Bitcoin Forum
May 25, 2024, 10:30:51 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 10 poort USB Hub geschikt voor Raspberry Pi?  (Read 1389 times)
Neocide (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
September 28, 2013, 05:33:39 PM
 #1

Weet iemand waar ik een 10 poort USB Hub kan kopen die geschikt is voor een Raspberry Pi?
Ik gebruik nu een D-Link 7 poort Hub waarvan ik er maar 5 kan gebruiken voor USB miners.

Alvast bedankt!
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
September 28, 2013, 10:23:08 PM
 #2

Weet iemand waar ik een 10 poort USB Hub kan kopen die geschikt is voor een Raspberry Pi?
Ik gebruik nu een D-Link 7 poort Hub waarvan ik er maar 5 kan gebruiken voor USB miners.

Alvast bedankt!

het moet een usb 2.0 hub zijn en je moet goed kijken hoeveel ampere hij aan kan.

Een erupter pakt tot 520-540Ma

Een D-link 7 is 3.5 Ma waardoor je feitelijk maar 6 erupters erin kwijt kan voordat je errors gaan krijgen.

Kijk dus goed naar hoeveel A de hub aan kan.

Succes

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
September 28, 2013, 10:37:54 PM
 #3

even een vraagje (offtopic)

De RasPi, is dat een Type B of kan je ook minen met het lichtere A-type?

Ik overweeg sterk ook ook zo een dingetje te kopen en wat mee te experimenteren (+ het ziet er cool uit Tongue )

edit: mn Anker USB 3.0 hub zal dan wel niet werken op de RasPi, maar die laat ik dan maar gewoon op de server van mn vader draaien. Al mn toekomstige miners zullen waarschijnlijk een ventilator hebben, dus die kan ik best niet in het bureel van mn vader plaatsen Wink
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
September 29, 2013, 08:20:12 AM
 #4

even een vraagje (offtopic)

De RasPi, is dat een Type B of kan je ook minen met het lichtere A-type?

Ik overweeg sterk ook ook zo een dingetje te kopen en wat mee te experimenteren (+ het ziet er cool uit Tongue )

edit: mn Anker USB 3.0 hub zal dan wel niet werken op de RasPi, maar die laat ik dan maar gewoon op de server van mn vader draaien. Al mn toekomstige miners zullen waarschijnlijk een ventilator hebben, dus die kan ik best niet in het bureel van mn vader plaatsen Wink

Ik heb een type-b, volgens mij was die EUR 10 duurder en krijg je wel 512 ipv 256mb geheugen.
Linux draait er dus gewoon wat lekkerder op, zou dus zeker ook voor de type-b gaan als ik jou was.

usb 3.0 draait inderdaad niet op de pi

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Neocide (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
September 29, 2013, 09:34:19 AM
 #5

Ik heb ook een type B en draai momenteel minepeon erop. Op mijn D-link heb ik nu 5 block erupters en een BFL jalapeno zitten, maar ben van plan om binnenkort uit te breiden.
Een grotere hub zou dan fijn zijn en scheelt wat stekkers  Tongue
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 29, 2013, 10:02:12 AM
 #6

even een vraagje (offtopic)

De RasPi, is dat een Type B of kan je ook minen met het lichtere A-type?

Ik overweeg sterk ook ook zo een dingetje te kopen en wat mee te experimenteren (+ het ziet er cool uit Tongue )

edit: mn Anker USB 3.0 hub zal dan wel niet werken op de RasPi, maar die laat ik dan maar gewoon op de server van mn vader draaien. Al mn toekomstige miners zullen waarschijnlijk een ventilator hebben, dus die kan ik best niet in het bureel van mn vader plaatsen Wink

Ik zou voor model B gaan, model A heeft geen LAN poort en 1 USB poort. voor netwerk toegang dien je dan een extra USB WLAN adapter aan te schaffen. 
Nighthawkxx
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
September 29, 2013, 10:20:09 AM
 #7

Heb ondertussen drie soorten USB hubs getest op mijn Rpi miner opstelling. Alle drie werken bij mij zeer goed, mits gebruik van een voldoende krachtige power supply
Bij de 7 port hub is de meegeleverde power supply slechts 1A en de 10 port hub wegens die reden aangekocht zonder power supply.

Aan mijn productie Rpi met Minepeon 0.2.3a hangen twee 7 port hubs, enkel de voorste 5 poorten worden gebruikt.
Dit zijn goedkope Chinese hubs, via ebay gekocht, welke voorzien zijn van andere voedingen. De eerste hub, welke ook de Rpi van stroom voorziet, hangt op een DIY 12V off-grid solar installatie. De tweede hangt aan een 8A 5V AC-DC power supply.  


Voor mijn test Rpi gebruik ik een D-Link DUB-H7 ofwel een chinese goedkope 10 poorts hub.
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 29, 2013, 10:47:30 AM
Last edit: September 29, 2013, 12:18:27 PM by wttbs
 #8

even een vraagje (offtopic)

De RasPi, is dat een Type B of kan je ook minen met het lichtere A-type?

Ik overweeg sterk ook ook zo een dingetje te kopen en wat mee te experimenteren (+ het ziet er cool uit Tongue )

edit: mn Anker USB 3.0 hub zal dan wel niet werken op de RasPi, maar die laat ik dan maar gewoon op de server van mn vader draaien. Al mn toekomstige miners zullen waarschijnlijk een ventilator hebben, dus die kan ik best niet in het bureel van mn vader plaatsen Wink

Ik heb een Utilite (Standard) besteld. http://utilite-computer.com/web/utilite-models

Deze is we wat duurder dan een rPi maar veel krachtiger,  meer poorten (USB en LAN) en kan qua stroom/vermogen/belasting meer aan dan de rPi. Stroomverbruik is ook maar tussen de 4W en 8W.

Maar als je een rPi wil, wat zeker ook een goed en mooi apparaat is, zou ik de B versie kopen.
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
September 29, 2013, 10:51:19 AM
Last edit: September 29, 2013, 05:04:27 PM by wttbs
 #9

Heb ondertussen drie soorten USB hubs getest op mijn Rpi miner opstelling. Alle drie werken bij mij zeer goed, mits gebruik van een voldoende krachtige power supply
Bij de 7 port hub is de meegeleverde power supply slechts 1A en de 10 port hub wegens die reden aangekocht zonder power supply.

Aan mijn productie Rpi met Minepeon 0.2.3a hangen twee 7 port hubs, enkel de voorste 5 poorten worden gebruikt.
Dit zijn goedkope Chinese hubs, via ebay gekocht, welke voorzien zijn van andere voedingen. De eerste hub, welke ook de Rpi van stroom voorziet, hangt op een DIY 12V off-grid solar installatie. De tweede hangt aan een 8A 5V AC-DC power supply.  


Voor mijn test Rpi gebruik ik een D-Link DUB-H7 ofwel een chinese goedkope 10 poorts hub.


Ik zou oppassen met die Chinese 10 poorts, lees verhalen dat ze wel eens willen doorbranden.

Zie dit topic voor veel info en reviews over USB Hubs: https://bitcointalk.org/index.php?topic=253749.0

Ik heb zelf onlangs 2 stuks Rosewill RHB-500 besteld bij amazon. Komen over weekje of zo binnen. Ik heb al 1 Rosewill draaien met 8 Erupters er in, draait perfect.
Neocide (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
September 29, 2013, 03:34:19 PM
 #10

Heb ondertussen drie soorten USB hubs getest op mijn Rpi miner opstelling. Alle drie werken bij mij zeer goed, mits gebruik van een voldoende krachtige power supply
Bij de 7 port hub is de meegeleverde power supply slechts 1A en de 10 port hub wegens die reden aangekocht zonder power supply.

Aan mijn productie Rpi met Minepeon 0.2.3a hangen twee 7 port hubs, enkel de voorste 5 poorten worden gebruikt.
Dit zijn goedkope Chinese hubs, via ebay gekocht, welke voorzien zijn van andere voedingen. De eerste hub, welke ook de Rpi van stroom voorziet, hangt op een DIY 12V off-grid solar installatie. De tweede hangt aan een 8A 5V AC-DC power supply.  
http://i01.i.aliimg.com/img/pb/407/397/274/274397407_985.jpg

Voor mijn test Rpi gebruik ik een D-Link DUB-H7 ofwel een chinese goedkope 10 poorts hub.
http://muaban.com.vn/uploads/libimgs/102012/Hub%20USB%2010port%201351312520.jpg

Ik zou oppassen met die Chinese 10 poorts, lees verhalen dat ze wel eens willen doorbranden.

Zie dit topic voor veel info en reviews over USB Hubs: https://bitcointalk.org/index.php?topic=253749.0

Ik wil zelf onlangs 2 stuks Rosewill RHB-500 besteld bij amazon. Komen over weekje of zo binnen. Ik heb al Rosewill draaien met 8 Erupters er in, draait perfect.

Bedankt voor de info! Ik zal de Rosewill proberen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!