Bitcoin Forum
April 18, 2024, 05:49:06 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: fbtcexchange.com down  (Read 3218 times)
simonvrouwe (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
October 23, 2013, 02:47:40 PM
 #1

Sinds paar dagen is https://fbtcexchange.com/ down. Jammer, was supersnelle beurs die binnen enkele uren withdrawl's overboekte. Iemand meer info hierover?
1713419346
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713419346

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713419346
Reply with quote  #2

1713419346
Report to moderator
There are several different types of Bitcoin clients. The most secure are full nodes like Bitcoin Core, which will follow the rules of the network no matter what miners do. Even if every miner decided to create 1000 bitcoins per block, full nodes would stick to the rules and reject those blocks.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1713419346
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1713419346

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1713419346
Reply with quote  #2

1713419346
Report to moderator
Marty020
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
October 23, 2013, 03:52:48 PM
 #2

Hij is er gewoon vandoor gegaan met onze bitcoins/geld. Ik heb inmiddels al behoorlijk wat informatie verzameld over de eigenaar van deze exchange. Contact gehad met de registar/hosting en die vertelde mij dat de site echt helemaal leeg is behalve support die niet reageert.

Mochten er meer gedupeerden zijn laat het weten zodat we evt actie kunnen ondernemen.

Ik zijn vast meer mensen die hetzelfde probleem hebben.

simonvrouwe (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
October 23, 2013, 06:55:44 PM
 #3

Quote
Hij is er gewoon vandoor gegaan met onze bitcoins/geld.
Dat kan ik mij haast niet voorstellen, al hun gegevens zijn immers bij hun bank (ING) bekend, maar dat zou wel zwaar klote zijn en Bitcoin een slechte naam geven. Zelf dacht ik eerder aan DDOS aanvallen o.i.d.
Fab1anFab1an
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
October 24, 2013, 08:57:18 AM
 #4

Bizar!

Laatste bericht van FBTCExchange op dit forum is van 14 oktober (https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=87625;sa=showPosts) over plannen over een samenwerking met Buillion management group uit Canada.

Marty020
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
October 24, 2013, 09:21:06 AM
Last edit: October 25, 2013, 12:05:47 AM by Marty020
 #5

Quote
Hij is er gewoon vandoor gegaan met onze bitcoins/geld.
Dat kan ik mij haast niet voorstellen, al hun gegevens zijn immers bij hun bank (ING) bekend, maar dat zou wel zwaar klote zijn en Bitcoin een slechte naam geven. Zelf dacht ik eerder aan DDOS aanvallen o.i.d.

Edit: Bericht verwijderd aangezien hij al getraceerd is.
Marty020
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
October 24, 2013, 09:30:38 AM
Last edit: October 25, 2013, 12:04:59 AM by Marty020
 #6

Edit: Bericht verwijderd aangezien hij al getraceerd is.
simonvrouwe (OP)
Jr. Member
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 7


View Profile
October 24, 2013, 03:58:04 PM
Last edit: October 24, 2013, 04:21:07 PM by simonvrouwe
 #7

Heeft dit bericht er iets mee te maken? http://www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten/@161668/hackers-plunderen/

Quote
Hackers plunderen bankrekeningen
Quote
Bitcoins

Bovendien zetten de verdachten vermoedelijk crimineel verkregen geld om in bitcoins, een vorm van elektronisch geld.  Een van de mannen beheerde zelf een bitcoin exchange service, waar (contant) geld kan worden omgezet in bitcoins. Door het Openbaar Ministerie is beslag gelegd op 56 bitcoins, die inmiddels zijn omgezet in meer dan 7700 euro.

en tot slot
Quote
De verdachten zijn vandaag door de rechter-commissaris in Rotterdam voor twee weken in bewaring gesteld.

In het bericht wordt gemeld dat contant geld kan worden omgezet in Bitcoin, dat kon inderdaad bij FBTCexchange, maar ook via iDeal of overboeking. Een van de gearresteerde verdachten komt uit Woubrugge=vestigingsplaats FBTCexchange.
Aaiiit
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 18
Merit: 0


View Profile
October 24, 2013, 07:55:59 PM
 #8

@Marty020  Ja, ikzelf ben blijkbaar ook een gedupeerde. 
Ik lees het hier juist, maar vind het nog moeilijk te geloven. Maar als je het bericht van het OM leest ziet het er naar uit dat het zo is.
We zullen waarschijnlijk wel gecontacteerd worden hieromtrent, ... geld overmaken naar criminelen.  Ze hebben onze bankgegevens, dus ....
Of wordt er van ons verwacht dat we contact opnemen met de politie, iemand ervaring hiermee?



wolongong
Member
**
Offline Offline

Activity: 66
Merit: 10



View Profile
October 24, 2013, 08:13:50 PM
 #9

Die twee kwartjes die er vanwege afronding nog opstonden kunnen me gestolen worden. Hoop alleen wel dat de watermerken op ID en adres (voor identificatie bij FBTC exchange, nergens anders) afdoende is geweest. Ik heb geen zin om katvanger te worden van zijn rotzooi.
Marty020
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
October 24, 2013, 11:49:58 PM
 #10

@Marty020  Ja, ikzelf ben blijkbaar ook een gedupeerde. 
Ik lees het hier juist, maar vind het nog moeilijk te geloven. Maar als je het bericht van het OM leest ziet het er naar uit dat het zo is.
We zullen waarschijnlijk wel gecontacteerd worden hieromtrent, ... geld overmaken naar criminelen.  Ze hebben onze bankgegevens, dus ....
Of wordt er van ons verwacht dat we contact opnemen met de politie, iemand ervaring hiermee?

Hacker werkte in financiële sector
AMSTERDAM -

Een van de hackers die verdacht worden van het plunderen van Nederlandse bankrekeningen, werkte in de financiële sector.

Donderdag maakte het Openbaar Ministerie bekend dat vier Nederlandse hackers zijn opgepakt die vermoedelijk bankrekeningen hebben geplunderd.

Een van de verdachten is Peter L. uit Woubrugge, voormalig eigenaar van een Bitcoin-wisselkantoor op internet. Een deel van het geld dat hij buitmaakte, zette hij om in het virtuele geld. Zijn bedrijf, FBTC Exchange, werd in juni van dit jaar opgericht. L. werkte onder meer aan plannen om Bitcoin-kassa's te installeren bij bedrijven. Dat heeft de NOS uitgezocht.

L. werkte eerder als makelaar en verzekeringsagent. De website van het wisselkantoor is sinds een paar dagen offline.

 

Wat betreft het juridisch gedeelte. Bitcoins kopen en verkopen is niet illegaal en ik denk dat ze hun handen vol hebben aan deze criminele bende. Verder kan ik je aanraden om niet met de politie te praten maar met de rechter mocht het zover komen. Maar zoals ik al zei: bitcoins zijn volkomen legaal dus ik zie geen reden waarom gebruikers van FBTC hierdoor in de problemen zouden komen. Peter heeft echter wel een probleempje als ik dat zo lees. Zijn verdiende loon wat mij betreft en ik hoop dat ze hem flink aanpakken.
BongaManollo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 237
Merit: 100


View Profile
October 25, 2013, 08:04:33 AM
 #11

Die twee kwartjes die er vanwege afronding nog opstonden kunnen me gestolen worden. Hoop alleen wel dat de watermerken op ID en adres (voor identificatie bij FBTC exchange, nergens anders) afdoende is geweest. Ik heb geen zin om katvanger te worden van zijn rotzooi.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Fijn om te weten waar ik kan zoeken mocht er bij me worden aangeklopt.
nicrnicr
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 406
Merit: 0


View Profile
October 27, 2013, 10:36:50 AM
 #12

Hello everybody,

Please would you know what we have to do in order to get our money back?
Marty020
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
October 27, 2013, 03:48:27 PM
 #13

Hello everybody,

Please would you know what we have to do in order to get our money back?

Take a day job probably. The money has been confiscated by law enforcement Sad
Marty020
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 10
Merit: 0


View Profile
October 27, 2013, 04:37:56 PM
 #14

Die twee kwartjes die er vanwege afronding nog opstonden kunnen me gestolen worden. Hoop alleen wel dat de watermerken op ID en adres (voor identificatie bij FBTC exchange, nergens anders) afdoende is geweest. Ik heb geen zin om katvanger te worden van zijn rotzooi.

Ik kan je verzekeren dat het niet tof voelt als het ongeveer 6000 kwartjes zijn Sad

Gelukkig ben ik nog gezond zullen we maar zeggen.
Aaiiit
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 18
Merit: 0


View Profile
October 30, 2013, 01:02:39 PM
 #15

Ik twijfel toch sterk om eens proberen contact op te nemen met de nodige instanties.
Het bedrag die ze van mij gestolen hebben is toch vrij hoog.  Wat in feite ook zo raar is dat ze de exchange offline haalden op het moment dat btc van $120 -> $220 ging, maar ja.
Maar idd, het feit dat identiteitsdieven onze identiteit hebben, vind ik veel erger.   Goed mogelijk dat onze identiteitsbewijs reeds doorverkocht is, veronderstel  ik.
@wolongong watermerken?   Kan niet volgen, je hebt zelf een watermerk toegevoegd op de afbeeldingen?  Of zij hebben een watermerk toegevoegd?
wolongong
Member
**
Offline Offline

Activity: 66
Merit: 10



View Profile
October 31, 2013, 07:46:03 PM
 #16

Ja, sinds ik het verhaal gehoord heb van een onschuldige man die op papier huurder was van panden met wietplantages doe ik dat altijd als er een kopie van mijn ID gevraagd wordt. Met koeieletters erop schrijven voor welk doel de kopie is. Omdat het bij FBTCexchange digitaal ging heb ik de foto van mijn ID bewerkt met GIMP.
wolongong
Member
**
Offline Offline

Activity: 66
Merit: 10



View Profile
October 31, 2013, 08:13:25 PM
 #17

Ik denk niet dat je coins of euros gestolen zijn. Het aantal bitcoins dat volgens bitcoincharts te koop stonden is gelijk aan het aantal dat volgens tweakers in beslag genomen is. Het gaat hier denk ik om conservatoir beslag door justitie met het oog op een mogelijke ontnemingsvordering.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
October 31, 2013, 09:21:00 PM
 #18

Ik denk niet dat je coins of euros gestolen zijn. Het aantal bitcoins dat volgens bitcoincharts te koop stonden is gelijk aan het aantal dat volgens tweakers in beslag genomen is. Het gaat hier denk ik om conservatoir beslag door justitie met het oog op een mogelijke ontnemingsvordering.

En aangezien je ter goede trouw jouw bitcoins hebt afgegeven, kan je aanspraak maken op teruggave na veroordeling.
BongaManollo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 237
Merit: 100


View Profile
October 31, 2013, 10:03:21 PM
 #19

Die 56btc hebben ze toch al verkocht voor 7700?
http://www.om.nl/@161668/hackers-plunderen/
wolongong
Member
**
Offline Offline

Activity: 66
Merit: 10



View Profile
November 04, 2013, 11:51:19 AM
 #20

Die 56btc hebben ze toch al verkocht voor 7700?
http://www.om.nl/@161668/hackers-plunderen/

Ja, leuke zaak tegen het OM als je gaat proberen je misgelopen waardestijging te claimen.
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!