Bitcoin Forum
September 11, 2024, 08:16:23 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.1 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Trust Rating  (Read 7592 times)
Mitchell
Staff
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 4046
Merit: 2236


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
February 14, 2015, 11:05:07 PM
 #21

Kan iemand mij uitleggen wat op mijn Trust Settings pagina de setting "Trust depth (max 4)" precies inhoudt?
Is hoger (dus 4) beter? Ik lijk wel een stuk meer ratings te zien nu mijn setting op 4 staat.

De eigen trust settings pagina is te vinden onder de volgende link: https://bitcointalk.org/index.php?action=trust
Dat betekent hoeveel mensen je onder die persoon ook vertrouwt.

Als je "Trust Depth" op 4 staat en je de DefaulTtrust gebruikt, dan vertrouw je de ratings van BadBear, iedereen die BadBear vertrouwd (including me), iedereen daaronder en al die mensen daaronder ook weer. Mijn "Trust Depth" staat op 1 en mijn trust list heb ik zelf in elkaar gesteld.

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
February 15, 2015, 12:28:41 AM
 #22

Okee. Maar klopt het dat je bij een grotere trust depth dan ook meer trust ratings kan zien?

Want meerdere zichtbare trust ratings kunnen volgens mij wel zorgen voor een betrouwbaarder trust rating systeem toch?
Gws24
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 537
Merit: 524


View Profile
February 15, 2015, 02:17:51 AM
Last edit: February 15, 2015, 02:28:46 AM by Gws24
 #23

Je kan altijd alle gegeven trust zien door untrusted feedback aan te klikken Wink. De ratings die je ziet worden bepaald aan de hand van de trust gegeven door personen die jij trust (en de diepte) of dat nou de default trust is of je eigen samengestelde lijst.

Persoonlijk heb ik de Default trust uit mijn trust gegooid omdat ik het niet eens ben met het feit dat je daardoor iemand vertrouwd die iemand anders vertrouwd etc (EDIT: er zijn een aantal scammers geweest die hoog in de default trust stonden; ik noem maar een tradefortress). Ook ben ik het niet eens met het feit dat de default trust begint bij Theymos alsof hij de betrouwbaarste persoon aller tijden is. Ken hem verder niet en hij zal best te goeder trouw zijn maar zoals hij lange tijd geld van bfl heeft aangenomen voor advertenties staat me al ontzettend tegen. Ik klik liever even de untrusted feedback aan om alles te zien en vorm dan mijn eigen oordeel wel.

EDIT: Ik denk dat je default trust moet zien als een redelijk beginpunt om je eigen trust lijst samen te stellen maar volg het niet blindelings want er zitten zeker haken en ogen aan!

EDIT2: Net over heen gelezen maar ik heb dus precies gedaan wat Mitche# ook heeft gedaan:

.......

 Mijn "Trust Depth" staat op 1 en mijn trust list heb ik zelf in elkaar gesteld.

EDIT3: lol, @Mitche# hoe krijg je in godsnaam die aparte L's  Huh

EDIT4: tips om je trust lijst aan te passen: https://bitcointalk.org/index.php?topic=916739.0
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
February 15, 2015, 09:14:40 AM
 #24

misschien is het geen slecht idee om vooral mensen die je persoonlijk kent of waar je al zaken mee gedaan hebt in je trustlijst te zetten.
Uiteindelijk is de kans dat je met iemand uit omgeving nederland/belgië iets regelt groter dan met iemand uit de VS.
Als die personen dan weer andere mensen uit uw omgeving vertrouwen, krijg je een mooi lokaal netwerk.

Ga er eens over nadenken Smiley
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
February 18, 2015, 11:46:03 PM
 #25

Inmiddels heb ik een paar Nederlandse gebruikers met een hoge positieve trust rating aan mijn eigen trustlijst toegevoegd.

Maar toch blijf ik me afvragen wat een goede instelling voor de trust depth is. Wat ik vooral mooi vind aan het trust systeem is de trust rating die onder de gebruikersnaam komt te staan. Op die manier kan je in een topic in één oogopslag zien wat voor een "reputatie" iemand heeft.
Maar bij een lagere trust depth instelling worden logischerwijs minder ratings gebruikt, waardoor er bij veel gebruikers een minder indrukwekkende (of zelfs helemaal geen) trust rating onder de gebruikersnaam verschijnt.

Om beter uit te leggen wat ik precies bedoel heb ik 4x een screenshot van dit topic gemaakt. Het eerste screenshot (links) was met trust depth op 1, de laatste (rechts) met de trust depth op 4.



Zie wat voor een verschil dit maakt in de trust rating bij Mitchell en dnaleor.

Mij bevalt zo'n hoge instelling eigenlijk wel, maar zouden er ook nadelen kunnen zitten aan het gebruiken van een hoge trust depth?
Mitchell
Staff
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 4046
Merit: 2236


Verified awesomeness ✔


View Profile WWW
February 18, 2015, 11:49:23 PM
 #26

Een hogere trust depth betekent dat je de mensen die iemand anders op zijn/haar lijst heeft ook vertrouwd. Met depth 1 vertrouw je iedereen op de default trust en de mensen die je zelf hebt toegevoegd. Depth 2 is zoals depth 1, maar dan vertrouw je ook de personen die de users, in jou trust list, hebben toegevoegd.

Klein voorbeeldje:
DefaultTrust -> BadBear (en de rest) (Depth 1)
DefaultTrust -> BadBear (en de rest) -> Mitchełł (en de rest) (Depth 2)
DefaultTrust -> BadBear (en de rest) -> Mitchełł (en de rest)  -> wumpus (en de rest) (Depth 3)

.
Duelbits
            ▄████▄▄
          ▄█████████▄
        ▄█████████████▄
     ▄██████████████████▄
   ▄████▄▄▄█████████▄▄▄███▄
 ▄████▐▀▄▄▀▌████▐▀▄▄▀▌██

 ██████▀▀▀▀███████▀▀▀▀█████

▐████████████■▄▄▄■██████████▀
▐██████████████████████████▀
██████████████████████████▀
▀███████████████████████▀
  ▀███████████████████▀
    ▀███████████████▀
.
         ▄ ▄▄▀▀▀▀▄▄
         ▄▀▀▄      █
         █   ▀▄     █
       ▄█▄     ▀▄   █
      ▄▀ ▀▄      ▀█▀
    ▄▀     ▀█▄▄▄▀▀ ▀
  ▄▀  ▄▀  ▄▀

Live Games

   ▄▄▀▀▀▀▀▀▀▄▄
 ▄▀ ▄▄▀▀▀▀▀▄▄ ▀▄
▄▀ █ ▄  █  ▄ █ ▀▄
█ █   ▀   ▀   █ █  ▄▄▄
█ ▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀ █ █   █
█▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀█  █▄█
█ ▀▀█  ▀▀█  ▀▀█ █  █▄█

Slots
.
        ▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄
        █         ▄▄  █
▄▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▀▄       █
█  ▄▄         █       █
█             █       █
█   ▄▀▀▄▀▀▄   █       █
█   ▀▄   ▄▀   █       █

Blackjack
|█▀▀▀▀▀█▄▄▄
       ▀████▄▄
         ██████▄
▄▄▄▄▄▄▄▄█▀    ▀▀█
████████▄        █
█████████▄        █
██████████▄     ▄██
█████████▀▀▀█▄▄████
▀▀███▀▀       ████
   █          ███
   █          █▀
▄█████▄▄▄ ▄▄▀▀
███████▀▀▀
.
                 NEW!                  
SPORTS BETTING 
|||
[ Đ ][ Ł ]
AVAILABLE NOW

Advertisements are not endorsed by me.
koelen3
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1022
Merit: 1007


Sooner or later, a man who wears two faces forgets


View Profile
February 21, 2015, 06:25:05 AM
Last edit: February 21, 2015, 06:37:13 AM by koelen3
 #27

Een hogere trust depth betekent dat je de mensen die iemand anders op zijn/haar lijst heeft ook vertrouwd. Met depth 1 vertrouw je iedereen op de default trust en de mensen die je zelf hebt toegevoegd. Depth 2 is zoals depth 1, maar dan vertrouw je ook de personen die de users, in jou trust list, hebben toegevoegd.

Klein voorbeeldje:
DefaultTrust -> BadBear (en de rest) (Depth 1)
DefaultTrust -> BadBear (en de rest) -> Mitchełł (en de rest) (Depth 2)
DefaultTrust -> BadBear (en de rest) -> Mitchełł (en de rest)  -> wumpus (en de rest) (Depth 3)


dankjewel
Ik kreeg een beetje van het ook .
Maar goed, ik liever de diepte te zijn 2 want dat is standaard .
Anyways ik hoor de naam Badbear veel, ik heb hier niet veel , omdat eerder geweest , wie is hij precies ?

EDIT : Hoe kan ik missen!
Heb een beetje zoeken en wow hij is iets
Hij is zelfs een admin nu
MaffeCat
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 33
Merit: 0


View Profile
February 26, 2015, 02:53:12 PM
 #28

Ik vind de trustrate wel een punt hebben maar sommige mensen zeggen te snel dat iemand niet te vertrouwen is. Bij is dat gebeurt en ben er wel pissig om. Helemaal omdat je zelf een haat hebt aan scammers en dan als scammer word uitgemaakt dat is echt het toppunt.
PsychoticBoy (OP)
Donator
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1010


Parental Advisory Explicit Content


View Profile
February 26, 2015, 06:33:36 PM
 #29

Ik vind de trustrate wel een punt hebben maar sommige mensen zeggen te snel dat iemand niet te vertrouwen is. Bij is dat gebeurt en ben er wel pissig om. Helemaal omdat je zelf een haat hebt aan scammers en dan als scammer word uitgemaakt dat is echt het toppunt.

Kijk ook eens naar wie jou die negatieve rating heeft gegeven Wink
Mr. Azijnpisser: Quickseller Wink
Dus dat is nou niet echt een wereld rating maar het is natuurlijk altijd zuur om een negatieve rating te krijgen of die nou gegrond is of niet.
Jansen227
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 391
Merit: 260


View Profile
February 26, 2015, 06:37:52 PM
Last edit: February 26, 2015, 07:28:24 PM by Jansen227
 #30

Mja, als je in totaal van 4 verschillende mensen een negatieve rating krijgt.

Eigenlijk ook niet heel raar als je kijkt naar wat deze gebruiker probeerde te doen als Newbie zijnde.

Het trust rating systeem werkte hier mijns insziens prima. Newbie gebruiker wilt met geleend geld investeren in risicovolle financiële producten zonder er zelf echt goed van op de hoogte te zijn wat het precies inhoud. Via de nagatieve trust rating geeft men een mededeling richting zowel de gebruiker zelf als andere gebruikers. Wees op je hoede, er is hier iemand niet erg slim bezig.
MaffeCat
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 33
Merit: 0


View Profile
February 27, 2015, 02:06:19 PM
 #31

Mja, als je in totaal van 4 verschillende mensen een negatieve rating krijgt.

Eigenlijk ook niet heel raar als je kijkt naar wat deze gebruiker probeerde te doen als Newbie zijnde.

Het trust rating systeem werkte hier mijns insziens prima. Newbie gebruiker wilt met geleend geld investeren in risicovolle financiële producten zonder er zelf echt goed van op de hoogte te zijn wat het precies inhoud. Via de nagatieve trust rating geeft men een mededeling richting zowel de gebruiker zelf als andere gebruikers. Wees op je hoede, er is hier iemand niet erg slim bezig.

Ja oke als Newbie zijnde zie ik het enigszins ook wel in. Verder weet ik waar ik mee bezig was. Ik heb vaker risico volle dingen gedaan. En wist toen ook wat ik deed en dat ging perfect. Maar wat je zegt Newbie, als Newbie ben je meestal niet snel betrouwbaar.
BadAss.Sx
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1526
Merit: 1002


Bulletproof VPS/VPN/Email @ BadAss.Sx


View Profile WWW
February 27, 2015, 02:07:02 PM
 #32

Ik snap hem niet...dit was altijd toch al te zien?
neoneros
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 250


I can draw your avatar!


View Profile WWW
February 27, 2015, 02:08:33 PM
 #33

Als newbie heb je al vanzelf een lage rating (0) hoeven ze toch niet op voorhand al een schop naar beneden te geven om extra te waarschuwen?

Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!