Bitcoin Forum
November 03, 2024, 11:09:00 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 28.0 [Torrent]

Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Chinees bankrekening openen voor arbitrage!  (Read 2535 times)
Netnox (OP)
Legendary
*

Activity: 2044
Merit: 1008

View Profile
November 25, 2013, 03:30:52 PM
Last edit: November 25, 2013, 03:57:20 PM by Netnox

Hallo allemaal,

Ik ben erg skeptisch of het openen van een Chinees bankrekening makkelijk gaat en of iemand hier ervaring over heeft. Dit zou arbitrage mogelijkheden kunnen bieden. Iemand die er meer over weet?
TFD
Newbie
*

Activity: 3
Merit: 0

View Profile
November 26, 2013, 05:12:58 PM

Goede vraag eigenlijk.

Mvg TFD
Azarius
Newbie
*

Activity: 21

View Profile WWW
November 26, 2013, 07:46:05 PM

Volgens mij is het verboden om Yuan's te exporteren vanuit China, dus zelfs als je daar een bankrekening hebt wordt arbitrage lastig.

Maar ik ben ook geen expert, dus als je een manier gevonden hebt, laat het me weten.  Smiley  Met de huidige koersverschillen is het zeker interessant...
EnJoyThis
Hero Member

Activity: 980
Merit: 1000

View Profile
November 26, 2013, 09:41:43 PM

Verwacht er niet teveel van in het land van de censuur

1Ew9k5guAGb44Uz6rYfSVscgFBUcgDZp5C
Gerwin
Newbie
*

Activity: 18

View Profile
November 26, 2013, 11:48:20 PM

Ik kom regelmatig in China. En gekeken om een bankrekening te open daar. Omdat ik regelmatig gezeik had dat mijn pinpas niet geaccepteerd werd.
Maar heb er nu spijt van dat ik niet heb gedaan. En ben pas over 2 maanden terug in China.
Heb deze zomer nog even na gevraagd. Maar veel heb je niet nodig. Je moet paspoort meenemen en pasfoto. Kan je zo een rekening openen en je hoeft maar klein bedrag te storten 100yuan(12,50). Maar alle gegevens zijn wel in het Chinees.
AWSOM
Member
**

Activity: 90
Merit: 10

View Profile
November 28, 2013, 12:45:52 PM

Het openen van een bankrekening zal niet zo'n groot probleem zijn. Het geld wegkrijgen uit China is een véél groter probleem. Op kleine schaal is dit niet rendabel denk ik, pas als je met tienduizenden euro's dit zou gaan doen zou het wat opbrengen.

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
Lewis2
Member
**

Activity: 70
Merit: 10

View Profile
November 28, 2013, 02:31:01 PM

Voor arbitrage zul je iemand moeten kennen die daar zit wil je het efficient kunnen doen en het geld weg kunnen sluizen. Vallen wel vermogens te verdienen met deze spreads.

bitGulden
Newbie
*

Activity: 42

View Profile
November 29, 2013, 10:50:40 PM

Het openen van een rekening bij HSBC in Hong Kong is redelijk eenvoudig, als je er een (virtuele) onderneming hebt. Een IBC van BVI (Britsh virgin islands) voldoet dan prima aan de normen.

HTH
cryptomine.eu
Newbie
*

Activity: 28

View Profile WWW
December 06, 2013, 01:59:16 PM

Een beetje offtopic, maar: Open dan een rekening in Zwitserland bij CIM Banque uit Genève, heeft een bank geheim en dat kan online, moet je wel even skypen én minimaal € 5000 storten  Wink
Maar je hoeft er niet voor naartoe te rijden.
http://www.cimbanque.com/en/privatebanking/theaccounts/currentaccount

Maar je kunt ook gewoon een vreemde valuta rekening openen bij je bank (Bij de Rabobank kan dat, ABN AMRO vast ook wel, andere banken weet ik niet)
Netnox (OP)
Legendary
*

View Profile
December 06, 2013, 03:47:49 PM

Een beetje offtopic, maar: Open dan een rekening in Zwitserland bij CIM Banque uit Genève, heeft een bank geheim en dat kan online, moet je wel even skypen én minimaal € 5000 storten  Wink
Maar je hoeft er niet voor naartoe te rijden.
http://www.cimbanque.com/en/privatebanking/theaccounts/currentaccount

Maar je kunt ook gewoon een vreemde valuta rekening openen bij je bank (Bij de Rabobank kan dat, ABN AMRO vast ook wel, andere banken weet ik niet)

Je kan inderdaad een Chinese rekening openen bij eigen bank in Nederland, dan stuur je btc naar btcchina verkoop je in Yuan en dat geld stort je dan terug naar je Chinese rekening op je Nederlandse bank. Dit zou erg goed mogelijk kunnen zijn, iemand een idee hierover?

Voordelen Renminbi Rekening voor uw onderneming
Een sterke onderhandelingspositie. U kunt scherpere prijzen bedingen, omdat koersrisico immers niet aan u doorberekend hoeft te worden.

Toegang tot het grote deel van de Chinese ondernemingen dat niet in dollars mag handelen.

Lagere transactiekosten doordat valutawissel niet meer nodig is.

Snellere verwerking van transacties door directe handel in RMB.

Offshore ontvangsten in RMB zijn vrij omwisselbaar en vrij te distribueren naar een ander land.

U kunt nu via ABN AMRO een Renminbi Rekening in Hongkong openen. Dit wordt ook wel een offshore Renminbi, of CNH rekening genoemd. Hiermee kunt u transacties met uw handelspartners afwikkelen in de lokale munt van de op een na grootste economie ter wereld.

Je bent dan gewoon een belegger die wilt handelen met Chinese onderneming (btcchina) en dat zou gewoon mogelijk moeten zijn. Iemand een opmerking hierover?
argov
Full Member

Activity: 178
Merit: 100

View Profile
December 06, 2013, 04:47:02 PM

Voor de geïnteresseerden: http://www.test-aankoop.be/invest/een-rekening-openen-in-yuan-s876904.htm

Greetings

1JBwWnqwxGTtqchacyHuhdjWZhYYonBuDf and 19KXWjUZnNPatoMZoRiFMzJFWA7mxBRPX5
cryptomine.eu
Newbie
*

View Profile WWW
December 06, 2013, 05:50:02 PM

Dat is interessant, ik weet uit ervaring dat een bankrekening openen in België voor een Nederlander heel eenvoudig is.
Het bankgeheim ik België bestaat officieel niet meer en per 1 juli 2014 moet er voldaan worden aan de standaard voor europesche gegevensuitwisseling tussen banken.
In de praktijk bestaat het bankgeheim gewoon nog en zal er lang na 1 juli 2014 nog steeds niet voldaan worden aan de Europese eisen, maar voor hoe lang, dat is niet zeker.
BadAss.Sx
Legendary
*

Activity: 1526
Merit: 1002

Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx

View Profile WWW
December 06, 2013, 05:53:45 PM

Dat is interessant, ik weet uit ervaring dat een bankrekening openen in België voor een Nederlander heel eenvoudig is.
Het bankgeheim ik België bestaat officieel niet meer en per 1 juli 2014 moet er voldaan worden aan de standaard voor europesche gegevensuitwisseling tussen banken.
In de praktijk bestaat het bankgeheim gewoon nog en zal er lang na 1 juli 2014 nog steeds niet voldaan worden aan de Europese eisen, maar voor hoe lang, dat is niet zeker.

Ik zou maar uitkijken met denken dat er nog bankgeheim bestaat. Voor veel zaken misschien wel, maar tussen belastingdiensten echt niet. En daar gaat het uiteindelijk om toch?
argov
Full Member

View Profile
December 06, 2013, 06:06:41 PM

I denk nu wel niet dat er nog een Belgisch bankgeheim bestaat, gezien het (zeer) hoge aantal mensen die hun buitenlandse bankrekening(en) aangegeven om een fikse boeten alsnog te ontlopen.

Greetings

Netnox (OP)
Legendary
*

View Profile
December 06, 2013, 06:12:53 PM

maar waarom in belgie een yuan rekening openen als dat in nl ook kan?
cryptomine.eu
Newbie
*

View Profile WWW
December 06, 2013, 07:12:42 PM

I denk nu wel niet dat er nog een Belgisch bankgeheim bestaat, gezien het (zeer) hoge aantal mensen die hun buitenlandse bankrekening(en) aangegeven om een fikse boeten alsnog te ontlopen.

Ow dat bestaat nog gewoon hoor, de Nederlandse overheid is heel goed om mensen bang te maken Wink
Als je genoeg centjes mee brengt dan wil een Belgische bank je haarfijn uitleggen hoe het werkt.
argov
Full Member

View Profile
December 06, 2013, 07:40:05 PM

Voor de duidelijkheid: ik ben een Belg hé

Greetings

cryptomine.eu
Newbie
*

View Profile WWW
December 06, 2013, 08:33:04 PM

Mijn replies zijn alleen van toepassing voor Nederlanders (of andere niet Belgen) die in België een bankrekening hebben, dat had ik inderdaad niet duidelijk vermeld.
Pages: [1]
  Print  

Jump to: