Bitcoin Forum
June 26, 2024, 08:19:14 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Help Giro 555 aan bitcoins  (Read 1479 times)
peter_file (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 4
Merit: 0



View Profile
November 14, 2013, 08:56:05 AM
 #1

Leuke actie van de Piratenpartij: https://www.piratenpartij.nl/blog/dirk-poot/help-giro-555-aan-bitcoins

Er zijn al veel manieren om te doneren aan Giro 555. Ideal, creditcard, of een klassieke bankoverschrijving naar het bekende gironummer.
Aan dit overzicht van klassieke betaalmethodes wil de Piratenpartij graag een moderne donatiemogelijkheid toevoegen, Bitcoin. Je kunt er tegenwoordig zelfs pizza mee bestellen, dus waarom niet ook aan het goede doel doneren?

Alle bitcoins die binnenkomen op 1G555vgaeBPazg3GHJpS3uWXnNti6GWCS1 zullen door ons worden overgemaakt aan Giro 555. Als de Samenwerkende Hulporganisaties dat willen kunnen wij ze ook helpen met het opzetten van hun eigen Bitcoin-wallet. De opgehaalde bitcoins worden dan gewoon doorgestort.

Eén van de voordelen van Bitcoin is dat iedereen kan zien hoeveel we ophalen en doorsturen en dat dus achteraf heel eenvoudig te controleren is dat er niets aan de strijkstok is blijven hangen. Hier vindt je het overzicht van alle transacties op het Bitcoin donatie adres: 1G555vgaeBPazg3GHJpS3uWXnNti6GWCS1

Als je al een tijdje aan het overwegen was eens iets te gaan doen met Bitcoin dan is dit een mooie gelegenheid om het eens te proberen. Je hebt van niemand toestemming nodig en je hoeft je niet te identificeren. Je installeert de software op je telefoon of computer, je koopt wat bitcoins en stuurt een deel naar het donatie adres.

De meest anonieme manier om bitcoins te kopen met contant geld is via Localbitcoins.com. Daarnaast zijn er nog veel andere mogelijkheden om aan bitcoins te komen.

Als je een oudgediende bent op het gebied van Bitcoin is de kans groot dat je de afgelopen tijd regelmatig hebt zitten uitrekenen hoeveel winst je de afgelopen maanden hebt gemaakt op je eerste investering.

Dit is een kans om een stukje van die winst te gebruiken om mensen in nood te helpen, en tegelijk te laten zien dat Bitcoin écht geld is waar echte problemen mee opgelost kunnen worden.

Ten slotte, als je nog niet gedoneerd hebt 'omdat ze geen Bitcoin accepteren' is dat excuus niet meer geldig.

Doneren dus!
PsychoticBoy
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
November 14, 2013, 02:02:05 PM
 #2

Nee dank je. Giro 555 = Rode Kruis. Bij de laatste inzamelingsactie van het Rode Kruis was volgens mij tussen de 10 en 20% naar het uiteindelijke doel gegaan.

+1

Die samenwerkende hulporganisaties zijn de grootste zakkenvullers, no way dat daar ook maar 0.01 btc van mij naar toe gaat Sad
Ik vind het best erg wat er gebeurd is op de Filipijnen etc maar ik vind die graai cultuur van Giro 555 nog erger.

Succes iig met je inzameling.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 14, 2013, 02:19:47 PM
 #3

Ik doe er ook niet aan mee. Ik vind het echt heel erg lullig voor de mensen daar op de Filipijnen, maar ik geef liever mijn geld uit aan een ticket om zelf er mijn mouwen op te stropen dan dat ik nog geld geef aan instanties waarvan de directeuren nog meer verdienen dan onze minister president.
kwaasteniet
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 924
Merit: 1000


View Profile
November 14, 2013, 02:53:51 PM
 #4

Wat heerlijk dat er altijd wel drogredenen te vinden zijn om de hand op de knip te houden! Flinke jongens hoor, die zeggen dat ze liever een ticket kopen om zelf de handen uit de mouwen te steken en het dan niet doen!
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 14, 2013, 03:05:01 PM
 #5

Ik heb zelf wat euro's overgemaakt. Ik ben er ook zeker van overtuigd dat er betere manieren zijn om die euro's daar te besteden, maarja. Het geeft me wel altijd een goed gevoel dat ik in ieder geval iets heb gedaan om bij te dragen aan het verzachten van het leed daar. Als je die beelden ziet.. er liggen volgens mij nog gewoon duizenden lijken op straat en wellicht nog veel meer onder het puin. Doordat de infrastructuur zo enorm is toegetakeld, zijn er nog veel plaatsen gewoon nog niet bereikt door hulpdiensten. Daar liggen waarschijnlijk nog gewoon mensen de vergaan van de pijn, veel van hen zullen overlijden terwijl - als de hulpdiensten daar wel bij hadden kunnen komen - ze gewoon gered hadden kunnen worden.

Ik zou zelf ook het liefste met wat sterke vrienden, kennisvaardige vrienden en vrienden met medische achtergrond daarheen gaan. Maar dat kan gewoon niet door de verplichtingen die iedereen heeft. Voor de goodfeeling heb ik daarom maar wat euro's over gemaakt. Daar hoop ik toch weer wat zwakken en kinderen mee te voorzien van in ieder geval wat eten, dekens en schoon drinkwater.


{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Jace
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 288
Merit: 251


View Profile
November 14, 2013, 10:52:19 PM
 #6

Absurd dat er 80% aan de strijkstok van graaiers en bureaucratie blijft hangen. Maar daar schieten de slachtoffers geen reet mee op, en een efficiëntere manier om iets te geven is er ook niet echt.

Prima initiatief dit. Ik stuur wel wat geld bestaande uit bitcoins waar ik toch al meer dan 80% winst op had.

Feel free to send your life savings to 1JhrfA12dBMUhcgh85wYan6HL2uLQdB6z9
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 15, 2013, 05:52:11 PM
 #7

Meestal bij grote organisaties blijft er inderdaad helaas veel geld aan de 'strijkstok van graaiers en bureaucratie' hangen. Maar ik vraag mezelf af hoe dit op te lossen is..

Ik denk dat je het beste gewoon kleine groepen kunt steunen die daarheen gaan om te helpen. Maar die ken ik momenteel niet. Zo heb ik wel kennissen die in Ghana en Botswana zich inzetten voor scholing et cetera. Ik weet zeker dat wanneer ik daar geld aan doneer, veel meer % van dit geld ook daadwerkelijk bij de benodigden terecht komt. Maarja, zij zitten nu niet in het beschreven rampgebied.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 18, 2013, 08:38:39 AM
 #8

Mja, het zal allemaal best wel, maar zolang er hier mensen naar de voedselbank moeten en de volgende lijst beschikbaar is van de zogenaamde "goede doelen" http://www.gemiddeld-inkomen.nl/salarissen-directeurs-goededoelen geef ik geen cent aan die organisaties uit en stuur ik liever mijn centen naar de voedselbank om degene die hier niets hebben ook wat te gunnen.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 18, 2013, 10:06:01 AM
 #9

Of wil je liever iemand voor een habbekrats dit belangrijk werk laten doen, maar dan krijg je ook habbekrats werk geleverd!


Ik wil dat het geld wat mensen storten bij de mensen terecht komen die het nodig hebben. Lekker belangrijk wat een directeur kan verdienen in het echte leven. Schijnbaar kan een directeur welke 2 ton verdiend er ook niet voor zorgen dat de rest WEL op zijn plek aankomt. Dus dan hebben we nu een directeur die 2 ton verdient en alsnog habbekrats werk levert. Nee lekker dit.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
November 18, 2013, 10:39:49 AM
 #10

Verder vind ik het jammer dat je mensen probeert te beinvloeden om geen geld aan serieuze hulproganisaties te geven, omdat jij daar een vertekend beeld van hebt.

En dat is mijn schuld? Er lopen nog steeds afrikaantjes rond met ronde maar lege buikjes, terwijl daar miljarden voor opgehaald is in 30 jaar tijd. Nee, allemaal heel leuk, maar ik trap er niet in. Ook niet voor de Filipijnen. Er zal heus wat aankomen om simpelweg de volgende aktie te kunnen verbloemen, maar het grootste gedeelte van het geld komt niet aan.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
November 18, 2013, 10:49:33 PM
 #11

Tja die topsalarissen.. Die discussie blijft altijd staan. Die geldt ook over het bedrijfsleven, waar dergelijke personen nog veel meer geld hadden kunnen verdienen. Die salarissen zijn gewoon gebaseerd op de markt en de ervaringen, competenties, opleidingen en dergelijke van de mensen. Nu zeg ik niet dat deze zó hoog horen te zijn, maar ik begrijp wel dat dergelijke bedragen betaalt worden. Anders lopen die graaiers gewoon weg Wink en komen er inderdaad waarschijnlijk minder competente mensen voor terug.

Momenteel wordt er op RTL 4 (Nederlandse televisie zender) ook geld ingezameld voor de Filipijnen. Wat ik zo lees op de website van de Telegraaf ligt er al meer dan 17,3 miljoen euro klaar om daarheen te sturen Smiley

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
BTCurious
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 714
Merit: 504


^SEM img of Si wafer edge, scanned 2012-3-12.


View Profile
November 20, 2013, 06:51:31 PM
 #12

Voor mensen die niet houden van de graaicultuur: kijk eens naar http://www.givewell.org/
Die analyseert goede doelen en bepaalt welke er het meeste goed per euro bereiken.

Sprinter
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 27
Merit: 0


View Profile
November 24, 2013, 11:45:42 PM
 #13

Top actie !! Open en transparant !!

De wereld gaat op zijn kop!! Lol
( hoe wel ik persoonlijk niks voel voor groot organisatie met dik betaalde directeuren )

Ik hou wel van actie die onschuldig toch tegen de macht positie van de banken aan schop

 
Bfljosh
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 714
Merit: 500


Skol!


View Profile
December 05, 2013, 02:19:43 AM
 #14

Of wil je liever iemand voor een habbekrats dit belangrijk werk laten doen, maar dan krijg je ook habbekrats werk geleverd!


Ik wil dat het geld wat mensen storten bij de mensen terecht komen die het nodig hebben. Lekker belangrijk wat een directeur kan verdienen in het echte leven. Schijnbaar kan een directeur welke 2 ton verdiend er ook niet voor zorgen dat de rest WEL op zijn plek aankomt. Dus dan hebben we nu een directeur die 2 ton verdient en alsnog habbekrats werk levert. Nee lekker dit.

Ok, dan geef jij je geld aan de voedselbank, niets mis mee. Wel doen he!!!

Verder vind ik het jammer dat je mensen probeert te beinvloeden om geen geld aan serieuze hulproganisaties te geven, omdat jij daar een vertekend beeld van hebt.

wakker worden!
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!