Bitcoin Forum
June 25, 2024, 01:25:45 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Warning: One or more bitcointalk.org users have reported that they strongly believe that the creator of this topic is a scammer. (Login to see the detailed trust ratings.) While the bitcointalk.org administration does not verify such claims, you should proceed with extreme caution.
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Dogecoin  (Read 1494 times)
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 11:15:05 AM
 #1

wat denken jullie wat dogecoin gaat doen? de coin is nu ligt aan het stijgen
pietje
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 11:58:13 AM
 #2

Ik denk dat er weinig gebeurd tot de blocks gehalveerd worden, wat volgens mij nog ongeveer 30 dagen duurt. Daarna kan de prijs wel weer iets stijgen, de hype is zoiezo wel voorbij.
Wel een mooie instapprijs, maar in de komende 30 dagen kan er nog veel gebeuren dus het blijft een risico. Ik stap er zelf niet in.
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 07, 2014, 12:33:27 PM
 #3

Ik denk dat er weinig gebeurd tot de blocks gehalveerd worden, wat volgens mij nog ongeveer 30 dagen duurt. Daarna kan de prijs wel weer iets stijgen, de hype is zoiezo wel voorbij.
Wel een mooie instapprijs, maar in de komende 30 dagen kan er nog veel gebeuren dus het blijft een risico. Ik stap er zelf niet in.

Wat bedoel je daar mee dat volgende maand de Dogecoin gaat stijgen?, waar baseer je dat de hype voorbij is? op marktplaats en ebay komen steeds meer adv. met mensen die dogecoins verkopen, ik denk als het moeilijker word ze te minen de prijs om hoog gaat dat duurt nog wel even dat wel. Ik denk zomaar dat het de 1 euro wel gaat halen

Misschien heb ik het mis geen idee, ik zie deze dag al dat het heel licht is gaan stijgen
Tafelpoot
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 191
Merit: 100


View Profile
January 08, 2014, 08:54:09 AM
 #4

gelieve deze discussie in de altcoins sectie voort te zetten.
pietje
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 224
Merit: 100


View Profile
January 08, 2014, 11:56:06 AM
 #5

Ik denk dat er weinig gebeurd tot de blocks gehalveerd worden, wat volgens mij nog ongeveer 30 dagen duurt. Daarna kan de prijs wel weer iets stijgen, de hype is zoiezo wel voorbij.
Wel een mooie instapprijs, maar in de komende 30 dagen kan er nog veel gebeuren dus het blijft een risico. Ik stap er zelf niet in.

Wat bedoel je daar mee dat volgende maand de Dogecoin gaat stijgen?, waar baseer je dat de hype voorbij is? op marktplaats en ebay komen steeds meer adv. met mensen die dogecoins verkopen, ik denk als het moeilijker word ze te minen de prijs om hoog gaat dat duurt nog wel even dat wel. Ik denk zomaar dat het de 1 euro wel gaat halen

Misschien heb ik het mis geen idee, ik zie deze dag al dat het heel licht is gaan stijgen

Elke X minuten komt er een Y hoeveelheid doge vrij van mining. Deze hoeveelheid wordt meestal direct verkocht op de exchanges wat voor een behoorlijkse selling presure zorgt.
Over ongeveer 30 dagen worden de block rewards gehalveerd. Dit houdt in dat er elke X minuten maar Y/2 hoeveelheid doge vrijkomt. Hierdoor komen er minder nieuwe doge op de markt, wat ervoor zou kunnen zorgen dat de prijs omhoog gaat.

Verder is dogecoin in mijn beleving vooral een pump en dump coin, waarbij snel geld verdient wordt om het zodra het op een exchange zit voor een hoge prijs te dumpen (zie de piek tijdens begin cryptsy en de dump)
Lewis2
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
January 08, 2014, 12:34:42 PM
 #6

Onzinnige Coin nummer zoveel, gebaseerd op een meme. Heel schattig, maar niet winstgevend op de lange termijn.

Zae
Member
**
Offline Offline

Activity: 70
Merit: 10


View Profile
January 08, 2014, 03:24:57 PM
 #7

Je bent zeker geen miner  Cool
rich2108
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 7
Merit: 0


View Profile
January 08, 2014, 05:49:59 PM
 #8

Hier kun je de verwachte halvering zien:

http://cryptocoinstat.com/reward.php?coin=DOGE
bramvnl (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 140
Merit: 100


View Profile
January 15, 2014, 11:34:58 PM
 #9

Ja, maar wat zit er achter, bitcoin ging 20% achteruit en dogecoin met 900% vooruit in Dec 2013

af en toe moeilijk te vatten kijken naar 42 coin net zo veel waard als bitcoin bijna
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
January 21, 2014, 06:56:46 PM
 #10

wat is de oorzaak van de plotselinge stijging van de dogecoin?
NorrisK
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1946
Merit: 1007



View Profile
January 21, 2014, 07:35:06 PM
 #11

Dogeroad (silkroad met dogecoins), internationale reclame (o.a. jamaicaans bobslee team), gigantische community die direct begon te supporten met een onmenselijke hoeveelheid hashrate.
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
January 23, 2014, 01:11:21 AM
 #12

En uiteraard gewoon het sneeuwbal effect.
Door de publiciteit die Dogecoin de afgelopen dagen heeft gekregen stijgt de koers logischerwijs.
Zodra dit gebeurt springen mensen op een coin omdat deze aan het stijgen is en ze hopen mee te profiteren, wat de prijs nog meer doet stijgen.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!