Bitcoin Forum
May 24, 2024, 06:34:15 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Dringend hulp nodig! Bitcoin eerste gebruik  (Read 1953 times)
ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 01:53:31 PM
 #1

iemand online
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 01:58:21 PM
 #2

tis er?

ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 02:00:37 PM
Last edit: July 23, 2013, 02:21:30 PM by ashukash
 #3

ik ben nieuw met bitcoin netwerk en heb dus een exchange gedaan naar bitcoin.
ik heb de bitcoin software gedownload en een adres aangemaakt om een betaling te ontvangen. tegenpartij heeft vervolgens verstuurd maar ik zie nog niets binnen. ik begreep iets van e-wallets... is dat noodzakelijk omdat te hebben? ik heb gewoon de software gedownload omdat ik er niet vaak gebruik van zal maken.


zie printscreens!!!

gaazje
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 452
Merit: 250


View Profile WWW
July 23, 2013, 02:05:38 PM
 #4

http://blockchain.info/

kopier je bitcoinadres in t zoekvak en press enter.
Dan moet je je saldo zien

░▒▓█ / / /X42/ / / WELCOME TO FEELESS FUTURE! █▓▒░
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 02:07:07 PM
 #5

ok,
lijkt niets aan de hand,
behalve dat je portomonnee nog de hele blackchain moet downloaden, kan langer dan een dag duren
onderaan staat 113 weken achter, gewoon je comp 24 aan laten staan

en ja, je hebt wel een wallet nodig, dat had niet perse deze hoeven te zijn, op je eigen computer, maar is wel zo veilig

hier http://blockchain.info/  kun je bij ZOEK je adres invoeren en zien datie al wel in de blockchain zit

elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 02:09:30 PM
Last edit: July 23, 2013, 02:20:08 PM by elg
 #6

en let op je screenshots de volgende keer.. "you big ripper" terwijl het wrsch aan jezelf lag? lolol

ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 02:11:41 PM
 #7

ok,
lijkt niets aan de hand,
behalve dat je portomonnee nog de hele blackchain moet downloaden, kan langer dan een dag duren
onderaan staat 113 weken achter, gewoon je comp 24 aan laten staan

en ja, je hebt wel een wallet nodig, dat had niet perse deze hoeven te zijn, op je eigen computer, maar is wel zo veilig

hier http://blockchain.info/  kun je bij ZOEK je adres invoeren en zien datie al wel in de blockchain zit
allereerst bedankt. de hitte stijgt naar mijn hoofd maar fijn.
volgens mij hoef ik geen dag te wachten want bij downloaden doel je op de synchroniseren linksonder? volgens mij is dat binnen een 45min klaar aangezien ik het verhoudingsgewijs qua timing klopt.  maar het meest belangrijke...

is er een manier om nu meteen gebruik te maken van mijn btc om te versturen? en het liefst zo simpel mogelijk? mij dank is groot!!
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 02:19:27 PM
 #8

synchroniseren idd, dat balkje gaat langzamer straks.......
ik denk dat je al wel kunt versturen, maar je ziet de transacties dan dus niet in je wallet...., of morgenavond pas...

je kunt wel zien of de transactie gelukt is op http://blockchain.info/
(je kunt voor elke transactie overigens een ander adres aanmaken als je wilt)
succes!

ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 02:21:17 PM
 #9

synchroniseren idd, dat balkje gaat langzamer straks.......
ik denk dat je al wel kunt versturen, maar je ziet de transacties dan dus niet in je wallet...., of morgenavond pas...

je kunt wel zien of de transactie gelukt is op http://blockchain.info/
(je kunt voor elke transactie overigens een ander adres aanmaken als je wilt)
succes!
je bedoelt in de wallet van tegenpartij of die van mij?
.... alvast bedankt!!
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 02:22:51 PM
 #10

de tegenpartij zal het wel kunnen zien, jij niet,

maar wacht ff, zal ff zoeken of het kan

elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 02:33:12 PM
 #11

gewoon proberen
of eerst 0, 0001 btc sturen en kijken of je'm in  http://blockchain.info/  ziet

http://bitcoin.stackexchange.com/questions/8877/my-mate-received-and-then-sent-a-bitcoin-transaction-before-his-wallet-was-synch
https://github.com/bitcoin/bitcoin/issues/2370

ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 02:38:13 PM
 #12

mijn dank is groot!
ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 02:57:56 PM
 #13

het werkt jammergenoeg toch niet Sad ??

---------------------------
Verstuur munten
---------------------------
Bedrag is hoger dan uw huidige saldo
---------------------------
OK  
---------------------------



stel ik heb deepfreeze op mijn computer, en de bitcoin softwatre verwijdert zichzelf hoe kan ik morgen of vanavond weer bij mijn tegoeden?
onthoud bitcoin mijn ipadres? ik vind dit echt frustrerend had liever een webbassed client denk ik.
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 03:13:03 PM
 #14


dan ook de wallet in je diepvries zetten, of zit je op school?

een heel klein file-tje, wallet.dat  bevat alles wat je nodig hebt om een backup te hebben
kopieer dat op een usb-stick o.i.d.

skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
July 23, 2013, 03:14:05 PM
 #15

Nee je hebt niet liever een webbased client, als het bedrijf erachter beslist om met je munten te gaan lopen sta je met lege handen.

Om je bitcoins veilig te stellen dien je het bestandje wallet.dat te backuppen (niet vergeten te encrypten!). Gebruik je Windows, Linux of MacOSX?
Dan kan je, mocht er ooit een probleem zijn gewoon de wallet.dat terugplaatsen en heb je je bitcoins terug.

Je kan niet versturen omdat je saldo nog op 0 staat, normaal is versturen tijdens het syncen geen probleem als het aangegeven saldo hoger is als wat je verstuurd.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 03:14:34 PM
 #16


dan ook de wallet in je diepvries zetten, of zit je op school?

een heel klein file-tje, wallet.dat  bevat alles wat je nodig hebt om een backup te hebben
kopieer dat op een usb-stick o.i.d.

ik ben op het werk en kan hier niets aan of achterlaten vandaar.

dus ik heb een  backup gemaakt, .dat bestand op mijn mail opgeslagen en daar kan later weer mee overweg?
vind het wel erg jammer dat ik hier niet uit kan komen. mag ik jou een pm sturen?
ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 03:20:46 PM
 #17

Nee je hebt niet liever een webbased client, als het bedrijf erachter beslist om met je munten te gaan lopen sta je met lege handen.

Om je bitcoins veilig te stellen dien je het bestandje wallet.dat te backuppen (niet vergeten te encrypten!). Gebruik je Windows, Linux of MacOSX?
Dan kan je, mocht er ooit een probleem zijn gewoon de wallet.dat terugplaatsen en heb je je bitcoins terug.

Je kan niet versturen omdat je saldo nog op 0 staat, normaal is versturen tijdens het syncen geen probleem als het aangegeven saldo hoger is als wat je verstuurd.


dat risico neem ik voor lief en zou ik meteen hebben gedaan als dat nog kon? ik heb nooit veel BTC in voorraad en ben dat ook niet plan dus dat risico is voor mij te overzien.

ik gebruik windows, en heb er een .dat bestand van gemaakt. hoe gaat het met syncen verder? als ik morgen weer verder ga en opnieuw de software download beginnen we weer van begin af aan of vanaf het moment dat het gestopt is?

btw ik kan echt niets versturen, mijn saldo is natuurlijk hoger dan het te versturen bedrag
elg
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 151
Merit: 104



View Profile WWW
July 23, 2013, 03:24:44 PM
 #18

ik ben ook geen expert, maar als het goed is is het adres dat je aangemaakt hebt om die coins te ontvangen, versleuteld opgeslagen in je wallet.dat.
thuis opnieuw bitcoun qt instaleren en de wallet. dat vervangen

ja je kunt me pm-en, maar nogmaals, ik ben ook geen expert
en het lukt je echt niet om de hele blokchain in één dag te downloaden op je werk, hij gaat echt niet verder waar hij gebleven, die deepfreeze verwijdert toch alles?

ashukash (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 17
Merit: 0


View Profile
July 23, 2013, 03:31:30 PM
 #19

ik ben ook geen expert, maar als het goed is is het adres dat je aangemaakt hebt om die coins te ontvangen, versleuteld opgeslagen in je wallet.dat.
thuis opnieuw bitcoun qt instaleren en de wallet. dat vervangen

ja je kunt me pm-en, maar nogmaals, ik ben ook geen expert
en het lukt je echt niet om de hele blokchain in één dag te downloaden op je werk, hij gaat echt niet verder waar hij gebleven, die deepfreeze verwijdert toch alles?

deepfreeze verwijdert indd alles dus ik ben eigenlijk de pineut en kan fluiten naar mijn coins?
mocht er iemand met verstand hierover zitten en een constructie kunnen bedenken dan doen we samen radmin aan . je krijgt 10% van mijn coins
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
July 23, 2013, 03:50:03 PM
 #20

met behulp van bepaalde programma's (active@ file recovery) kan je soms nog files terug halen nadat ze verwijderd zijn van de harde schijf.

zelf ken ik "deepfreeze" niet en heb ik er geen ervaring mee, maar je weet nooit.

bewaar dan best je coins op een exchange die te vertrouwen is, of op een wallet.dat file dat ergens veilig zit (usb stick, etc)

grtz
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!