Beste mensen,
Ik heb internet al afgestruind en overal losse flarden gezien, maar ik heb nergens een stappenplan gezien die me 100% vertrouwen gaf in de actie die ik wil uitvoeren.
Ik wil dus mijn volledige paper wallet ( allemaal van voor de fork 1 aug. ) naar mijn ledger Nano s transporteren.
Ik heb ook een account bij Blockchain.info.
De kortste klap zou zijn om eerst mijn gehele paper wallet te importeren in mijn Blockchain wallet.
Dat is makkelijk. Maar kan ik ze daarna nog wel 'splitsen' .
Of heeft iemand een ander stappenplan?
Groet,
Ruud
PS Tevens is daar natuurlijk ook nog de bitcoin gold die in mijn paper wallet zit.
Ruw stappenplan:
1) importeer je paper wallet in een bitcoinwallet die dat ondersteunt
2) stuur je bitcoins naar een veilige wallet
3) importeer je paper wallet in een bitcoincashwallet die dat ondersteunt
4) stuur je bitcoin cash naar een veilige wallet (of naar een exchange wanneer je ze wil omwisselen)
5) herhaal de stappen 3 en 4 voor de overige fork-coins
Stap 1: blockchain.info kan dat doen, maar is een online wallet en dus per definitie onveilig. Ik zou je eerder adviseren om Electrum te installeren en dan een nieuwe wallet aan te maken (Keuze Nieuw/Herstel, Import Bitcoin addresses or private keys) - dus kies niet voor Sweep, want dan maak je het eerst over naar je nieuwe Electrum wallet.
Ad 1: ik heb geen Ledger, dus ik weet niet of je kunt sweepen. Wanneer je bij Ledger een optie hebt om je bitcoins te sweepen naar je Ledger is dat natuurlijk ook een heel goed alternatief.
Stap 3: Electron Cash (het broertje van Electrum) kan dat bijvoorbeeld goed doen.
Stap 5: Coinomi (werkt alleen onder Android) ondersteunt heel veel coins, waaronder Bitcoin Gold.
Voor zover er nog geen optie is om stap 5 voor een bepaalde coin uit te voeren: bewaar je private key om dit later alsnog te kunnen doen.