Bitcoin Forum
June 30, 2024, 01:55:51 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2] 3 4 »  All
  Print  
Author Topic: Scrypt ASIC  (Read 16716 times)
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 05, 2014, 12:43:30 PM
 #21

Ter info, je kunt nu preorderen bij alpha: https://alpha-t.net/shop/

Erg interessant. Wie weet eens wat vrienden bij elkaar trommelen om gezamenlijk zo'n ding aan te schaffen (van 5 mh/s). Het zou mij fantastisch lijken om zo'n ding te hebben draaien.

Ik zie alleen nog nergens video's van werkende Scrypt ASIC apparatuur, zijn deze er al wel? Zo'n met de computer gemaakt plaatje zegt natuurlijk niets, en €1500,- voor een lege DVD-speler (want daar vind ik ze op lijken ^^) is natuurlijk teveel geld.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
_rusty_
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100



View Profile
January 05, 2014, 01:24:54 PM
 #22

Ter info, je kunt nu preorderen bij alpha: https://alpha-t.net/shop/

Erg interessant. Wie weet eens wat vrienden bij elkaar trommelen om gezamenlijk zo'n ding aan te schaffen (van 5 mh/s). Het zou mij fantastisch lijken om zo'n ding te hebben draaien.

Ik zie alleen nog nergens video's van werkende Scrypt ASIC apparatuur, zijn deze er al wel? Zo'n met de computer gemaakt plaatje zegt natuurlijk niets, en €1500,- voor een lege DVD-speler (want daar vind ik ze op lijken ^^) is natuurlijk teveel geld.

dat komt ook omdat het rackmountable servers zijn. (perfect wat ik zoek)

Ik ben nog serieus aan het twijfelen welke van de 3 grote spelers ik ga in gaan investeren.

Momenteel is er geen werkende scrypt asic hardware, maar het zou wel leuk zijn mochten er filmpjes komen.

koelen3
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
January 05, 2014, 07:03:58 PM
 #23

Ik denk dat dit een grote scam is.
Als je kijkt naar de ontwerpen die ze posten zie je hoe zwaar gephotoshopped zijn.
Als je een beta hebt is deze al gemaakt en post je daar foto's van, geen gephotoshopte.

Anyway, moesten ze echt zijn zou ik wel een aanschaffen, maar dit pas na dat ze effectief geleverd hebben.
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 05, 2014, 09:35:34 PM
 #24

Och, als ik een beta maak, maak ik iets dat werkt en het uiterlijk komt later wel. Je gaat toch geen klauwen met geld uitgeven aan een model terwijl je nog aan het testen bent?! Ofwel, natuurlijk is het gefotoshopped, dat zeggen ze zelf ook warempel.

<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 05, 2014, 10:15:03 PM
 #25

Het uiterlijk zelf boeit me nog niet zoveel, maar voor zover ik weet heb ik nog nergens dergelijke apparatuur (evt zonder case of omhulsel) ook zien werken.  Mocht dit binnenkort wel het geval zijn, dan vind ik het allemaal best interessant.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
anzy
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 263
Merit: 250


I like helping people


View Profile
January 11, 2014, 07:00:36 PM
 #26

If anyone wanted one of the big Viper's (25Mh/s), I'm selling my spot here:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=410595.0

I like building things
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 19, 2014, 05:56:28 PM
 #27

Eventjes een update.

Flower Technology wil hetzelfde pad als Alpha-t op gaan. Ook Flower Technology hebben een partner die het designproces van de chip/bord voor hun laten doen. Flower Technology heeft als partner EnSilica, ik heb dit zelf nagevraagd bij EnSilica omdat hier wat verwarring over was. Pre-orders hiervoor zullen binnenkort openen.
Ze zullen 1 product aanbieden: Een 10 Mh/s asic die 300 watt verbruikt en 1900 dollar moet gaan kosten. In vergelijking met Alpha-t is het energieverbruik een stuk slechter maar de prijs per kh/s een stuk beter. Het energieverbruik is voorzichtig berekend en waarschijnlijk gaat dit lager uitvallen.

Ik dacht dat het Fibonacci project van Jasinlee binnen een paar weken ook een aankondiging doen, maar dat weet ik niet zeker meer. Er wordt nogal veel in hun topic gepost.  Tongue
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 19, 2014, 08:42:22 PM
 #28

Over dat energieverbruik, toevallig vandaag een update van Alpha-T in de mail gehad:

-       Power figures as of now are looking good
o    5Mh<=70 watts
o    25Mh<=300 watts



<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 19, 2014, 11:35:13 PM
 #29

Ik heb de post ook gezien. Deze heb ik hieronder even geciteerd.  Ziet er allemaal leuk uit, maar ik ben benieuwd wanneer de eerste worden geleverd. Ik heb er geen ge-pre-orderd, maar ik hoop dat ik daar geen spijt van krijg.

Hey all, latest news:

Progress by our engineering partners has been picking up fast and a quick update for the week's end is as follows:

Engineering Update

-       ASIC design has been more optimized and frozen.

-       ASIC Synthesis & Physical design is going on. Tape out target end of march.

-       Provision for MBIST and boundary scan for DFT has been done.

-       Architecture of Mining Board design has been finalized and design has been started.

-       Sitara ARM AM335x Processor from TI for Host Board has been finalized and design has been initiated.

-       Provision of power consumption & temperature on the LCD display has been incorporated.

Mechanical Update

-       Eliminated switch from the enclosure. All the input and set up will be done through web pages just like a router.

-       Enclosure material will be of Aluminium.

-       Universal power supply has been identified for 5mh design.

-       5Mh box will be 1u but much smaller in size ( easy for transportation, likely half of 19” rack).

-       Power figures as of now are looking good

o    5Mh<=70 watts

o    25Mh<=300 watts

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 20, 2014, 06:12:45 PM
 #30

Ik heb de beginpagina geupdate.

Plus nog een update van Jasinlee vandaag:
Quote
I am planning to have the site live before I go to the convention this weekend in miami. So its in the next 4 days that I will start selling FIB.HW shares on the site publicly. Each following item, like FIB.SITE will be released once the previous runs out. After that is complete we will open up preorders for the hosted (and eventually shipped) units.
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 28, 2014, 06:11:17 PM
 #31

Website van het Fibonacci project gaat om 8 uur vanavond open!

Er zijn dan al shares te koop, namelijk de hardware-shares. Hoe en wat dit precies is wordt duidelijk wanneer de website opent.

1 Share kost 2.15 litecoins en er zijn er 10.000 van.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 28, 2014, 07:05:38 PM
 #32

Thanks voor het delen. Ik zal zo eens kijken wat daar de bedoeling van is.

Heb je zo een url van deze website? Anders zoek ik zo even op mijn pc.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 28, 2014, 07:14:39 PM
 #33

http://www.fibonacci.io

Op het moment kun je nog niet registreren/kopen. Alleen een beetje rondneuzen. Jasinlee zegt dat het vanavond nog open gaat.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 28, 2014, 07:30:40 PM
 #34

Als ik het zo goed lees ontvang je voor 2,15 LTC 5%/ het aantal shares van de winst van de website òf van de hardware sold.

Is dat echt zo interessant? Ik geloof best dat er veel geld verdient wordt met de hardware, maar inkomsten van de website? Mis ik iets?

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 28, 2014, 07:48:51 PM
 #35

Als ik het zo goed lees ontvang je voor 2,15 LTC 5%/ het aantal shares van de winst van de website òf van de hardware sold.

Is dat echt zo interessant? Ik geloof best dat er veel geld verdient wordt met de hardware, maar inkomsten van de website? Mis ik iets?

Klopt wel, of het zo interessant is weet ik ook niet.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 28, 2014, 07:51:28 PM
 #36

De hardware zelf lijkt me wel interessant. Ik heb nog nergens recente concrete prijzen gezien, maar de hardware is wel efficiënt qua gebruik.

Ik zag dat hun miner voor 35 mh/s maar 150 watt gebruikt. Ik ben wel geïnteresseerd in de 960 khash/s miner als deze niet te duur is. Ze bieden een optie aan om deze daar voor 1 jaar lang te hosten indien dat gewenst is.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 28, 2014, 08:01:32 PM
 #37

De hardware zelf lijkt me wel interessant. Ik heb nog nergens recente concrete prijzen gezien, maar de hardware is wel efficiënt qua gebruik.

Ik zag dat hun miner voor 35 mh/s maar 150 watt gebruikt. Ik ben wel geïnteresseerd in de 960 khash/s miner als deze niet te duur is. Ze bieden een optie aan om deze daar voor 1 jaar lang te hosten indien dat gewenst is.

Voor nu was het 0,56$ per khash, waarschijnlijk ging het nog ietsje omlaag.

Enja ze willen gaan hosten totdat ze vinden dat er een degelijke concurrent is. Dit omdat ze bang zijn dat hun chips worden gereverse-engineered.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 28, 2014, 10:03:08 PM
 #38

Klopt, heb me zojuist wat beter ingelezen en wat berichten gewisseld in hun topic.

Er is recentelijk een update geplaatst voor Alpha T: https://alpha-t.net/news/host-board-block-diagram/. Zegt dit iemand iets? Is dit een bewijs dat ze wel degelijke dergelijke apparatuur aan het ontwikkelen zijn, of had iedereen zo iets kunnen verzinnen?

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Raw-H (OP)
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 324
Merit: 250


View Profile
January 29, 2014, 10:50:38 AM
 #39

Klopt, heb me zojuist wat beter ingelezen en wat berichten gewisseld in hun topic.

Er is recentelijk een update geplaatst voor Alpha T: https://alpha-t.net/news/host-board-block-diagram/. Zegt dit iemand iets? Is dit een bewijs dat ze wel degelijke dergelijke apparatuur aan het ontwikkelen zijn, of had iedereen zo iets kunnen verzinnen?


Haha, ze kunnen me vanalles wijs maken qua dat.

Dit is trouwens de link waar je wel kan bestellen: https://fibonacci.io

https ipv http. Heb zelf 5 shares Smiley, je kunt alleen met ltc betalen en het werkt voor de rest goed. Aankoop bevestigt binnen 10 minuten.
Don007
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1050
Merit: 1007

Live like there is no tomorrow!


View Profile
January 29, 2014, 11:10:32 AM
 #40

Ik heb er gisteren één gekocht. Ik heb nog niet zoveel waarde in e-coins, vandaar Wink.  Ik ben benieuwd. Ik vrees dat het héél lang gaat duren voordat je de waarde van je share aan dividend hebt terug verdient, maar de waarde van de share zelf fluctueert natuurlijk ook. Wellicht hebben we daar geluk mee Wink.

{Curently quite inactive as I'm really busy in my private life. I will get back soon!}

-> Your line here during my inactivity? Feel free to PM <-
Pages: « 1 [2] 3 4 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!