Bitcoin Forum
May 13, 2024, 08:49:02 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Welke coins kan je minen met ASIC miners?  (Read 2751 times)
Yzord (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 72
Merit: 10


View Profile
August 08, 2013, 04:49:42 PM
 #1

Welke coins kan je nog meer minen en omwisselen voor bitcoins met de ASIC usb miners? Heeft iemand daar een overzicht van?
1715590142
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715590142

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715590142
Reply with quote  #2

1715590142
Report to moderator
1715590142
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715590142

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715590142
Reply with quote  #2

1715590142
Report to moderator
1715590142
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715590142

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715590142
Reply with quote  #2

1715590142
Report to moderator
If you see garbage posts (off-topic, trolling, spam, no point, etc.), use the "report to moderator" links. All reports are investigated, though you will rarely be contacted about your reports.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715590142
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715590142

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715590142
Reply with quote  #2

1715590142
Report to moderator
pieppiep
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 502


View Profile
August 08, 2013, 05:13:48 PM
 #2

Op https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0 staat een lijst met cryptocoins.
Voorwaarde om een alt coin te kunnen minen met een bitcoin asic is dat de blockheader hetzelfde is als bij bitcoin en dat het hashing algoritme SHA256d is.
De blockheader staat beschreven op https://en.bitcoin.it/wiki/Block_hashing_algorithm
SHA256d is eigenlijk de hash van de hash dus krijg je SHA256(SHA256(blockheader))
letuslook
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 146
Merit: 100



View Profile
August 08, 2013, 05:22:14 PM
 #3

Bitcoins en PPCoins zijn de bekende maar er zullen er vast wel meer zijn.
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
August 09, 2013, 06:31:34 PM
 #4

Hallo allemaal,

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat zit met andere coins minen met een ASIC.

Het zit namelijk zo ik heb contact gehad met KnCminer. Ik ben van plan om een Jupiter Miner te kopen. Ik heb ze gevraagd of deze miner ook andere coins die SHA-256 based kan minen. Dit kan dus NIET volgens KnCminer. Ze zeiden erbij dat begin volgend jaar een miner van hun op de markt komt die dat "waarschijnlijk" wel kan. Uiteraard weet niemand hoelaat, wanneer etc.

Mijn vraag is is dit met software op te lossen of is het echt dedicated hardware?

Ik hoor graag van iemand die hier meer vanaf weet! Smiley

Thanks alvast!


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 12, 2013, 10:27:57 AM
 #5

Voor zover ik weet kan je met ASICs alle sha256 chains minen, PPCoin, Terracoin, Freicoin en Bitcoin.
Deze heb ik zelf met ASICs gemined dus van deze 4 ben ik zeker, al mine ik nu enkelt Bitcoin.

Groeten
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
August 12, 2013, 12:23:42 PM
 #6

Hi PsychoticBoy,

Thxs for the answer. Mag ik vragen hoe je dat precies gedaan hebt? Heb je het met software opgelost? En zo ja welke. Ik wil namelijk ook meerdere coins minen alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken? En welke ASIC heb je als ik mag vragen?

Grtz!

Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 12, 2013, 12:35:01 PM
 #7

Hi PsychoticBoy,

Thxs for the answer. Mag ik vragen hoe je dat precies gedaan hebt? Heb je het met software opgelost? En zo ja welke. Ik wil namelijk ook meerdere coins minen alleen weet ik niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken? En welke ASIC heb je als ik mag vragen?

Grtz!

Met cgminer kan je gewoon Altcoins minen via een pool als coinotron.
Mocht het niet lukken dan kan ik je best helpen.

Ik heb zelf een aantal BFL ASICs (jalas en singles) een dozijn Block erupters en een Avalon.


Groeten
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
August 12, 2013, 01:10:39 PM
 #8

Hi PsychoticBoy,

Oh dat is helemaal super, thanks alvast! Ik heb net een Jupiter Miner besteld bij KNCminer. Fingers crossed dat dit geen BFL-drama wordt! Smiley

Ik laat het je weten als ik hulp nodig heb, thxs!

Nog ff een heel andere vraag weet je toevallig een trader waar alle (althans de meeste) coins verhandeld kunnen worden?


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 12, 2013, 03:03:03 PM
 #9

Hi PsychoticBoy,

Oh dat is helemaal super, thanks alvast! Ik heb net een Jupiter Miner besteld bij KNCminer. Fingers crossed dat dit geen BFL-drama wordt! Smiley

Ik laat het je weten als ik hulp nodig heb, thxs!

Nog ff een heel andere vraag weet je toevallig een trader waar alle (althans de meeste) coins verhandeld kunnen worden?



Is goed.

Vircurex.com verhandeld de meeste altcoins.

Groeten
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
August 13, 2013, 05:24:00 PM
 #10

Hi PsychoticBoy,

ik had nog ff een vraagje.

Je zei dat je geen andere coins meer mined dan alleen BTC. Mag ik vragen waarom?

Ik zat namelijk ff op deze website te kijken: http://www.dustcoin.com/mining. Maar als je bijv. PPcoins zou minen (op bepaalde tijden dan) dan is dat toch veel winstgevender of zie ik iets over het hoofd?

Grtz en thxs again!

Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
August 13, 2013, 05:27:37 PM
 #11

Hi PsychoticBoy,

ik had nog ff een vraagje.

Je zei dat je geen andere coins meer mined dan alleen BTC. Mag ik vragen waarom?

Ik zat namelijk ff op deze website te kijken: http://www.dustcoin.com/mining. Maar als je bijv. PPcoins zou minen (op bepaalde tijden dan) dan is dat toch veel winstgevender of zie ik iets over het hoofd?

Grtz en thxs again!

Ergens heb je gelijk en ergens ook niet.
PPcoin heeft idd een paar procent meer opbrengst maar ppcoin heeft ook 520 confirms nodig voor je je coins krijgt (of extreem hoge fee zonder confirms, zoals coinotron)
En.... de exchange rekent ook een fee en de koers bij dustcoin is vaak hoger dan dat je verkoopt aan de highest bid op een exchange.

Maar idd, soms kan je meer winst boeken (in btc) als je een altcoin mined.

Groeten
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
August 14, 2013, 02:57:17 PM
 #12

Als dat zo is snap ik eigenlijk niet zo goed waarom iedereen zich zo druk maakt om die stijging van die difficulty rate. Want dan heb je toch altijd nog alternatieven.

Wat zijn confirms eigenlijk of hoe werkt dat?

Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
August 14, 2013, 07:49:02 PM
 #13

Als dat zo is snap ik eigenlijk niet zo goed waarom iedereen zich zo druk maakt om die stijging van die difficulty rate. Want dan heb je toch altijd nog alternatieven.

Wat zijn confirms eigenlijk of hoe werkt dat?

Zodra een alternatief op SHA256 een betere performance geeft dan BTC (dat is afhankelijk van zowel de difficulty als ook de koers) dan stappen er ineens een paar grote jongens met avalons of wat ze ook hebben over naar die altcoin en zorgen er zo voor dat de difficulty van die coin binnen no-time omhoog schiet en dus (in verhouding) niet meer interessanter is dan BTC.


1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
brampower
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 327
Merit: 250


View Profile
August 31, 2013, 04:57:02 AM
 #14

Wanneer je bij een pool als BTCGuild mined, mine je automatisch ook NMC mee. Hoewel dat amper iets waard is, is het toch een leuke (gratis) extra.
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 19, 2013, 06:53:37 PM
 #15

Omdat minen voor mij meer een hobby is, had ik vandaag eens zin om als test mijn USB erupters andere SHA256 coins te laten.
Op CoinEX.pw heb ik als test de volgende SHA256 coins gemined ; Asiccoin, Zetacoin & Tigercoin.

Bij het minen van deze drie SHA256 coins had ik opmerkelijke meer HW errors (10%) en  rejects (5%)
Met identiek dezelfde hardware setup heb ik bij het minen van bitcoins nauwelijks rejects en ongeveer 1,5% HW errors.

Hardware : RPi met Minepeon 0.2.3,  USB 2.0 10 poorts hub & 5 USB erupters

Voor de rejects zou ik denken dat dit met de pool te maken kan hebben, maar ik dacht dat HW errors enkel gerelateerd zijn aan de gebruikte hardware.
Aangezien ik dezelfde hardware setup gebruik, heb ik totaal geen idee waarom deze HW error opmerkelijk hoger liggen.   
 
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 19, 2013, 07:01:15 PM
 #16

Omdat minen voor mij meer een hobby is, had ik vandaag eens zin om als test mijn USB erupters andere SHA256 coins te laten.
Op CoinEX.pw heb ik als test de volgende SHA256 coins gemined ; Asiccoin, Zetacoin & Tigercoin.

Bij het minen van deze drie SHA256 coins had ik opmerkelijke meer HW errors (10%) en  rejects (5%)
Met identiek dezelfde hardware setup heb ik bij het minen van bitcoins nauwelijks rejects en ongeveer 1,5% HW errors.

Hardware : RPi met Minepeon 0.2.3,  USB 2.0 10 poorts hub & 5 USB erupters

Voor de rejects zou ik denken dat dit met de pool te maken kan hebben, maar ik dacht dat HW errors enkel gerelateerd zijn aan de gebruikte hardware.
Aangezien ik dezelfde hardware setup gebruik, heb ik totaal geen idee waarom deze HW error opmerkelijk hoger liggen.   
 

Waarschijnlijk mine je op coinex.pw over het getwork mine protocol en niet over het stratum protocol, dat verklaard je hoge percentage rejects en hardware errors.
nulo0b
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 322
Merit: 250


View Profile
September 19, 2013, 07:09:37 PM
 #17

Omdat minen voor mij meer een hobby is, had ik vandaag eens zin om als test mijn USB erupters andere SHA256 coins te laten.
Op CoinEX.pw heb ik als test de volgende SHA256 coins gemined ; Asiccoin, Zetacoin & Tigercoin.

Bij het minen van deze drie SHA256 coins had ik opmerkelijke meer HW errors (10%) en  rejects (5%)
Met identiek dezelfde hardware setup heb ik bij het minen van bitcoins nauwelijks rejects en ongeveer 1,5% HW errors.

Hardware : RPi met Minepeon 0.2.3,  USB 2.0 10 poorts hub & 5 USB erupters

Voor de rejects zou ik denken dat dit met de pool te maken kan hebben, maar ik dacht dat HW errors enkel gerelateerd zijn aan de gebruikte hardware.
Aangezien ik dezelfde hardware setup gebruik, heb ik totaal geen idee waarom deze HW error opmerkelijk hoger liggen.  
 

Waarschijnlijk mine je op coinex.pw over het getwork mine protocol en niet over het stratum protocol, dat verklaard je hoge percentage rejects en hardware errors.

Zijn stratum Wink

PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 19, 2013, 07:22:14 PM
 #18

Omdat minen voor mij meer een hobby is, had ik vandaag eens zin om als test mijn USB erupters andere SHA256 coins te laten.
Op CoinEX.pw heb ik als test de volgende SHA256 coins gemined ; Asiccoin, Zetacoin & Tigercoin.

Bij het minen van deze drie SHA256 coins had ik opmerkelijke meer HW errors (10%) en  rejects (5%)
Met identiek dezelfde hardware setup heb ik bij het minen van bitcoins nauwelijks rejects en ongeveer 1,5% HW errors.

Hardware : RPi met Minepeon 0.2.3,  USB 2.0 10 poorts hub & 5 USB erupters

Voor de rejects zou ik denken dat dit met de pool te maken kan hebben, maar ik dacht dat HW errors enkel gerelateerd zijn aan de gebruikte hardware.
Aangezien ik dezelfde hardware setup gebruik, heb ik totaal geen idee waarom deze HW error opmerkelijk hoger liggen.  
 

Waarschijnlijk mine je op coinex.pw over het getwork mine protocol en niet over het stratum protocol, dat verklaard je hoge percentage rejects en hardware errors.

Zijn stratum Wink

Ok, dan heb ik zo snel geen verklaring.

@ Nighthawkxx
Is het resultaat het zelfde als je op een andere pool Altvoins mined?
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 19, 2013, 07:35:31 PM
 #19


Ok, dan heb ik zo snel geen verklaring.

@ Nighthawkxx
Is het resultaat het zelfde als je op een andere pool Altvoins mined?

Nog niet, die test ga ik waarschijnlijk morgen eens uitvoeren. Ben ook benieuwd of dit dezelfde resultaten gaat geven.
De setup staat nu reeds een uurtje bitcoins te minen. (0,14% rejects & 0,96% HW errors).
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 19, 2013, 09:37:38 PM
 #20

Ik mine met BFGminer op coinex.pw met usb BE's, op een Ubuntu machine maar ik heb ook gedraaid op een Raspberry Pi met Minepeon. Gaat beide goed. Wat me wel is opgevallen is dat een lagere Hashrate haal en meer HW error met CGminer. Met BFGminer draait ie goed, 1% HW errors zoiets. Je kan minepeon ook met BFGminer laten minen ipv cgminer.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!