Bitcoin Forum
June 25, 2024, 03:37:44 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: I need a computer, buy it for me at komplett and I will pay you bitcoins.  (Read 2489 times)
TheKoziTwo (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
August 12, 2013, 04:44:10 PM
 #1

I'd like to order a computer from komplett.se and pay using bitcoins. Since that's not possible atm, would anyone be interested in purchasing a computer for me and then get paid in bitcoin?

Looking for trusted members. I might also want to purchase other stuff in the future.

TheKoziTwo (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
August 13, 2013, 01:40:41 PM
 #2

Kanskje jeg heller burde finne noen i sverige jeg kan veksle bitcoins til cash med for så å kjøpe PC på postordre? er det noen grenser på hvor mye man kan betale cash i sverige?

TheKoziTwo (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
August 13, 2013, 07:57:48 PM
 #3

Jeg tenkte å bruke ca 20 bitcoins, hvor mye skal du ha for jobben?

Jeg vil bestille fra komplett.se (ikke .no), men det fungerer fint for nordmenn, har handlet der før.

nordicbtcminers
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile WWW
August 16, 2013, 09:54:05 PM
 #4

Hej!

Jag är intresserad av detta, bor i Sverige (.se).

Escrow är självklart ett måste och de kan förslagsvis anordnas via sturle (norsk som jag använt tidigare)

Ska det skickas till Norge eller inom Sverige, tänker på tullavgifter och liknande

Edit: Eller så växlar vi från BTC till SEK

----->   The first live betting site for Bitcoins! - BitcoinLiveBets.com
-------------------------------------------------------------------------
Live betting on many games now available plus thousands of bets for all major sports!
TheKoziTwo (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
August 17, 2013, 12:35:05 AM
 #5

Hej!

Jag är intresserad av detta, bor i Sverige (.se).

Escrow är självklart ett måste och de kan förslagsvis anordnas via sturle (norsk som jag använt tidigare)

Ska det skickas till Norge eller inom Sverige, tänker på tullavgifter och liknande

Edit: Eller så växlar vi från BTC till SEK
Supert! Det skal sendes til sverige. Enig i at vi bør bruke sturle som escrow. Jeg har hørt mye bra om han, men aldri handlet med han selv, vet du hvor mye det koster for escrow?

PS: Sånn ca hvor i sverige holder du til?

Missionary
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile WWW
September 12, 2013, 06:57:42 AM
 #6

Har du mailat Komplett och frågat när de tänker börja acceptera Bitcoin? Ju fler som hör av sig...

I am an evangelical missionary heading to China. Donations are welcome here (dedicated wallet): 1H8iswayfTaRb6oe2WjMCRmchBJHYyfx9z
You can find more information about my plans here: http://btcmission.com
Badonkadonk
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
September 22, 2013, 10:23:51 AM
 #7

Har du mailat Komplett och frågat när de tänker börja acceptera Bitcoin? Ju fler som hör av sig...

har spurt både mpx + komplett og visse andere her i norge, dem mener det ikke er sikkert nok.. tror ikke dem vet helt hva det er for noe  Grin

Rockefoten
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 134
Merit: 100


View Profile
September 26, 2013, 02:25:38 PM
 #8

har spurt både mpx + komplett og visse andere her i norge, dem mener det ikke er sikkert nok.. tror ikke dem vet helt hva det er for noe  Grin

Det nok handler om manglende forventet volum/etterspørsel fra kundene (og da tenker jeg på kjøp, ikke e-poster om de vil godta Bitcoin  Smiley). Om de hadde begynt å godta Bitcoin i dag ville nok ikke det generert de helt store inntektene for dem, slik at dette er fullstendig uinteressant for dem å eksperimentere med per i dag.

Dersom Bitcoin kunne generere millioner i ekstra salg tror jeg nok de hadde godtatt risiko både m.t.p. volatilitet og sikkerhet.
TheKoziTwo (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
September 26, 2013, 05:25:48 PM
 #9

Det kreves nok noen idealistiske ildsjeler for å få igjennom bitcoin hos så store bedrifter. Namecheap f.eks er store tilhengere av bitcoin (en av de første store som implementerte det, samt at de sponser ulike bitcoin arrangement og nettsider), men det er nok begrenset hvor mye salg de faktisk oppnår. Er nok enkelte drivkrafter hos de ansatte/lederene i namecheap som gjør at bitcoin ble aktuelt snarere enn økonomiske motiv. Da ser det dessverre ikke ut til komplett er en av disse enn så lenge.

Men er i grunn enig i at man burde spørre, noe jeg pleier å gjøre hos mindre bedrifter. Får gjøre det neste gang.

thy
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 685
Merit: 500


View Profile
October 22, 2013, 01:25:16 PM
 #10

Kanskje jeg heller burde finne noen i sverige jeg kan veksle bitcoins til cash med for så å kjøpe PC på postordre? er det noen grenser på hvor mye man kan betale cash i sverige?
Det finns inga beloppsgränser för hur stora summor man kan betala cash med i Sverige, men om du skulle betala cash när du köper dig en Ferrari eller dylikt är jag säker på att bilhandlaren skulle höja på ögonbrynen...
AML lagar gäller insättningar på bankonton om det är större summor än 25 000 SEK(var tidigare 75 000 SEK) per insättning, då banken måste fråga var pengarna kommer ifrån.
Samma summa, 25 000 SEK är det maximalt tillåtna du får ta med dig i sedlar från Sverige till utomlandet, men inget hindrar ju folk att åka flera turer om de nu känner för att flytta kapital på det sättet till ett skatteparadis eller dylikt.

Malawi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


One bitcoin to rule them all!


View Profile
October 28, 2013, 01:34:09 AM
 #11

Fikk du handlet deg maskin Kozi?

Tror ikke det er noe i veien for at en annen i Sverige handler for deg. Er ikke så uvanlig med ulik faktura og leveringsadresse. Men ikke umulig at det tar en dag eller to ekstra siden bestiller og mottager vil være forskjellige.

BitCoin is NOT a pyramid - it's a pagoda.
TheKoziTwo (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1552
Merit: 1047



View Profile
October 28, 2013, 10:08:47 AM
 #12

Jepp, det ordnet seg  Grin

Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!