Bitcoin Forum
May 12, 2024, 12:40:46 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Welke valuta?  (Read 636 times)
Aqua-life (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
September 01, 2013, 05:43:49 PM
 #1

Hallo allemaal,

Ik vroeg me af welke valuta jullie hanteren voor het analyseren van de bitcoin markt en eventueel ook voor het speculeren/handelen in BTC?
Waar ik zelf aan zat te denken is het volgende. De markt analyseren en volgen gaat het best in USD, puur vanwege het feit dat dit verreweg de grootste is en internationaal gehanteerd wordt. Hierdoor zou het voor de hand liggen om deze informatie dan ook optimaal te kunnen gebruiken door te speculeren/handelen in BTC/USD, toch?
Echter wat ik me dan afvraag, hoe ga je dan om met valuta risico's op de langere termijn? Beïnvloed dit beslissingen? Hoe ga je daar mee om? Immers veranderd de EUR/USD koers dagelijks en op langere termijn kan dit best grote invloeden hebben. Ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken.  Wink

Groetjes
1715474446
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715474446

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715474446
Reply with quote  #2

1715474446
Report to moderator
Remember that Bitcoin is still beta software. Don't put all of your money into BTC!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715474446
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715474446

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715474446
Reply with quote  #2

1715474446
Report to moderator
1715474446
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715474446

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715474446
Reply with quote  #2

1715474446
Report to moderator
1715474446
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715474446

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715474446
Reply with quote  #2

1715474446
Report to moderator
Koekiemonster
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 321
Merit: 250


Bitbuy.nl!


View Profile
September 02, 2013, 12:19:17 AM
 #2

De EUR/USD koers schommelt inderaad aanzienlijk. In vergelijking met Bitcoin valt het echter reuze mee, dus ik zou me er niet te druk om maken. De meest liquide markt is -zoals je al zegt- BTC/USD, daarom zou ik je aanraden daar te traden als je veel trades maakt en niet om te kijken naar de EUR/USD koers. Mocht je je echt zorgen maken om de EUR/USD koers kun je besluiten een tijdje alleen op de BTC/EUR markt te traden.

https://www.bitbuy.nl - Koop eenvoudig, snel en goedkoop bitcoins bij Bitbuy!
Bitcointalk topic over Bitbuy!
Aqua-life (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
September 02, 2013, 02:17:46 PM
 #3

Nog meer mensen met een mening hierover?
Waarom is het beter om in de meer liquide markt te traden? De koers van BTC/USD en BTC/EUR volgt toch dezelfde weg of mis ik nu iets? Just asking.  Smiley
Dyionisus
Member
**
Offline Offline

Activity: 65
Merit: 10


Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody


View Profile WWW
September 02, 2013, 04:00:42 PM
 #4

Ik zou eerst een strategie voor jezelf verzinnen voordat je überhaupt iets gaat doen. Heb je ervaring met valutahandel?

Valutahandel en eigenlijk alle derivatenhandel komt redelijk nauw (althans dat vind ik). Zonder fatsoenlijk leesvoer is er eigenlijk geen beginnen aan. En dit is een continue proces. Sowieso is het hoe volatieler de markt hoe meer je KUNT verdienen. Dus van een vaste tegenmunt is ook niet sprake.

Je moet je een paar dingen afvragen:
- Hoeveel tijd wil ik eraan besteden/word ik daytrader?
- Ga ik markten bijhouden? Dus ook tegenmunt van de BTC want die is ook onderhevig aan van alles en nog wat. Dan zie je eventuele grote schommelingen eerder aankomen en je voordeel ermee doen.
- Ik zou me ook ff verdiepen in Forex.
- Dit weet ik niet zeker, maar via Forex moet je volgens mij BTC kunnen traden tegen elke "gangbare" valuta. Dit creëert ook potentiële winst.

Veel banken geven tegenwoordig wel eens een beleggingsavond altijd leuk om zoiets een keer te bezoeken.

Laat ik het zo zeggen dit is wat ik zou doen.

Easbit: Makes Bitcoin easy for everybody
www.easbit.com
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 02, 2013, 04:30:29 PM
 #5

wat je je ook moet afvragen is of je winst wil hebben in BTC of in USD (of EUR).

De meeste "traders" hier zullen hun winst aanhouden in BTC denk ik Wink
Aqua-life (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
September 02, 2013, 07:21:56 PM
 #6

Ik heb tot op heden geen ervaring nee, en ik doe het ook puur voor de fun en omdat ik de werking van beurzen etc. best interessant vindt. Ik richt me alleen op de bitcoin valuta, om het zo maar even te noemen, maar via youtube kijk ik af en toe wel tutorials over o.a. Forex trading.... gewoon voor de basische dingen.

Kleine winst in BTC houden betekent mega winst over 5 jaar als de bitcoin zich zal ontwikkelen naar gelang de potentie die wij denken dat het heeft ja. :p
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!