Bitcoin Forum
June 23, 2024, 09:00:09 AM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: ASIC priser  (Read 4295 times)
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 07, 2013, 05:09:04 PM
 #1

noen flere som tror asic prisene vil stupe ettersom flere og flere leverer 28nm produkter?
har endelig fått alle bfl minerene mine. men sitter nå på kanten av stolen og lurer på om jeg skal bestille 28nm nå,
eller vente til q2 2014 og se åssen prisene blir.

sånn som nettverket utvikler seg så virker det ikke som at 2th rigger kommer til å nå ROI med disse prisene ute i 2014 engang.
så prisene må vel stupe etterhvert, om ikke btc prisen stiger med 100%+ da.

noen tanker rundt saken?

evt noen som vurderer å bestille fra knc? kunne tenkt meg å kjøre dit for å plukke opp orderen(e) for å slippe fortollingen Wink

Holographic
Member
**
Offline Offline

Activity: 66
Merit: 10


Global Currency for Global Unity


View Profile
October 07, 2013, 09:26:41 PM
 #2

Tror det er veldig risikabelt å bestille minere nå egentlig. Når det kommer flere på markedet med 28nm, som er både raskere og mer effektive enn KNC sine, tror jeg også at prisene vil stupe. De vil ha store marginer å gå på når først NRE er hentet inn, og med litt kniving om kundene blir det nok bra priser ut i 2014.

Min "strategi" har egentlig vært å satse på første dags bestillinger. Hadde førstedags bestilling hos BFL, og hos KNC. Skuffa over BFL selvfølgelig, men den ser ut til å gi profitt uansett, og KNC kan jeg absolutt ikke klage på, selv om tiden vil vise hvor smart det kjøpet var. Å bestille nå, og komme bakerst i køen vet jeg ikke om jeg ville ha gjort.Det er uansett tydelig at KNC/OrSoC vet hva de driver med, så kanskje andre generasjon fra de er noe å satse på. Cointerra er absolutt også verdt å holde øye med, da watt/Gh kommer til å spille større rolle enn $/Gh med tiden.

Jeg tror kanskje det riktige tidspunktet å kjøpe ASIC på, er når den eksponentielle veksten i difficulty begynner å minske og man ser antydningen av et platå. Jeg tror i alle fall at det er tidspunktet jeg personlig kommer til å se meg rundt etter ny hardware for å utvide farmen.

Tror KNC er et bra valg da, men som sagt tror jeg kanskje det er smartere å vente til gen.2 hvis du ikke har en bestilling inne allerede. Tror de fikk inn mange nye bestillinger etter at det ble klart at de hadde fungerende chips og at de ikke var en ny BFL flause. Skal ikke være noe problem å kjøre til Stockholm for å hente den og unngå tollen heller, men husk at du da i praksis kommer til å "smugle" utstyret tilbake, og ta med den ekstra risikoen i vurderingen, uansett hvor liten den måtte være. Kanskje er det en etisk vurdering der også, men det kommer jo helt an på hvordan man ser saken  Wink

Synes forresten det er kult å se at såpass mange nordmenn vet om, og engasjerer seg i Bitcoin. Har merket en stor forandring i f.eks. kommentarene under Bitcoin artikler i diverse Norske nettpublikasjoner. Det er tydelig at mye har skjedd innen Bitcoin og med folks holdninger i 2013. Møter også fler og fler i dagliglivet som er interessert i Bitcoin. Vi har spennende tider i møte ja, og lykke til med hva du nå ender opp med å kjøpe Smiley

Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 08, 2013, 02:45:55 PM
 #3

Tror det er veldig risikabelt å bestille minere nå egentlig. Når det kommer flere på markedet med 28nm, som er både raskere og mer effektive enn KNC sine, tror jeg også at prisene vil stupe. De vil ha store marginer å gå på når først NRE er hentet inn, og med litt kniving om kundene blir det nok bra priser ut i 2014.

Min "strategi" har egentlig vært å satse på første dags bestillinger. Hadde førstedags bestilling hos BFL, og hos KNC. Skuffa over BFL selvfølgelig, men den ser ut til å gi profitt uansett, og KNC kan jeg absolutt ikke klage på, selv om tiden vil vise hvor smart det kjøpet var. Å bestille nå, og komme bakerst i køen vet jeg ikke om jeg ville ha gjort.Det er uansett tydelig at KNC/OrSoC vet hva de driver med, så kanskje andre generasjon fra de er noe å satse på. Cointerra er absolutt også verdt å holde øye med, da watt/Gh kommer til å spille større rolle enn $/Gh med tiden.

Jeg tror kanskje det riktige tidspunktet å kjøpe ASIC på, er når den eksponentielle veksten i difficulty begynner å minske og man ser antydningen av et platå. Jeg tror i alle fall at det er tidspunktet jeg personlig kommer til å se meg rundt etter ny hardware for å utvide farmen.

Tror KNC er et bra valg da, men som sagt tror jeg kanskje det er smartere å vente til gen.2 hvis du ikke har en bestilling inne allerede. Tror de fikk inn mange nye bestillinger etter at det ble klart at de hadde fungerende chips og at de ikke var en ny BFL flause. Skal ikke være noe problem å kjøre til Stockholm for å hente den og unngå tollen heller, men husk at du da i praksis kommer til å "smugle" utstyret tilbake, og ta med den ekstra risikoen i vurderingen, uansett hvor liten den måtte være. Kanskje er det en etisk vurdering der også, men det kommer jo helt an på hvordan man ser saken  Wink

Synes forresten det er kult å se at såpass mange nordmenn vet om, og engasjerer seg i Bitcoin. Har merket en stor forandring i f.eks. kommentarene under Bitcoin artikler i diverse Norske nettpublikasjoner. Det er tydelig at mye har skjedd innen Bitcoin og med folks holdninger i 2013. Møter også fler og fler i dagliglivet som er interessert i Bitcoin. Vi har spennende tider i møte ja, og lykke til med hva du nå ender opp med å kjøpe Smiley



har tenkt litt på det med å vente på gen2 / 2014 pris utvikling.
virker som at det ikke er så lenge til bfl minerene mine er dørstoppere med utviklingen som er i systemet for tiden.
er allerede nede i ~0.2btc om dagen pr single. ca det samme som 2x 7970 for et år siden hehe Smiley

tollen er det jo ikke så vanskelig å komme seg unna, hive allt av papp etc og si man har vært på lan eller no Wink

har merket at det er en del nordmen som har interesse for btc ja, har akkurat startet å jobbe for en elektronikk kjede (skal ikke gå inn for hvilken Tongue),
det er mulig jeg har fått med sjefen på å sette opp btc som en betalings løsning Smiley

om jeg får det til så kan jeg nok komme med lokasjon for dem som er interesserte (ikke så langt fra oslo hvertfall). ville jo vært et ganske stort sprang å få en av di store kjedene i norge til å gå med på en sånn løsning Smiley


edit: litt sånn off topic, men er det noen som veit om det er no data senter i oslo / østfolds området som ikke er så forbanna dyrt? Wink

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 14, 2013, 09:26:54 PM
 #4

Jeg fikk min BFL-boks for en måneds tid siden, og vurderer seriøst å bestille en annengenerasjons-miner raskt. Det er og blir et rotterace Wink

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 15, 2013, 07:30:42 PM
 #5

joda, men du kan også se det på denne måten: vi er på "siste stopp" for en stund når det gjelder tech / chip speccs. (på en god stund hvertfall)
nå blir det pris krig om kundene og vi kommer til å bry oss mest om gh/s pr watt, ikke gh/s til dollar ratio.

prisen på å produsere en miner er ikke mange hundre lappene. og i dag koster dem flere ti tusener.

eneste måten jeg ser mulighet til å få roi på 1st gen singles som jeg har nå er å horde bitcoins`ene og håpe prisen stiger.
og om jeg bestiller 2nd gen nå, så ser jeg for meg at innen dem kommer fram så er diff mangedoblet og jeg sitter med samme prob som med singles`ene.

ikke alle som bryr seg om roi og hvor mye btc er verdt i dollar / euro, men jeg har ikke en jobb som betaler 50k i mnd.
etter roi blir jeg nok samme gamle meg igjen og horder 50% og kjøper stæsj for 50% som ved gode gamle gpu tidene x)

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 15, 2013, 08:19:46 PM
 #6

Er enig i tankegangen din. Det er egentlig lite å si utover det Wink

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 16, 2013, 06:37:01 PM
 #7

uff, ikke vær enig med meg da!
vil at du skal overtale meg til å kjøpe en haug med th jeg nå Cheesy

jeg trenger å vinne i lotto >.<

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 17, 2013, 09:43:43 AM
 #8

 Cheesy
Jeg har endelig klart å skrape sammen nok til å bestille en Monarch. Det ser ut til at jeg blir med på rotteracet en runde til Wink

Forøvrig er det lite som tyder på at btc-kursen vil falle i det *lange* løp. Jeg har gjort en god del bare på å kjøpe lavt og selge høyt (på mt.Gox).
Tålmodighet betaler seg.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 17, 2013, 05:31:51 PM
 #9

du satser på bfl? med dems fine "2 more weeks" standard? brave man Cheesy

tror jeg ville tatt en jupiter isteden Smiley

æsj jeg vil haaaaa hehe

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 17, 2013, 09:27:06 PM
 #10

Hihi.  Grin
BFL har faktisk levert varene, så det er liten sjanse for å bli totalt rundlurt. Spørsmålet er som du sier timingen, men der er det store ord uansett hvem du spør..
Men jeg må si at jeg har vurdert svenskene, og tanken på en kjøretur til Stockholm lokker når man tenker på hva den norske tollen skal ha for varer fra USA.. jaja..

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 19, 2013, 06:12:15 PM
 #11

hashfast sine 400+ minere ligger allerede på prisnivået til bfl 60ghs minere ser jeg.

tar vel ikke lange tiden før dem andere justerer prisene sine nå... Wink

thomashrev89
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 190
Merit: 100



View Profile
October 19, 2013, 08:05:07 PM
 #12

Hihi.  Grin
BFL har faktisk levert varene, så det er liten sjanse for å bli totalt rundlurt. Spørsmålet er som du sier timingen, men der er det store ord uansett hvem du spør..
Men jeg må si at jeg har vurdert svenskene, og tanken på en kjøretur til Stockholm lokker når man tenker på hva den norske tollen skal ha for varer fra USA.. jaja..

Når sier BFL de skal lever monarchen? bestilingen min fra februar har jeg ikke sett noe til, KNC derimot.
savner vell ikke så veldig little singelen nå som jeg sitter med en jupiter  Roll Eyes

Skulle jeg gjort ett nytt kjøp nå så hadde jeg helt klart venta på KNC sin 2gen.

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 19, 2013, 08:10:39 PM
 #13

Hashfast virker imponerende, men sender varene fra Canada såvidt jeg forstår.
Gratulerer med en Jupiter! Hvordan er byggekvaliteten?

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 19, 2013, 09:59:40 PM
 #14

Hihi.  Grin
BFL har faktisk levert varene, så det er liten sjanse for å bli totalt rundlurt. Spørsmålet er som du sier timingen, men der er det store ord uansett hvem du spør..
Men jeg må si at jeg har vurdert svenskene, og tanken på en kjøretur til Stockholm lokker når man tenker på hva den norske tollen skal ha for varer fra USA.. jaja..

Når sier BFL de skal lever monarchen? bestilingen min fra februar har jeg ikke sett noe til, KNC derimot.
savner vell ikke så veldig little singelen nå som jeg sitter med en jupiter  Roll Eyes

Skulle jeg gjort ett nytt kjøp nå så hadde jeg helt klart venta på KNC sin 2gen.

bfl sier desember, men om du velger å tro det så er det ditt valg Tongue
en ting er helt sikkert, dem får ikke noe mere penger av meg hvertfall Cheesy

bfl er jo langt forbi feb 2013, ville nok ha sendt dem en mail... men det spørs om det er verdt fortollingen. om dem sender den i morgen vil det nok ta 2 ukers tid før den er hos deg.
og da er det nok ikke mer en ca 0.05 btc om dagen å tjene med en single  Sad

grats med jupiter Smiley


securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 20, 2013, 09:31:24 PM
 #15

thomashrev89:
Hvordan er støynivået på Jupiteren din?

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
thomashrev89
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 190
Merit: 100



View Profile
October 21, 2013, 05:48:49 PM
 #16

thomashrev89:
Hvordan er støynivået på Jupiteren din?

Byggkvaliteten er hva jeg forventet, enkelt og praktisk. Jeg hentet den selv i stockholm så frakt var ikke noe problem for meg, men jeg ser andre har fått
mineren sin litt røft behandlet under transport.

Den lager praktisk talt ikke noe lyd, jeg har den i kjelleren så lyd er uansett ikke et problem.

Ytelsen er det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, selvom jeg er en av de som får 550+ ut av maskinen så forventet jeg å ha mulighet til å overklokkke den, noe som
ikke er mulig enda.

securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
October 21, 2013, 06:43:53 PM
 #17

Nyttig info. Takk.
Jeg teller på fingrene om førjulsshopping i Stockholm kan være tingen i år..
Forøvrig angrer jeg ikke på Monarchen, ennå Wink Jeg fikk god rabatt som tidligere kunde.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
renaxi
Member
**
Offline Offline

Activity: 113
Merit: 10


View Profile
October 21, 2013, 09:13:47 PM
 #18

Personligt ville jeg selv vente og se blackarrowsoftware an, det kan godt være de først shipper i februar, men deres priser er også gode. 270$ for 100 Gh/s er ikke dårligt og skulle difficulty gå hen og blive for høj kan man altid mine alt-coins.

Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 22, 2013, 05:01:16 AM
 #19

blackarrow ser ut til å ha skjønt det prismessig, men februar er ganske lenge til.
men kommer nok til å bestille noen 100ghs enheter fra dem ja Wink

prøver meg også på et par enheter fra hashbuster. usb sticks på 2.5-3.5ghs til 0,4btc er jo bare morro å leke med Smiley

https://bitcointalk.org/index.php?topic=293668.0 for dem som er intereserte

Badonkadonk (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 560
Merit: 500



View Profile
October 23, 2013, 09:13:52 PM
 #20

liten update:
2 dager for å få hasbuster sendingen.
virker som bra kvalitet på byggingen, allt var oppe å gikk etter 15-20 min med koblinger. ca 2.8 -3ghs pr unit. kan overklokkes ganske greit også.
absolutt å anbefale om folk vil ha noe å fikle med Wink

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!