Bitcoin Forum
March 28, 2024, 09:31:16 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Voorstellen  (Read 983 times)
MontaNL1991 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
December 04, 2013, 12:41:54 PM
 #1

Goede dag allemaal,

Mijn naam is Ruben 22 jaar, ik ben student aan de Hogeschool van Arnhem Nijmegen (HAN) en studeer automotive engineering international Bachelor(HBO autotechniek). Mijn verstand van programmeren en computers is heel basic. Ik weet hoe ik veilig systemen kan bouwen en mee geleverde software moet installeren. Overclocken wel een aantal keer gedaan maar niet hardcore.

Ik ben me al een aantal weken aan het verdiepen in de bitcoins. Hiervoor heb ik een excel sheet gemaakt die kan berekenen hoe snel je je break even point bereikt. Ik wil met de bitcoins proberen snel geld te verdienen en ben bereid te investeren. Ik heb al een aantal tips en tricks up my sleeve maar voor nu houd ik ze even voor me.

Echter is deze excel sheet nog lang niet compleet. Niet compleet als in de zin van upscalen. Dit blijkt toch wat lastiger om logische formules voor te schrijven die altijd waar zijn zonder kring verwijzingen te maken. Het is dus een work in progress.

Met de eerste sheet kan je je eigen setup in voeren samen met gegevens van het internet (Totale hashrate, opbrengst per block etc). Dan kan je zien wat de theoritische opbrengst is van jouw systeem.

De tweede sheet is een vergelijking van videokaarten (hier kan je ook asic miners invoeren natuurlijk). dan word in een grafiek aan gegeven welke kaart de hoogste opbrengst per tijd heeft. ook zie je de stroom kosten van verschillende kaarten. Break even points zijn natuurlijk ook af te lezen voor de gene die het snelst willen uitbreiden.