Bitcoin Forum
May 02, 2024, 10:42:28 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
Author Topic: ❓❓ Wat zijn jullie gedachten over het nieuwe MERIT systeem ❓❓  (Read 914 times)
Sexy_Sees (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 128
Merit: 22

Life is like a box of chocolates :)


View Profile
February 09, 2018, 06:37:42 AM
 #21

Bedankt voor het uitleggen van het Merit systeem alhoewel er dus nog wel onduidelijkheid bestaat van hoe je Merit krijgt om uit te delen.

Als newbie weet ik nog niet veel van hoe de posts misbruikt werden en dus veel spam veroorzaakten maar kan me er wel wat bij voorstellen.  Cry  Al met al lijkt het me dus wel een goede verbetering om kwalitatief betere posts te verkrijgen.

Overigens las ik al veel hier maar heb nooit een account aangemaakt om veel te posten.

Als ik Merit had gehad had je er nu één van me gekregen maar misschien in de toekomst  Grin

Meer dan welkom! sMerit wordt, zover ik weet, uitgedeeld over de members (hoeveelheden zijn verschillend per membership). Elke 14 dagen meen ik, krijg je vanaf Member (of Full Member) één sMerit om te vergeven. But correct me if I’m wrong! Of als je meer sluitende info hebt, deel het!
If you see garbage posts (off-topic, trolling, spam, no point, etc.), use the "report to moderator" links. All reports are investigated, though you will rarely be contacted about your reports.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714646548
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714646548

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714646548
Reply with quote  #2

1714646548
Report to moderator
1714646548
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714646548

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714646548
Reply with quote  #2

1714646548
Report to moderator
1714646548
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714646548

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714646548
Reply with quote  #2

1714646548
Report to moderator
Sexy_Sees (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 128
Merit: 22

Life is like a box of chocolates :)


View Profile
February 09, 2018, 06:47:05 AM
 #22

volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Denk niet dat je de enige bent! Het is ook vaag en het heeft zowel zijn goede, als zijn slechte kanten.
Natuurlijk moest er iets komen, maar dit is wel heel hard tegenover de goedwillige, ten opzichte van de ‘kwaadwilligen’. Je kunt je afvragen of dit de beste oplossing was en als er nu sMerits worden verkocht op de ‘zwarte markt’ via platforms, dan hoop ik ten zeerste dat hier nauw op gelet wordt! Het aantal Signature campaign deelnemers wordt hierdoor in de toekomst gering gehouden en de Legendaries zitten nog altijd op rozen. De beslissing van ‘bovenaf’ is er een om te verwelkomen met een schuine blik. Maar zoals het gaat in het echte leven. De lagen eronder hebben het te accepteren.. Ze kunnen natuurlijk altijd nog dingen veranderen, zoals nu ook is gedaan. Dus mocht het niet uitpakken zoals ze wilden kan het nog anders. Voor nu moeten we het maar aankijken..
Cloverfield
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 115



View Profile
February 10, 2018, 06:13:56 PM
 #23

Het lijkt er inderdaad op dat je in een bepaalde 'cyclus' (denk dus om de 14 dagen) sMerits erbij krijgt en dat er op die manier Merits gegenereerd worden. Zo kreeg ik na 2 weekjes weer één sMerit erbij als een Full Member. Weet niet of jullie dezelfde ervaringen hebben? Maar het zou dus waarschijnlijk zo zijn dat er vanaf de Sr. Member 2 of meer worden uitgegeven. Het ziet ernaar uit dat je goed moet blijven posten voor waardering en misschien zelfs een beetje moet gaan 'netwerken'  Roll Eyes

Morbs
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 270
Merit: 6


View Profile
February 11, 2018, 08:16:11 PM
Merited by RJX (5)
 #24

volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Daar zit ook wel wat in maar ben bang dat aan elke verandering voor- en nadelen kleven.

Bij jouw systeem zou een kwalitatief goede post ook verwijderd kunnen worden omdat die persoon veel haters heeft bijvoorbeeld.

Je gaat er gemakshalve ook vanuit dat ieder oud bitcointalk-lid zo denkt over Merits uit delen terwijl ik eigenlijk zeker weet dat een heleboel oude leden kwalitatief goede posts kunnen waarderen en daar misschien wel Merit voor willen geven.

Neem jezelf als voorbeeld.  Waar deel jij Merits aan uit?
 
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
February 12, 2018, 09:37:16 PM
 #25

Prima post dit.. dus een eMerit voor Sees (laat even in het midden of ze sexy is )

ps je Rang doet er niet toe, de inhoud, je ervaring of wil tot leren door de juiste vragen te durven stellen wel, en eerlijkheid in deze omgeving zijn veel belangrijker.  Wink


COINDER
COINDER
Sexy_Sees (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 128
Merit: 22

Life is like a box of chocolates :)


View Profile
February 12, 2018, 10:33:56 PM
Last edit: February 12, 2018, 11:10:50 PM by Sexy_Sees
 #26

volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Daar zit ook wel wat in maar ben bang dat aan elke verandering voor- en nadelen kleven.

Bij jouw systeem zou een kwalitatief goede post ook verwijderd kunnen worden omdat die persoon veel haters heeft bijvoorbeeld.

Je gaat er gemakshalve ook vanuit dat ieder oud bitcointalk-lid zo denkt over Merits uit delen terwijl ik eigenlijk zeker weet dat een heleboel oude leden kwalitatief goede posts kunnen waarderen en daar misschien wel Merit voor willen geven.

Neem jezelf als voorbeeld.  Waar deel jij Merits aan uit?
 

Het mooie aan dit systeem (net als de hele blockchain technologie), is dat alles transparant is in de zin dat je precies ziet van wie je wat krijgt en ook aan wie je Merits geeft. Zo heeft Semux, waar Marv1n de signature van draagt, ontzettend veel Merits ontvangen voor een simpele bounty post.. Het lijkt haast alsof je jezelf inkoopt in deze bounty door een Merit te versturen. Weet niet of dit gebruikelijk is, maar het is een post waar ik zelf niet warm of koud van wordt en waar er wellicht honderden van zijn.. Maar goed, dat is mijn mening natuurlijk!

Vond het zinnetje wat ik dik gedrukt had gemaakt in de quote wel mooi en interessant tegelijkertijd.. Ikzelf heb nog niet veel uitgedeeld (slechts 1). Degene die ik heb vergeven is aan degene die mij heeft ‘binnengehaald’ in de hele crypto-wereld en heb een goede (en naar mijn mening een leuke) post een blijk van waardering gegeven. Ben bang dat het ergens zo zal blijven gaan wellicht.. Mensen waarderen die je kent/waardeert of die jouw posts eerder hebben gewaardeerd (met een leuke reply/Merit). Vind het wel leuk dat mijn topic al meerdere malen is gewaardeerd en het valt me toch mee hoeveel (actieve) Nederlanders er toch zijn! Tijd voor een Bitcoinpraat.nl met onze eigen huisregels misschien Huh Haha!

Prima post dit.. dus een eMerit voor Sees (laat even in het midden of ze sexy is )

ps je Rang doet er niet toe, de inhoud, je ervaring of wil tot leren door de juiste vragen te durven stellen wel, en eerlijkheid in deze omgeving zijn veel belangrijker.  Wink


Ja, me naam! Haha, sorry daarvoor.... Kan nu niet meer terug!
We laten het inderdaad maar in het midden Roll Eyes
De wil om te leren is er. Waar een wil is, is een weg zeggen ze. Dus ga ik die weg lekker bewandelen. Al maak ik momenteel verlies op mijn huidige investeringen, ik heb lol! En door middel van praten met anderen en informatie winnen, ben ik ervan overtuigd dat ik weer wat groei kan gaan zien in de (nabije) toekomst! Maar goed, ik kan alleen maar hopen en afwachten ook...
Ennudkrid
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 52
Merit: 2


View Profile
February 13, 2018, 05:04:33 PM
Merited by Cloverfield (1)
 #27

Dan kunnen ze misschien ook nadenken om 'Demerits' te gaan gebruiken voor alle onzin berichten die er geplaatst worden. Als je dan binnen een bepaald tijdbestek zoveel 'Demerits' behaald maak je geen kans op eventuele promotie. Als Bitcointalk gebruiker moet je dan na een periode gewoon in de + staan wil je doorgroeien op het forum. In plaats van alleen de plus punten op te sommen is het misschien ook goed om de negatieve berichten te laten zien en het tegen elkaar te laten afwegen om zo tot een uiteindelijke conclusie te komen. Persoonlijk vind ik het jammer dat als je een jaar geleden je had aangemeld je nu al een volwaardig lid had kunnen zijn terwijl je nu daadwerkelijk effort moet tonen. Denk dat ze dit hebben geïntroduceerd vanwege het grote aantal nieuwe aanmeldingen op de website.

🌴 FUTOURIST — GET PAID TO REVIEW 🌴
| ICO |  (http://bit.ly/2r8SOZb)DISCUSSION (http://bit.ly/2B2AVuS) |
JohnB31
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 59
Merit: 1


View Profile
February 13, 2018, 05:30:09 PM
 #28

Ik hoop dat het verkopen en kopen van Merits sterk wordt ontmoedigd.

.....
Als mensen Merits van anderen gaan ontvangen zegt dit niet alleen iets over de ontvanger maar ook over de gevers. Al met al dus een interessante ontwikkeling.
.....
Cloverfield
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 115



View Profile
February 13, 2018, 11:46:55 PM
Last edit: February 14, 2018, 04:27:49 AM by Cloverfield
 #29

Ik hoop dat het verkopen en kopen van Merits sterk wordt ontmoedigd.

.....
Als mensen Merits van anderen gaan ontvangen zegt dit niet alleen iets over de ontvanger maar ook over de gevers. Al met al dus een interessante ontwikkeling.
.....


Ik heb het gevoel dat er wel enige vorm van toezicht op is. Grote hoeveelheden zullen opvallen. Zo geef je bijvoorbeeld niet 50 merits zomaar aan één persoon voor een matige post (misschien verdient de beste post het nog niet eens). Wanneer er een vermoeden is of een moderator weet het zeker, kunnen zij een account op non-actief zetten of zelfs verwijderen. Ook speelt negatieve trust hier nog wel een rol in, want wanneer je account dit heeft ben je vaak al gediskwalificeerd voor deelname aan de meeste bounty campaigns (wat voor velen het hele ding is van hogerop komen). Het zal ongetwijfeld gaan gebeuren dat er Merits worden gekocht/verkocht, maar ze moeten het dan wel erg onder de tafel houden in zo’n geval, want het risico is, denk ik, erg groot.

Denk dat ze dit hebben geïntroduceerd vanwege het grote aantal nieuwe aanmeldingen op de website.

Dit zal inderdaad de voornaamste reden zijn geweest. De hele cryptospace is enorm gegroeid en hoogstwaarschijnlijk heeft dat ook teweeggebracht dat het ledenaantal op bitcointalk.org ook flink is gestegen en er anders nog honderden (duizenden?) Hero Members bij waren gekomen.. Who knows? Slot op de pot..


**EDIT**

Het is natuurlijk ook zo overspoeld door nieuwe leden die enkel voor deze bounties meedoen aan het forum. Vaak is het zo dat er dan met minimale inspanning een maximaal resultaat behaald probeert te worden wat ten koste gaat van de kwaliteit (als dit er al kan zijn, want naar mijn weet zijn de meeste ‘bounty hunters’ afkomstig uit ZO Azië en Afrika). Dus nog even voor de duidelijkheid. Het is nog steeds een goede zet, maar eentje met gemengde gevoelens.

DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
February 14, 2018, 10:15:09 AM
Merited by Sexy_Sees (1)
 #30

Het is mij niet geheel duidelijk of mensen ook daadwerkelijk laagdrempelig merits geven? Niet elke post op een forum hoeft toch van extreem hoge kwaliteit te zijn? Ik begrijp die drang nooit helemaal, een forum is gewoon een plek om over onderwerpen te kletsen, niet om een boekwerk voor het nageslacht vast te leggen. Een reactie kan een 'eens' zijn en net zo waardevol zijn voor de ts, maar het kan ook een epistel van 200 woorden zijn, maakt het niet perse meer of minder waardevol.

Ik vraag me af of je niet beter het hele bounty-gebeuren moet verwijderen als je geen zin in spam hebt. Signature campaigns bv....mensen die al wel kunnen meedoen spammen de boel toch wel onder, of de volgende lezer het nu doorheeft of niet. En idd, ik las het hierboven al...nieuwe leden kunnen niks en gaan echt niet zomaar omhoog terwijl de oude garde de max haalt uit de campagnes waaraan ze meedoen. Een beginner zijn bijdrage is spam, maar iemand met 2000+ bijdrages/merits komt er makkelijk mee weg vanwege zijn opgebouwde status.

Grappig. Wist nog heel niet van het bestaan van merits af, maar herinnerde me laatst wel dat je bij 60 posts/bijdrages een level up zou gaan....dit gebeurde maar niet, maar nu begrijp ik waarom Smiley

Sexy_Sees (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 128
Merit: 22

Life is like a box of chocolates :)


View Profile
February 14, 2018, 10:31:20 PM
Merited by DikkieD (1)
 #31

Het is mij niet geheel duidelijk of mensen ook daadwerkelijk laagdrempelig merits geven? Niet elke post op een forum hoeft toch van extreem hoge kwaliteit te zijn? Ik begrijp die drang nooit helemaal, een forum is gewoon een plek om over onderwerpen te kletsen, niet om een boekwerk voor het nageslacht vast te leggen. Een reactie kan een 'eens' zijn en net zo waardevol zijn voor de ts, maar het kan ook een epistel van 200 woorden zijn, maakt het niet perse meer of minder waardevol.

Ik vraag me af of je niet beter het hele bounty-gebeuren moet verwijderen als je geen zin in spam hebt. Signature campaigns bv....mensen die al wel kunnen meedoen spammen de boel toch wel onder, of de volgende lezer het nu doorheeft of niet. En idd, ik las het hierboven al...nieuwe leden kunnen niks en gaan echt niet zomaar omhoog terwijl de oude garde de max haalt uit de campagnes waaraan ze meedoen. Een beginner zijn bijdrage is spam, maar iemand met 2000+ bijdrages/merits komt er makkelijk mee weg vanwege zijn opgebouwde status.

Grappig. Wist nog heel niet van het bestaan van merits af, maar herinnerde me laatst wel dat je bij 60 posts/bijdrages een level up zou gaan....dit gebeurde maar niet, maar nu begrijp ik waarom Smiley


Jouw kijk erop vind ik tot nu toe wel een van de leukste Smiley Een tijdje terug wees iemand mij op het feit een account aan te maken, want je kon er wel eens wat mee verdienen. Altijd leuk meegenomen dacht ik. Maar gebruik het nu voornamelijk om er informatie uit te halen voor bestaande projecten of beginnende ICO's (nog steeds wel met een korreltje zout in veel gevallen, maar er zitten ook wel oprechte dingen tussen). Ook veel informatie om alles van crypto is terug te vinden (denk aan belastingen, eerdere reguleringen of verbanningen etc.), want er zitten hier een hoop op het forum die al meerdere jaren meelopen en waar je veel van kunt leren. Ben nog zo nieuw in alles hier, mijn hoofd is als een droge spons  Grin
DikkieD
Member
**
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 22


View Profile
February 15, 2018, 10:50:25 AM
Last edit: February 15, 2018, 11:01:32 AM by DikkieD
 #32

I begon een aantal maanden terug, nadat ik al jaren geleden een account had dat niet meer actief was (had er ook nooit wat mee gedaan, maar aangemeld voor het geval dat het ooit handig zou zijn). Ik werd eerst vrolijk van Bitcointalk, maar gaandeweg minder vanwege de spam en telkens dezelfde vragen/meldingen etc Smiley. Maar nu is het weer handig omdat ik hier kan beoordelen of een nieuw project legit is of dat het puur shill en hype is vanwege het bountyprogramma. Wat mij betreft mogen ze signature bounties direct afschaffen, totale spam Smiley.

Ik doe overigens zelf ook mee aan een paar van die bountyprogramma's (hypocriet dus wel een beetje), maar puur met twitter en alleen projecten waarbij ik ook aan de ICO meedoe. Leuk om op die manier een paar extra tokens bij te verdienen.

Ik moet mijn mening verder ietwat herzien, want na een post met een flink aantal reacties heb ik ook ineens wat merit gekregen. Toch laagdrempeliger dan ik dacht dus Smiley.

Ik heb net ook wat kunnen weggeven, Sexy_Sees is Jr. Member af Smiley
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 15, 2018, 12:16:34 PM
 #33

I begon een aantal maanden terug, nadat ik al jaren geleden een account had dat niet meer actief was (had er ook nooit wat mee gedaan, maar aangemeld voor het geval dat het ooit handig zou zijn). Ik werd eerst vrolijk van Bitcointalk, maar gaandeweg minder vanwege de spam en telkens dezelfde vragen/meldingen etc Smiley. Maar nu is het weer handig omdat ik hier kan beoordelen of een nieuw project legit is of dat het puur shill en hype is vanwege het bountyprogramma. Wat mij betreft mogen ze signature bounties direct afschaffen, totale spam Smiley.

Ik doe overigens zelf ook mee aan een paar van die bountyprogramma's (hypocriet dus wel een beetje), maar puur met twitter en alleen projecten waarbij ik ook aan de ICO meedoe. Leuk om op die manier een paar extra tokens bij te verdienen.
...

Die signature bounties geven mij ook een dubbel gevoel.

Enerzijds is het voor een opstartend iets (dus ICO of andersoortige opstart) een mooie manier om in relatief korte tijd veel bekendheid te krijgen.
Aan de andere kant is het inderdaad zo dat door de grote hoeveelheid ICO's en bijbehorende campagnes er zoveel zijn dat het inderdaad pure SPAM geworden is. Met als gevolg dat ik er inderdaad bijna nooit meer naar kijk.

Zelf heb ik met twee signature campagnes meegedaan, beide voor projecten waarover ik een goed gevoel had. V.w.b. de laatste campagne heb ik dat gevoel nog steeds, ook nu het al een goedlopend project is.
In dat laatste geval werd er overigens bij de signature campagne wel degelijk gekeken naar de kwaliteit van de posts - het post-spammen werd niet gewaardeerd en leverde dan ook niets op (behalve een eventuele afwijzing wanneer het structureel was).

De verkoop van merit lijkt mij een onwenselijke situatie - overigens, de verkoop van bitcointalk accounts is ook iets waar ik me over blijf verbazen. Eigenlijk kan ik geen legitieme reden verzinnen om te gaan werken met een "tweedehands" account; je teert op andermans verleden. Heb zelf wel eens een financieel aantrekkelijk aanbod gekregen, maar uiteraard afgeslagen.
Sexy_Sees (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 128
Merit: 22

Life is like a box of chocolates :)


View Profile
February 18, 2018, 05:31:38 AM
 #34


De verkoop van merit lijkt mij een onwenselijke situatie - overigens, de verkoop van bitcointalk accounts is ook iets waar ik me over blijf verbazen. Eigenlijk kan ik geen legitieme reden verzinnen om te gaan werken met een "tweedehands" account; je teert op andermans verleden. Heb zelf wel eens een financieel aantrekkelijk aanbod gekregen, maar uiteraard afgeslagen.

Heb wel eens een keer ingekeken naar het kopen/verkopen van accounts en volgens mij zijn ze daar extreem alert op. Wanneer dit wordt gezien of iets dergelijks wordt de betreffende account gelijk volgegooid met bad trust. Dit voorkomt dat de persoon met een bounty kan meedoen. Zou het sowieso niet vertrouwen, want zou niet weten hoe de afhandeling in ze werk gaat dan. Eerst je wachtwoord van de account sturen en daarna betaald in Bitcoin of iets dergelijks? Of eerst betaling en dan je wachtwoord? Je hebt hier in mijn ogen met een onbetrouwbaar persoon te makrn, dus maakt het niet heel veel makkelijker.
Met het nieuwe merits systeem ben ik wel bang dat een account met een hoge rang wel zeldzamer wordt en dus ook veel interessanter om geld voor te vragen/bieden. Dus hoop dat ze hier nog scherper op gaan controleren, waar mogelijk..


Ik heb net ook wat kunnen weggeven, Sexy_Sees is Jr. Member af Smiley

Dankjewel DikkieD voor de gegeven waardering (en anderen die hetzelfde eerder deden). Van  Jr. Member naar Member is toch veel sneller gegaan dan ik had verwacht en, voor mij, werkt het systeem tot nu toe. Nu is de stap van 10 merits naar 100 een gigantische, maar heb er zin in Cheesy
bramgg.crypto
Member
**
Offline Offline

Activity: 194
Merit: 10

Grow with the flow.


View Profile
February 27, 2018, 08:49:05 AM
 #35

Ik denk dat het merit systeem wel een stap in de goede richting is om minder spam posts te genereren, maar het lijkt ook een stuk moeilijk om van junior member naar member te groeien, laat staan naar hogere ranks. Je kunt natuurlijk kwalitatief goede posts maken, maar dan moet er ook maar net een hogere rank member met een hoop merits jouw post lezen en in een gulle bui zijn. Ik heb er een beetje mixed feelings over. Ik ben nu nog aan het werken richting member status, maar wanneer ik member ben en hogerop wil komen lijkt het mij een eeuwigheid te duren. Het lijkt nu al een moeilijk opgave. Maar we gaan gewoon vrolijk door en probeer mijn bijdragen te leveren waar ik kan.
BioMike
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1658
Merit: 1001


View Profile
February 27, 2018, 08:57:26 AM
 #36

Ik ben vandaag pas eens in dit systeem gaan kijken (en al wat merits weggeven)... het is eigenlijk wel een zinvol systeem. In het verleden is er iets soortgelijks geweest, maar dat werd toen zwaar misbruikt.
HappyMod
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 2

ICO Communtiy Management & Engagement happymod.io


View Profile WWW
February 27, 2018, 10:35:20 AM
 #37

volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Je bent niet de enige die dit vaag vind Cheesy

Ik begrijp dat het soms wat makkelijk is om te groeien op bitcoin talk maar ik denk voor mensen die net hun account hebben aangemaakt is dit een behoorlijk unfair systeem gezien het concept van Merit nog niet duidelijk is voor de meeste mensen. Nu ik deze topic lees geeft het wel meer duidelijkheid van het systeem.

We gaan zien wat er gebeurd in de komende periode. Ik denk zelf dat het nog wel wat verbeteringen nodig heeft.

Startup for Cryptocurrency Community Management, Engagement and Marketing. Expert in ICO Advising and moderation of social media platforms happymod.io
marv1n
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 334
Merit: 103


View Profile
February 27, 2018, 12:58:34 PM
Last edit: February 27, 2018, 01:18:04 PM by marv1n
 #38

volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Je bent niet de enige die dit vaag vind Cheesy

Ik begrijp dat het soms wat makkelijk is om te groeien op bitcoin talk maar ik denk voor mensen die net hun account hebben aangemaakt is dit een behoorlijk unfair systeem gezien het concept van Merit nog niet duidelijk is voor de meeste mensen. Nu ik deze topic lees geeft het wel meer duidelijkheid van het systeem.

We gaan zien wat er gebeurd in de komende periode. Ik denk zelf dat het nog wel wat verbeteringen nodig heeft.

als je de top merit post bekijkt kun je al zien welke richting dit systeem gaat: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;stats=toptopicsat
- 459 merits zijn weggegeven aan satoshi die al 8 jaar niet meer actief is op bitcointalk. https://bitcointalk.org/index.php?topic=5.msg28#msg28
- 239 merits aan de uitvinder van term HODL, post van 5 jaar geleden. https://bitcointalk.org/index.php?topic=375643.msg4022997#msg4022997
- 66 merits voor bekende gast die voor 10k bitcoins een pizza heeft gekocht, 8 jaar oude post. https://bitcointalk.org/index.php?topic=137.msg1141#msg1141
- meer dan 500 merits aan verschillende announcement threads o.a Deeponion(232), Viacoin (210), Semux(124), Titanium ICO (85), Battlestarcoin (77),  BYTEBALL (75)RED token (63)
- 157 merits aan USERS THAT ARE ABUSING MERIT SYSTEM, zegt al weer genoeg hoe groot die lijst is.

tevens zie ik een hoop topics in verschillende talen met aanvraag merit post review, waar mensen doelgericht naar merits vragen. lijkt me ook niet helemaal de bedoeling


   SEMUX   -   An innovative high-performance blockchain platform   
▬▬▬▬▬      Powered by Semux BFT consensus algorithm      ▬▬▬▬▬
Github    -    Discord    -    Twitter    -    Telegram    -    Get Free Airdrop Now!
Sexy_Sees (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 128
Merit: 22

Life is like a box of chocolates :)


View Profile
February 28, 2018, 04:14:35 AM
Last edit: February 28, 2018, 04:50:14 AM by Sexy_Sees
 #39

Ik denk dat het merit systeem wel een stap in de goede richting is om minder spam posts te genereren, maar het lijkt ook een stuk moeilijk om van junior member naar member te groeien, laat staan naar hogere ranks. Je kunt natuurlijk kwalitatief goede posts maken, maar dan moet er ook maar net een hogere rank member met een hoop merits jouw post lezen en in een gulle bui zijn. Ik heb er een beetje mixed feelings over. Ik ben nu nog aan het werken richting member status, maar wanneer ik member ben en hogerop wil komen lijkt het mij een eeuwigheid te duren. Het lijkt nu al een moeilijk opgave. Maar we gaan gewoon vrolijk door en probeer mijn bijdragen te leveren waar ik kan.

Het is nog een vrij nieuw systeem en ik was er erg skeptisch over, maar met een beetje werk komt het wel. Aan de andere kant heb ik (naar mijn mening) kwalitatief hoge posts achtergelaten die on topic worden op wat Engelstalige threads, maar kreeg/krijg ik niks voor. Toch alweer poosje geleden. Wat niet erg en zal er ook niet om gaan vragen, maar na dit topic te hebben gestart begon het plots te rollen.. Durf het niet met zekerheid te zeggen, maar alle Merits heb ik verdient in deze topic.. Waarvoor allen dank en ben blij dat we hier met zijn alle onze zorgen en positieve kijken erop kunnen uitspreken 😘

Ik ben vandaag pas eens in dit systeem gaan kijken (en al wat merits weggeven)... het is eigenlijk wel een zinvol systeem. In het verleden is er iets soortgelijks geweest, maar dat werd toen zwaar misbruikt.

Was dit het Trust-systeem waar je op doelt? Ben je niet bang dat dit systeem ook misbruikt kan gaan worden? Legendaries als jijzelf kunnen zonaar 10 merits schenken, waar ik er eentje weggeven al veel vind :p
Superbedankt hoor! Wordt zeker gewaardeerd!

volgens mij ben ik de enigste die dit systeem vaag vind.
wat er nu is creert; oude bitcointalk-leden gaan oordelen of je wel geschikt bent om in Rank te stijgen of niet, aangezien er op dit Forum heel veel signature campains zijn op basis van ranking, hebben deze groep geen baat bij om Merits uit te delen. Wat er nu al gaande is worden sMerits te koop aangeboden via Telegram en Discord, dit zegt al genoeg over dit systeem.

Ik snap wel dat er iets moest komen om spammers en multiaccounts te beperken, maar een soort Like/dislike systeem waar je posts automatisch wordt verwijdert als deze x aantal negative beoordeling krijgen was mischien ook wel een idee geweest.

Je bent niet de enige die dit vaag vind Cheesy

Ik begrijp dat het soms wat makkelijk is om te groeien op bitcoin talk maar ik denk voor mensen die net hun account hebben aangemaakt is dit een behoorlijk unfair systeem gezien het concept van Merit nog niet duidelijk is voor de meeste mensen. Nu ik deze topic lees geeft het wel meer duidelijkheid van het systeem.

We gaan zien wat er gebeurd in de komende periode. Ik denk zelf dat het nog wel wat verbeteringen nodig heeft.

als je de top merit post bekijkt kun je al zien welke richting dit systeem gaat: https://bitcointalk.org/index.php?action=merit;stats=toptopicsat
- 459 merits zijn weggegeven aan satoshi die al 8 jaar niet meer actief is op bitcointalk. https://bitcointalk.org/index.php?topic=5.msg28#msg28
- 239 merits aan de uitvinder van term HODL, post van 5 jaar geleden. https://bitcointalk.org/index.php?topic=375643.msg4022997#msg4022997
- 66 merits voor bekende gast die voor 10k bitcoins een pizza heeft gekocht, 8 jaar oude post. https://bitcointalk.org/index.php?topic=137.msg1141#msg1141
- meer dan 500 merits aan verschillende announcement threads o.a Deeponion(232), Viacoin (210), Semux(124), Titanium ICO (85), Battlestarcoin (77),  BYTEBALL (75)RED token (63)
- 157 merits aan USERS THAT ARE ABUSING MERIT SYSTEM, zegt al weer genoeg hoe groot die lijst is.

tevens zie ik een hoop topics in verschillende talen met aanvraag merit post review, waar mensen doelgericht naar merits vragen. lijkt me ook niet helemaal de bedoeling


Ergens moest ik wel een beetje lachen, omdat het ook een rare wereld is en blijft. Merits aan de uitvinder van het woord HODL. Het zijn verspilde Merits en ik denk dat ze dat, in het torentje van Bitcointalk, ook zullen inzien. Ze zullen wel meer werk om handen krijgen door misbruik en de supervisie die benodigd is om het in goede banen te leiden.. Maar ik zie Merits liever naar dit soort oude posts verdwijnen dan naar de spam en/of scam accounts!
BioMike
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1658
Merit: 1001


View Profile
February 28, 2018, 05:00:11 AM
 #40

Ik ben vandaag pas eens in dit systeem gaan kijken (en al wat merits weggeven)... het is eigenlijk wel een zinvol systeem. In het verleden is er iets soortgelijks geweest, maar dat werd toen zwaar misbruikt.

Was dit het Trust-systeem waar je op doelt? Ben je niet bang dat dit systeem ook misbruikt kan gaan worden? Legendaries als jijzelf kunnen zonaar 10 merits schenken, waar ik er eentje weggeven al veel vind :p
Superbedankt hoor! Wordt zeker gewaardeerd!

Ja, dat was het trust systeem. Aan de andere kan vind ik het dan ook niet meer dan mijn verantwoordelijkheid om gewoon goede posts te belonen, dingen die iets toevoegen. Ik las ook dat het systeem mogelijk een "erosie"-functie heeft, waar over tijd je kleine hoeveelheden merits verliest als je niet meer actief bent. Deze schijnt nog niet actief te zijn, maar denk dat dat op den duur wel nodig is. Ook om het probleem van oude posts met inactieve gebruikers op te lossen,
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!