Bitcoin Forum
August 22, 2024, 10:47:45 PM *
News: All versions of Windows are affected by a critical security bug; make sure you update.
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: [PPC] Peercoin discussie :)  (Read 716 times)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 30, 2013, 01:52:15 AM
 #1

En nog maar een topic openen, deze keer voor Peercoin  Grin

Deze avond is PPC sterk beginnen stijgen op BTC-e. Ik had al meer dan een half jaar 50 PPC in cold storage staan, ik had deze gekocht aan ongeveer 0.0015 BTC.

Heb ze snel online gehaald (ik wist mn wachtwoord nog Wink ) en ze naar BTC-e gestuurd.
Ben ze nu aan het dumpen boven de 0.007 BTC. Een mooie winst, al zeg ik het zelf Cheesy

Ik hou er nog wel ongeveer 20 over denk ik, je weet nooit hoe hoog het nog kan gaan...


***

Op zich vind ik het idee van PPC (namelijk proof of stake) wel iets hebben. Het stake minen zorgt ervoordat er heel wat mensen hun wallet constant online hebben staan (versterkt het netwerk) en het zorgt ervoor dat je niet "moet" minen omwinst te hebben. Buy and hold wordt beloond.

Negatief punt is iets van praktische aard: het kan nu toch niet zo moeilijk zijn om in de PPC-client een knop in te bouwen die het stake minen start. Nu moet je lopen klooien met een config file en 2 bat-bestanden. Op zich niet onoverkomelijk, maar het kan handiger.

Ik begrijp waarom PPC is ontstaan, namelijk invoeren van inflatie en dus de incentive om PPC uit te geven, maar ik blijf ervan overtuigd dat "in the long run" enkel BTC gaat overblijven. Er is geen nood aan andere cryptocoins.
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
November 30, 2013, 04:43:11 PM
 #2

Je kan ze ook gewoon minen nu, leuk rendement.. met zo'n 6 a 7 Ghash/s heb je er 15 per week = 60 per maand. Ik heb nu maar even 25 Ghash/s op de PPC pool gezet  Grin
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
November 30, 2013, 04:48:15 PM
 #3

Je kan ze ook gewoon minen nu, leuk rendement.. met zo'n 6 a 7 Ghash/s heb je er 15 per week = 60 per maand. Ik heb nu maar even 25 Ghash/s op de PPC pool gezet  Grin

nice one!
En PPC is SHA256 dacht ik, dus kan ook met asics?

Zal ook eens testen de komende dagen Smiley

Maar dat gaat sowieso niet blijven duren... Eens er meer en meer miners witchen, dan zal het aanbod aan PPC (en de difficulty) stijgen en zakt de prijs weer, vermoed ik Wink
wttbs
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2210
Merit: 1109



View Profile
November 30, 2013, 05:04:13 PM
 #4

PPC is SHA256 dus zet je (voormalig bitcoin)miner maar aan !

dit is een goede pool: https://ppcoin.d7.lt

groei van PPC heeft niks met difficulty daling of stijging te maken, op de market willen veel lieden (ik denk de chinezen) opeens PPC kopen. En op BTC-E kan je nu PPC naar USD omzetten, dat vinden lieden blijkbaar ook interessant.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!