Bitcoin Forum
May 06, 2024, 07:51:26 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Maximaal aantal USB Block erupters?  (Read 1209 times)
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
October 29, 2013, 09:00:53 PM
 #1

Hallo allemaal, ik had zo'n 55 erupters draaien en dat ging goed, vandaag zijn er weer 20 binnengekomen maar vanaf nr. 58 start hij niet meer op?Huh Wat ik ook probeer welke vrije poorten ik ook gebruik verder dan 57 kom ik niet. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn of is er gewoon een max.?

Alvast bedankt voor het antwoord

Groet George
Even in the event that an attacker gains more than 50% of the network's computational power, only transactions sent by the attacker could be reversed or double-spent. The network would not be destroyed.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715025086
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715025086

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715025086
Reply with quote  #2

1715025086
Report to moderator
1715025086
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715025086

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715025086
Reply with quote  #2

1715025086
Report to moderator
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
October 29, 2013, 10:05:23 PM
 #2

Als je de erupters bij prikt, zie je dan wel onder "apparaten en printers" een extra Silicon Labs (COM XX) verschijnen?

Gebruik je cgminer of bfgminer?

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
October 29, 2013, 10:23:16 PM
 #3

Hallo ik gebruik cgminer en ja als ik een nieuwe port gebruik dan wordt deze automatisch geconfigureerd voor gebruik en ok bevonden.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
October 29, 2013, 10:32:57 PM
 #4

Hallo ik gebruik cgminer en ja als ik een nieuwe port gebruik dan wordt deze automatisch geconfigureerd voor gebruik en ok bevonden.

Ik zou zeggen probeer bfgminer eens, werkte bij mij ook beter onder Win7

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
October 29, 2013, 10:38:13 PM
 #5

Thanks, ga ik morgen proberen, ik kom er op terug.
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
October 30, 2013, 03:07:44 PM
 #6

Hallo,

Ik heb intussen BFGminer gedownload maar ik zal wel ergens een beginnersfout maken want als ik de andere stop en vervolgens bfgminer start en  vervolgens geef ik de parameters (Pool, username en password op) dan start hij wel maar ziet mijn miners kennelijk niet. Moet ik wellicht nog ergens een instelling veranderen of zo?

Groet, George
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
October 30, 2013, 04:28:35 PM
 #7

Hallo,

Ik heb intussen BFGminer gedownload maar ik zal wel ergens een beginnersfout maken want als ik de andere stop en vervolgens bfgminer start en  vervolgens geef ik de parameters (Pool, username en password op) dan start hij wel maar ziet mijn miners kennelijk niet. Moet ik wellicht nog ergens een instelling veranderen of zo?

Groet, George

Heb je de Winusb divers gebruikt om de Erupters te laten werken met cgminer (dmv Zadig)?

Zo ja, dan moet j e eerst de standaard Silicon Labs drivers instaleren voor je hem met BFGminer kan gebruiken aangezien deze de fabrieks drivers voor de USB miner gebruikt.
(dus over de huidige door Zadig geinstalleerde drivers)

Groeten
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
October 30, 2013, 04:36:31 PM
 #8

Hallo,

Ik heb intussen BFGminer gedownload maar ik zal wel ergens een beginnersfout maken want als ik de andere stop en vervolgens bfgminer start en  vervolgens geef ik de parameters (Pool, username en password op) dan start hij wel maar ziet mijn miners kennelijk niet. Moet ik wellicht nog ergens een instelling veranderen of zo?

Groet, George

Heb je de Winusb divers gebruikt om de Erupters te laten werken met cgminer (dmv Zadig)?

Zo ja, dan moet j e eerst de standaard Silicon Labs drivers instaleren voor je hem met BFGminer kan gebruiken aangezien deze de fabrieks drivers voor de USB miner gebruikt.
(dus over de huidige door Zadig geinstalleerde drivers)

Groeten

Klopt helemaal, maar hoe pak ik dat aan? Is dat gewoon downloaden en installeren of moet ik nog meer dingen doen?

Alvast bedankt weer.
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
October 30, 2013, 04:40:59 PM
 #9

Hallo,

Ik heb intussen BFGminer gedownload maar ik zal wel ergens een beginnersfout maken want als ik de andere stop en vervolgens bfgminer start en  vervolgens geef ik de parameters (Pool, username en password op) dan start hij wel maar ziet mijn miners kennelijk niet. Moet ik wellicht nog ergens een instelling veranderen of zo?

Groet, George

Heb je de Winusb divers gebruikt om de Erupters te laten werken met cgminer (dmv Zadig)?

Zo ja, dan moet j e eerst de standaard Silicon Labs drivers instaleren voor je hem met BFGminer kan gebruiken aangezien deze de fabrieks drivers voor de USB miner gebruikt.
(dus over de huidige door Zadig geinstalleerde drivers)

Groeten

Klopt helemaal, maar hoe pak ik dat aan? Is dat gewoon downloaden en installeren of moet ik nog meer dingen doen?

Alvast bedankt weer.

Silicon Labs Drivers downloaden en instaleren over de winusb (zadig) drivers heen.

Groeten
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
November 03, 2013, 07:44:21 PM
 #10

Hallo,

Helaas, van alles geprobeerd wat in mijn vermogen lag, de drivers waren goed geinstalleerd maar niet opstarten, op dit moment maar weer bezig met het terugdraaien naar de oude situatie en op dit moment weer 10 usb drivers draaiend. Jammer maar het zal wel aan mijn kennis liggen.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Gr. George
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
November 03, 2013, 07:59:33 PM
 #11

Gebruik je met bfgminer wel "-S all" in je command?
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
November 03, 2013, 08:12:27 PM
 #12

Hallo,

Helaas, van alles geprobeerd wat in mijn vermogen lag, de drivers waren goed geinstalleerd maar niet opstarten, op dit moment maar weer bezig met het terugdraaien naar de oude situatie en op dit moment weer 10 usb drivers draaiend. Jammer maar het zal wel aan mijn kennis liggen.

In ieder geval bedankt voor de moeite.

Gr. George

Probeer in bfgminer deze command line bij het opstarten.

bfgminer.exe -o [poolurl:poolport] -u [username] -p [password] -G -S all --icarus-options 115200:1:1 --icarus-timing 3.0=100


Uiteraard [xxxx] vervangen.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
November 03, 2013, 08:46:23 PM
 #13

Dank voor de nieuwe tips, ga ik asap uitproberen.

Ga morgen de boel eerst is reorganiseren, ik weet nu niet meer welke usb hub waar aangesloten is :-)
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
November 04, 2013, 10:36:01 AM
 #14

Dank voor de nieuwe tips, ga ik asap uitproberen.

Ga morgen de boel eerst is reorganiseren, ik weet nu niet meer welke usb hub waar aangesloten is :-)

Het is inderdaad wel essentieel dat ze niet in een cirkeltje zitten maar dat er minimaal 1 naar je computer/raspi gaat ;-)

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 04, 2013, 08:26:18 PM
 #15

Respect als je 55 erupters op je raspi draait...is mij niet eens gelukt er zes aan de gang te krijgen met een Anker 10ports hub
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
November 04, 2013, 10:10:25 PM
 #16

Respect als je 55 erupters op je raspi draait...is mij niet eens gelukt er zes aan de gang te krijgen met een Anker 10ports hub

Blijven de lampjes op de erupters branden of herkent je miningsoftware de erupters niet?

In geval van het eerste dan krijgen je erupters te weinig ampere dus moet je er gewoon 1 of meerdere uit trekken.
In geval van het tweede, ik kan je minepeon erg aanbevelen.

succes

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
georgepo (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 13
Merit: 0


View Profile
November 04, 2013, 11:08:21 PM
 #17

Wat een fijne respons! Iedereen hartelijk dank voor het meedenken en de tips. Ik heb gewoon geen kennis genoeg denk ik dus ben ik weer teruggegaan naar CGMiner en ze zoemen weer alle 60 als van ouds. Ik hou het hier maar bij, grote voordeel van de actie is dat het geen spaghetti brij meer is maar netjes georganiseerd.

Thanks all!!!!
Machibuse
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
November 08, 2013, 12:55:33 PM
 #18

Georgepo ,

Even een hele andere vraag, wat voor een USB Hub gebruik je?
Ik heb zelf geen ervaring met USB Hubs en/of USB ASICs, maar één zo'n usb chip trekt toch al 500-550 mA aan stroom per poort ?

Ben wel benieuwd welke je gebruikt, want ik wil er zelf ook aan gaan beginnen, maar kan geen fatsoenlijke USB hub vinden met externe power.

Gr,

Mach
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 08, 2013, 01:09:12 PM
 #19

Anker 10 ports of Tecknet 10 ports. Beide adapters geven 48A aan de hub
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
November 08, 2013, 07:55:51 PM
 #20

Anker 10 ports of Tecknet 10 ports. Beide adapters geven 48A aan de hub

48A?Huh zal wel 4,8A zijn

Mijn 49 port usb hub vraagt max 25A dus dat lijkt me stug Wink
Trouwens die 49 port hub met 49 USB Erupters werkt perfect op een pi icm minepeon.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!