Bitcoin Forum
June 22, 2024, 05:10:32 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Verkoop van bitcoins zonder gedoe  (Read 2877 times)
tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
January 18, 2014, 04:22:41 PM
 #21

In nederland niet, daar betaal je enkel de vermogensbelasting over bitcoins.

Maar in dit geval wil OP alle Bitcoins verkopen voor euro's. Dan heeft hij toch inkomsten uit de verkoop van Bitcoins, waar IKB over geheven wordt? Of ligt dit anders?
Blaater
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 462
Merit: 262


View Profile
January 18, 2014, 05:50:21 PM
 #22

De inkomstenbelasting wordt ook geheven, van box 3, die is 1.2%

Wat valt er binnen box 1?
bij elkaar optellen:

loon uit dienstverband; <-- Nope
winst uit onderneming; <-- Nope
inkomen uit overige werkzaamheden, bijv. freelance opdrachten; <-- Nope
inkomen uit sociale uitkeringen en pensioen; <-- Nope
inkomen uit lijfrente producten; <-- Nope
inkomen uit een gouden handdruk (ontslagvergunning); <-- Nope
inkomen uit alimentatie (partneralimentatie); <-- Nope
eigen woning forfait (de tarieven eigenwoningforfait vindt u onderaan deze pagina). <-- Nope

Dus sowieso niet box 1.

Box 2: belastbaar inkomen uit aanmerkelijk belang
Wat valt er binnen box 2?

bij elkaar optellen:
dividend <-- Nope
vervreemdingsvoordelen (bijv. winst uit verkoop aandelen of winstbewijzen) <-- Nope


Box 3: belastbaar inkomen uit sparen en beleggen
Wat valt er binnen box 3?

In box 3 worden de inkomens uit sparen en beleggen belast. Het belastbaar inkomen wordt berekend door alle inkomensbronnen bij elkaar op te tellen en daarvan alle aftrekposten af te trekken. De belangrijkste posten hebben we hieronder voor u op een rij gezet:

bij elkaar optellen de waarde van uw bezittingen:
beleggingen in aandelen, beleggingsfondsen, obligaties en andere beleggingstitels; <-- Bitcoins zijn een soort aandelen, valt hier hetbeste onder
onroerende zaken, exclusief uw eigen woning;
rechten op onroerende zaken (bijv. vruchtgebruik;)
waarden van beleggings/spaarverzekeringen, voor zover niet in box 1.

Actuele belastingtarieven box 3
Over het belastbaar inkomen in box 3 dient u 1,2% inkomstenbelasting te betalen. Dit percentage is niet willekeurig gekozen. De belastingdienst gaat er van uit dat u minimaal 4% rendement zult maken over uw bezittingen (het werkelijke rendement is niet relevant). Van deze 4% vraagt de belastingdienst 30% vermogensbelasting. 30% van 4% is 1,2%.
Sander Regtuijt
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 11
Merit: 0


View Profile
January 18, 2014, 05:57:50 PM
 #23

Hi Joost!

Gefeliciteerd met je mooie investering van een paar jaar geleden! Misschien dat we je kunnen helpen bij Safello. Toevallig zijn we pas geleden begonnen met onze verkoopdienst en weten we er nu alles van af. We hebben een aantal punten die in je voordeel kunnen werken, waaronder de volgende:

- We staan volledig geregistreerd bij elke instantie waar het nodig is, waardoor alles wat we doen 100% legaal is.

- Je ontvangt een overzicht van je verkopen, waardoor transacties heel duidelijk zijn. Bijvoorbeeld handig voor de boekhouding.

- Het geld zal naar je worden overgedragen van één van de vier grootste banken in Zweden. Met deze banken hebben wij zeer goed contact.

- Niet onbelangrijk: afhankelijk van het volume kunnen we een korting verstrekken over je verkopen.

Zo zijn er nog enkele punten waarmee we je van dienst kunnen zijn. Stuur ons een mailtje op support@safello.nl om te kijken hoe we je verder zouden kunnen helpen.

Groet,
Sander Regtuijt - Safello
jisfree
Member
**
Offline Offline

Activity: 76
Merit: 10


View Profile
January 18, 2014, 05:59:02 PM
 #24

Moet je dan je bitcoins niet minstens een jaar vasthouden?
Anders ben je aan het speculeren en wordt dit dan niet als beroeps inkomen gezien?
Crunchies
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
January 18, 2014, 08:16:40 PM
 #25

Hey jongens, ik heb ook een dikke 5 miljoen Euro aan bitcoins. Hoe werkt dit? Tongue

En dan ook nog onder een pseudo-echte naam posten en vertellen wat je studeert. Dus elke bitcoin boef in Nederland kan zonder problemen deze miljonair in de dop opsporen en de private key al dan niet met geweld afpakken. Durrr...

Beste geval dit is een trol. Misschien moet de OP ff heel snel een mod deze topic laten deleten.
Jeffersondk
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 139
Merit: 100


View Profile
January 18, 2014, 08:51:14 PM
 #26

In hoeverre kunnen ze je iets maken dan als je niets op zou geven bij de belasting?

52% zou een beetje overdreven zijn en hoe doen ze dit in al die andere landen dan waar ze over een bitcoin tax beginnen? Daar betalen ze ook belasting(mag ik hopen)

Crunchies
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
January 18, 2014, 09:29:33 PM
 #27

In hoeverre kunnen ze je iets maken dan als je niets op zou geven bij de belasting?

52% zou een beetje overdreven zijn en hoe doen ze dit in al die andere landen dan waar ze over een bitcoin tax beginnen? Daar betalen ze ook belasting(mag ik hopen)

In Nederland moet er hoogstwaarschijnlijk vermogensrendementsheffing betaald worden, de 1,2% over je vermogen boven de vrijstelling van 21k.

Dat je bitcoins hebt, daar komt de belastingdienst niet vanzelf achter. Tenzij Bitonic (of een andere partij waar je het gekocht hebt) doorgeeft voor hoeveel Euro je Bitcoins hebt gekocht. Of wanneer je probeert uit te cashen en je opeens een miljoen op je rekening stort. Dan kun je wel vragen verwachten Smiley

Mijn tip, heb je echt een groot vermogen aan bitcoins, verhuis dan naar Duitsland. Dan betaal je alleen belasting als je ze binnen een jaar uitcasht.
Jeffersondk
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 139
Merit: 100


View Profile
January 18, 2014, 11:41:38 PM
 #28

In hoeverre kunnen ze je iets maken dan als je niets op zou geven bij de belasting?

52% zou een beetje overdreven zijn en hoe doen ze dit in al die andere landen dan waar ze over een bitcoin tax beginnen? Daar betalen ze ook belasting(mag ik hopen)

In Nederland moet er hoogstwaarschijnlijk vermogensrendementsheffing betaald worden, de 1,2% over je vermogen boven de vrijstelling van 21k.

Dat je bitcoins hebt, daar komt de belastingdienst niet vanzelf achter. Tenzij Bitonic (of een andere partij waar je het gekocht hebt) doorgeeft voor hoeveel Euro je Bitcoins hebt gekocht. Of wanneer je probeert uit te cashen en je opeens een miljoen op je rekening stort. Dan kun je wel vragen verwachten Smiley

Mijn tip, heb je echt een groot vermogen aan bitcoins, verhuis dan naar Duitsland. Dan betaal je alleen belasting als je ze binnen een jaar uitcasht.

Het ging mij meer om de kleine jongens, ik vroeg me af of ze dat nog ergens konden traceren.
Het lijkt mij dat als iedere maand een klein bedrag over maakt, daar geen hond achter kan komen. Uiteraard wel van je bankrekening afhalen anders maak je ze het misschien wel makkelijk haha.

Onze oosterburen hebben trouwens hun zaakjes wel weer prima op orde zoals altijd!

nicvdv
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 48
Merit: 0


View Profile WWW
January 19, 2014, 07:43:39 AM
 #29

Voor Belgie: mijn boekhouder is het aan het uitzoeken. Vanaf dat ik meer informatie heb laat ik het weten.
dnaleor
Legendary
*
Offline Offline

Activity: 1470
Merit: 1000


Want privacy? Use Monero!


View Profile
January 19, 2014, 09:55:26 AM
 #30

een probleem dat ik zie in het nederlands systeem is dat mensen die (al dan niet opzettelkijk) waren vergeten dat ze een grote hoeveelheid bitcoins in hun bezit hadden, en dit dus niet in "box 3" aan hebben gegeven, nu plots moeten kunnen verklaren vanwaar die miljoenen ineens komen.

Als ze elk jaar dat hadden aangegeven, dan waren er nog grote sprongen te zien, maar dan had je ten minste een verklaring...
tinus42
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 784
Merit: 501



View Profile
January 19, 2014, 03:06:12 PM
 #31

een probleem dat ik zie in het nederlands systeem is dat mensen die (al dan niet opzettelkijk) waren vergeten dat ze een grote hoeveelheid bitcoins in hun bezit hadden, en dit dus niet in "box 3" aan hebben gegeven, nu plots moeten kunnen verklaren vanwaar die miljoenen ineens komen.

Als ze elk jaar dat hadden aangegeven, dan waren er nog grote sprongen te zien, maar dan had je ten minste een verklaring...

Als je zoveel aan Bitcoins hebt als OP dan kan je beter een goede belastingadviseur inschakelen.

Wellicht kun je als je goeder trouw wordt gezien wegkomen met een alleen naheffing over de eerdere jaren waarover je geen aangifte gedaan hebt.

In het ergste geval kun je wegens belastingontduiking worden veroordeeld en een boete moeten betalen en wellicht ook nog eens een tijdje in een gevangenis mogen doorbrengen. Dus je kan het beter goed regelen.
Crunchies
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
January 19, 2014, 06:01:06 PM
 #32

een probleem dat ik zie in het nederlands systeem is dat mensen die (al dan niet opzettelkijk) waren vergeten dat ze een grote hoeveelheid bitcoins in hun bezit hadden, en dit dus niet in "box 3" aan hebben gegeven, nu plots moeten kunnen verklaren vanwaar die miljoenen ineens komen.

Als ze elk jaar dat hadden aangegeven, dan waren er nog grote sprongen te zien, maar dan had je ten minste een verklaring...

Dat noem ik dus een luxeprobleem Smiley

Er zijn vast wel een stel Nederlanders die sinds afgelopen november/december meer dan 20k Euro aan bitcoins hebben. Dus ongetwijfeld zijn er nu al een paar de belasting aan het ontduiken. Bewust dan wel onbewust.

Maar, nogmaals, dat wordt pas een probleem als je het geld naar een bank transporteert.
marco1234567989
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 11
Merit: 0


View Profile
January 23, 2014, 03:34:49 PM
 #33

Als je meer dan 7000 uitlaat betalen hebben banken al een meldingsplicht
en als je systematische loopt te storten gaan er ook alarmbellen bij de bank dan wordt je match
dus gaan niet denken dat je een paar keer 600 en dan weer 1000 en dan 300 bijv beeld
want dat zien ze ook maar als je 1 keer een paar duizend stort is er niks aan de hand
,./,./
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 392
Merit: 250


View Profile
January 24, 2014, 01:18:49 PM
 #34

alleen nog een tip.

gooi dit eerst in het nieuws. gaat de bitcoin prijs flink mee omhoog. en verdien je meer mee;)

kunnen wij er ook nog van profiteren:D
Eleky
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 56
Merit: 0


View Profile
January 24, 2014, 01:57:18 PM
 #35

alleen nog een tip.

gooi dit eerst in het nieuws. gaat de bitcoin prijs flink mee omhoog. en verdien je meer mee;)

kunnen wij er ook nog van profiteren:D

Ik schat de de hoeveelheid daar te klein voor is, daarnaast drijft dit de prijs juist omlaag.
Doordat er veel bitcoins verkocht gaan worden gaat het aanbod stijgen en dus de prijs dalen, als je dit gaat aankondigen gaan mensen hun BTC verkopen om de daling voor te zijn wat een grotere daling veroorzaakt.
Coldchurch
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 40
Merit: 0


View Profile
February 06, 2014, 08:33:52 AM
 #36

En, hoe is het gegaan? Terugkoppeling zou leuk zijn.
Pages: « 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!