Bitcoin Forum
June 29, 2024, 06:26:49 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1] 2 3 4 »  All
  Print  
Author Topic: Coincourant.nl  (Read 11444 times)
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 06, 2014, 01:27:54 PM
Last edit: March 09, 2014, 12:06:36 PM by AaronVanW
 #1

Hallo,

Vanaf vandaag is er een nieuwe Nederlandse Bitcoin-website voor nieuws en context: coincourant.nl We gaan hier dagelijks posten over Bitcoin en Bitcoin-gerelateerde onderwerpen.

Nieuws, tips, kritiek etc. is allemaal welkom.

Hopelijk tot ziens,

Groet,
Aaron, ook namens Arjan.

edit:

RSS feeds:

http://coincourant.nl/?feed=rss
http://coincourant.nl/?feed=rss2
http://coincourant.nl/?feed=rdf
http://coincourant.nl/?feed=atom

RSS alleen voor nieuws:

http://coincourant.nl/category/nieuws/feed/
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 06, 2014, 01:43:39 PM
Last edit: March 13, 2014, 10:54:39 PM by AaronVanW
 #2

(Ik schreef eerder voor banklessblog.nl)
Jace
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 288
Merit: 251


View Profile
January 07, 2014, 01:04:41 PM
 #3

Prima initiatief Aaron, ziet er goed uit.

Feel free to send your life savings to 1JhrfA12dBMUhcgh85wYan6HL2uLQdB6z9
bramvnl
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 01:10:45 PM
 #4

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!
Jace
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 288
Merit: 251


View Profile
January 07, 2014, 01:44:57 PM
 #5

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!

Niet mee eens, ik vind onzinnige altcoin spinoffs zoals Dogecoin niet echt een positieve ontwikkeling voor Bitcoin. In ieder geval zal het niet bijdragen aan het serieus nemen ervan. 99 v/d 100 altcoins zijn bullshit, in het leven geroepen door lui die denken dat ze de Bitcoin-boot gemist hebben en nu zelf iets verzinnen zodat ze daar nog even snel kunnen cashen.

Liever dingen die de acceptatie van Bitcoin ten goede komen, en het begrip van wat Bitcoin eigenlijk is en hoe het in de praktijk werkt. De meeste mensen hebben daar nog steeds geen flauw idee van en worden alleen maar gek gemaakt met koersgrafiekjes en een wildgroei aan random altcoins.

Feel free to send your life savings to 1JhrfA12dBMUhcgh85wYan6HL2uLQdB6z9
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
January 07, 2014, 02:04:50 PM
 #6

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!

Niet mee eens, ik vind onzinnige altcoin spinoffs zoals Dogecoin niet echt een positieve ontwikkeling voor Bitcoin. In ieder geval zal het niet bijdragen aan het serieus nemen ervan. 99 v/d 100 altcoins zijn bullshit, in het leven geroepen door lui die denken dat ze de Bitcoin-boot gemist hebben en nu zelf iets verzinnen zodat ze daar nog even snel kunnen cashen.

Liever dingen die de acceptatie van Bitcoin ten goede komen, en het begrip van wat Bitcoin eigenlijk is en hoe het in de praktijk werkt. De meeste mensen hebben daar nog steeds geen flauw idee van en worden alleen maar gek gemaakt met koersgrafiekjes en een wildgroei aan random altcoins.

Helemaal mee eens. Dogecoin zou volledig genegeerd moeten worden.
bramvnl
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 02:16:12 PM
 #7

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!

Niet mee eens, ik vind onzinnige altcoin spinoffs zoals Dogecoin niet echt een positieve ontwikkeling voor Bitcoin. In ieder geval zal het niet bijdragen aan het serieus nemen ervan. 99 v/d 100 altcoins zijn bullshit, in het leven geroepen door lui die denken dat ze de Bitcoin-boot gemist hebben en nu zelf iets verzinnen zodat ze daar nog even snel kunnen cashen.

Liever dingen die de acceptatie van Bitcoin ten goede komen, en het begrip van wat Bitcoin eigenlijk is en hoe het in de praktijk werkt. De meeste mensen hebben daar nog steeds geen flauw idee van en worden alleen maar gek gemaakt met koersgrafiekjes en een wildgroei aan random altcoins.

Helemaal mee eens. Dogecoin zou volledig genegeerd moeten worden.

ben het er niet helemaal mee eens, dat zijn je eigen woorden en hoe je er over denk ik denk dat dogecoin wel groot gaat worden niet zo groot misschien als bitcon maar wel om leuk er mee te kunnen handelen
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
January 07, 2014, 02:17:38 PM
 #8

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!

Niet mee eens, ik vind onzinnige altcoin spinoffs zoals Dogecoin niet echt een positieve ontwikkeling voor Bitcoin. In ieder geval zal het niet bijdragen aan het serieus nemen ervan. 99 v/d 100 altcoins zijn bullshit, in het leven geroepen door lui die denken dat ze de Bitcoin-boot gemist hebben en nu zelf iets verzinnen zodat ze daar nog even snel kunnen cashen.

Liever dingen die de acceptatie van Bitcoin ten goede komen, en het begrip van wat Bitcoin eigenlijk is en hoe het in de praktijk werkt. De meeste mensen hebben daar nog steeds geen flauw idee van en worden alleen maar gek gemaakt met koersgrafiekjes en een wildgroei aan random altcoins.

Helemaal mee eens. Dogecoin zou volledig genegeerd moeten worden.

ben het er niet helemaal mee eens, dat zijn je eigen woorden en hoe je er over denk ik denk dat dogecoin wel groot gaat worden niet zo groot misschien als bitcon maar wel om leuk er mee te kunnen handelen

Dat zijn inderdaad mijn eigen woorden. Dogecoin is een grap, het is net zo goed als JunkCoin.
bramvnl
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 02:30:26 PM
 #9

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!

Niet mee eens, ik vind onzinnige altcoin spinoffs zoals Dogecoin niet echt een positieve ontwikkeling voor Bitcoin. In ieder geval zal het niet bijdragen aan het serieus nemen ervan. 99 v/d 100 altcoins zijn bullshit, in het leven geroepen door lui die denken dat ze de Bitcoin-boot gemist hebben en nu zelf iets verzinnen zodat ze daar nog even snel kunnen cashen.

Liever dingen die de acceptatie van Bitcoin ten goede komen, en het begrip van wat Bitcoin eigenlijk is en hoe het in de praktijk werkt. De meeste mensen hebben daar nog steeds geen flauw idee van en worden alleen maar gek gemaakt met koersgrafiekjes en een wildgroei aan random altcoins.

Helemaal mee eens. Dogecoin zou volledig genegeerd moeten worden.

ben het er niet helemaal mee eens, dat zijn je eigen woorden en hoe je er over denk ik denk dat dogecoin wel groot gaat worden niet zo groot misschien als bitcon maar wel om leuk er mee te kunnen handelen

Dat zijn inderdaad mijn eigen woorden. Dogecoin is een grap, het is net zo goed als JunkCoin.

we zien het wel, als je ziet hoe groot dogecoin aan het worden is als je alleen al op facebook kijkt en je op zoekt gaat op google, wil nog niet alles zegge maar wel meer een kans om wat meer waarde te krijgen.

ik vond de catcoin een grap maar is nu wel aan het stijgen, dus ja het is altijd een gok maar wel 1 waar je je verstand goed bij moet gebruiken
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 08, 2014, 04:25:49 PM
 #10

Ik zie zelf voor Doge misschien wel een "My First Sony"-achtige toekomst weggelegd, maar echt serieus zal het volgens mij nooit worden. Ik denk dat Doge wat dat betreft een beetje in een catch-22 situatie zit. Het is leuk omdat het niet te serieus is, maar als de waarde flink stijgt wordt het toch serieus genomen en zal de lol er vanaf gaan.

Wij sluiten in ieder geval zeker niet uit over alts te gaan schrijven, maar dan moet daar wel een goede reden toe zijn.
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 14, 2014, 03:16:13 PM
 #11

Gastbijdrage door Sander Duivestein en Patrick Savalle: "Het online anarchisme van Bitcoin: droom of nachtmerrie?"

http://coincourant.nl/het-online-anarchisme-van-bitcoin-droom-of-nachtmerrie/
wtzr
Member
**
Offline Offline

Activity: 96
Merit: 10


View Profile WWW
January 15, 2014, 09:39:36 PM
 #12

Ziet er strak uit aaron. Netjes!

Buy gold and silver with Bitcoins  | bitgild.com | bitgoud.nl
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 20, 2014, 05:50:02 PM
 #13

Thanks Wouter.

Vraagje, zien jullie een ticker op de site? Met de marktwaarde van bitcoin? Na een hoop gehannes (de vorige deed het niet meer) hebben we even een tussenoplossing gevonden, maar we komen er nu achter dat die niet door iedereen wordt gezien. En we hebben geen idee waarom dat verschil bestaat...

(Plus ik heb een columnpje geschreven: http://coincourant.nl/column-politie-gebruikt-posterijen-om-anoniem-wapen-te-kopen/ )

Gr., Aaron.
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 27, 2014, 08:28:19 PM
 #14

De puinhoop van MtGox
yelloyello
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 210
Merit: 100


View Profile
February 11, 2014, 08:12:46 PM
 #15

Ha jah dat nieuws dat de politie een wapen in Amerika kocht met bitcoins.
 
Goed lezend tref ik een aantal feiten aan:
De politie (in dienst van de overheid) accepteert Bitcoins als een geldend betaalmiddel. Ok dat is wel goed nieuws dan.

De politie koopt een wapen van iemand in een land waar het volkomen legaal is wapens te verkopen. Ze hangen in de Wallmart nog net niet naast de luiers. Wat het doel hiervan is weet ik niet. Stel spruitjes zijn verboden in Belgie en een Belg komt hier spruitjes kopen dan verkoop je ze gewoon. Dat het daar illegaal is zal je een worst zijn, je hoeft niet de wetten van alle landen ter wereld te kennen immers?

De douane laat een videorecorder (jah het wapen kwam in 2 delen, waarvan 1 deel in een videorecorder) met wapen onderdelen passeren. Nou dacht ik toch werkelijk dat Schiphol vol met peperdure scanners hing die elk pluisje tot in je onderbroek kunnen zien, maar dat is dus niet zo. Goed nieuws voor smokkelaars dus. Verder, een videorecorder..... zelfs de meest debiele douane ambtenaar zou zich moeten afvragen wie er in hemelsnaam zo'n ding uit Amerika laat komen terwijl ze hier in elke kringloop weggeflikkerd worden.

Al met al is het doel van hun aktie dubieus. Wat willen ze er nou mee aantonen? Een wapen kan je in Nederland schijnbaar gemakkelijk krijgen. Kijk maar eens naar Opsporing verzocht, of gewoon het nieuws. Overvallers zitten nog op school en ze lopen al met wapens. Waarom men dan met zo'n gigantische omweg dit wil kopen en het in het nieuws brengen is mij een raadsel. Een beetje crimi persoon kan dat in Nederland zo regelen, getuige de nieuws en opsporingsberichten, gewoon de feiten.

Is het om de BTC in kwaad daglicht te stellen? Net of er in guldens nooit iets verkeerds gekocht of verkocht is. De BTC is slechts een middel. Al met al een beetje rare aktie vindt ik.
wachtwoord
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 2324
Merit: 1125


View Profile
February 11, 2014, 09:33:08 PM
 #16

Beetje raar? Lijkt mij een behoorlijke understatement. Achterlijke idioten zijn het.
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
February 13, 2014, 06:32:00 PM
 #17

Gastbijdrage van Paul Buitink: Bitcoin: samenwerken met gevestigde orde of rebelleren?
Coldchurch
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
February 18, 2014, 09:25:45 AM
 #18

Complimenten, mooi stuk!
Jouke
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 426
Merit: 250



View Profile WWW
February 18, 2014, 10:44:58 AM
 #19

RSS-feed zou leuk zijn!

Koop en verkoop snel en veilig bitcoins via iDeal op Bitonic.nl
Kikkerdril
Member
**
Offline Offline

Activity: 67
Merit: 10


View Profile
February 18, 2014, 11:09:19 AM
 #20

RSS-feed zou leuk zijn!

Staat wel in de header (en standaard dan klikbaar naast de URL met Firefox bijv.): http://coincourant.nl/feed/
Pages: [1] 2 3 4 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!