Bitcoin Forum
June 03, 2024, 04:03:24 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Groepsaankoop Bitfury - [1/100 BTC]  (Read 1998 times)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 09:53:24 AM
Last edit: September 18, 2013, 07:40:42 PM by dnaleor
 #1

Beste Nederlanders en Vlamingen,

EnjoyThis en ikzelf hadden het idee om samen een nieuwe groepsaankoop op te zetten met als doel het aankopen van een Bitfury miner.

Het gaat om een 400 GH module:
http://www.bitfurystrikesback.com/product/400gh-miner-october-2013/

Door gezamelijk een efficiënte miner aan te kopen, bestaat er een kans op een mooie winst. De miner zou gehost worden bij onze moderator, PsychoticBoy. Op deze manier kan je ook met relatief kleine bedragen meedoen met "de grote jongens" en een investeren in ASIC hardware. De levering is gepland voor oktober.

***

Kostenplaatje:

vaste kosten:
*Aankoop miner: 6500 EUR + 24% BTW = 8060 EUR
*Shipping: 100 EUR
*power supply: +/- 100 EUR

variabele kosten:
*elektriciteitskost: 23c/KWh = +/- 2,21 EUR/dag
*Hosting fee te betalen aan PsychoticBoy (0.5% - 1%)
*Pool fee: nog te bepalen welke pool. Ongeveer 2% gemiddeld voor een grote pool.

***

Hoe gaan we te werk?

stap 1:

Stuur het bedrag dat je wenst te investeren naar dit adres. Verzend enkel BTC vanaf een wallet die je zelf volledig controleert: de dividenten zullen namelijk naar het verzendadres worden gestuurd! Stuur enkel veelvouden van 0.50 BTC, zodat de berekening van de dividenten eenvoudig blijft.

stap 2:

Als de wallet voldoende BTC bevat voor de aankoop van de miner (ongeveer 83 BTC), wordt de bestelling geplaatst. Als er op het moment van bestelling al te veel BTC in de wallet zit, wordt dit procentueel weer naar iedereen uitbetaald. Het maximum bedrag dat we inzamelen is 100 BTC. Alle bedragen boven 100 BTC worden integraal teruggestuurd en doen niet mee aan de groepsaankoop.

stap 2: plan B:

Als de wallet tegen maandag 16 september ruim onvoldoende BTC bevat voor de aankoop van de miner (minder dan 70 BTC) zal plan B inwerking treden, namelijk de aankoop van Bitfury 25GH borden. Meer info over Plan B staat in het volgende bericht.
Als je niet wenst deel te nemen aan plan B, gelieve dit dan aan te geven in dit topic. In dat geval zal op de dag van de deadline integraal uw inleg worden terugbetaald.

stap 3:

We wachten op levering van de bitfury bij psychoticBoy. Ondertussen zal Enjoythis een mining account opzetten en de gegevens doorgeven aan onze moderator.

stap 4:

Wanneer de miner is aangekomen en begint te hashen, wordt op wekelijkse basis de elektriciteitskost en hosting fee aan psychoticboy betaald. Welke systeem voor omrekening van BTC naar EUR dat gebruikt gaat worden moet nog besproken worden.
Op hetzelfde moment zullen de dividenten op wekelijkse basis worden uitbetaald. Enjoythis zal wekelijks alle fondsen van de mining-account naar de wallet sturen die ik beheer. Ik verdeel dan de dividenten a rato van de inleg in stap 1. (als er in totaal 92 BTC werd ingezameld, en je had 3.5 BTC naar de wallet verstuurd, heb je recht op 3.8% van de inkomsten.) Er zal niet afgerond worden. Dankzij de 8 decimalen van bitcoin zal je het volledige bedrag krijgen waar je recht op hebt.

Deze manier van werken reduceert het risico dat één van ons met het geld gaat lopen (of als één van ons omkomt bij een ongeval ofzo Tongue ) als ik bvb niet meer zou uitbetalen, dan kan enjoythis het wallet-adres veranderen. Als enjoythis de mining inkomsten niet meer overschrijft, kan ik een nieuwe mining account aanmaken. Dit beperkt mogelijk verlies als er iets fout gaat.

stap 5:

Wanneer de mining inkomsten de mining kost beginnen benaderen (dus na betaling van de elektriciteit en hosting aan psychoticboy blijft er bijna geen BTC meer over) zal er hier in het topic besproken worden wat we gaan doen (bvb waar we de miner gaan proberen veilen).
Iedereen mag trouwens op elk moment een voorstel doen hieromtrent. Als er niet snel een duidelijke consensus is, wordt er gestemd. Het aantal BTC dat je hebt ingelegd bepaalt de waarde van je stem.

***

Dit is het zo ongeveer. Heb je nog vregen, laat het hier dan weten Smiley
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 09:53:35 AM
Last edit: September 09, 2013, 10:14:37 AM by dnaleor
 #2

PLAN B:

Als er onvoldoende BTC is ingezameld, zullen we 25GH borden aankopen:
http://www.bitfurystrikesback.com/product/bitfury-55nm-asic-h-board-oct-delivery/

Deze borden kunnen we op de starterskit van Psychoticboy inpluggen. We moeten hierdoor wel een slot huren (extra kost) maar een power supply is dan weer niet nodig.

***

Kostenplaatje per bord:

vaste kosten:
*Aankoop miner: 390 EUR + 24% BTW = 483.60 EUR
*Huur slot starterskit (éénmalig te betalen bij de start): 50 EUR

variabele kosten:
*elektriciteitskost: 23c/KWh = +/- 0.221 EUR/dag
*Hosting fee te betalen aan PsychoticBoy (0.5% - 1%)
*Pool fee: nog te bepalen welke pool. Ongeveer 2% gemiddeld voor een grote pool.

Priority shipping: 100 EUR voor alle borden tesamen (moet nog bekeken worden of we dit gaan betalen als we 25GH borden gaan bestellen)

***

vergelijking van kost per GH:

vaste kosten (excl shipping):
*400 GH-module: 20.40 EUR
*25 GH-bord: 21.34 EUR

variabele kosten (excl pool en hosting):
*400 GH-module: 0.55 eurocent/dag
*25 GH-bord: 0.88 eurocent/dag


dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 09:54:34 AM
Last edit: September 10, 2013, 11:31:06 PM by dnaleor
 #3

deelnemerslijst:

gebruikersnaam - wallet - #BTC

dnaleor - 16xhKsUSvZ7WndxQtR7t6ZjSNB9yQGvZoX - 1 BTC
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 09:55:13 AM
 #4

UPDATES:

09/09: start groepsaankoop
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 10:10:03 AM
 #5

Ik had een nieuwe wallet aangemaakt, maar om één of andere reden moet mijn client weer herindexeren. Ik denk dat dit nog een paar uur kan duren. Ik kan in principe het adres al vrijgeven, maar ik controleer graag zélf of het adres werkt (door zelf eerst een betaling te doen).
Daarna zet ik de wallet offline en kunnen jullie starten Smiley
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 11:07:09 AM
 #6

Beste mensen, zie ik iets over het hoofd of is de mogelijke winst quasi volledig weg?

http://mining.thegenesisblock.com/a/6f4840e098

De boosdoener is de BTW... Als we die niet zouden moeten betalen hebben we gegarandeerd winst...

Weet niet of het de moeite nog loont?
mbd4
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 33
Merit: 0


View Profile
September 09, 2013, 12:19:41 PM
 #7

Ik had een nieuwe wallet aangemaakt, maar om één of andere reden moet mijn client weer herindexeren. Ik denk dat dit nog een paar uur kan duren. Ik kan in principe het adres al vrijgeven, maar ik controleer graag zélf of het adres werkt (door zelf eerst een betaling te doen).
Daarna zet ik de wallet offline en kunnen jullie starten Smiley

Quote
Reindexing _will not_ correct the problem.  In Bitcoin-qt you should
say no to this reindex prompt as it will not help for this problem and
will only waste your time.

http://sourceforge.net/mailarchive/forum.php?thread_name=CAAS2fgRrgrfmjSKMkDWcqnRNfS_S2pZaCECb7OiaGr3B%2BkMqww%40mail.gmail.com&forum_name=bitcoin-development
ZetaOS
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 09, 2013, 12:48:30 PM
 #8

Beste mensen, zie ik iets over het hoofd of is de mogelijke winst quasi volledig weg?

http://mining.thegenesisblock.com/a/6f4840e098

De boosdoener is de BTW... Als we die niet zouden moeten betalen hebben we gegarandeerd winst...

Weet niet of het de moeite nog loont?
Welke BTW? op Bitcoins?

Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
martinvw
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
September 09, 2013, 01:50:50 PM
 #9

Als het een aankoop binnen de EU betreft zouden we de BTW niet hoeven te betalen bij aankoop. Dit mits er iemand is die een BTW nummer heeft.

Laat ik die nou net hebben  Smiley

BTW terug vragen na betaling gaat hem niet worden, we moeten er dus voor zorgen dat we geen BTW afrekenen bij de bestelling.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 01:53:27 PM
 #10

BTW op de miner...

Als het een aankoop binnen de EU betreft zouden we de BTW niet hoeven te betalen bij aankoop. Dit mits er iemand is die een BTW nummer heeft.

Laat ik die nou net hebben  Smiley

BTW terug vragen na betaling gaat hem niet worden, we moeten er dus voor zorgen dat we geen BTW afrekenen bij de bestelling.

Wat de BTW betreft. Dat is een mogelijkheid om het zo te regelen. Maar dat maakt het allemaal zeer complex. Wat als jij problemen met de belastingsdienst krijgt?

edit: zie hier nu net dat bericht dat ik dus die herindexering voor niets aan het doen ben... Als ik het niet in orde krijg open ik wel een webwallet, maar dat is niet zo handig ivm verschillende transacties voor de dividenten... Voor de betaling van de miner is dat geen probleem...
(we kunnen later nog altijd switchen naar een andere wallet.)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 09, 2013, 01:59:17 PM
 #11

de vraag is of we er nog verder mee gaan? Ik durf te wedden dat het 10 dagen geleden nog een rooskleurig plaatje was wat betreft de opbrengst, maar nu lijkt het me er véél minder goed uit te zien...
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 09, 2013, 03:58:34 PM
 #12

de vraag is of we er nog verder mee gaan? Ik durf te wedden dat het 10 dagen geleden nog een rooskleurig plaatje was wat betreft de opbrengst, maar nu lijkt het me er véél minder goed uit te zien...

Ik ga nog steeds akkoord met de groupbuy.

Mocht het hem niet worden dan kan ieder voor zich nog besluiten om enkelt een H board te kopen.

Mining opbrengst fluctueerd soieso, de koers kan snel stijgen en snel dalen, laten we hopen op stijgen.

Niemand kan vertellen wat de difficulty en de Koers over 6 maanden doen.
ZetaOS
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
September 09, 2013, 05:14:44 PM
 #13

de vraag is of we er nog verder mee gaan? Ik durf te wedden dat het 10 dagen geleden nog een rooskleurig plaatje was wat betreft de opbrengst, maar nu lijkt het me er véél minder goed uit te zien...

Ik ga nog steeds akkoord met de groupbuy.

Mocht het hem niet worden dan kan ieder voor zich nog besluiten om enkelt een H board te kopen.

Mining opbrengst fluctueerd soieso, de koers kan snel stijgen en snel dalen, laten we hopen op stijgen.

Niemand kan vertellen wat de difficulty en de Koers over 6 maanden doen.
Maar ga er alvast maar vanuit dat deze elke 2 weken met 30+ % zal stijgen.

Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
September 09, 2013, 05:18:49 PM
 #14

de vraag is of we er nog verder mee gaan? Ik durf te wedden dat het 10 dagen geleden nog een rooskleurig plaatje was wat betreft de opbrengst, maar nu lijkt het me er véél minder goed uit te zien...

Ik ga nog steeds akkoord met de groupbuy.

Mocht het hem niet worden dan kan ieder voor zich nog besluiten om enkelt een H board te kopen.

Mining opbrengst fluctueerd soieso, de koers kan snel stijgen en snel dalen, laten we hopen op stijgen.

Niemand kan vertellen wat de difficulty en de Koers over 6 maanden doen.
Maar ga er alvast maar vanuit dat deze elke 2 weken met 30+ % zal stijgen.

30% plus is wel heel pessimistisch per 2015 blocken Wink (2015 blocken kan 16 dagen maar ook 10 dagen zijn ligt aan de network hashrate)

Maar ieder zijn mening en visie.
MeoT
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
September 09, 2013, 11:17:44 PM
 #15

Beste Nederlanders en Vlamingen,

EnjoyThis en ikzelf hadden het idee om samen een nieuwe groepsaankoop op te zetten met als doel het aankopen van een Bitfury miner.

Het gaat om een 400 GH module:
http://www.bitfurystrikesback.com/product/400gh-miner-october-2013/

Door gezamelijk een efficiënte miner aan te kopen, bestaat er een kans op een mooie winst. De miner zou gehost worden bij onze moderator, PsychoticBoy. Op deze manier kan je ook met relatief kleine bedragen meedoen met "de grote jongens" en een investeren in ASIC hardware. De levering is gepland voor oktober.

***

Kostenplaatje:

vaste kosten:
*Aankoop miner: 6500 EUR + 24% BTW = 8060 EUR
*Shipping: 100 EUR
*power supply: +/- 100 EUR

variabele kosten:
*elektriciteitskost: 23c/KWh = +/- 2,21 EUR/dag
*Hosting fee te betalen aan PsychoticBoy (0.5% - 1%)
*Pool fee: nog te bepalen welke pool. Ongeveer 2% gemiddeld voor een grote pool.

***

Hoe gaan we te werk?

Via dit adres (wordt over enkele uren geopend) zal alles geregeld worden:

stap 1:

Stuur het bedrag dat je wenst te investeren naar dit adres. Verzend enkel BTC vanaf een wallet die je zelf volledig controleert: de dividenten zullen namelijk naar het verzendadres worden gestuurd! Stuur enkel veelvouden van 0.50 BTC, zodat de berekening van de dividenten eenvoudig blijft.

stap 2:

Als de wallet voldoende BTC bevat voor de aankoop van de miner (ongeveer 83 BTC), wordt de bestelling geplaatst. Als er op het moment van bestelling al te veel BTC in de wallet zit, wordt dit procentueel weer naar iedereen uitbetaald. Het maximum bedrag dat we inzamelen is 100 BTC. Alle bedragen boven 100 BTC worden integraal teruggestuurd en doen niet mee aan de groepsaankoop.

stap 2: plan B:

Als de wallet tegen maandag 16 september ruim onvoldoende BTC bevat voor de aankoop van de miner (minder dan 70 BTC) zal plan B inwerking treden, namelijk de aankoop van Bitfury 25GH borden. Meer info over Plan B staat in het volgende bericht.
Als je niet wenst deel te nemen aan plan B, gelieve dit dan aan te geven in dit topic. In dat geval zal op de dag van de deadline integraal uw inleg worden terugbetaald.

stap 3:

We wachten op levering van de bitfury bij psychoticBoy. Ondertussen zal Enjoythis een mining account opzetten en de gegevens doorgeven aan onze moderator.

stap 4:

Wanneer de miner is aangekomen en begint te hashen, wordt op wekelijkse basis de elektriciteitskost en hosting fee aan psychoticboy betaald. Welke systeem voor omrekening van BTC naar EUR dat gebruikt gaat worden moet nog besproken worden.
Op hetzelfde moment zullen de dividenten op wekelijkse basis worden uitbetaald. Enjoythis zal wekelijks alle fondsen van de mining-account naar de wallet sturen die ik beheer. Ik verdeel dan de dividenten a rato van de inleg in stap 1. (als er in totaal 92 BTC werd ingezameld, en je had 3.5 BTC naar de wallet verstuurd, heb je recht op 3.8% van de inkomsten.) Er zal niet afgerond worden. Dankzij de 8 decimalen van bitcoin zal je het volledige bedrag krijgen waar je recht op hebt.

Deze manier van werken reduceert het risico dat één van ons met het geld gaat lopen (of als één van ons omkomt bij een ongeval ofzo Tongue ) als ik bvb niet meer zou uitbetalen, dan kan enjoythis het wallet-adres veranderen. Als enjoythis de mining inkomsten niet meer overschrijft, kan ik een nieuwe mining account aanmaken. Dit beperkt mogelijk verlies als er iets fout gaat.

stap 5:

Wanneer de mining inkomsten de mining kost beginnen benaderen (dus na betaling van de elektriciteit en hosting aan psychoticboy blijft er bijna geen BTC meer over) zal er hier in het topic besproken worden wat we gaan doen (bvb waar we de miner gaan proberen veilen).
Iedereen mag trouwens op elk moment een voorstel doen hieromtrent. Als er niet snel een duidelijke consensus is, wordt er gestemd. Het aantal BTC dat je hebt ingelegd bepaalt de waarde van je stem.

***

Dit is het zo ongeveer. Heb je nog vregen, laat het hier dan weten Smiley


Nice!

Ken iemand me zeggen als ik besluit om 50% in te leggen dus 50 BTC,
hoelang heb ik recht op de uitbetalingen?

~MeoT
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
September 10, 2013, 02:45:20 AM
 #16

@MeoT

Je hebt recht op uitbetaling zolang de minder werkt, als het niet meer rendabel is kan er een vote komen om de miner te verkopen en zullen de opbrengsten als laatste dividend worden uitgekeerd. Als jij 50btc inlegt heb je dus ook 50% stemrecht :-)

Het lijkt me voor een dergelijke beslissing gebruikelijk dat minimaal 2/3e van de stemmen voor moeten zijn. @dnaleor: mee eens?

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
pvtbrutus
Member
**
Offline Offline

Activity: 98
Merit: 10



View Profile
September 10, 2013, 07:15:09 AM
 #17

Ben de EU thread aan het lezen van Bitfury:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=250249.1040

Der zijn toch wel wat issues met kwaliteit (soldeer en chip issues). De borden halen nog niet de beloofde 25 Ghash per stuk. Kan uiteraard zijn dat de oktober versies betere kwaliteit hebben.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
September 10, 2013, 11:07:16 AM
 #18

Ben de EU thread aan het lezen van Bitfury:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=250249.1040

Der zijn toch wel wat issues met kwaliteit (soldeer en chip issues). De borden halen nog niet de beloofde 25 Ghash per stuk. Kan uiteraard zijn dat de oktober versies betere kwaliteit hebben.

Ze shippen de bestelde hashrate dus dan zou betekenen meer boards voor hetzelfde geld, als het alleen aan een firmware issue zou liggen dan is het in ons voordeel. Namelijk nadat het issue opgelost is kunnen we de firmware flashen en dus ook de nieuwe hogere hasrate halen omdat we meer boards hebben. Dat zie ik wel degelijk als positief!


The bad:
Our preliminary tests show that the boards are falling a bit short on hashrate. This might be due to differences between wafers, immature software or SPI issues. Because we are in a hurry to ship, you win: I will ship your ordered hashrate regardless (ie. more hardware free of charge) until we fix this issue and can provide 400GH in one unit.


1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
MeoT
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 12
Merit: 0


View Profile
September 10, 2013, 11:47:32 AM
 #19

@MeoT

Je hebt recht op uitbetaling zolang de minder werkt, als het niet meer rendabel is kan er een vote komen om de miner te verkopen en zullen de opbrengsten als laatste dividend worden uitgekeerd. Als jij 50btc inlegt heb je dus ook 50% stemrecht :-)

Het lijkt me voor een dergelijke beslissing gebruikelijk dat minimaal 2/3e van de stemmen voor moeten zijn. @dnaleor: mee eens?

Nog een andere vraag..om de hoeveel tijd worden de bitcoins gemined?

Even een offtopic vraag. Wij hebben de intensie om een RIG te bouwen.
Finacering is onderleg. Echter missen we de capiciteit  van kennis om deze te bouwen.

Wij willen graag een voorstel doen aan expert die graag bij ons in de team wilt.
En haar of zijn deel % mag claimen na het delven van Bitcoins.

Graag horen we graag hier over..

~MeoT
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
September 10, 2013, 01:10:23 PM
 #20

@MeoT

Je hebt recht op uitbetaling zolang de minder werkt, als het niet meer rendabel is kan er een vote komen om de miner te verkopen en zullen de opbrengsten als laatste dividend worden uitgekeerd. Als jij 50btc inlegt heb je dus ook 50% stemrecht :-)

Het lijkt me voor een dergelijke beslissing gebruikelijk dat minimaal 2/3e van de stemmen voor moeten zijn. @dnaleor: mee eens?

Nog een andere vraag..om de hoeveel tijd worden de bitcoins gemined?

Even een offtopic vraag. Wij hebben de intensie om een RIG te bouwen.
Finacering is onderleg. Echter missen we de capiciteit  van kennis om deze te bouwen.

Wij willen graag een voorstel doen aan expert die graag bij ons in de team wilt.
En haar of zijn deel % mag claimen na het delven van Bitcoins.

Graag horen we graag hier over..

~MeoT

Het is niet aan te geven om de hoeveel tijd een bitcoin gemined wordt, dit is afhankelijk van de snelheid van een pool danwel individuele rig en uiteraard ook van het 'geluk' dat je hebt.
Soms vind een pool binnen enkele minuten een block en soms gaan er uren overheen.

Hoe groter de snelheid van de pool/rig hoe groter de kans dat je een blok vind (en dus ook in kortere tijd).

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!