Bitcoin Forum
October 19, 2024, 03:11:47 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 28.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: :-) is er nog een kans op halvering bitcoinkoers?  (Read 459 times)
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 15, 2017, 11:49:06 AM
Last edit: December 15, 2017, 02:16:56 PM by peterspijzer
 #1

wat zou ik graag willen dat er een flinke crash kwam

ik sta dan al in de startblokken om btc in te slaan


maar..... ik denk niet dat IEMAND een idee hierover heeft,
hoewel, er schijnen ongeveer 100 whales te zijn, met meer dan 10.000 bitcoins ieder
en het schijnt ook dat ze contact met elkaar hebben.....

deze jongens worden strax rijker dan Bezos, Gates, Buffet, Ortega, Slim en Zuckerberg bijelkaar!!




is er iemand die iets weet, of houdt een ieder dit geheim? Smiley
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 15, 2017, 02:28:57 PM
 #2

wat zou ik graag willen dat er een flinke crash kwam

ik sta dan al in de startblokken om btc in te slaan


maar..... ik denk niet dat IEMAND een idee hierover heeft,
hoewel, er schijnen ongeveer 100 whales te zijn, met meer dan 10.000 bitcoins ieder
en het schijnt ook dat ze contact met elkaar hebben.....

deze jongens worden strax rijker dan Bezos, Gates, Buffet, Ortega, Slim en Zuckerberg bijelkaar!!




is er iemand die iets weet, of houdt een ieder dit geheim? Smiley

Tja, wat ik een interessante theorie vind, is de relatie met de Fibonacci getallen. Op grond daarvan is de verwachting dat bitcoin nooit meer zal dalen dan ongeveer 30% t.o.v. de ATH (all time high)

Iemand die die theorie heeft uitgewerkt: http://allstarcharts.com/chart-week-fibonacci-analysis-bitcoin/
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 15, 2017, 02:34:09 PM
Last edit: December 15, 2017, 02:45:54 PM by peterspijzer
 #3

tja brob, jammergenoeg is dit het geval.... mooi stukje, trouwens, geschreven door JC zelve

verdikkeme, dan maar wachten op een ca. 25% down fall !

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 15, 2017, 03:02:16 PM
 #4

tja brob, jammergenoeg is dit het geval.... mooi stukje, trouwens, geschreven door JC zelve

verdikkeme, dan maar wachten op een ca. 25% down fall !



Overigens: deze theorie lijkt op te gaan voor bitcoin (waarschijnlijk door de grote hoeveelheid gebruikers), maar gaat zeker NIET op voor altcoins...
Stingray1970
Member
**
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 10


View Profile
December 15, 2017, 03:58:03 PM
 #5

Ik denk dat je eraan bent voor de moeite. Degenen die bitcoin hebben houden ze vast als het omlaag gaat, waardoor er een rem staat op dalende koersen.

Verder zie je wel wat bewegingen van de ene munt naar de andere. Het zogenaamde pump en dump verhaal. Als je het goed gadeslaat kan je er zelfs je voordeel mee doen. Je moet ook de volumes daarbij in de gaten houden.

Verder nog dit : ik denk dat het wel gedaan is met de gigantische stijgingen/winsten die we in 2017 gezien hebben.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 15, 2017, 06:58:33 PM
 #6

waarom denk jij dat we de grootste stijgingen wel gezien hebben, stingray?
Stingray1970
Member
**
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 10


View Profile
December 15, 2017, 07:12:48 PM
 #7

Het kanonnenvlees is op :-). Nu zwemmen er alleen nog haaien rond en die kunnen alleen nog maar mekaar opeten.

Even serieus : de volumes blijven hetzelfde. En als er beweging is dan gaat er bij de ene munt wat af en komt het bij de andere  erbij. De ene munt verliest wat, de andere wint wat en dan gaat het visa versa. Geeft de indruk dat er niet veel vers bloed meer komt dat voor nieuwe kapitaalinjecties zorgt van buitenaf.
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 16, 2017, 01:50:56 PM
 #8

stingray,


jij denkt dat er geen aanvoer meer komt, m.a.w. dat er geen nieuwe bitcoin-aanschaffers zijn?

ik denk van wel.... want volgens mij gaan nu de particulieren in de FOMO-stand,
waarbij ze van kerstgratificatie of 13e maand-centen wellicht crypto gaan kopen, vooral in de vorm van bitcoin

dus ik denk, nu iedereen het erover heeft, volop in de media is, dat het 'grote publiek'
aangetrokken wordt om ook in te stappen


graag jouw mening over dit, groeten



hoewel, mijn vraag uit de eerste post blijft staan: is er nog kans op halvering bitcoinkoers?
..... want dat lijkt me zo'n mooi instappunt
drfugazi
Member
**
Offline Offline

Activity: 207
Merit: 10


View Profile
December 16, 2017, 03:21:33 PM
 #9

Niet mee eens. Afgelopen week toont juist aan dat er veel vers vlees voorbij komt. Vooral de 'beginners'-coins vlogen de lucht in. 2018 wordt een mooi jaar, slechts de overheidsregulatie die roet in het eten gooit!
mayadin
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100


View Profile
December 16, 2017, 03:32:02 PM
Last edit: December 16, 2017, 03:44:35 PM by mayadin
 #10

Waarom heb je de drijfveer van: als Bitcoin naar 5000 USD gaat dan pas ga ik aan boord.

Als dit de redering is, dan kan je lang wachten.

Je zou eerder een goede analyse maken waarom nu een goede moment is om in te stappne.

Toen ik begin dit jaar aan een collega had voorgesteld om in te stappen rond de 1500-1800USD (hij had een vertrek premie ontvangen na bewezen dienst), zie hij is te duur.

Hij heeft afgelopen maand ingekocht op 12000 USD.

peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 17, 2017, 06:01:19 PM
 #11

zo zo dat is inderdaad hoog ja
drfugazi
Member
**
Offline Offline

Activity: 207
Merit: 10


View Profile
December 31, 2017, 11:20:08 PM
 #12

wat zou ik graag willen dat er een flinke crash kwam

ik sta dan al in de startblokken om btc in te slaan


maar..... ik denk niet dat IEMAND een idee hierover heeft,
hoewel, er schijnen ongeveer 100 whales te zijn, met meer dan 10.000 bitcoins ieder
en het schijnt ook dat ze contact met elkaar hebben.....

deze jongens worden strax rijker dan Bezos, Gates, Buffet, Ortega, Slim en Zuckerberg bijelkaar!!




is er iemand die iets weet, of houdt een ieder dit geheim? Smiley

Afgelopen week toch al gauw bijna 50% korting tijdens de BTC Christmass Sales!
peterspijzer (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
January 01, 2018, 09:10:57 AM
 #13

zo is het!


Joeyops
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 6


View Profile WWW
January 02, 2018, 12:09:49 AM
 #14

ik denk dat ik niet meer moet kijken naar btc.
wat zijn de voordelen van btc ten opzichte van de nieuwe altcoins zoals ada of iota

Win Free Bitcoins every hour! - www.freebitco.in[/s (https://freebitco.in/?r=6352768)
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
January 02, 2018, 01:13:08 AM
 #15

ik denk dat ik niet meer moet kijken naar btc.
wat zijn de voordelen van btc ten opzichte van de nieuwe altcoins zoals ada of iota

BTC is de bekendste en meest geaccepteerde coin.
BTC heeft van alle coins de grootste "beurswaarde" (market cap).
BTC is nog altijd in ontwikkeling en hopelijk wordt Lightning over niet al te lange tijd geïmplementeerd.
En persoonlijk vind ik het ook wel een voordeel als je een coin kan minen.

Als een coin groot wilt worden zullen er veel partijen bij betrokken moeten raken, en om al deze partijen te kunnen accommoderen zullen er waarschijnlijk nog dingen moeten worden aangepast .
Maar hoe meer partijen bij een coin betrokken zijn, hoe lastiger het zal worden om veranderingen door te voeren.

En daarom denk ik dat het voor andere coins lastig zal worden om groter te worden dan BTC.

Maar goed, ik weet niet waarom jij naar bepaalde coins kijkt. Voor snelle winsten en daytraden is BTC inmiddels wellicht minder geschikt, geen idee.
Infectedworld
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 39
Merit: 0


View Profile
January 09, 2018, 10:31:06 AM
 #16

Kans zit erop dat het in de toekomst nog wel een keer kan gebeuren door FUD of als bitcoin in bepaalde regio's illigaal word
drfugazi
Member
**
Offline Offline

Activity: 207
Merit: 10


View Profile
January 09, 2018, 08:49:08 PM
 #17

Kans zit erop dat het in de toekomst nog wel een keer kan gebeuren door FUD of als bitcoin in bepaalde regio's illigaal word

Zulke berichten hebben nauwelijks nog effect, was wel eens anders.
Hoe dan ook, glijdt BTC steeds meer en meer af. Waar zal het eindigen? Ik aim voor 6-8K. Dan is het even tijd om BTCs in te slaan mensen.
Avelache
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
January 10, 2018, 12:35:08 PM
 #18


Tja, wat ik een interessante theorie vind, is de relatie met de Fibonacci getallen. Op grond daarvan is de verwachting dat bitcoin nooit meer zal dalen dan ongeveer 30% t.o.v. de ATH (all time high)

Iemand die die theorie heeft uitgewerkt: http://allstarcharts.com/chart-week-fibonacci-analysis-bitcoin/

Inmiddels blijkt dat het wel degelijk met meer dan 30% kon dalen.
Persoonlijk heb ik altijd mijn twijfels bij TA. Bij gewone aandelen en indices zag ik het zo vaak mis gaan (ook vaak genoeg voorspellingen die wel uitkwamen), waardoor ik me af vraag in hoeverre dit nu echt wetenschappelijk is bewezen?

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
January 10, 2018, 01:42:54 PM
Last edit: January 10, 2018, 02:42:26 PM by brobbel
 #19


Tja, wat ik een interessante theorie vind, is de relatie met de Fibonacci getallen. Op grond daarvan is de verwachting dat bitcoin nooit meer zal dalen dan ongeveer 30% t.o.v. de ATH (all time high)

Iemand die die theorie heeft uitgewerkt: http://allstarcharts.com/chart-week-fibonacci-analysis-bitcoin/

Inmiddels blijkt dat het wel degelijk met meer dan 30% kon dalen.
Persoonlijk heb ik altijd mijn twijfels bij TA. Bij gewone aandelen en indices zag ik het zo vaak mis gaan (ook vaak genoeg voorspellingen die wel uitkwamen), waardoor ik me af vraag in hoeverre dit nu echt wetenschappelijk is bewezen?



Het is en blijft een theorie - en daarnaast is de koers ook nog eens afhankelijk van de exchange. Soms is het verschil tussen de exchanges tussen de 5 en 10% (!). Wat is dan de werkelijke koers, die van exchange A of die van exchange B of een gemiddelde?

En nog iets: Fibonacci gaat over 61,8%, dus een daling van 38,2% ligt nog binnen de reeks...http://allstarcharts.com/technical-analysis-university/helpful-technical-tools/fibonacci/
greg458
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 2


View Profile
January 12, 2018, 07:12:52 AM
 #20

Ik denk het zelf niet, aangezien er steeds meer mensen beginnen met BTC, of er moet een grote whale opeens alles tegelijkertijd dumpen.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!