Bitcoin Forum
May 27, 2024, 08:00:36 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Inputs.io hack op nu.nl  (Read 1119 times)
TheNewAnon135246 (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2198
Merit: 1989


฿uy ฿itcoin


View Profile
November 08, 2013, 08:15:07 AM
 #1

http://www.nu.nl/tech/3623113/hackers-stelen-1-miljoen-euro-bitcoins.html
Krikke81
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
November 08, 2013, 01:31:15 PM
 #2

Tja, jammer, beetje schade voor het imago van BTC bij het grote publiek...

Stelen gebeurt spijtig genoeg overal, bij simpel fiat ben je nog beschermd door je bank, BTC is natuurlijk een andere zaak!

Money always attracts vultures, er voor zorgen dat ze er niet bijkunnen is de boodschap!

Hopelijk is er niemand hier het slachtoffer van geworden?
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
November 08, 2013, 03:12:45 PM
 #3

Ik begrijp nog steeds niet dat offline wallets niet door 99,99% van de gebruikers gebruikt wordt, eigen schuld dikke bult, jammer maar helaas je loopt ook niet met bijv. 3000euro cash op straat.. Cry

Zelfs een gerespecteerde website als blockchain.info kan elk moment offline gaan om welke reden dan ook, backuppe dus niet vergeten minimaal..maar gehacked en weg is weg dus offline bewaren die btc..

ben gewaarschuwd... Wink

COINDER
COINDER
Krikke81
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
November 09, 2013, 06:39:14 AM
 #4

Quote
Ik had 0.08 in een wallet en heb 0.06 terug gekregen. Het verbaasde me echt hoeveel mensen gewoon 5+  BTC in een matig beveiligde online wallet bewaren :S


Ja inderdaad, meeste mensen nemen het niet zo nauw met de beveiliging. Men zou hier eens een goede en uitgebreide site moeten over maken (in alle talen) met video tutorials erbij etc...

Of bestaat dit al? Indien niet, iemand geïnteresseerd ik wil er best meehelpen (Nederlands of Engelstalig)? Niet om winst uit te maken, maar om de "level of awareness" te vergroten!

intron
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 427
Merit: 251


- electronics design|embedded software|verilog -


View Profile
November 09, 2013, 12:03:05 PM
 #5

Mis nu nog 0.54 btc.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=324981.msg3483594#msg3483594

intron
intron
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 427
Merit: 251


- electronics design|embedded software|verilog -


View Profile
November 09, 2013, 10:12:59 PM
 #6


Dat durf ik niet te zeggen:)

intron
ZetaOS
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
November 15, 2013, 07:02:31 PM
 #7

Ik begrijp nog steeds niet dat offline wallets niet door 99,99% van de gebruikers gebruikt wordt, eigen schuld dikke bult, jammer maar helaas je loopt ook niet met bijv. 3000euro cash op straat.. Cry

Zelfs een gerespecteerde website als blockchain.info kan elk moment offline gaan om welke reden dan ook, backuppe dus niet vergeten minimaal..maar gehacked en weg is weg dus offline bewaren die btc..

ben gewaarschuwd... Wink
Die offlite wallets zijn best lastig vind ik

Mine the easy way - CEX.io Build your own cloud miner!
Goedkoop bitcoins? www.koop-bitcoin.nl
Frequency
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 540
Merit: 500


COINDER


View Profile WWW
November 15, 2013, 07:25:42 PM
 #8

Ik begrijp nog steeds niet dat offline wallets niet door 99,99% van de gebruikers gebruikt wordt, eigen schuld dikke bult, jammer maar helaas je loopt ook niet met bijv. 3000euro cash op straat.. Cry

Zelfs een gerespecteerde website als blockchain.info kan elk moment offline gaan om welke reden dan ook, backuppe dus niet vergeten minimaal..maar gehacked en weg is weg dus offline bewaren die btc..

ben gewaarschuwd... Wink
Die offlite wallets zijn best lastig vind ik

Ik gebruik zelf "Armory" heb toentertijd een oude laptop omgebouwd als offline lappy door de wifikaart eruit te gooien en er een fresh offline install van windhoos op gezet, (heeft dus nooit het internet aangeraakt)...

 vervolgens via n usbstick het wallet proggy "offline" erop gezet en op mn online computer het zelfde wallet proggy gezet en ingesteld als online viewer wallet waar je een:

offline transactie aanmaakt op je online systeem --- deze transactiefile sla je op, op je usbstick
de usbstick vervolgens in je offline lappy met je offline wallet vervolgens deze signeert de transactie offline
weer je usb wisselen nu bevat deze een getekende/gesigneerde transactie file die je als laatste stap,
op je online computer via armory broadcast in de blockchain en je dan pas je btc kunt versturen…pieuww tsja…lastig idd


gewoon es uitproberen met 0,05 btc totdat je het aantal stappen onder de knie hebt, k weet het is moeilijk om dit makkelijk te verwoorden maar eenmaal onder de knie wel een veilige manier om je btc op te slaan.

voordat je armory installeert en laat synce MOET je btc QT eerst op je hardeschijf hebben draaien..

succes ermee er staan zat betere beschrijvingen en voorbeelden van offline wallets ect, maar dit is hoe ik het offline beveilig.

COINDER
COINDER
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
November 15, 2013, 07:35:14 PM
 #9

Ik begrijp nog steeds niet dat offline wallets niet door 99,99% van de gebruikers gebruikt wordt, eigen schuld dikke bult, jammer maar helaas je loopt ook niet met bijv. 3000euro cash op straat.. Cry

Zelfs een gerespecteerde website als blockchain.info kan elk moment offline gaan om welke reden dan ook, backuppe dus niet vergeten minimaal..maar gehacked en weg is weg dus offline bewaren die btc..

ben gewaarschuwd... Wink
Die offlite wallets zijn best lastig vind ik

Ik gebruik zelf "Armory" heb toentertijd een oude laptop omgebouwd als offline lappy door de wifikaart eruit te gooien en er een fresh offline install van windhoos op gezet, (heeft dus nooit het internet aangeraakt)...

 vervolgens via n usbstick het wallet proggy "offline" erop gezet en op mn online computer het zelfde wallet proggy gezet en ingesteld als online viewer wallet waar je een:

offline transactie aanmaakt op je online systeem --- deze transactiefile sla je op, op je usbstick
de usbstick vervolgens in je offline lappy met je offline wallet vervolgens deze signeert de transactie offline
weer je usb wisselen nu bevat deze een getekende/gesigneerde transactie file die je als laatste stap,
op je online computer via armory broadcast in de blockchain en je dan pas je btc kunt versturen…pieuww tsja…lastig idd


gewoon es uitproberen met 0,05 btc totdat je het aantal stappen onder de knie hebt, k weet het is moeilijk om dit makkelijk te verwoorden maar eenmaal onder de knie wel een veilige manier om je btc op te slaan.

voordat je armory installeert en laat synce MOET je btc QT eerst op je hardeschijf hebben draaien..

succes ermee er staan zat betere beschrijvingen en voorbeelden van offline wallets ect, maar dit is hoe ik het offline beveilig.

DIT, het is niet moeilijk. Dit is de tijd van het leren echt waard. Check deze tutorial http://bitcoinarmory.com/about/using-our-wallet/#offlinewallet
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 16, 2013, 01:51:02 PM
 #10

Een offline wallet is altijd beter. Ik ben gebruikelijk niet echt wantrouwend naar mensen, maar ik zou nooit een groot deel van m'n coins door een vreemd persoon op een website laten hosten. Dat is in mijn ogen hetzelfde als een goed gevulde envelop aan een vreemde op straat geven en zeggen dat je het over een aantal maanden weer komt ophalen. Zodra diegene met je geld / coins gaat lopen, ben je nergens.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!