Bitcoin Forum
June 16, 2024, 04:48:28 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
Author Topic: Forse koersdaling bitcoin  (Read 2916 times)
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
December 07, 2013, 09:48:20 AM
 #1

Even deze topic openen, want de andere is niet echt juist meer.



Zoals je kan zien is er een crash geweest deze nacht.
De hype was blijkbaar te groot.

Tegen mijn vrienden die vroegen of ik bitcoin voor hen kon kopen (ze vroegen het toen bitcoin boven de 900 USD uit kwam) zei ik: je kan nu kopen, maar het kan misschien nog crashen naar 500 USD, misschien zelfs 300 USD. Als je nu koopt en het crasht moet je het een half jaar bijhouden, en dan zal je hoogstwaarschijnlijk wel weer winst hebben. Sommigen luisterden deels naar dit advies en gaven me de opdracht kooporders te zetten tussen 850 en 750 USD.

Dit advies geef ik nu ook aan de nieuwe mensen hier. Kijk eens naar de geschiedenis. De mensen die in april voor 266 USD hebben gekocht, zijn nu nog steeds tevreden, want ze hebben hun geld verdubbeld. Maar velen zullen met verlies verkocht hebben na de crash rond 100 USD.

Een belangrijke regel is dan ook: investeer geen geld dat je niet kan missen.


Jamievs
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250


View Profile
December 07, 2013, 11:40:07 AM
 #2

Het is een gekkenhuis, ongezonde fluctuaties  Tongue
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
December 07, 2013, 11:48:26 AM
 #3

komt dit niet gewoon door een masale dump van de chinesen?
nu de chineese banken bitcoin transacties zullen blokkeren?

ik dacht dat de prijs wel terug naar boven zal gaan. (allez ik hoop het toch, had juist wat litecoins op 25 euro gekocht)

grtz
Jamievs
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 266
Merit: 250


View Profile
December 07, 2013, 12:24:49 PM
 #4

komt dit niet gewoon door een masale dump van de chinesen?
nu de chineese banken bitcoin transacties zullen blokkeren?

ik dacht dat de prijs wel terug naar boven zal gaan. (allez ik hoop het toch, had juist wat litecoins op 25 euro gekocht)

grtz

Banken kunnen bitcoin niet verbieden. Is een beetje sentiment creeeren waarschijnlijk. Iemand doet er in ieder geval zijn/haar voordeel mee..
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
December 07, 2013, 12:28:30 PM
 #5

ze kunnen de rekeningen van bedrijven die het verkoop/aankoop van bitcoins aanbieden in china.
op die manier zetten ze die wel blok. of de chinezen moeten werken via rusland.

de prijs zal zeker terug omhoog gaan, de vraag is alleen wanneer.

Ik ben al blij dat ik aan de interessante koers nog wat miners heb kunnen aanschaffen  Grin
Armada
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 26
Merit: 0


View Profile
December 07, 2013, 12:42:09 PM
 #6

Banken kunnen bitcoin niet verbieden. Is een beetje sentiment creeeren waarschijnlijk. Iemand doet er in ieder geval zijn/haar voordeel mee..

Banken kunnen geen bitcoin verbieden maar overheden kunnen het gebruik wel zeer zwaar regulariseren.

En wie zit er in de beheerraden van de banken? Inderdaad, voor een groot deel zij die de overheid uitmaken.

Ik wens de believers alle geluk toe maar ik begin het bitcoin en altcoin verhaal alsmaar pessimistischer in te zien.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 07, 2013, 01:11:51 PM
 #7

Ook de verhoudingen van de altcoins t.o.v. de bitcoins worden minder ;|.

Ik ben benieuwd hoe lang dit doorgaat. Wellicht krabbelt alles morgen weer omhoog, maar wie weet krijgen we te maken met een serieuze crash de komende tijd.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
December 07, 2013, 01:19:29 PM
 #8

Ook de verhoudingen van de altcoins t.o.v. de bitcoins worden minder ;|.

Ik ben benieuwd hoe lang dit doorgaat. Wellicht krabbelt alles morgen weer omhoog, maar wie weet krijgen we te maken met een serieuze crash de komende tijd.

altcoins kan je vergeten, die gaan nu volgens mij zwaar naar beneden gaan. Misschien met uitzondering van de LTC, die zal niet zo zwaar meer zakken denk ik.
Altcoins moet je kopen als bitoin lang stabiel/licht stijgend is en verkopen als bitcoin piekt, dan heb je vette winst (in BTC termen)  Grin
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 07, 2013, 01:23:19 PM
 #9

Ik heb er nog een hoop, diverse gekocht maar nog meer gemined.

Voorlopig geen 'buy orders' meer voor mij wat betreft die dingen, al keldert de waarden van die dingen inderdaad naar een dieptepunt als iedereen zo gaat denken :\

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
BitcoinFr34k
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 504
Merit: 500




View Profile
December 07, 2013, 02:42:54 PM
 #10

komt dit niet gewoon door een masale dump van de chinesen?
nu de chineese banken bitcoin transacties zullen blokkeren?

ik dacht dat de prijs wel terug naar boven zal gaan. (allez ik hoop het toch, had juist wat litecoins op 25 euro gekocht)

grtz

Banken kunnen bitcoin niet verbieden. Is een beetje sentiment creeeren waarschijnlijk. Iemand doet er in ieder geval zijn/haar voordeel mee..

Dit is precies de oorzaak van de daling. Mensen blijven maar roepen dat bitcoins 'gebanned' worden in China terwijl dat helemaal niet het geval is. Door deze misvatting gaan veel mensen lopen paniekeren (waarschijnlijk nieuwe bitcoin gebruikers), verkopen hun coins waardoor de prijs daalt. Hij is nu al weer redelijk stabiel/aan het klimmen. MtGox staat alweer boven de $800.
dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
December 07, 2013, 02:45:29 PM
 #11

voor de nieuwe mensen hier een link naar de week na de crash in april:
http://bitcoincharts.com/charts/mtgoxUSD#rg360zigHourlyzczsg2013-04-10zeg2013-04-17ztgSzm1g10zm2g25

Toen ging het veel dieper van 266 naar 50 (op bitstamp, dit is niet op deze grafiek te zien omdat gox haperde toen) en dan fluctueerde het tot het stabiliseerde op 100 USD.

Als we dat overzetten op d huidige crash, dan is de huidige stijging tot boven 800 USD tijdelijk en zal het nog meermaals richting 500 USD gaan totdat we weer stabiliseren rond de 700-750 USD ongeveer.

niets is zeker natuurlijk en doe je eigen analyse!
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
December 07, 2013, 03:02:23 PM
 #12

Mijn eigen analyse is gewoon vol blijven houden Wink. Niks verkopen, de eventuele crash wordt alleen maar versterkt als iedereen gaat verkopen, en dit veroorzaakt alleen maar paniek in een exponentiële factor lijkt me. 

 Everything is gonna be allright.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
BitcoinFr34k
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 504
Merit: 500




View Profile
December 07, 2013, 03:05:51 PM
 #13

Ik verkoop inderdaad helemaal niks Grin. Mocht de prijs weer ineens een daling maken zal ik nog wat bijkopen. Maar hij zal gewoon weer boven de $1000 uitstijgen (wanneer is uiteraard de vraag, maar ik heb geen haast :p).
Lewis2
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
December 07, 2013, 05:15:48 PM
 #14

Had graag wat bijgekocht nu, maar ben maar een arme student en ga niet met geleend geld bitcoins kopen. Hopen dat de prijs laag blijft tot het eind van de maand, dan komt er weer wat binnen. Maakt allemaal ook niet heel veel uit, heb er vertrouwen in dat de prijs veel hoger zal komen dan 'ie nu is.

cryptomine.eu
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile WWW
December 07, 2013, 05:16:12 PM
 #15

De koersdaling lijkt op een bug bij MtGox, hadden ze 2 jaar geleden ook last van:
https://i.imgur.com/CHnr7cO.png
https://mtgox.zendesk.com/entries/20566173-outage-13606-bitcoin-withdrawals
AWSOM
Member
**
Offline Offline

Activity: 90
Merit: 10


View Profile
December 07, 2013, 05:19:37 PM
 #16

De hype komt op z'n einde :')

Donations to help me save penguins stuck in the desert are welcome to: 
Bitcoin: 14h1puQLxPxZmGio3LC6Ke4259EDekfuqS Megacoin: MDgc7txspkyc9bdveUyKrjWKY2xhiexjCB
Lottocoin: Lz4rWa4zyo498faSMAV47u81wdcCCNB5TpQuarkcoin: QQWDUgTGCNKA5UEBDqXVongu9RU6QpBXfd
cryptomine.eu
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 28
Merit: 0


View Profile WWW
December 07, 2013, 05:24:28 PM
 #17

Lijken steeds meer mensen te bevestigen dat het om een MtGx trading bot bug gaat:
http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comments/1saiee/beware_mtgox_price_manipulation/
http://www.reddit.com/r/BitcoinMarkets/comments/1s9g0c/mtgox_is_doing_its_instant_replay_bug_again/
https://i.imgur.com/GXhLJCY.png

Kort samengevat, lag in de koers data en mensen verkopen de bitcoins voor een lagere prijs dan wordt aangegeven aan ze door oude data. Heel veel mensen dus heel wat geld verloren bij de verkoop.

Bug of moedwillig de prijs laten zakken, wie zal het zeggen Wink
zimmah
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1106
Merit: 1005



View Profile
December 08, 2013, 11:42:53 AM
 #18

komt dit niet gewoon door een masale dump van de chinesen?
nu de chineese banken bitcoin transacties zullen blokkeren?

ik dacht dat de prijs wel terug naar boven zal gaan. (allez ik hoop het toch, had juist wat litecoins op 25 euro gekocht)

grtz

Dat hele gedoe in China is gewoon verkeerd begrepen. China wil de economie beschermen door bitcoin als aparte economie te laten draaien, zoals ze met wel meer dingen doen. Net zoals dat hong kong ook een apart financiel centrum is in China, buiten de meeste Chinese wetten om, heeft bitcoin ook zijn eigen wetten en regels om de Chinese markt tegen bitcoin te beschermen, en tegelijkertijd bitcoin tegen de banken te beschermen. Ze verbieden bitcoin niet, ze willen alleen even afwachten hoe het allemaal loopt.

dnaleor (OP)
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
December 16, 2013, 10:55:51 PM
 #19

fiewwwww wat een daling vandaag Wink

Ik had wat verkocht op 960 USD en ben nu dus aan het bijkopen Wink

Maar China ziet er niet zo sterk uit. De bodem lijkt me nog niet bereikt. We gaan volgens mij richting 500 USD. als dat de bodem blijkt ben ik tevreden, alle "weak hands" zijn dan wel weg denk ik Wink
Byte_Me
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 20
Merit: 0


View Profile
December 16, 2013, 11:03:43 PM
 #20

Je weet het niet he, die geruchten uit China schijnen niet te kloppen, wie weet wordt dat morgen weer bevestigd en knalt alles weer omhoog...
Pages: [1] 2 3 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!