Bitcoin Forum
May 02, 2024, 06:29:38 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Bitcoin crash  (Read 412 times)
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
December 22, 2017, 08:15:03 AM
 #1

Goedemorgen iedereen,

Jullie hebben het waarschijnlijk al gezien of gehoord, of moeten nog wakker worden om het bericht mee te krijgen dat afgelopen nacht de Bitcoin een daling heeft gehad van meer dan 24%.

Omdat ik 100% in Bitcoin zit, ben ik benieuwd naar jullie mening betreft deze dip.
Op het moment gaat er een hoop negatief nieuws in omloop betreft de Bitcoin. Zo wordt er gespeculeerd over het hoge energieverbruik dat het minen van de coins kost, er wordt gesproken over dat de Bitcoin zijn doel verliest als valuta omdat iedereen het aankoopt als investering, en natuurlijk over de hoge transactiekosten en fee's.

Ik hoorde net zelfs dat ze op het nieuws van radio 538 deze daling verkondigde en dat een ware "cryptokenner" zou spreken van een ware daling van 50% voor de aankomende dagen.
Er valt dus een hoop te doen rondom de Bitcoin.


Wat is jullie gedachte hierover? Dan bedoel ik niet dat ik je advies wil in vorm van; "gewoon hodl en bijkopen" of; "bah, weer een emotionele trader", maar vooral wel of jij weet waar deze daling vandaan komt en dus, wanneer, hoe, en óf dit gecorrigeerd wordt.


Ik ben benieuwd!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714674578
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714674578

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714674578
Reply with quote  #2

1714674578
Report to moderator
1714674578
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714674578

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714674578
Reply with quote  #2

1714674578
Report to moderator
MoBMiners
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
December 22, 2017, 09:46:00 AM
 #2

Fibonacci Analysis Bitcoin, is dit niet een dip die om de zoveel tijd komt om daarna weer flink te gaan stijgen?
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
December 22, 2017, 10:05:18 AM
 #3

Fibonacci Analysis Bitcoin, is dit niet een dip die om de zoveel tijd komt om daarna weer flink te gaan stijgen?

Wellicht een normale correctie inderdaad. Wel is het zo dat op het moment de meeste coins in de top 100 op rood staan.
De laatste maand heeft de Bitcoin veel winst gemaakt. Dan zou een flinke correctie wellicht logisch zijn.
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 22, 2017, 10:20:31 AM
 #4

instapmomentje.....



bitcoins waren zojuist niet aan te slepen, bij bitonic.nl....
elke keer hadden ze wat bitcoins, en daarna stond hun voorraadteller weer op nul

dit ging zo een aantal keren door, de allersnelste verbindingen konden erdoor komen

uiteindelijk is het gelukt en ingeslagen op 11.5K per BTC

meesterlijk...... (en heerlijk)
JohnB31
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 59
Merit: 1


View Profile
December 22, 2017, 10:34:24 AM
 #5

Helaas zullen weinig mensen weten of, hoe en wanneer en hoe dit gecorrigeerd wordt.
Het lijkt procentueel natuurlijk een behoorlijke dip en ik kan mij voorstellen dat mensen die de afgelopen tijd zijn ingestapt geschrokken zijn. En mensen die niet ingestapt zijn zullen roepen zie je wel.
Van de andere kant is de BTCitcoin ook alweer wat gestegen ten opzichte van het dieptepunt deze ochtend (22december2017). De huidige marktprijs is ongeveer de topwaarde van twee weken geleden. Tussen 6 en 7 december was de BTCitcoin 26% gestegen. (Daarna kwam ook weer een dip.) Het is belangrijk om niet in paniek te raken maar dat is helaas niet te voorkomen. Gezien het grote aantal nieuwe BTCitcoineigenaren die onvoorbereid instappen om snel rijk proberen te worden is dit slecht voor het imago van bitcoin.
Als je het historisch koersverloop bekijkt zie je dat grote bewegingen niet echt uitzonderlijk zijn en ik ben bang dat het alleen maar extremer zal worden. En het kriebbelt vooral als de waarde lager wordt dan de prijs die je betaald hebt bij instappen. En verder heb je mischien twijfels of je niet beter op de piek had kunnen verkopen. (En mischien durf je dan nu weer goedkoper in te kopen.)
Voor de belastingaangifte in Nederland zou het in iedergeval mooi zijn als de marktprijs op 1 januari niet in in piek maar in een dal ligt. Maar het zou voor veel mensen mooi zijn als ze de marktwaarde weer zien stijgen.
De marktprijs is recent behoorlijk gedaald maar de waarde van de BTCitcoin is voor mij niet extreem veranderd.
Verder hoop ik voor jou dat je niet 100% in BTCitcoin zit maar dat je ook nog wat gewoon geld hebt.
Indiansummer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 34
Merit: 0


View Profile
December 22, 2017, 11:10:45 AM
 #6

Prima als de dip nog even aanhoudt, de stijgingen de afgelopen weken/dagen waren krankzinnig. Dat deze correctie eraan zat te komen had ik wel verwacht, alleen wanneer is altijd een glazen bol.
Net zo goed als het een glazen bol is wanneer de correctie van de dip zal komen. Als ik een voorspelling mag doen, ik denk net onder 10.000 dollar. Dat zou betekenen dat er niet echt een dip van 50% zal zijn maar ok, die 10.000 is best een 'symbolisch' getal, een psychologische grens. Komt die daar onder dan zal men het gevoel hebben een 'koopje' te scoren en zal de prijs weer omhoog schieten denk ik.

Voor zover mijn glazen bol voorspelling Wink Cheesy
Sv3nnn
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 6
Merit: 0


View Profile
December 22, 2017, 02:14:30 PM
 #7

Wellicht een rare opmerking, maar willen jullie er nu niet liever voor kiezen om Altcoins te verkopen naar USD ipv Bitcoin? (als je investering in Altcoins heb staan)
De dollar is natuurlijk een stuk stabieler om in uit te keren.

De geluiden op verschillende forums zijn dat deze dip mede te danken is aan dat mensen uitkeren vanwege de feestdagen (inkopen, etc.). Dat verklaart alleen niet waarom de whales ook verkopen. Ik verwijt het aan de overvolle markt en (te) snelle stijging, maar voor de believers een goede optie om bij te kopen. Waarde zal zeker weer richting de 18000 gaan na de feestdagen. Maar idd, ik heb ook geen glazen bol!

Succes! 
peterspijzer
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 499
Merit: 304


View Profile
December 22, 2017, 02:27:03 PM
 #8

mocht het direct richting "nul" gaan, weten we zeker dat het is afgelopen, en dat de bubble geknapt is;
zodat we het eens kunnen gaan proberen met ethereum, litecoin, ripple, iota...... misschien zelfs bitcoin cash

maar dit is niet het geval, zodat we kunnen spreken over een gezonde correctie, en zowaar een instapmoment




enne.... wellicht ten overvloede: na een flinke dip, komt-ie ALTIJD sterker terug !!
Indiansummer
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 34
Merit: 0


View Profile
December 22, 2017, 02:41:58 PM
 #9

Helaas zijn op alle sites waar ik weet dat je currency kan kopen met ideal geen coin meer te verkrijgen.. Huh Undecided
stefantt
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 41
Merit: 2


View Profile
December 22, 2017, 02:58:48 PM
 #10

Ik kan me de crash herineren naar 5.5k, zat te twijfelen om ze toen te verkopen, nu voel ik hetzelfde. Alles is gecrasht (dat mag je wel zeggen met 40% neem ik aan) Maar ik ben ervan overtuigd dat deze zichzelf wel gaat corrigeren positief in 2018.
Jopie
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
December 23, 2017, 02:50:02 PM
 #11

Ik denk zelf ook dat het een correctie is (geweest), heb zelf geen bitcoin maar wel verschillende altcoins. Ook die zijn wat naar beneden gegaan.
Zoals het spreekwoord zegt kan de boog niet altijd gespannen staan. Ik verwacht dat de bitcoin na de dip weer doorstijgt richting 20.000 (euro) om daarna weer in een dip te komen. Zo is het telkens nog gegaan. Eerst een flinke stijging, dan een dip, weer een flinke stijging en dan nog een dip etc. etc. En bij iedere dip de tegenstanders weer horen zeggen: Zie je nou wel? Het gaat mis pffff
James Roger
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 24
Merit: 0


View Profile WWW
December 23, 2017, 06:42:05 PM
 #12

Gewoon vasthouden. Het gaat zeker terug naar 20000$, geen twijfel aan.
Toch raad ik aan om uw crypto toch te verdelen over 5 of meer coins.
Research doen en geld steken in de 5 munten waarin jij gelooft.
Je gaat dan sowieso minder snel in paniek raken als bitcoin nog eens daalt.
Als je munten hebt die op een maand tijd 200% stijgen lig je niet wakker als er eentje 50% zakt.

En laat anderen maar in paniek raken, dat zorgt weer een goed moment om extra te kopen Wink
Eens als lightning gelanceerd wordt ontploft Bitcoin naar een veelvoud van de huidige waarde.
marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
December 23, 2017, 07:17:35 PM
 #13

Op  een dag zal de Bitcoin vervangen worden door een andere coin. Als er geen goede aanpassingen komen.
Zal volgens mij nog een tijd duren.

Dit is een tijdelijk dipje. Als je een maand geleden was ingestapt heb je nog steeds 50% winst.
Ik zit zelf helemaal niet meer in BTC alleen nog in alts

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
December 24, 2017, 06:05:55 AM
 #14

Op  een dag zal de Bitcoin vervangen worden door een andere coin. Als er geen goede aanpassingen komen.
Zal volgens mij nog een tijd duren.

Dit is een tijdelijk dipje. Als je een maand geleden was ingestapt heb je nog steeds 50% winst.
Ik zit zelf helemaal niet meer in BTC alleen nog in alts


Die aanpassingen zijn er al (segwit) en komen er (lightning). Alleen: de eerste is afhankelijk van de acceptatie. Zolang iedereen gebruik blijft maken van "oude" wallets (met name exchanges e.d., maar ook gebruikers die veel/vaak coins versturen) verandert er niet zoveel.
MoonIsBlue
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 111



View Profile
December 29, 2017, 11:35:27 PM
 #15

Goedemorgen iedereen,

Jullie hebben het waarschijnlijk al gezien of gehoord, of moeten nog wakker worden om het bericht mee te krijgen dat afgelopen nacht de Bitcoin een daling heeft gehad van meer dan 24%.

Omdat ik 100% in Bitcoin zit, ben ik benieuwd naar jullie mening betreft deze dip.
Op het moment gaat er een hoop negatief nieuws in omloop betreft de Bitcoin. Zo wordt er gespeculeerd over het hoge energieverbruik dat het minen van de coins kost, er wordt gesproken over dat de Bitcoin zijn doel verliest als valuta omdat iedereen het aankoopt als investering, en natuurlijk over de hoge transactiekosten en fee's.

Ik hoorde net zelfs dat ze op het nieuws van radio 538 deze daling verkondigde en dat een ware "cryptokenner" zou spreken van een ware daling van 50% voor de aankomende dagen.
Er valt dus een hoop te doen rondom de Bitcoin.


Wat is jullie gedachte hierover? Dan bedoel ik niet dat ik je advies wil in vorm van; "gewoon hodl en bijkopen" of; "bah, weer een emotionele trader", maar vooral wel of jij weet waar deze daling vandaan komt en dus, wanneer, hoe, en óf dit gecorrigeerd wordt.


Ik ben benieuwd!

Omtrent het energie verbruik. Het is een opkomende technologie er word op ingezoomd door media, je wilt niet weten hoeveel energie datacenters wegslurpen, of hoeveel energie VISA/Mastercard verbruikt. Super biased nieuws omdat niemand er iets vanaf weet, maar wanneer je het vergelijkt valt het allemaal REUZE mee. Beetje jammer weer van onze doelloze journalisten die geen gedegen onderzoek meer kunnen doen.

Chhaylin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
December 30, 2017, 07:38:26 PM
 #16

Goedemorgen iedereen,

Jullie hebben het waarschijnlijk al gezien of gehoord, of moeten nog wakker worden om het bericht mee te krijgen dat afgelopen nacht de Bitcoin een daling heeft gehad van meer dan 24%.

Omdat ik 100% in Bitcoin zit, ben ik benieuwd naar jullie mening betreft deze dip.
Op het moment gaat er een hoop negatief nieuws in omloop betreft de Bitcoin. Zo wordt er gespeculeerd over het hoge energieverbruik dat het minen van de coins kost, er wordt gesproken over dat de Bitcoin zijn doel verliest als valuta omdat iedereen het aankoopt als investering, en natuurlijk over de hoge transactiekosten en fee's.

Ik hoorde net zelfs dat ze op het nieuws van radio 538 deze daling verkondigde en dat een ware "cryptokenner" zou spreken van een ware daling van 50% voor de aankomende dagen.
Er valt dus een hoop te doen rondom de Bitcoin.


Wat is jullie gedachte hierover? Dan bedoel ik niet dat ik je advies wil in vorm van; "gewoon hodl en bijkopen" of; "bah, weer een emotionele trader", maar vooral wel of jij weet waar deze daling vandaan komt en dus, wanneer, hoe, en óf dit gecorrigeerd wordt.


Ik ben benieuwd!

Zelf zit ik niet in Bitcoin sinds een jaar geleden. Dit heeft meerdere redenen. De voornaamste reden is dat Bitcoin hoge transactiekosten heeft. Ik heb zojuist een transactie gedaan van 'normale prioriteit' en het heeft mij $20 gekost, terwijl de Bitcoin ooit was bedoeld om transacties zo goed als gratis te maken.

Toch geloof ik dat Bitcoin nog wel verder zal stijgen, maar ik denk niet dat het dominant zal blijven. Het zal waarschijnlijk meer gebruikt worden als alternatief voor goud.
Chhaylin
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile WWW
December 30, 2017, 07:51:13 PM
 #17

Ik kan me de crash herineren naar 5.5k, zat te twijfelen om ze toen te verkopen, nu voel ik hetzelfde. Alles is gecrasht (dat mag je wel zeggen met 40% neem ik aan) Maar ik ben ervan overtuigd dat deze zichzelf wel gaat corrigeren positief in 2018.

Nu, een week later, ziet het er naar uit dat het een goede beslissing zou zijn geweest om toen weer bij te kopen.  Grin

SUCCES!
greg458
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 336
Merit: 2


View Profile
January 12, 2018, 08:17:19 AM
 #18

Ik zou lekker de chartjes laaten liggen als je alleen in btc zit en het lekker afwachten en misschien over een paar maanden uitcashen als dat je doel is.
Tigiforce (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
January 15, 2018, 12:41:54 PM
 #19

klopt, en vooral nu.
Chart is redelijk stabiel op dit moment.

marv1n
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 334
Merit: 103


View Profile
January 16, 2018, 09:11:06 AM
 #20

in nu zo goed als alles gecrasht. lijkt alsof veel mensen nu paniek verkopen doen.
zal wel te maken hebben met de slechte nieuws afgelopen dagen.

HODL en bijkopen

   SEMUX   -   An innovative high-performance blockchain platform   
▬▬▬▬▬      Powered by Semux BFT consensus algorithm      ▬▬▬▬▬
Github    -    Discord    -    Twitter    -    Telegram    -    Get Free Airdrop Now!
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!