Bitcoin Forum
May 14, 2024, 02:29:39 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Litecoin CASH (LCC) in opkomst, wat is jullie mening hierover?  (Read 221 times)
Jonathan55 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0


View Profile
February 14, 2018, 06:15:51 PM
 #1

Als je Litecoin bezit, heb je wellicht geluk. De koers is vandaag (14 februari) met 15% gestegen (https://litecoinkoers.nl) nadat er nieuws werd gepubliceerd over een nieuwe digitale munt, de afsplitsing van Litecoin. Namelijk Litecoin Cash

Als je Litecoins bezit, krijg je automatisch 10 LCC tokens voor elke LTC die je hebt, aldus de bron (officiele website van LCC)

De reden achter de afsplitsing is om de snelheid te versnellen, blocks kunnen sneller worden gevonden. Op het moment van schrijven is de tijdsduur van een block 150 seconden (2,5 minuten)

Opvallend genoeg zal Litecoin Cash een "proof-of-work" gebruiken om transacties te verifieren, opvallend genoeg is dat Litecoin zelf het "scryptcode" gebruikt om zo goedkoper en energiezuiniger Litecoins te verzenden en te minen.

De splitsing vindt plaats op 14-02-2018 om 03:00 Nederlandse tijd, de afplitsing gebeurt bij block 1371111

Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes
There are several different types of Bitcoin clients. The most secure are full nodes like Bitcoin Core, which will follow the rules of the network no matter what miners do. Even if every miner decided to create 1000 bitcoins per block, full nodes would stick to the rules and reject those blocks.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715696979
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715696979

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715696979
Reply with quote  #2

1715696979
Report to moderator
1715696979
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715696979

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715696979
Reply with quote  #2

1715696979
Report to moderator
marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
February 14, 2018, 09:02:53 PM
 #2

Ik had niet het idee dat LTC traag was. Dus waarschijnlijk een stomme fork

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 15, 2018, 05:00:00 AM
 #3

Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes

Ik heb me er zelf niet uitgebreid in verdiept, wel weet ik dat Charlie Lee van Litecoin zelf het als scam betiteld.

Maar scam of niet, het is ALTIJD verstandig om je private key in eigen beheer te hebben/houden. Dus mocht je je litecoin cash willen claimen, hanteer dan de volgende stappen.

1) Zorg er voor dat je litecoins in een wallet zitten waarvan je zelf je private key hebt
2) Zodra de fork geweest is, stuur je litecoins naar een ANDER litecoin adres
3) Gebruik daarna de private key van het oude adres voor het claimen van je litecoins.
4) Het oude adres gebruik je NOOIT meer.

Irriversible
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 52
Merit: 1

luctor et emergo


View Profile
February 15, 2018, 03:53:12 PM
 #4

Hmmm ik lees op een draadje op Reddit dat dit niet een officiële fork is? Dus niet gesteund vanuit de Litecoin foundation.
Klinkt allemaal niet heel vertrouwd, dus eerst maar eens wachten wat de eerste ervaringen zijn. Meestal heb je wel een korte termijn om je Litecoin CASH net als BCH te claimen, toch?

https://www.reddit.com/r/litecoin/comments/7xqfro/litecoin_fork_not_official_sticky_request/
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 15, 2018, 04:51:32 PM
 #5

Hmmm ik lees op een draadje op Reddit dat dit niet een officiële fork is? Dus niet gesteund vanuit de Litecoin foundation.
Klinkt allemaal niet heel vertrouwd, dus eerst maar eens wachten wat de eerste ervaringen zijn. Meestal heb je wel een korte termijn om je Litecoin CASH net als BCH te claimen, toch?

https://www.reddit.com/r/litecoin/comments/7xqfro/litecoin_fork_not_official_sticky_request/

Allereerst: wanneer een fork gedaan zou worden vanuit de Litecoin foundation, zou het gewoon Litecoin blijven - de oude variant zou dan min of meer "verdwijnen". Dus dat het niet door hun wordt gesteund lijkt me duidelijk.

Alleen -in tegenstelling tot Bitcoin Cash- is het onduidelijk wie er achter deze nieuwe variant schuilgaat - en dus is het risico dat het om scam gaat vele malen groter.

Wanneer Litecoin Cash op een exchange verschijnt - en er dus in gehandeld kan worden - dan is het raadzaam om je coins te claimen. Maar wel met de restrictie dat je eerst je Litecoin moet verplaatsen en pas daarna de Litecoin Cash gaat claimen - tenminste wil je er zeker van zijn dat ze geen misbruik van je litecoins gaan maken...
Irriversible
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 52
Merit: 1

luctor et emergo


View Profile
February 15, 2018, 07:05:33 PM
 #6

Hmmm ik lees op een draadje op Reddit dat dit niet een officiële fork is? Dus niet gesteund vanuit de Litecoin foundation.
Klinkt allemaal niet heel vertrouwd, dus eerst maar eens wachten wat de eerste ervaringen zijn. Meestal heb je wel een korte termijn om je Litecoin CASH net als BCH te claimen, toch?

https://www.reddit.com/r/litecoin/comments/7xqfro/litecoin_fork_not_official_sticky_request/

Allereerst: wanneer een fork gedaan zou worden vanuit de Litecoin foundation, zou het gewoon Litecoin blijven - de oude variant zou dan min of meer "verdwijnen". Dus dat het niet door hun wordt gesteund lijkt me duidelijk.

Alleen -in tegenstelling tot Bitcoin Cash- is het onduidelijk wie er achter deze nieuwe variant schuilgaat - en dus is het risico dat het om scam gaat vele malen groter.

Wanneer Litecoin Cash op een exchange verschijnt - en er dus in gehandeld kan worden - dan is het raadzaam om je coins te claimen. Maar wel met de restrictie dat je eerst je Litecoin moet verplaatsen en pas daarna de Litecoin Cash gaat claimen - tenminste wil je er zeker van zijn dat ze geen misbruik van je litecoins gaan maken...

Juist, ik heb nog een enkele vraag, maar daar kom ik dan later wel op terug. Bedankt brobbel.
Stingray1970
Member
**
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 10


View Profile
February 15, 2018, 08:46:38 PM
 #7

Ik bezit litecoins en ze zijn inderdaad gestegen.

Zitten jullie hier te vertellen dat die LCC op hetzelfde adres als de gewone ltc terecht komen ?

brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 16, 2018, 07:13:34 AM
 #8

Ik bezit litecoins en ze zijn inderdaad gestegen.

Zitten jullie hier te vertellen dat die LCC op hetzelfde adres als de gewone ltc terecht komen ?



Bij een hardfork zoals dit is/wordt dan betekent het dat ze gebruik maken van dezelfde blockchain. Dus zodra de hardfork geweest is, heb je hetzelfde aantal litecoins als litecoin cash (in dit geval wordt dit aantal meteen met 10 vermenigvuldigt|). Het gaat in ieder geval om dezelfde private key - niet altijd om dezelfde public key.
Voorbeeld: bitcoin cash gebruikt wel dezelfde public key als bitcoin, maar bij bitcoin gold is het een hele andere. Maar ook als is het adres optisch heel anders, in feite is het dus wel degelijk hetzelfde adres.
kurp
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
February 16, 2018, 10:14:00 AM
 #9

Ter info:

Interview met Tanner, DEVELOPMENT LEAD OF LITECOINCASH

https://smartoptions.io/interview-litecoincash/
Stingray1970
Member
**
Offline Offline

Activity: 126
Merit: 10


View Profile
February 16, 2018, 02:30:35 PM
 #10

Ik bezit litecoins en ze zijn inderdaad gestegen.

Zitten jullie hier te vertellen dat die LCC op hetzelfde adres als de gewone ltc terecht komen ?



Bij een hardfork zoals dit is/wordt dan betekent het dat ze gebruik maken van dezelfde blockchain. Dus zodra de hardfork geweest is, heb je hetzelfde aantal litecoins als litecoin cash (in dit geval wordt dit aantal meteen met 10 vermenigvuldigt|). Het gaat in ieder geval om dezelfde private key - niet altijd om dezelfde public key.
Voorbeeld: bitcoin cash gebruikt wel dezelfde public key als bitcoin, maar bij bitcoin gold is het een hele andere. Maar ook als is het adres optisch heel anders, in feite is het dus wel degelijk hetzelfde adres.

Dus maw die lcc's komen uit het niets en op hetzelfde adres. Lijkt me een poging om Litecoin om zeep te helpen.
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 16, 2018, 03:03:26 PM
 #11

Ik bezit litecoins en ze zijn inderdaad gestegen.

Zitten jullie hier te vertellen dat die LCC op hetzelfde adres als de gewone ltc terecht komen ?



Bij een hardfork zoals dit is/wordt dan betekent het dat ze gebruik maken van dezelfde blockchain. Dus zodra de hardfork geweest is, heb je hetzelfde aantal litecoins als litecoin cash (in dit geval wordt dit aantal meteen met 10 vermenigvuldigt|). Het gaat in ieder geval om dezelfde private key - niet altijd om dezelfde public key.
Voorbeeld: bitcoin cash gebruikt wel dezelfde public key als bitcoin, maar bij bitcoin gold is het een hele andere. Maar ook als is het adres optisch heel anders, in feite is het dus wel degelijk hetzelfde adres.

Dus maw die lcc's komen uit het niets en op hetzelfde adres. Lijkt me een poging om Litecoin om zeep te helpen.

Hoezo?

Het is een poging om iets nieuws te maken die beter is (in ieder geval in de ogen van de makers) dan het origineel.

Bitcoin Cash, Bitcoin Gold, Bitcoin Silver etc. etc. zijn dat ook, en (met uitzondering misschien van de eerstgenoemde) zijn het geen pogingen om de oude munt (in dit geval Bitcoin) om zeep te helpen.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
February 17, 2018, 04:53:28 PM
 #12

Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes

Ik heb me er zelf niet uitgebreid in verdiept, wel weet ik dat Charlie Lee van Litecoin zelf het als scam betiteld.

Maar scam of niet, het is ALTIJD verstandig om je private key in eigen beheer te hebben/houden. Dus mocht je je litecoin cash willen claimen, hanteer dan de volgende stappen.

1) Zorg er voor dat je litecoins in een wallet zitten waarvan je zelf je private key hebt
2) Zodra de fork geweest is, stuur je litecoins naar een ANDER litecoin adres
3) Gebruik daarna de private key van het oude adres voor het claimen van je litecoins.
4) Het oude adres gebruik je NOOIT meer.



Dat zijn goede tips. Ik heb tot nu toe geen enkele "afsplitsing-coin" geclaimd (ook geen Bitcoin cash / gold) om die reden. Ik moet binnenkort even goed uitzoeken hoe ik dit op een veilige manier kan doen. De bovenstaande manier klinkt inderdaad veilig.

Is het dan noodzaak voor mij om bijvoorbeeld de LTC core wallet opnieuw te downloaden om nieuwe private keys te krijgen? (Vaak neemt deze dan gewoon mijn huidige private keys over). Wallets van derde partijen ben ik nog niet zo'n voorstander van.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 18, 2018, 05:44:14 AM
 #13

Dat zijn goede tips. Ik heb tot nu toe geen enkele "afsplitsing-coin" geclaimd (ook geen Bitcoin cash / gold) om die reden. Ik moet binnenkort even goed uitzoeken hoe ik dit op een veilige manier kan doen. De bovenstaande manier klinkt inderdaad veilig.

Is het dan noodzaak voor mij om bijvoorbeeld de LTC core wallet opnieuw te downloaden om nieuwe private keys te krijgen? (Vaak neemt deze dan gewoon mijn huidige private keys over). Wallets van derde partijen ben ik nog niet zo'n voorstander van.

Zelf werk ik niet met LTC core, maar is het niet zo dat deze bij elke betaling een nieuw key-pair aanmaakt? Want dan kun je die gewoon gebruiken.
TranslateIntoDutch
Member
**
Offline Offline

Activity: 308
Merit: 69


View Profile
February 18, 2018, 10:22:51 AM
 #14

Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes

Ik heb me er zelf niet uitgebreid in verdiept, wel weet ik dat Charlie Lee van Litecoin zelf het als scam betiteld.

Maar scam of niet, het is ALTIJD verstandig om je private key in eigen beheer te hebben/houden. Dus mocht je je litecoin cash willen claimen, hanteer dan de volgende stappen.

1) Zorg er voor dat je litecoins in een wallet zitten waarvan je zelf je private key hebt
2) Zodra de fork geweest is, stuur je litecoins naar een ANDER litecoin adres
3) Gebruik daarna de private key van het oude adres voor het claimen van je litecoins.
4) Het oude adres gebruik je NOOIT meer.



Ik heb een soortgelijke methode gebruikt om mijn LTC coins veilig te houden én de LCC te kunnen claimen.

1) Ik heb een tijdelijke LTC wallet aangemaakt bij Electrum-LTC.org.
2) Ik heb mijn coins voor de fork van mijn standaard LTC wallet verplaatst naar de tijdelijke wallet.
3) Na de fork verplaats ik mijn LTC coins terug naar mijn standaard wallet.
4) De private key van mijn tijdelijke wallet gebruik ik om mijn LCC coins te claimen.

De kosten van het 2x verplaatsen van de coins bedragen in totaal 0,002 LTC, dus ongeveer 45 cent.

Of LCC een scam is, hangt af van wat je onder een 'scam' verstaat. Het is duidelijk dat LCC geen connecties heeft met LTC en daarom snap ik goed dat Lee er niet blij mee is. Maar zolang het team achter LCC er niet op uit is om mensen op te lichten (en ik denk niet dat dat het geval is) en de naam enkel om promotionele redenen gebruikt, dan vind ik het weggeven van coins aan LTC-houders niet echt oplichting. Je zou dan hoogstens kunnen spreken van misleiding, omdat veel leken zullen denken dat LTC en LCC wel iets met elkaar te maken hebben.

Hoewel ik niet denk dat het team achter LCC erop uit is mensen op te lichten, moet je nooit je private key uit handen geven. Gebruik dus de eerder genoemde methode of de door mij genoemde methode om je coins veilig te stellen.

Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
February 18, 2018, 03:46:25 PM
 #15

Wat is jullie mening over Litecoin Cash? Is het een scam?   Roll Eyes

Ik heb me er zelf niet uitgebreid in verdiept, wel weet ik dat Charlie Lee van Litecoin zelf het als scam betiteld.

Maar scam of niet, het is ALTIJD verstandig om je private key in eigen beheer te hebben/houden. Dus mocht je je litecoin cash willen claimen, hanteer dan de volgende stappen.

1) Zorg er voor dat je litecoins in een wallet zitten waarvan je zelf je private key hebt
2) Zodra de fork geweest is, stuur je litecoins naar een ANDER litecoin adres
3) Gebruik daarna de private key van het oude adres voor het claimen van je litecoins.
4) Het oude adres gebruik je NOOIT meer.



Ik heb een soortgelijke methode gebruikt om mijn LTC coins veilig te houden én de LCC te kunnen claimen.

1) Ik heb een tijdelijke LTC wallet aangemaakt bij Electrum-LTC.org.
2) Ik heb mijn coins voor de fork van mijn standaard LTC wallet verplaatst naar de tijdelijke wallet.
3) Na de fork verplaats ik mijn LTC coins terug naar mijn standaard wallet.
4) De private key van mijn tijdelijke wallet gebruik ik om mijn LCC coins te claimen.

De kosten van het 2x verplaatsen van de coins bedragen in totaal 0,002 LTC, dus ongeveer 45 cent.

Of LCC een scam is, hangt af van wat je onder een 'scam' verstaat. Het is duidelijk dat LCC geen connecties heeft met LTC en daarom snap ik goed dat Lee er niet blij mee is. Maar zolang het team achter LCC er niet op uit is om mensen op te lichten (en ik denk niet dat dat het geval is) en de naam enkel om promotionele redenen gebruikt, dan vind ik het weggeven van coins aan LTC-houders niet echt oplichting. Je zou dan hoogstens kunnen spreken van misleiding, omdat veel leken zullen denken dat LTC en LCC wel iets met elkaar te maken hebben.

Hoewel ik niet denk dat het team achter LCC erop uit is mensen op te lichten, moet je nooit je private key uit handen geven. Gebruik dus de eerder genoemde methode of de door mij genoemde methode om je coins veilig te stellen.

Zodra je ze vóór de fork verplaatst naar een wallet die LCC ondersteund, werkt dat inderdaad ook.

HIERBIJ IS HET NATUURLIJK WEL AAN TE RADEN DAT JE EEN TIJDELIJKE WALLET VAN EEN --> VERTROUWDE PARTIJ <-- GEBRUIKT! 

Kies dus niet zomaar voor een partij omdat je denkt dat je je muntjes daar maar tijdelijk op heb staan. Ik vrees dat er genoeg partijen zijn die er al met jouw muntjes vandoor zijn binnen enkele seconden..

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
February 18, 2018, 05:40:31 PM
 #16

1) Ik heb een tijdelijke LTC wallet aangemaakt bij Electrum-LTC.org.

Zodra je ze vóór de fork verplaatst naar een wallet die LCC ondersteund, werkt dat inderdaad ook.

HIERBIJ IS HET NATUURLIJK WEL AAN TE RADEN DAT JE EEN TIJDELIJKE WALLET VAN EEN --> VERTROUWDE PARTIJ <-- GEBRUIKT! 

Kies dus niet zomaar voor een partij omdat je denkt dat je je muntjes daar maar tijdelijk op heb staan. Ik vrees dat er genoeg partijen zijn die er al met jouw muntjes vandoor zijn binnen enkele seconden..

Tja, hij geeft duidelijk aan dat hij een tijdelijke litecoin wallet gebruikt van Electrum-LTC.org - dat is een vertrouwde partij voor zover ik weet.

Dus hij kiest niet voor zomaar een partij, hij heeft al een keuze gemaakt voor een betrouwbare partij.
Irriversible
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 52
Merit: 1

luctor et emergo


View Profile
February 28, 2018, 03:25:07 PM
 #17

Ach helemaal aan mij aandacht ontschoten. Ik heb LTC op Cryptopia, Kraken en Bittrex staan. Kan ik ze allemaal sturen naar een tijdelijke Litecoin Core Wallet, ze vervolgens allemaal naar mijn ledger sturen (of exchange, want het zijn er maar 4 ofzo) en de priv key van  de tijdelijke Litecoin Core Wallet gebruiken om de LTC cash te claimen? Daarna LTC cash incasseren op Litecoin Core Wallet, versturen naar een exchange en de Litecoin Core Wallet verwijderen?
 
marc_a
Member
**
Offline Offline

Activity: 116
Merit: 11


View Profile
February 28, 2018, 07:46:11 PM
 #18

Hmm het is niet verstandig om coins op een exchange te laten staan. Onveilig en in de meeste gevallen steunen ze doeken niet. Dus je krijgt geen extra coins

   ⚡⚡ PRiVCY ⚡⚡   ▂▃▅▆█ ✅ PRiVCY (PRIV) is a new PoW/PoS revolutionary privacy project ● ☞ ✅ Best privacy crypto-market! ● █▆▅▃▂
    Own Your Privacy! ─────────────────║ WebsiteGithub  |  Bitcointalk  |  Twitter  |  Discord  |  Explorer ║─────────────────
   ✯✯✯✯✯                 ✈✈✈[Free Airdrop - Starts 9th June]✅[Tor]✈✈✈ ║───────────║ Wallet ➢ ✓ Windows  |  ✓ macOS  |  ✓ Linux
brobbel
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 966
Merit: 342


View Profile
March 01, 2018, 07:31:29 AM
 #19

Hmm het is niet verstandig om coins op een exchange te laten staan. Onveilig en in de meeste gevallen steunen ze doeken niet. Dus je krijgt geen extra coins

Wanneer je wilt handelen met de coins, zul je ze toch echt op een exchange moeten hebben staan.
Wanneer je je coins wilt uitlenen (Bitfinex en/of Poloniex), zul je ze toch echt op een exchange moeten hebben staan.

Wil je gebruik maken van de extra coins die je bij een hardfork krijgt, zul je ze toch echt op een eigen wallet (een wallet waar je zelf over de private key beschikt) moeten hebben staan.
Maar als ik het goed begrepen heb, is de hardfork al geweest? Dan heeft het geen zin om ze nu alsnog van de exchange naar een andere wallet te versturen.

En inderdaad, de meeste exchanges ondersteunen de nieuwe altcoin niet - in een enkel geval komt dat later alsnog, en dan krijg je (meestal, tenminste bij de betere exchanges) alsnog de coins, maar dat zijn wel de uitzonderingen.
Irriversible
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 52
Merit: 1

luctor et emergo


View Profile
March 01, 2018, 12:50:05 PM
 #20

Hmm het is niet verstandig om coins op een exchange te laten staan. Onveilig en in de meeste gevallen steunen ze doeken niet. Dus je krijgt geen extra coins

Hoi Marc,

Ik ben mij bewust van de risico's van een exchange Smiley
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!