Bitcoin Forum
May 07, 2024, 02:41:54 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Stratum proxy zonder pc  (Read 697 times)
Helixsc (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 08, 2013, 10:21:34 AM
 #1

Goedemorgen forumleden  Smiley

Ik ben vrij nieuw met bitcoins en mijn nu op mijn msi game laptop. Helaas zit hier een nVidia kaart in en haal ik dus 44.5mhash. Heel weinig dus.
Nu wil ik samen met een vriend investeren in een asic blade van 10ghash. Ik had gelezen dat deze alleen werkt met het Getwork protocol, maar dit zou slomer zijn.

Nu is mijn vraag, is er een manier om een stratum proxy op te zetten zonder altijd een pc te moeten laten draaien? En hoe doe ik dit (raspberry pi zou wel een optie kunnen zijn. Iemand misschien een tutorial?)?
Verder dacht ik mijn miner te kopen op http://www.asicminer-shop.de/ , deze site is vertrouwbaar toch?

Groetjes,
Marco
"Your bitcoin is secured in a way that is physically impossible for others to access, no matter for what reason, no matter how good the excuse, no matter a majority of miners, no matter what." -- Greg Maxwell
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1715092914
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715092914

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715092914
Reply with quote  #2

1715092914
Report to moderator
nick0016
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 120
Merit: 100



View Profile
November 08, 2013, 02:49:49 PM
 #2

Raspberry PI kan prima als stratum proxy fungeren. Je zult helaas wel een stratum proxy moeten draaien omdat de meeste pools Getwork niet meer ondersteunen.
De website asic-miner is ook betrouwbaar.

MAAR, om nu een asic blade van 10Ghz te kopen zou ik niet doen. Dat geld krijg je nooit meer eruit. 10Ghz brengt op de huidige record hoogte koers ~15 EUR per week op. En dit wordt bij ieder difficulty overgang om de 2 weken minder. Een stijging van de wisselkoers helpt maar die zal niet oneindig blijven stijgen...

Ik zie niet hoe je binnen redelijke termijn je aankoop ~290 EUR terug kan verdienen...

Likes Bitcoins!
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
November 08, 2013, 03:33:19 PM
 #3

Raspberry PI kan prima als stratum proxy fungeren. Je zult helaas wel een stratum proxy moeten draaien omdat de meeste pools Getwork niet meer ondersteunen.
De website asic-miner is ook betrouwbaar.

MAAR, om nu een asic blade van 10Ghz te kopen zou ik niet doen. Dat geld krijg je nooit meer eruit. 10Ghz brengt op de huidige record hoogte koers ~15 EUR per week op. En dit wordt bij ieder difficulty overgang om de 2 weken minder. Een stijging van de wisselkoers helpt maar die zal niet oneindig blijven stijgen...

Ik zie niet hoe je binnen redelijke termijn je aankoop ~290 EUR terug kan verdienen...

Ik ben het nick0016 eens, en daar komt bij dat zo'n blade ook nog eens flink wat stroomverbruikt. Ik vind het mooi dat er toch steeds miners bij komen en moedig dit ook aan. Zoek op het forum naar andere leuke mininghardware, als je goed zoekt kan je vast iets leuks op de kop tikken.
Helixsc (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 08, 2013, 09:25:51 PM
 #4

Wat kunnen jullie verder voor interessants aanraden? Ik heb leuke dingen gezien op technobit.eu, maar ik snap geen drol van deze website.
Dan moet je een "provaider" invullen met allemaal rare namen en weet ik veel wat.

Wat kunnen jullie qua hardware aanbevelen?
Ik heb rond de €600 wat ik kan gebruiken voor hardware.
Uiteindelijk (maakt niet uit of het om 1ghz wat weinig kost en weinig oplevert, of 10000ghz wat veel kost maar ook veel oplevert gaat) is de hardware toch rond de 4 maanden weer terug verdient.

Enige interessante tips voor mij?

Ik vind dit forum trouwens nu al super! Alvast bedankt  Smiley
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
November 08, 2013, 09:41:01 PM
 #5

Wat kunnen jullie verder voor interessants aanraden? Ik heb leuke dingen gezien op technobit.eu, maar ik snap geen drol van deze website.
Dan moet je een "provaider" invullen met allemaal rare namen en weet ik veel wat.

Wat kunnen jullie qua hardware aanbevelen?
Ik heb rond de €600 wat ik kan gebruiken voor hardware.
Uiteindelijk (maakt niet uit of het om 1ghz wat weinig kost en weinig oplevert, of 10000ghz wat veel kost maar ook veel oplevert gaat) is de hardware toch rond de 4 maanden weer terug verdient.

Enige interessante tips voor mij?

Ik vind dit forum trouwens nu al super! Alvast bedankt  Smiley

Binnen 4mnd terugverdienen wordt een flinke uitdaging, je kunt een 2e hands KNC miner aanschaffen (niet voor eur 600), maar die hebben nog wel mogelijkheid tot ROI.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Helixsc (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 3
Merit: 0


View Profile
November 10, 2013, 01:44:05 PM
 #6

Hmm KNC is ook weer wat teveel van het goede.
Ik hoef er niet perse van te leven ofzo of dat het mijn inkomen wordt, meer gewoon voor hobby en een extraatje te verdienen.

Maar hoe werkt het bestellen op technobit.eu precies? Ik had daar deze gezien: http://technobit.eu/index.php?id_product=32&controller=product&id_lang=1
Kan je die gewoon bestellen dat hij kant en klaar (plug and play bij wijze van) wordt thuis geleverd?

Want bij die hex16 miner moet je volgens mij nog zelf chips bestellen ofzo iets. Hoe werkt die site precies? Ze hebben namelijk wel interessante dingen.

wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
November 10, 2013, 03:27:29 PM
 #7

Hmm KNC is ook weer wat teveel van het goede.
Ik hoef er niet perse van te leven ofzo of dat het mijn inkomen wordt, meer gewoon voor hobby en een extraatje te verdienen.

Maar hoe werkt het bestellen op technobit.eu precies? Ik had daar deze gezien: http://technobit.eu/index.php?id_product=32&controller=product&id_lang=1
Kan je die gewoon bestellen dat hij kant en klaar (plug and play bij wijze van) wordt thuis geleverd?

Want bij die hex16 miner moet je volgens mij nog zelf chips bestellen ofzo iets. Hoe werkt die site precies? Ze hebben namelijk wel interessante dingen.



Elke leverancier werkt weer anders. Kijk heel goed naar de omschrijving van het product wat je wil kopen. Sommige verkopen alleen boards (PCB) en moet je zelf chips aanleveren. Op zich wel te doen maar voor mij te veel risico's/trammelant. Let ook goed op wanneer ze het product kunnen leveren, vaak is het pre-order en dan maar afwachten wanneer je het krijgt.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!