Bitcoin Forum
July 08, 2024, 05:55:51 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: « 1 2 [3] 4 »  All
  Print  
Author Topic: Coincourant.nl  (Read 11444 times)
Progresso
Member
**
Offline Offline

Activity: 87
Merit: 10


View Profile
July 28, 2014, 03:21:02 PM
 #41

Goed artikel.

Wat mij weer opviel in het artikel in de Volkskrant was de volgende suggestieve mededeling, zonder enige onderbouwing, in de eerste alinea:

Quote
Buitenlanders die anoniem de lampen voor hun growshop ermee willen betalen, denken er wel hun voordeel mee te doen.

Echter, er wordt terdege wel een terecht punt aangehaald in het oorspronkelijke Volkskrant artikel, en dat is de functie van Bitcoin als geld (ruilmiddel). Als je kijkt naar het aantal transacties zie je dat er de afgelopen anderhalf jaar nauwelijks groei zit in het aantal transacties per dag. Ook het aantal actieve Bitcoin adressen is niet echt spectaculair. We zitten nog steeds onder de 200.000 Bitcoin adressen. Als je de dagelijkse transacties van de miners, die via OTC en exchanges hun Bitcoins in moeten ruilen om hun energierekeningen te kunnen betalen dan blijven er maar weinig transacties over die daadwerkelijk worden gebruikt in het dagelijks economisch verkeer.

Zelf vermoed ik dat de meeste Bitcoiners de BTC's inzetten als lange-termijn belegging (alternatief voor goud!) en voor geldwissels.

Wellicht is het een leuk idee voor Coincourant eens een leuk artikel te schrijven over de innovatieve impact op de Belgisch/Nederlandse economie. Hoeveel mensen zijn er momenteel werkzaam bij Nederlandse Bitcoinbedrijven, hoeveel omzet draait men, hoeveel studenten houden zich bezig met dit fenomeen, hoeveel Nederlands venture capital wordt er in de branche gestoken.





AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
August 18, 2014, 03:44:10 PM
 #42

Coincourant verlegt focus naar Nederlands taalgebied
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 09, 2014, 09:54:54 AM
 #43

Vijf vragen aan… Paul Buitink
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
September 17, 2014, 10:00:20 AM
 #44

Opinie | Maak plaats voor bitcoinbeurs in Nederland
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
October 06, 2014, 10:09:56 AM
 #45

Opiniestukje.

Opinie | Waarom Bitcoin-regulering een slecht idee is
Zeta0S
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1890
Merit: 1031


View Profile
October 07, 2014, 05:39:07 AM
 #46

Dogecoin is dan wel een grap, maar wel een hele goede!

Get a HUGE 3% discount with promo code: MOON @ Genesis Mining
https://www.genesis-mining.com
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
October 22, 2014, 12:55:34 PM
Last edit: October 23, 2014, 01:55:28 PM by AaronVanW
 #47

Interview | DarkWallet voorman Amir Taaki: De Bitcoin-technologie op zichzelf is waardeloos
Dotrego
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 252
Merit: 100



View Profile WWW
October 23, 2014, 12:43:28 PM
 #48

(Linkje werkt niet helemaal lekker.)

Goed interview Aaron, met op zijn zachtst gezegd een paar controversiële standpunten.

AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
October 24, 2014, 10:50:30 AM
 #49

Thanks Dotrego; linkje is aangepast.
mrvanengelen
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 29
Merit: 0


View Profile
October 25, 2014, 06:29:01 PM
 #50

het is leuk als je een mooi artikel kan schrijven over dogecoin!

Niet mee eens, ik vind onzinnige altcoin spinoffs zoals Dogecoin niet echt een positieve ontwikkeling voor Bitcoin. In ieder geval zal het niet bijdragen aan het serieus nemen ervan. 99 v/d 100 altcoins zijn bullshit, in het leven geroepen door lui die denken dat ze de Bitcoin-boot gemist hebben en nu zelf iets verzinnen zodat ze daar nog even snel kunnen cashen.

Liever dingen die de acceptatie van Bitcoin ten goede komen, en het begrip van wat Bitcoin eigenlijk is en hoe het in de praktijk werkt. De meeste mensen hebben daar nog steeds geen flauw idee van en worden alleen maar gek gemaakt met koersgrafiekjes en een wildgroei aan random altcoins.

Helemaal mee eens. Dogecoin zou volledig genegeerd moeten worden.

ben het er niet helemaal mee eens, dat zijn je eigen woorden en hoe je er over denk ik denk dat dogecoin wel groot gaat worden niet zo groot misschien als bitcon maar wel om leuk er mee te kunnen handelen

Dat zijn inderdaad mijn eigen woorden. Dogecoin is een grap, het is net zo goed als JunkCoin.
Ik ben het er niet mee eens. Bitcoin is nu overgenomen door de miners die veel ermee verdienen, mensen die een eerlijker alternatief willen kunnen bij altcoins terecht. Eerlijke coins met rente (om nieuwe coins te creeëren) zijn ook populair. Captcoin, Dogecoin, Cannabiscoin, ga door ga door.
jdebunt
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1596
Merit: 1010


View Profile WWW
October 25, 2014, 08:20:11 PM
 #51

Ikzelf vind CoinCourant een zeer aardige site, kan alleen wat meer content gebruiken... Smiley


Indien je wilt, Aaron, kan ik misschien wel enkele van onze artikels op CryptoArticles vertalen naar NL?

(al dan niet tegen een vergoeding uiteraard)
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
October 27, 2014, 11:54:37 AM
 #52

Ha Jean-Pierre,

Het eerste halfjaar dat we online waren hadden we bijna iedere dag wel meerdere nieuwsberichten, en probeerden we in principe al het belangrijke Bitcoin- en crypto-nieuws te verslaan.

Na deze periode (b)leek de behoefte aan een Nederlandstalige Bitcoin-nieuwssite echter niet uitermate groot te zijn, waarschijnlijk omdat vrijwel iedereen die geïnteresseerd is in dit soort dingen prima Engels kan lezen; de berichten die nog wel bovengemiddeld vaak werden gelezen waren doorgaans artikelen die specifiek over Nederland gingen. Daar bovenop besloot mijn compagnon (Arjan) zich weer meer met andere dingen te gaan bezighouden, waardoor Coincourant vooral een one man show is geworden.

Ik heb daarom enkele maanden geleden besloten om me uitsluitend op nieuws te gaan richten dat specifiek over Nederland en het Nederlands taalgebied (zoals Vlaanderen) gaat.

Vandaar dat de hoeveelheid content er een beetje op achteruit is gegaan. Ik streef er op dit moment niet meer naar een complete website voor al het Bitcoin-gerelateerde nieuws te zijn, maar wil vooral in kaart brengen wat er zoal in Nederland (en België) gebeurt.

Zie ook: Coincourant verlegt focus naar Nederlands taalgebied

Als jij artikelen wil aanleveren zou ik daar natuurlijk heel blij mee zijn. Stuur me in dat geval anders even een PM?
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
November 04, 2014, 11:01:55 AM
 #53

Een ietwat verlate reactie van de Electronic Gulden Foundation op het nu al roemruchte EBA rapport
ArieNLG
Member
**
Offline Offline

Activity: 94
Merit: 10


View Profile
November 04, 2014, 01:45:57 PM
 #54

Guldencoin groot nieuws vandaag op Russische TV nieuwszender RT.COM
https://guldencoin.com/news/holland-of-the-thrifty
 
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
December 16, 2014, 03:55:40 PM
 #55

Interview | Old-school cypherpunk Vinay Gupta: Bitcoin leert libertariërs realisme
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
December 17, 2014, 05:52:50 PM
 #56

misschien hier een stuk over plaatsen?

https://bitcointalk.org/index.php?topic=554412.msg9867488#msg9867488
AaronVanW (OP)
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
December 17, 2014, 09:15:26 PM
 #57


Ik zie alleen een vaag plaatje.
Sumerian
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 378
Merit: 250


View Profile
December 17, 2014, 09:19:06 PM
 #58


Ik denk dat hij doelt op het feit dat de ontwikkelaars van de cryptocurrency NLG guldens gaan verdelen onder 7 miljoen Nederlanders? Correct me if I'm wrong.

Want Free Bitcoins? Check out BitcoInvest
CryptoRaver
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 252
Merit: 250


View Profile
December 17, 2014, 09:26:31 PM
 #59


Dat kan pas als alle informatie compleet is bram, er staat in 2015 gaan we 7+ miljoen mensen wat terug geven.

Rustig aan.
bram_vnl
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1148
Merit: 1000


View Profile
December 18, 2014, 01:46:06 PM
 #60


Dat kan pas als alle informatie compleet is bram, er staat in 2015 gaan we 7+ miljoen mensen wat terug geven.

Rustig aan.


ja dat kan, maar ik dacht misschien een leuk stuk je als aankondiging, maar je hebt wel gelijk
Pages: « 1 2 [3] 4 »  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!