Bitcoin Forum
May 03, 2024, 08:17:59 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: help met betaling  (Read 101 times)
jako12 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
December 20, 2017, 02:13:56 PM
 #1

Hallo beste mensen,

ik wou 18/12/17 0.02 bitcoins verkopen aan bitonic. wat ongeveer gelijk staat aan 300,-
nou zit ik met een klein probleempje:

aangezien de wallet waarvan ik mijn bitcoins verstuurde 0,00030000 transactie kosten berekent had ik niet genoeg om de uitbetaling te voltooien.
nou zit het zo dat bitonic het bedrag dan automatisch terug stuurt naar het opgegeven retouradress, ik zit nu 2 dagen te wachten en zie dat mijn
terugstuuractie 'vast is gelopen' nou heb ik bitonic een bericht gestuurd en hun zeggen dat ik extra fee erbij moet kopen. maar is het niet zo dat hun het terug sturen naar mij en dat dit dan hun 'probleem' is?   op hun site staat ook beschreven dat het max 2 uur moet duren voordat ik mijn BTC weer terug heb. zou jullie mening hier graag over willen weten.

Mijn transID is: 1c9e260a185e3d5b9ec8c9c23ebb6d17bf54af51ec69516b42fba7e53a271f45

Mvg jako
1714767479
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714767479

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714767479
Reply with quote  #2

1714767479
Report to moderator
1714767479
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714767479

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714767479
Reply with quote  #2

1714767479
Report to moderator
"With e-currency based on cryptographic proof, without the need to trust a third party middleman, money can be secure and transactions effortless." -- Satoshi
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 20, 2017, 03:20:00 PM
 #2

Hallo beste mensen,

ik wou 18/12/17 0.02 bitcoins verkopen aan bitonic. wat ongeveer gelijk staat aan 300,-
nou zit ik met een klein probleempje:

aangezien de wallet waarvan ik mijn bitcoins verstuurde 0,00030000 transactie kosten berekent had ik niet genoeg om de uitbetaling te voltooien.
nou zit het zo dat bitonic het bedrag dan automatisch terug stuurt naar het opgegeven retouradress, ik zit nu 2 dagen te wachten en zie dat mijn
terugstuuractie 'vast is gelopen' nou heb ik bitonic een bericht gestuurd en hun zeggen dat ik extra fee erbij moet kopen. maar is het niet zo dat hun het terug sturen naar mij en dat dit dan hun 'probleem' is?   op hun site staat ook beschreven dat het max 2 uur moet duren voordat ik mijn BTC weer terug heb. zou jullie mening hier graag over willen weten.

Mijn transID is: 1c9e260a185e3d5b9ec8c9c23ebb6d17bf54af51ec69516b42fba7e53a271f45

Mvg jako

Waar staat het dat het max 2 uur moet duren voordat je je BTC weer terug hebt? Wanneer zij dat garanderen is dat hun probleem.
Helaas is het op dit moment zo dat het bitcoin netwerk wordt volgespammed - met als gevolg dat de transactiekosten belachelijk hoog zijn geworden. De betaalde fee voor de terugzending is dermate laag dat er reëele kans bestaat dat deze niet wordt bevestigd en daarna dus weer bij Bitonic terugkomt. Dat de fees zo hoog zijn, ligt buiten de macht van Bitonic, dus als zij niets hebben "gegarandeerd" dan heb je -heel veel- geduld nodig en/of je moet inderdaad extra kosten gaan maken.
Wat ik wel lees op hun site is dat zij binnen 5 minuten na de eerste bevestiging van ontvangst zij de betaling terugstorten (en dat hebben zij waarschijnlijk ook wel gedaan) - alleen met weinig fee.

Helaas is mijn ervaring op dit moment met het acceleren van transacties dat dit moeizaam verloopt; de verschillen zijn momenteel te groot om dit op te vangen. Een transactie met meer dan 2x de fee die op jouw transactie staat, ligt ook al anderhalve dag te wachten - ondanks het feit dat deze geaccelereerd is...
jako12 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
December 20, 2017, 04:09:03 PM
 #3

bedankt voor je reactie!

dan ziet er inderdaad niks anders op dan wachten,  heb even rond gesnuffeld en de extra kosten die ik erbij betaal zijn dan erg hoog.|

weet je ook misschien wat de wacht tijd ongeveer zou zijn? moet ik dan kijken naar dagen of weken? |

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 20, 2017, 04:33:41 PM
 #4

bedankt voor je reactie!

dan ziet er inderdaad niks anders op dan wachten,  heb even rond gesnuffeld en de extra kosten die ik erbij betaal zijn dan erg hoog.|

weet je ook misschien wat de wacht tijd ongeveer zou zijn? moet ik dan kijken naar dagen of weken? |



Officieel valt de transactie uit de mempool na 3 dagen. Echter, veel mempools/wallets e.d. zorgen dat een transactie kan worden "gerebroadcast" - oftewel het kan heel lang duren.
Hou contact met Bitonic, houdt de txid die je genoemd hebt in de gaten via verschillende exploreres (chain.so blockchain.info blockcypher.com om een paar te noemen). Wanneer de transactie bij een van hen niet meer te vinden is, kun je proberen deze opnieuw te laten versturen door Bitonic.

Vaak is het in het weekend wat rustiger, dan is er een grotere kans dat een transactie met weinig fee alsnog wordt verwerkt, alleen ik heb geen idee hoe dat dit weekend (voor kerst) zal gaan.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!