Bitcoin Forum
May 29, 2024, 05:27:24 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Coin's bewaren  (Read 823 times)
shtBe (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
January 03, 2014, 03:41:50 PM
 #1

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik heb wat litecoins op de btc-e website staan die ik graag offline zou willen opslaan.
Ik heb de wallet voor litecoins gedownload en geïnstalleerd.
Hoe krijg ik die litecoins nu van btc-e naar mijn offline wallet?
Mvg!
bitGulden
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 42
Merit: 0


View Profile
January 03, 2014, 03:53:59 PM
 #2

De wallet (Qt) kwalificeert niet als offline wallet. Een offline wallet is een ltc adress (publieke sleutel) in combinatie met een private sleutel op papier afgedukt of in een bestand opgeslagen op b.v. een USB stick. Bij btc-e geef je aan naar welke publieke sleutel (ltc adress) de coins moeten worden overgemaakt. Met de private sleutel kun je de coins dan weer elders uitgeven. Er zijn verschillende sites waar je een sleutel paar kunt maken. Maar ben voorzichtig, de private sleutel zou in principe door site kunnen worden opgeslagen.
shtBe (OP)
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 2
Merit: 0


View Profile
January 03, 2014, 04:06:28 PM
 #3

Dan mss toch beter de btc-e site blijven gebruiken en het inloggen goed beveiligen via google authenticator?
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 03, 2014, 04:12:23 PM
 #4

Nee, btc-e is niet handig. Er zijn in het verleden wel meer "gerenommeerde" bedrijven van de ene op de andere dag verdwenen, met muntjes en alles. Poof! Weg...

Start de Litecoin wallet, wacht tot deze gesynced is.
Encrypt je wallet! Dan moet er eer wachtwoord ingevuld worden voor er muntjes uit je wallet gehaald kunnen worden (en wachtwoord niet vergeten, die krijg je nooit meer terug namelijk)
Kijk op de Ontvangen tab voor een adres.
maak een backup van je wallet (en maak regelmatig een nieuwe backup, vooral ook als je een nieuw ontvang adres aanmaakt!)


Wat Google Authenticator betreft, ik ben net bezig met Authy. Schijnt Google Authenticator compatible te zijn, maar via Authy kun je een backkup maken van al je instellingen en encrypties. Als je dan je telefoon verliest zit je niet gelijk diep in de shit. Maar goed, voor mij ook nieuw

<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
BitcoinsNL
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 21
Merit: 0


View Profile
January 05, 2014, 03:02:37 PM
 #5

Google Authenticator is ook makkelijk te backuppen door de cijferreeks/QRcode uit te printen of te printscreenen. Kun je natuurlijk niet doen als het al aanstaat, maar op de meeste sites kun je het altijd uitzetten en daarna opnieuw activeren eaardoor je wel een backup kan malen.
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 05, 2014, 04:26:37 PM
 #6

Ik heb toevallig de backup al nodig gehad! 's Avonds vrolijk al mijn bestaande Google codes omgezet naar Authy, binnen Authy de optie om de boel op meerdere devices te draaien aangezet, en de volgende dag telefoon kaduuk. WTF?! Gelijk maar een nieuwe gehaald in de winkel, en Authy er weer op gezet en alle account settings (een stuk of 11, 12) in een klap weer terug. Echt toppie.

Enige issue was, er werd een bevestigingsberichtje gestuurd naar mijn oude telefoon. De nieuwe vereist een micro simkaart en die heb ik niet, dus ik moest alsnog de oude weer aan de praat zien te krijgen en dat is gelukt. Daar heb ik de installatie op de nieuwe telefoon bevestigt en nu heb ik alles op twee devices draaien. Straks nog op de Nexus installeren en dan kan ik helemaal niet meer stuk. Ik wil niet anders meer Smiley



<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
bramvnl
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 02:55:26 PM
 #7

hoe maak je een backup van een wallet?
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 07, 2014, 04:00:59 PM
 #8

Via het menu van de wallet applicatie, als het goed is is er een backup optie.
Zoniet, dan handmatig de wallet.dat backuppen. De menu optie van de wallet app doet precies hetzelfde. De wallet.dat staat (in Windows) in %appdata%\<coinnaam>

<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
January 08, 2014, 08:18:27 AM
 #9

De nieuwe vereist een micro simkaart en die heb ik niet, dus ik moest alsnog de oude weer aan de praat zien te krijgen en dat is gelukt.

On a sidenote: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57484847-285/how-to-cut-your-own-micro-sim-card/

Echt eenvoudig, heb het vorige week zelf nog gedaan Smiley (en ik ben niet van de handigste Wink )
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 08, 2014, 12:13:27 PM
 #10

Hmmm, handige tip en website. Ik heb echter al 0.02BTC gespendeerd aan een microsimmetje. Ook ik ben niet de meest handige EN niet de meest gelukkige. Een combi die vaker tot frustratie en droefenis leidt dan me lief is.
Maar, toppie, bedankt voor de link! Er zijn meer simkaarten in huis...

<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!