Bitcoin Forum
June 22, 2024, 11:05:35 AM *
News: Voting for pizza day contest
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Wat zal ik met mijn bitcoins doen?  (Read 2545 times)
steamon (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 404
Merit: 252



View Profile
November 23, 2013, 10:24:34 PM
 #1

Hey mensen hier duidelijk de vraag wat gaat ik doen in bitcoin. Van de zomer een miner verkocht voor 17 btc. Daarmee weer aandelen gekocht. Als ik nu uitcash zou ik 4 tot 5 btc overhouden. In geld zou ik uiteindelijk 2500 euro overhouden. Meer dat 17 btc toen was, maar toch licht teleurgesteld omdat ik juist meer bitcoins wil hebben. Smiley

In mijn wallet zit momenteel 1,21 btc.

Als ik terug in de tijd kon had ik de btc gewoon in mijn wallet gehouden maar dingen zijn gelopen hoe het gelopen is. De aandelen hebben geen slechte toekomst maar het ging mij om de dividenten soort van bank rente en dat pakte niet echt goed uit.

Ik wil best wel investeren als er ergens weer een kans is. Als ik wist van de asicminer IPO had ik zeker 100 shares minimaal gehad. Nu heb ik er maar 6 veelste duur gekocht van de zomer en nu is het maar afwachten of het wat wordt.

Meest spijt heb ik nog steeds in 2011 toen ik 8$ btc op mijn telefoon voorbij zag komen had zo rijk kunnen zijn nu. Tongue Maarja je moet je leven niet helemaal vertrouwen op bitcoin ik ben met een mooi bedrijf bezig waar ook veel geld te halen valt. Smiley

Wat ik wil weten zijn er nog investeer mogelijkheden zoja waar? Of is vast houden gewoon het beste wat ik nu eigenlijk doe met de aandelen.

Ik krijg nog wel een 50ghz miner binnen volgende week die ik uiteraard gewoon laat draaien.

Weet je wat ik denk al die rijke gasten die nu uitcashen = bitcoins verspreiden zou 1 bitcoin dan niet ooit 10k+ kunnen waard worden? De prijzen van vandaag had ik nooit verwacht dus nu fantaseer ik een beetje verder.
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 23, 2013, 11:53:50 PM
 #2

10000 EUR binnen de 10 jaar is een zeer realistische gok.
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
November 24, 2013, 07:31:05 AM
 #3

In Nederland kennen we een gezegde "achteraf kijk je een koe in de kont".

Kortom, niet terug kijken wat je allemaal anders had kunnen doen, maar kijk vooruit en maak beslissingen met de kennis die je nu hebt.

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 24, 2013, 09:25:18 AM
 #4

Asicminer hun nieuwe chip komt in feb 2014 als het goed is, grote kans dat de aandelenprijs dan weer gaat stijgen. Ook lijkt mij dat de aandelenprijs niet veel lager kan dan nu het geval is, gezien de huidige minimale inkomsten en dividenden.

goeie tip, kga er eens een paar aandelen van proberen bemachtigen! Smiley
Armada
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
November 24, 2013, 11:18:58 AM
 #5

Asicminer hun nieuwe chip komt in feb 2014 als het goed is, grote kans dat de aandelenprijs dan weer gaat stijgen. Ook lijkt mij dat de aandelenprijs niet veel lager kan dan nu het geval is, gezien de huidige minimale inkomsten en dividenden.

Toch ook niet teveel van verwachten.

Iets wat men nu aankondigt is in februari waarschijnlijk al voor een stuk achterhaald en als men dan kan leveren tegen de zomer is het al helemaal verouderd met de huidige diffs.

Ik vrees dat ze allemaal in hetzelfde bedje ziek zijn.

steamon (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 404
Merit: 252



View Profile
November 24, 2013, 01:36:35 PM
 #6

Dan komt het erop neer alles laten staan en afwachten, maar goed gevoel over de toekomst dat wel. Als er een opvolger van asic komt daar zou ik wel veel geld insteken in het begin.
paulus51
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 616
Merit: 321



View Profile
November 24, 2013, 05:22:40 PM
 #7

wel wat je er mee kan doen ?


steun mij help paultje de winter door  !


verzenden naar btc : 18ZQXuHy6oxo8PC26izEqy4iBCZgmew2bi

mijn dank alvast is erg groot


[ kan ik gelijk kijken of alles goed werkt  Cheesy mijn wallet is namelijk zo leeg als het maar kan ...........
EnJoyThis
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1000


View Profile
November 24, 2013, 09:52:14 PM
 #8

Asicminer hun nieuwe chip komt in feb 2014 als het goed is, grote kans dat de aandelenprijs dan weer gaat stijgen. Ook lijkt mij dat de aandelenprijs niet veel lager kan dan nu het geval is, gezien de huidige minimale inkomsten en dividenden.

goeie tip, kga er eens een paar aandelen van proberen bemachtigen! Smiley


https://bitcointalk.org/index.php?topic=345248.0

Daar worden 1320 direct shares in de veiling gedaan.

Start bod van 0.29btc

Dat is ruim onder huidige marktwaarde welke op de diverse exchanges van toepassing is.

Persoonlijk ga ik mijn vingers er niet aan branden. Enkele maanden geleden gingen deze shares overigens tegen 4btc+ van de hand.

Remember, het kan altijd lager zolang ze niet op 0btc staan. Wink

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 12:52:31 PM
 #9

10000 EUR binnen de 10 jaar is een zeer realistische gok.


Heb je ook argumenten voor deze 'zeer realistische gok'?

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
Aqua-life
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
November 28, 2013, 07:06:28 PM
 #10

10000 EUR binnen de 10 jaar is een zeer realistische gok.


Heb je ook argumenten voor deze 'zeer realistische gok'?

1) Vergelijk de prijsgroei in de afgelopen 2 jaar, en verleng dit met 10 jaar op je meest pessimistische, maar toch realistische manier mogelijk. Waar kom je zelf op uit?  Wink
2) Verdere ontwikkelingen in de wereldwijde bekendheid, bereikbaarheid, mogelijkheden en services.
3) Simpelweg de deflatie-eigenschap van het gehele concept bitcoin. (Maximum aanbod van 21.000.000)

En ik mis vast nog veel meer dingen.
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 07:46:10 PM
 #11

10000 EUR binnen de 10 jaar is een zeer realistische gok.


Heb je ook argumenten voor deze 'zeer realistische gok'?

1) Vergelijk de prijsgroei in de afgelopen 2 jaar, en verleng dit met 10 jaar op je meest pessimistische, maar toch realistische manier mogelijk. Waar kom je zelf op uit?  Wink
2) Verdere ontwikkelingen in de wereldwijde bekendheid, bereikbaarheid, mogelijkheden en services.
3) Simpelweg de deflatie-eigenschap van het gehele concept bitcoin. (Maximum aanbod van 21.000.000)

En ik mis vast nog veel meer dingen.

Kom op zeg, dat eerste kun je toch geen argument noemen? Stel dat in januari de prijs keldert naar €10 per BTC, dan zitten we in oktober '14 op iets van -5000 per BTC volgens jou 'formule'?

Je kunt prijsgroei niet zomaar 'verlengen' zoals jij het noemt....


Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
Aqua-life
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
November 28, 2013, 07:52:58 PM
 #12

Dit is geen magische "formule", en blijkbaar begrijp je niet helemaal wat ik bedoel.
In april is er toch ook een correctie geweest van 300 dollar naar 60 dollar? bitcoin is hiervan hersteld en ver daarboven gestegen. Een correctie naar 10 van jou voorbeeld, kan even goed gebeuren als een stijging naar 5000. Nobody knows. Wat ik probeer te zeggen is dat een flinke correctie niet betekend dat de prijs nooit meer hoger kan komen, al helemaal niet over een langere periode (de 10 jaar die genoemd wordt). Misschien is dit juist wel nodig.
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 07:54:40 PM
 #13

Dat begrijp ik, maar uit de correctie in april en de stijging die de afgelopen maand heeft plaatsgevonden kun je zeker niet concluderen dat €10.000 binnen 10 jaar een zeer realistische gok is.

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
Aqua-life
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile
November 28, 2013, 07:58:51 PM
 #14

Klopt, harde getallen voorspellen vind ik überhaupt onmogelijk. Maar een lineaire groei in prijs zie ik wel gebeuren op zo'n lange termijn.  Wink
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 08:47:38 PM
 #15

Dat begrijp ik, maar uit de correctie in april en de stijging die de afgelopen maand heeft plaatsgevonden kun je zeker niet concluderen dat €10.000 binnen 10 jaar een zeer realistische gok is.

Een factor 10 in tien jaar is wat bitcoin betreft een behoorlijk conservatieve schatting?

De afgelopen vier jaar hebben we minimaal een factor 10 per jaar gezien, waarbij we dit jaar al op een factor 50 zitten.

Ik denk dat je nog weleens behoorlijk verrast gaat worden.

Dit is natuurlijk koffiedik kijken. Het valt niet te voorspellen of bitcoin er over een jaar uberhaupt nog is..

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 09:00:44 PM
 #16

Dat begrijp ik, maar uit de correctie in april en de stijging die de afgelopen maand heeft plaatsgevonden kun je zeker niet concluderen dat €10.000 binnen 10 jaar een zeer realistische gok is.

Een factor 10 in tien jaar is wat bitcoin betreft een behoorlijk conservatieve schatting?

De afgelopen vier jaar hebben we minimaal een factor 10 per jaar gezien, waarbij we dit jaar al op een factor 50 zitten.

Ik denk dat je nog weleens behoorlijk verrast gaat worden.

Dit is natuurlijk koffiedik kijken. Het valt niet te voorspellen of bitcoin er over een jaar uberhaupt nog is..

Misschien moet je je eerst eens in bitcoin verdiepen voordat je discussies wilt aangaan.
Bitcoin is gedecentraliseerde software. Waarom zou deze er over een jaar er niet meer zijn?  Huh

Sorry, ik zal mijn tekst aanpassen Wink

Het valt niet te voorspellen of bitcoin over een jaar uberhaupt nog zo populair is. Misschien is de hype en prijs wel gigantisch gezakt.

Het is simpelweg onmogelijk om een realistische schatting te maken over de toekomst van bitcoin, het hangt van zoveel factoren af (acceptatie, wellicht wordt er een bug/hack gevonden, etc)

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
Zae
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 09:07:07 PM
 #17

@AWSOM

Omdat je de toekomst van de Bitcoin zo somber inziet neem ik graag je huidige btc over Grin
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
November 28, 2013, 09:31:44 PM
 #18

@AWSOM

Omdat je de toekomst van de Bitcoin zo somber inziet neem ik graag je huidige btc over Grin



realistisch =/= somber Tongue

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
Miz4r
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1246
Merit: 1000


View Profile
November 29, 2013, 11:30:49 AM
 #19

Dat begrijp ik, maar uit de correctie in april en de stijging die de afgelopen maand heeft plaatsgevonden kun je zeker niet concluderen dat €10.000 binnen 10 jaar een zeer realistische gok is.

Een factor 10 in tien jaar is wat bitcoin betreft een behoorlijk conservatieve schatting?

De afgelopen vier jaar hebben we minimaal een factor 10 per jaar gezien, waarbij we dit jaar al op een factor 50 zitten.

Ik denk dat je nog weleens behoorlijk verrast gaat worden.

Dit is natuurlijk koffiedik kijken. Het valt niet te voorspellen of bitcoin er over een jaar uberhaupt nog is..

Misschien moet je je eerst eens in bitcoin verdiepen voordat je discussies wilt aangaan.
Bitcoin is gedecentraliseerde software. Waarom zou deze er over een jaar er niet meer zijn?  Huh

Sorry, ik zal mijn tekst aanpassen Wink

Het valt niet te voorspellen of bitcoin over een jaar uberhaupt nog zo populair is. Misschien is de hype en prijs wel gigantisch gezakt.

Het is simpelweg onmogelijk om een realistische schatting te maken over de toekomst van bitcoin, het hangt van zoveel factoren af (acceptatie, wellicht wordt er een bug/hack gevonden, etc)

Natuurlijk kun je wel een schatting maken, ik schat bijvoorbeeld 100.000 euro per bitcoin binnen 5 jaar op basis van voortzetting van de huidige groei en ontwikkeling en die schatting is wat mij betreft zeer realistisch. Smiley Er kan een kritieke bug gevonden worden of een altcoin die de positie van bitcoin overneemt, maar die kans schat ik persoonlijk kleiner in dan de kans dat bitcoin wel echt door gaat breken. Misschien is jouw schatting anders, maar daarom heet het ook een schatting he. Wink

Bitcoin = Gold on steroids
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 29, 2013, 11:37:37 AM
 #20

dat van die 10000 EUR binnen 10 jaar is ook mn meest conservatieve gok Wink
50000 EUR binnen 2 jaar is perfect mogelijk Tongue

We zullen wel zien, gewoon afwachten en uw coins niet uitgeven (of doe zoals ik: ik koop de coins onmiddellijk weer aan nadat ik ze heb uitgegeven)
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!