Bitcoin Forum
April 26, 2024, 05:46:21 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1] 2 »  All
  Print  
Author Topic: Hvornår kommer den Danske Bitcoin Børs ??  (Read 6362 times)
J. (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0



View Profile
August 10, 2011, 10:57:31 AM
 #1

i følge deres hjemmeside skulle det være i slutningen af sidste måned, er der nogen der ved hvornår den åbner?

ser virkelig frem til at se hvad de kommer op med, så vi endeligt kan få handlet nogle bitcoins i danmark uden at skulle bruge alle de kina/japan sider og andet udenlandsk som ikke virker.

lad os høre hvor langt i er og kunne være fedt hvis i også smed lidt status info herinde en gang i mellem.

1714153581
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714153581

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714153581
Reply with quote  #2

1714153581
Report to moderator
1714153581
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714153581

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714153581
Reply with quote  #2

1714153581
Report to moderator
Remember that Bitcoin is still beta software. Don't put all of your money into BTC!
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
1714153581
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1714153581

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1714153581
Reply with quote  #2

1714153581
Report to moderator
kokjo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1000

You are WRONG!


View Profile
August 10, 2011, 01:40:47 PM
 #2

på en eller anden måde, tror jeg at du er en spammer from saris group.

nu vil du sikkert spørge hva er saris group?
aha! det er dem der er bag den danske bitcoin børs.
de er får at sige det som det er nogle inkompetente røvhuller, som spreder FUD om at mtgox ikke virker eller stjæler deres penge.
MEN deres hjemmeside er meget uprofesionelt lavet, og de sender spammere som dig ud for at prøve at give dem et godt rygte.

mtgox, tradehill, og bitmarket virker helt fint.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
August 10, 2011, 02:04:23 PM
 #3

Udviklingen er i fuld gang, selvom vi ikke nåede vores første deadline. Pt. forventer vi, at en testudgave er klar i august. En funktionel udgave inden for et par uger senere.

Som dansk kunde vil man naturligvis kunne drage fordel af, at vi benytter bl.a. en dansk bankkonto. Dog handles i første omgang kun mellem USD og Bitcoins. Endvidere er vores handelsinterface det bedste på markedet, og sitets stabilitet bæres af en cloud-hosted løsning.

Vi poster naturligvis links her og andre steder, når vi er klar til den offentlige test af vores platform. Vi glæder os til at præsentere produktet, som ikke blot vil være fordelagtig for danskere at bruge, men som vi agter at gøre til den foretrukne platform for et stigende antal Bitcoin-brugere i verden!

Mvh Lasse Olesen

J. (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0



View Profile
August 10, 2011, 02:05:58 PM
 #4

på en eller anden måde, tror jeg at du er en spammer from saris group.

nu vil du sikkert spørge hva er saris group?
aha! det er dem der er bag den danske bitcoin børs.
de er får at sige det som det er nogle inkompetente røvhuller, som spreder FUD om at mtgox ikke virker eller stjæler deres penge.
MEN deres hjemmeside er meget uprofesionelt lavet, og de sender spammere som dig ud for at prøve at give dem et godt rygte.

mtgox, tradehill, og bitmarket virker helt fint.

Ha ha.. du da for dum.... jeg tænker på http://www.btcx.dk/ ikke bitcoinborsen

Så hvis du ved hvornår COPBE (COPenhagen Bitcoin Exchange åbner så kunne jeg godt tænke mig at vide det.
J. (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0



View Profile
August 10, 2011, 02:11:19 PM
 #5

Udviklingen er i fuld gang, selvom vi ikke nåede vores første deadline. Pt. forventer vi, at en testudgave er klar i august. En funktionel udgave inden for et par uger senere.

Som dansk kunde vil man naturligvis kunne drage fordel af, at vi benytter bl.a. en dansk bankkonto. Dog handles i første omgang kun mellem USD og Bitcoins. Endvidere er vores handelsinterface det bedste på markedet, og sitets stabilitet bæres af en cloud-hosted løsning.

Vi poster naturligvis links her og andre steder, når vi er klar til den offentlige test af vores platform. Vi glæder os til at præsentere produktet, som ikke blot vil være fordelagtig for danskere at bruge, men som vi agter at gøre til den foretrukne platform for et stigende antal Bitcoin-brugere i verden!

Mvh Lasse Olesen

Tak for et konstruktivt svar Lasse.

lige et hurtigt spørgsmål..

Nu har jeg beskæftiget mig en del med bitcoins de sidste par mdr., men hvordan vil det være på jeres børs i forhold til de "strore" nu tænker jeg på volumen, kunne se at Tradehill og 7 havde en meget lav volumen i startet og stadig ikke er nær så stor som MT Gox. vil det være et problem at kunne få markedsprisen for sine bitcoins på trods af en forventet meget lav volumen på jeres side,  i forhold til danskere som har kendskab til bitcoins?? forstår du mit spørgsmål??

fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
August 10, 2011, 02:29:58 PM
 #6

Tak for et konstruktivt svar Lasse.

lige et hurtigt spørgsmål..

Nu har jeg beskæftiget mig en del med bitcoins de sidste par mdr., men hvordan vil det være på jeres børs i forhold til de "strore" nu tænker jeg på volumen, kunne se at Tradehill og 7 havde en meget lav volumen i startet og stadig ikke er nær så stor som MT Gox. vil det være et problem at kunne få markedsprisen for sine bitcoins på trods af en forventet meget lav volumen på jeres side,  i forhold til danskere som har kendskab til bitcoins?? forstår du mit spørgsmål??
Ordrebogen kan ganske rigtigt forventes at være lille i starten indtil kendskabet til vores platform udbredes. Hvis du handler for store beløb vil prisen på den første handlede enhed og den sidste handlede enhed derfor måske afvige mere, end hvis du handlede det samme beløb på en børs med en større ordrebog.

Sådan er vilkårene når vi træder ind på et marked, hvor netværkseffekter betyder meget. Vi har dog tiltag i støbeskeen, som skal skaffe os den første mængde klienter. Når de er i hus, vil den større ordrebog gøre det interessant for endnu flere og større tradere at følge med.

Mvh Lasse

J. (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0



View Profile
August 10, 2011, 02:55:18 PM
 #7

Tak for et konstruktivt svar Lasse.

lige et hurtigt spørgsmål..

Nu har jeg beskæftiget mig en del med bitcoins de sidste par mdr., men hvordan vil det være på jeres børs i forhold til de "strore" nu tænker jeg på volumen, kunne se at Tradehill og 7 havde en meget lav volumen i startet og stadig ikke er nær så stor som MT Gox. vil det være et problem at kunne få markedsprisen for sine bitcoins på trods af en forventet meget lav volumen på jeres side,  i forhold til danskere som har kendskab til bitcoins?? forstår du mit spørgsmål??
Ordrebogen kan ganske rigtigt forventes at være lille i starten indtil kendskabet til vores platform udbredes. Hvis du handler for store beløb vil prisen på den første handlede enhed og den sidste handlede enhed derfor måske afvige mere, end hvis du handlede det samme beløb på en børs med en større ordrebog.

Sådan er vilkårene når vi træder ind på et marked, hvor netværkseffekter betyder meget. Vi har dog tiltag i støbeskeen, som skal skaffe os den første mængde klienter. Når de er i hus, vil den større ordrebog gøre det interessant for endnu flere og større tradere at følge med.

Mvh Lasse

Ja det var det jeg mente, men spørgsmålet er om i kan risikere at prisen bliver latterlig lavt hvis der kommer en bruger og sælger et større beløb i forhold til almindelig handel.

Jeg ved ikke om det ville kunne gøre et udslag som var så stor at det afviger markant fra markedsprisen.

Vil man have mulighed for at bruge Visa eller dankort eller en anden kortform?

og hvis ikke og det kun vil være dollar i starten er det så lige over eller tager i et veksel gebyr?

Det bliver sku spændende, glæder mig meget til i er klar til at trykke på knappen:)
kokjo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1000

You are WRONG!


View Profile
August 10, 2011, 04:09:26 PM
 #8

på en eller anden måde, tror jeg at du er en spammer from saris group.

nu vil du sikkert spørge hva er saris group?
aha! det er dem der er bag den danske bitcoin børs.
de er får at sige det som det er nogle inkompetente røvhuller, som spreder FUD om at mtgox ikke virker eller stjæler deres penge.
MEN deres hjemmeside er meget uprofesionelt lavet, og de sender spammere som dig ud for at prøve at give dem et godt rygte.

mtgox, tradehill, og bitmarket virker helt fint.

Ha ha.. du da for dum.... jeg tænker på http://www.btcx.dk/ ikke bitcoinborsen

Så hvis du ved hvornår COPBE (COPenhagen Bitcoin Exchange åbner så kunne jeg godt tænke mig at vide det.
ja jeg er sgu nogle gange...
sorry.

så bare at der før havde været en tråd omkring dig og saris group.

det ser faktisk meget intrasant ud. glæder mig til at se om det virker. Smiley

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
J. (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0



View Profile
August 10, 2011, 04:18:04 PM
 #9

på en eller anden måde, tror jeg at du er en spammer from saris group.

nu vil du sikkert spørge hva er saris group?
aha! det er dem der er bag den danske bitcoin børs.
de er får at sige det som det er nogle inkompetente røvhuller, som spreder FUD om at mtgox ikke virker eller stjæler deres penge.
MEN deres hjemmeside er meget uprofesionelt lavet, og de sender spammere som dig ud for at prøve at give dem et godt rygte.

mtgox, tradehill, og bitmarket virker helt fint.

Ha ha.. du da for dum.... jeg tænker på http://www.btcx.dk/ ikke bitcoinborsen

Så hvis du ved hvornår COPBE (COPenhagen Bitcoin Exchange åbner så kunne jeg godt tænke mig at vide det.
ja jeg er sgu nogle gange...
sorry.

så bare at der før havde været en tråd omkring dig og saris group.

det ser faktisk meget intrasant ud. glæder mig til at se om det virker. Smiley

Smiley

Ja men det var jo bare et hobby projekt...det skulle aldrig være blevet til en børs, men kun en info side Smiley

Ser sku meget frem til at se havd de har fået stablet på benene, er lidt træt at de udenlandske børser, og især deres service og sikkerhed.

Det ville jo også gavne Bitcoins i Danmark meget at vi har vores egen børs, så vi ikke behøver at bruge en masse tid på at sende penge over og lige ledes tilbage... det tar jo mega lang tid:(
kokjo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1000

You are WRONG!


View Profile
August 10, 2011, 04:28:12 PM
 #10

Smiley

Ja men det var jo bare et hobby projekt...det skulle aldrig være blevet til en børs, men kun en info side Smiley

Ser sku meget frem til at se havd de har fået stablet på benene, er lidt træt at de udenlandske børser, og især deres service og sikkerhed.

Det ville jo også gavne Bitcoins i Danmark meget at vi har vores egen børs, så vi ikke behøver at bruge en masse tid på at sende penge over og lige ledes tilbage... det tar jo mega lang tid:(
jeg har det helt fint med de udenlandske, mtgox's service er i top, eller det er min erfaring med dem. man spørger bare magicaltux på irc, og problemet er løst på under 30 sekunder. mtgox's sikkerhed har også kun været ødelagt 1 gang.
så det syntes jeg sku er helt fint. selv en af de store banker har failet(citigroup)

men selfølgelig ville det da være rart med vores egen, helt sikkert. Smiley

jeg håber bare de får testet den ordenligt igennem, jeg hjælper gerne. Smiley

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
J. (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0



View Profile
August 10, 2011, 04:36:52 PM
 #11

Smiley

Ja men det var jo bare et hobby projekt...det skulle aldrig være blevet til en børs, men kun en info side Smiley

Ser sku meget frem til at se havd de har fået stablet på benene, er lidt træt at de udenlandske børser, og især deres service og sikkerhed.

Det ville jo også gavne Bitcoins i Danmark meget at vi har vores egen børs, så vi ikke behøver at bruge en masse tid på at sende penge over og lige ledes tilbage... det tar jo mega lang tid:(
jeg har det helt fint med de udenlandske, mtgox's service er i top, eller det er min erfaring med dem. man spørger bare magicaltux på irc, og problemet er løst på under 30 sekunder. mtgox's sikkerhed har også kun været ødelagt 1 gang.
så det syntes jeg sku er helt fint. selv en af de store banker har failet(citigroup)

men selfølgelig ville det da være rart med vores egen, helt sikkert. Smiley

jeg håber bare de får testet den ordenligt igennem, jeg hjælper gerne. Smiley


Jeg har haft nogle problemer med dem, især i forbindelse med de informationer som blev lagt ud på nettet.
da er det en der har fået adgang til min mailkonto til min MT Gox konto gennem en gammel mail, som havde samme password som min tidligere MT Gox konto og har på den måde kunne stjæle 120 bitcoins + ca 300$.

Det eneste personen skulle gøre var at få tilsendt et nyt password til min MT Gox konto og så havde han fuld adgang:(

og så var det selvfølgelig under det store hag eller hvad det var, da mangler jeg stadig at få ca. 50 bitcoins fra dem, så er ikke så vild med dem for tiden:)

det ville også være 100 gange nemmere med en dansk børs:) og ja jeg er også frisk på at teste det for dem, hvis de skal bruge nogle forsøgskaniner.
fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
September 18, 2011, 01:57:23 PM
 #12

Så er der endelig offentligt beta test: https://bitcointalk.org/index.php?topic=44563.0

Vi ser frem til jeres feedback!

Mvh
Lasse Olesen

runeks
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1008



View Profile WWW
September 28, 2011, 09:39:05 PM
 #13

Hurra for en dansk Bitcoin børs! Tak for jeres indsats.

Men hvorfor kun tilbyde salg og køb af Bitcoins for USD? Hvorfor ikke DKK? Jeg synes det ville være rigtig smart for danskere at kunne sælge og købe Bitcoins for danske kroner.
kokjo
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1000

You are WRONG!


View Profile
September 29, 2011, 12:03:38 PM
 #14

Hurra for en dansk Bitcoin børs! Tak for jeres indsats.

Men hvorfor kun tilbyde salg og køb af Bitcoins for USD? Hvorfor ikke DKK? Jeg synes det ville være rigtig smart for danskere at kunne sælge og købe Bitcoins for danske kroner.
+1

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves and wiser people so full of doubts." -Bertrand Russell
fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
October 03, 2011, 03:46:31 PM
 #15

Status p.t.: Jeg har for nyligt talt med Finanstilsynet. Det viser sig, at lovgivningen kræver, at CopBE skal have en "begrænset tilladelse til udstedelse af elektroniske penge". Det skyldes ikke Bitcoin, men fordi vi opbevarer USD for kunder på interne konti.

Forleden sendte vi ansøgningen om denne tilladelse, men der kan gå op til 60 dage før Finanstilsynet træffer afgørelse i sagen.

I deres afgørelse vil Finanstilsynet bl.a. lægge vægt på i hvor høj grad personer i virksomheden har tidligere erfaring med behandling af elektroniske penge. I fald vores ansøgning bliver afvist vil vi derfor være interesserede i henvendelser fra personer, som har erfaring med behandling af elektroniske penge, og som er interesserede i at blive en del af CopBE. Der kan både være tale om en pro-forma indtrædelse i virksomheden eller om at komme til at spille en større rolle i udviklingen af vores produkt - alt efter ønske. Kontakt undertegnede på lo SNABELA copbe.com

Mvh Lasse Olesen

runeks
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1008



View Profile WWW
October 07, 2011, 08:01:42 PM
 #16

Godt at høre der bliver arbejdet på sagen - trods det danske bureaukrati Smiley
Jan
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1043
Merit: 1002



View Profile
October 25, 2011, 07:41:19 AM
 #17

Will you accept direct transfers in DKK from Danish accounts?
What delay do expect from when I send DKK till it arrives on my balance at your site?

Mycelium let's you hold your private keys private.
Dansker
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 740
Merit: 500


Hello world!


View Profile
November 02, 2011, 06:23:53 PM
 #18

Evt i kan prøve at annoncere efter en egnet deltager til projektet på amino.dk's iværksætterforum.

runeks
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 980
Merit: 1008



View Profile WWW
January 15, 2012, 10:28:32 AM
 #19

Forleden sendte vi ansøgningen om denne tilladelse, men der kan gå op til 60 dage før Finanstilsynet træffer afgørelse i sagen.
Hvad er status? Har i hørt fra Finanstilsynet?
fimp
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 304
Merit: 250



View Profile WWW
January 15, 2012, 03:15:06 PM
 #20

Forleden sendte vi ansøgningen om denne tilladelse, men der kan gå op til 60 dage før Finanstilsynet træffer afgørelse i sagen.
Hvad er status? Har i hørt fra Finanstilsynet?
Status er, at vores første ansøgning blev afvist. For få dage siden fik vi succesfuldt registreret en ny selskabsstruktur med ny direktion hos Erhvervsstyrelsen, som vi mener, at Finanstilsynet kan godkende. Ansøgning til Finanstilsynet forventes afsendt inden for få dage. Derefter kan der igen gå 2 måneder, før vi får svar. Sidste gang gik der dog kun godt en måned.

Pages: [1] 2 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!