vil blive egent­lige spekulationsobjekter, men hvorvidt det er tilfældet nu, skal Skatterådet vurdere. Hvis Skatterådet når frem til en konklusion, som politikerne eller jeg som skatteminister ikke er enig i, så har vi mulighed for at lave lovgivning og lave det om, som man har gjort i andre lande,«

Såfremt Skatterådet kommer frem til, at bitcoin er et spekulationsobjekt, skal gevinster ved salg, beskattes som personlig indkomst.

»Med den retstilstand, der gælder, skal man i øjeblikket ikke betale skat af bitcoin, og spørgsmålet er, om det ændrer sig med Skatte­rådets afgørelse,« siger Karsten Lauritzen.

Yderligere info kan læses via: https://www.business.dk/oekonomi/skatteminister-bitcoin-rummer-store-problemer

Man kan vel sige ud fra de udmeldinger, som ministeren kommer med at selv hvis Skatterådet kommer frem til at Bitcoin ikke skal beskattiges, så vil regeringen bare opdatere loven, så det bliver tilfældet. Statskassen, skal i hvertfald ikke gå glip af noget.
1714854676
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714854676

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714854676
Reply with quote  #2

1714854676
Report to moderator
1714854676
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714854676

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714854676
Reply with quote  #2

1714854676
Report to moderator
Once a transaction has 6 confirmations, it is extremely unlikely that an attacker without at least 50% of the network's computation power would be able to reverse it.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
Rubberduck59
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 340
Merit: 100


NEM <3


View Profile
December 14, 2017, 01:26:57 PM
 #2

Spændende læsning. Jeg ser frem til at der kommer noget officielt afklaring på området.. Så håber jeg bare, at det ikke er noget helt latterligt der bliver besluttet.

DeepOnion    ▬▬  Anonymous and Untraceable  ▬▬    ENJOY YOUR PRIVACY  •  JOIN DEEPONION
▐▐▐▐▐▐▐▐   ANN  Whitepaper  Facebook  Twitter  Telegram  Discord    ▌▌▌▌▌▌▌▌
Get $ONION  (✔Cryptopia  ✔KuCoin)  |  VoteCentral  Register NOW!  |  Download DeepOnion
null-zero-sum
Member
**
Offline Offline

Activity: 89
Merit: 11


View Profile WWW
December 14, 2017, 08:06:57 PM
 #3

Spændende læsning. Jeg ser frem til at der kommer noget officielt afklaring på området.. Så håber jeg bare, at det ikke er noget helt latterligt der bliver besluttet.

Det bliver helt sikkert beskattet som kapitalgevinster. Så ligesom CFDer og andre finansielle instrumenter. Hvad skulle det ellers være? En speciel kryptoskat på fx 25%? Nix!

ALL COINS!! ONE PLATFORM! BEST PRICES!
The number 1 aggregator of crypto liquidity where you can trade over 10,000 cross rates in one place!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!