Bitcoin Forum
March 28, 2024, 09:31:16 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 26.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Voorstellen  (Read 983 times)
MontaNL1991 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
December 04, 2013, 12:41:54 PM
 #1

Goede dag allemaal,

Mijn naam is Ruben 22 jaar, ik ben student aan de Hogeschool van Arnhem Nijmegen (HAN) en studeer automotive engineering international Bachelor(HBO autotechniek). Mijn verstand van programmeren en computers is heel basic. Ik weet hoe ik veilig systemen kan bouwen en mee geleverde software moet installeren. Overclocken wel een aantal keer gedaan maar niet hardcore.

Ik ben me al een aantal weken aan het verdiepen in de bitcoins. Hiervoor heb ik een excel sheet gemaakt die kan berekenen hoe snel je je break even point bereikt. Ik wil met de bitcoins proberen snel geld te verdienen en ben bereid te investeren. Ik heb al een aantal tips en tricks up my sleeve maar voor nu houd ik ze even voor me.

Echter is deze excel sheet nog lang niet compleet. Niet compleet als in de zin van upscalen. Dit blijkt toch wat lastiger om logische formules voor te schrijven die altijd waar zijn zonder kring verwijzingen te maken. Het is dus een work in progress.

Met de eerste sheet kan je je eigen setup in voeren samen met gegevens van het internet (Totale hashrate, opbrengst per block etc). Dan kan je zien wat de theoritische opbrengst is van jouw systeem.

De tweede sheet is een vergelijking van videokaarten (hier kan je ook asic miners invoeren natuurlijk). dan word in een grafiek aan gegeven welke kaart de hoogste opbrengst per tijd heeft. ook zie je de stroom kosten van verschillende kaarten. Break even points zijn natuurlijk ook af te lezen voor de gene die het snelst willen uitbreiden.

Op de derde sheet (die dus in de maak is) kan je met gegevens uit rekenen hoe snel je kunt gaan uitbreiden. De enige moeite is het moment dat je twee systemen kunt aanschaffen voor uitbreiden.

Het idee van de volgorde is dat je met de eerste sheet een idee krijgt van je huidige systeem. Doorgaand naar de tweede kijk je naar alternatieven systemen. Op de derde sheet heb je een alternatief gekozen en de kosten ervan zijn bekent. Dan kan je kijken na hoe veel dagen je steeds kunt gaan uitbreiden.

Ik ben zelf nog niet aan het minen, ik was me slechts theoretisch aan het verdiepen in de materie. Ik heb wel goedkoop twee XFX HD 7850 Double dissipation via marktplaats aan geschaft om mee te starten. Het idee is een test te doen of mijn theorie klopt en of ik in de buurt kom van de theoretische opbrengst uit mijn excel file. Iedere kaart zou grofweg goed zijn voor 300 Mhash/s.

Mijn systeem ziet er als volgt uit:
Mobo: Asus corsair formula IV
Processor: AMD Phenom II X6 1100T (4,1GHZ OC)
Geheugen:8GB 1600MHZ
Grafisch: 2x XFX 7850 double dissipation 2gb
Voeding: 550 watt (Ik kom 3 PCI-E 6 pins stekkers te kort, er komt een 750Watt modulaire voeding aan)
Opslag: 120GB OCZ SSD, 1TB samsung HDD
OS: Windows 7 64 bit

Met een eerdere test setup, met een nvidia gts 250, liep mijn computer vast en heeft twee dagen voor niks gedraait. Van het weekend gooi ik alles van mijn pc en begin vanaf het begin met een verse harde schijf en OS. Ik heb wel 0.00000279 BTC met de Nvidia kaart gemined! geschatte opbrengst per maand met deze setup, de XFX kaarten, ligt op de 125-165 euro. !Exclusief stroom kosten! Ik betaal geen stroom dus GPU minen is een betere investering, naar mijn mening, dan asic miners om meerdere redenen.

Zijn er mensen die interesse hebben in de excel sheet zoals hij nu is? het upscalen vergt wel aandacht, of ik zoek dit in de toekomst uit of je doet het zelf.
The Bitcoin software, network, and concept is called "Bitcoin" with a capitalized "B". Bitcoin currency units are called "bitcoins" with a lowercase "b" -- this is often abbreviated BTC.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1711661476
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711661476

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711661476
Reply with quote  #2

1711661476
Report to moderator
1711661476
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711661476

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711661476
Reply with quote  #2

1711661476
Report to moderator
1711661476
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1711661476

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1711661476
Reply with quote  #2

1711661476
Report to moderator
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
December 04, 2013, 11:02:30 PM
 #2

Is dat niet hetzelfde wat je hier kunt doen:
http://mining.thegenesisblock.com/

MontaNL1991 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
December 05, 2013, 08:10:40 AM
 #3

Het is een soort gelijk iets ja. Alleen vind ik natuurlijk mijn eigen werk overzichtelijker. Heb je interesse om het in te zien?
ixxi
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 154
Merit: 100



View Profile
December 05, 2013, 12:51:16 PM
 #4

Het is een soort gelijk iets ja. Alleen vind ik natuurlijk mijn eigen werk overzichtelijker. Heb je interesse om het in te zien?

Ja hoor, zet het online en ik zal zeker een kijkje nemen.

MontaNL1991 (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
December 05, 2013, 01:00:54 PM
 #5

hoe/ waar zet ik zoiets online? :S

Ik moet nog even wegwijs worden met het forum.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!