Bitcoin Forum
May 30, 2024, 07:25:59 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
Author Topic: Nederlandse AltCoins  (Read 14824 times)
jdebunt
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1010


View Profile WWW
October 17, 2013, 06:42:23 PM
 #21

we hebben wel wat meer Belgen nodig vind ik Smiley
Skalman
Member
**
Offline Offline

Activity: 95
Merit: 10



View Profile
October 19, 2013, 05:55:00 PM
 #22

Wat mij opgevallen is dat er best veel Nederlanders betrokken zijn in de crypto currency. Waar een klein land groot in is.

Waar je ook komt NL is in grote getalen present !

Kijk maar naar MMORPG's als WoW / Entropia Universe Wink
riks
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
November 10, 2013, 10:06:51 AM
 #23

Ik heb zelf lopen denken aan digitaal geld met de naam "gulden" of "florijn", komen we toch nog van die EURO af  Smiley
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 10, 2013, 05:38:34 PM
 #24

Ja, dat zou leuk zijn Wink. Er moet alleen een groep gemotiveerde en vaardige scrypters zijn die deze coin willen starten. En er moet een groep actief op zoek gaan naar mogelijkheden om deze coin te gebruiken, waardoor deze coin zich kan onderscheiden van de andere altcoins.  In dat geval zal ik ze actief minen en kopen Wink.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
skull88
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 683
Merit: 500



View Profile
November 10, 2013, 06:10:49 PM
 #25

Ik zie er werkelijk het nut niet van in, zal waarschijnlijk eindigen als de zoveelste copy-paste.
Als je dat wilt, heb je een kwartiertje? Is zelf een tutorial van te vinden hier op BT Tongue

Cryptocurrencies zijn niet gebonden aan landsgrenzen, is net het mooie ervan.

BTC: 1MifMqtqqwMMAbb6zr8u6qEzWqq3CQeGUr
LTC: LhvMYEngkKS2B8FAcbnzHb2dvW8n9eHkdp
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 10, 2013, 06:18:16 PM
 #26

Elke nieuwe altcoin die zich werkelijk onderscheid van de rest, kan waardevol zijn. Het moet dan ook geen ordinaire copy-paste worden, die zijn er namelijk al veel te veel. Verder lijkt het me gewoon leuk om een coin te hebben met Nederlandse support en crew. Wellicht ook leuk voor meetings etcetera. Maar voor het gros van de miners zal dat allemaal niet uitmaken.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
November 10, 2013, 08:09:34 PM
 #27

Ik zie er werkelijk het nut niet van in, zal waarschijnlijk eindigen als de zoveelste copy-paste.
Als je dat wilt, heb je een kwartiertje? Is zelf een tutorial van te vinden hier op BT Tongue

Cryptocurrencies zijn niet gebonden aan landsgrenzen, is net het mooie ervan.

Dit. Al die alt-coins die gemaakt worden bewijst dat de meeste mensen er geen ene tering van begrijpen Tongue
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
November 24, 2013, 04:21:43 PM
 #28

Ik zie primecoin als een eerste stap naar een iets nuttigere invulling van het mining proces zelf. Op weg naar curecancercoin, seticoin of foldingcoin.

Nu heeft het zin om voor 3600 BTC per dag aan energie om te gebruiken voor minen. Da's zo'n 3M$ vandaag. En kan nog makkelijk doorgroeien. Dus lijkt me goed als we iets nuttigers verzinnen voor minen voordat we met z'n allen voor 1G$ per dag aan energie aan hashes uitrekenen. Dus ja, de proof of stake altcoins zoals peercoin zijn dus ook wel een goede richting.

Daarnaast vind ik MasterCoin.org nog interessant. Da's gebaseerd op de Bitcoin blockchain.

Het is niet zinloos en het is niet duur. Ik daag je uit een berekening te maken wat de som van de conventionele betalingsinfrastructuur kost. Ja, vele orders van grootte meer en het energieverbuik van alle miners in de wereld.

Ondermijn je security niet om een secundair nut te creëren.
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
November 26, 2013, 12:44:26 AM
 #29

Wachtwoord, ik snap die redenering en ik gebruik 'm zelf ook: Hoeveel energie wordt er gebruikt voor het in stand houden van banken?
Maar als 1 BTC 1M$ waard is en we met z'n allen voor zo'n 1314 miljard US$ per jaar aan energie hieraan besteden gaat die redenering niet meer zo goed op.

Ongeveer elke 4 jaar halveert de block reward totdat deze volledig weg is. Transaction fees zullen een steeds groter gedeelte van de beloning van miners gaan zijn. Derhalve zal de vrije markt dus bepalen wat een goede prijs/security verhouding is (de block rewards zijn alleen voor het bootstrappen, negeer dat zoveel mogelijk in je analyse van het uiteindelijke equilibrium). Ik ben erg benieuwd wat de vrije markt beslist Smiley
bitGulden
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
November 29, 2013, 10:22:41 PM
 #30

Hallo,

ben net nieuwe op dit forum, en ben inderdaad van plan om bitGulden te starten. Zoals vele in dit topic al opgemerkt hebben leveren de meeste alt coins weinig meerwaarde ten opzichte van bitcoin / litecoin etc. Die meerwaarde moeten we met z'n alle zien te creeren. bitGulden zou wat mij betreft dus ook voor een deel zeker een ideeel, mogelijk zelfs politiek, doel moeten hebben om die meerwaarde binnen Nederland te kunnen vertegenwoordigen. Ik heb de afgelopen dagen op de bron codes van de diverse coins gestudeerd om te kijken welke code het best geschikt zou zijn binnen het Nederlandse kader. Maar los van de code besef ik me dat er veel meer nodig is om zo'n munt ook daadwerkelijk levensvatbaar te maken. Naast een crypto munt zijn er m.i. promotie, miners, coders, accountants en advocaten nodig om e.e.a. op een fatsoenlijk manier binnen Nederland van de grond te krijgen. Ideele standpunten die ik daarbij naar voren zou willen brengen : Minder EU, herstel van de Nederlandse identiteit, privacy, duurzaamheid, kansen voor MKB, technische innovatie

Ik ben benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.

edit: fixed typo
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
November 29, 2013, 10:49:29 PM
 #31

Hallo,

ben net nieuwe op dit forum, en ben inderdaad van plan om bitGulden te starten. Zoals vele in dit topic al opgemerkt hebben leveren de meeste alt coins weinig meerwaarde ten opzichte van bitcoin / litecoin etc. Die meerwaarde moeten we met z'n alle zien te creeren. bitGulden zou wat mij betreft dus ook voor een deel zeker een ideeel, mogelijk zelfs politiek, doel moeten hebben om die meerwaarde binnen Nederland te kunnen vertegenwoordigen. Ik heb de afgelopen dagen op de bron codes van de diverse coins gestudeerd om te kijken welke code het best geschikt zou zijn binnen het Nederlandse kader. Maar los van de code besef ik me dat er veel meer nodig is om zo'n munt ook daadwerkelijk levensvatbaar te maken. Naast een crypto munt zijn er m.i. promotie, miners, coders, accountants en advocaten nodig om e.e.a. op een fatsoenlijk manier binnen Nederland van de grond te krijgen. Ideele standpunten die ik daarbij naar voren zou willen brengen : Minder EU, herstel van de Nederlandse identiteit, privacy, duurzaamheid, kansen voor MKB, technische innovatie

Ik ben benieuwd wat jullie ideeen hierover zijn.

edit: fixed typo

Slecht idee en gedoemd te mislukken. We moeten geen nationale bitGulden of wat dan ook willen. De bitcoin voldoet uitstekend.

bitGulden
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
November 29, 2013, 11:08:39 PM
 #32

Bitcoin voldoet aan een bepaalde set van wensen en eisen. Maar het is tot zo ver totaal onpraktisch. Ik kan er geen brood mee kopen. Als we crypto een kans willen gegeven dan moeten er viable alternatieven zijn. Bitcoin in z'n huidige vorm zakt nu al bijna door de hoefjes door een overload aan micro transacties. Een (lokale) alt chain kan een oplossing bieden, naast dat er ideele doelen mee bereikt kunnen worden.  

Overigens waarom is het naar jou idee per definitie gedoemd te mislukken?
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
November 29, 2013, 11:23:18 PM
 #33

Bitcoin voldoet aan een bepaalde set van wensen en eisen. Maar het is tot zo ver totaal onpraktisch. Ik kan er geen brood mee kopen. Als we crypto een kans willen gegeven dan moeten er viable alternatieven zijn. Bitcoin in z'n huidige vorm zakt nu al bijna door de hoefjes door een overload aan micro transacties. Een (lokale) alt chain kan een oplossing bieden, naast dat er ideele doelen mee bereikt kunnen worden.  

Overigens waarom is het naar jou idee per definitie gedoemd te mislukken?

Bitcoin is niet totaal onpraktisch, omdat je er bij steeds meer bedrijven mee kunt betalen. Als je weer een altcoin op de markt brengt is daar totaal geen infrastructuur voor en ik betwijfel ook dat je er iemand warm voor krijgt om het ook daadwerkelijk te gebruiken.
Er is misschien ruimte naast bitcoin voor één of meerdere altcoins, maar dan moeten ze wel daadwerkelijk iets toevoegen.

bitGulden
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
November 29, 2013, 11:44:09 PM
 #34

Ja ik begrijp wat je zegt.... Ik het is ook niet de doelstellling om de kracht of waarde van btc te betwisten. Ik heb plannen om ook daadwerkelijk een toegevoegde waarde te bieden binnen (in eerste instantie) de Nederlandse markt. Maar op dit moment is het nog te vroeg om dat naar voren te brengen. Ik denk dat we btc / ltc eerder als een backbone of new world reserve moeten zien. En de lokale waarde dan ook lokaal moeten opslaan. We weten inmiddels het effect van de onmogelijkheden voor landen om te devalueren. Als we uitgaan van btc als nieuw world reserve dan moeten we de mogelijkheid hebben om ten opzichte daarvan een nieuwe indexatie te krijgen.
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
November 30, 2013, 02:09:41 PM
 #35

Ik snap waar je naar toe wilt, maar is er echt een coin nodig voor de Nederlandse markt?
In mijn ogen niet, maar ik wens je alle succes mocht je het willen proberen.

bitGulden
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
November 30, 2013, 02:49:06 PM
 #36

Ok even in het kort, ik open later vandaag hierover een nieuw topic. Het basis idee is het volgende: een deel van de opbrengsten van de transactie fees wordt gereserveerd voor ideele / politieke doelen binnen Nederland. Alle Nederlanders die bitGuldens bezitten en geregisteerd zijn krijgen via de client stemrecht over de verdeling van de gelden. Deze stemmingen worden via de blockchain gevalideerd, zodat er nooit twist of twijfel kan onstaan over de gemaakt keuzes. Mogelijk zitten er nog wat gaten in dit plan, maar daarom wil die discussie hier voeren.
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
November 30, 2013, 03:05:59 PM
 #37

Ok ik ben benieuwd naar de uiteenzetting en details van je idee, maar reken niet op veel steun uit de crypto community voor de zoveelste altcoin.
Wie weet is er inderdaad ruimte voor zoiets, maar dan moet het wel heel goed in elkaar zitten en iets unieks hebben dat het meerwaarde geeft.

Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 05, 2013, 08:36:24 PM
 #38

Ik denk dat het vooral een kwestie is van iets unieks leveren aan de gebruikers. Er zijn nu inmiddels veel altcoins en je moet wel onderscheidend zijn om echt succesvol te kunnen worden.

Had je daar al iets voor in gedachte?

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Don007 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 05, 2013, 09:34:07 PM
 #39

Ik kan zelf vrij weinig betekenen, heb totaal geen kennis van scripten en dergelijke. Wellicht wat fora beheren en dat soort simpele taken, maar iets serieus kan ik niet betekenen.

Ik geloof niet dat dat wat jij opnoemt de coin echt uniek maakt. Een hoge verwerkingstijd is op zich niet ideaal, bedrijven zullen pas laat zien of een transactie ook daadwerkelijk verzonden is of niet.
Je zult echt iets moeten verzinnen waarom bedrijven hun bedrijfsmatige transacties met jouw munt zullen doen in plaats van via de reguliere wegen?

Een coin als de Bitcoin varieert erg in waarde. Stel een bedrijf wilt zo'n €600,- voor een taak ontvangen. Dit wordt overgemaakt op moment x in jouw coin. Door de hoge verwerkingstijd kan de coin inmiddels maar €300,- waard zijn zodra die aankomt bij zijn bestemming.  Of je moet totaal niet meer vergelijken met fiat, maar daar zijn bedrijven momenteel niet in geïnteresseerd (omdat je de vaste lasten en je personeel niet kunt betalen met je eigen coin, want zij kunnen tenslotte hun hypotheek en dergelijke ook niet betalen met jouw coin).

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
bitGulden
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
December 05, 2013, 10:37:35 PM
 #40

goed idee, maar hoe denk je die handel aan de man te brengen? De meeste mensen weten niet wat het is of vinden het eng. Lees voor de aardigheid eens de reacties op nujij bij bitcoin onderwerpen... Die barriere moet je eerst door voordat je wat verkoopt.
Pages: « 1 [2] 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!