Bitcoin Forum
May 12, 2024, 11:04:35 AM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Altcoins-subforum  (Read 825 times)
bitclown (OP)
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 185
Merit: 100


View Profile
January 14, 2014, 09:19:05 PM
 #1



Den lille Bitcoin-diskusjonen som er igjen her inne drukner i stadige annonseringer av nye, innovasjonsløse clonecoins. Kanskje på tide å gjøre som flere av de andre lokaliserte forumene og opprette et subforum for altcoins?
1715511875
Hero Member
*
Offline Offline

Posts: 1715511875

View Profile Personal Message (Offline)

Ignore
1715511875
Reply with quote  #2

1715511875
Report to moderator
Every time a block is mined, a certain amount of BTC (called the subsidy) is created out of thin air and given to the miner. The subsidy halves every four years and will reach 0 in about 130 years.
Advertised sites are not endorsed by the Bitcoin Forum. They may be unsafe, untrustworthy, or illegal in your jurisdiction.
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
January 14, 2014, 10:30:30 PM
 #2

Det er min mening at slike meningsløse annonser bør forbys i lokalforum.
Hvis man ikke har folkeskikk nok til å holde "informasjonen" sin på de altcoinssidene man har fått tildelt, fortjener man hvertfall ikke plass her. Antagelig er det brudd på forumreglene også.

Annonser som faktisk *har* en reell tilknytning til "Skandinavisk" ønsker jeg hjertelig velkommen, som f.eks. lokalt varesalg.
Men, kommer det derimot enda en dårlig oversatt clonecoin-posting er det bare eder og galle som venter fra min side.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
meeh
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 490
Merit: 500


:)


View Profile WWW
January 15, 2014, 09:03:12 AM
 #3

Det er min mening at slike meningsløse annonser bør forbys i lokalforum.
Hvis man ikke har folkeskikk nok til å holde "informasjonen" sin på de altcoinssidene man har fått tildelt, fortjener man hvertfall ikke plass her. Antagelig er det brudd på forumreglene også.

+1, kunne ikke sakt det betre!

shtako
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 779
Merit: 502


View Profile
January 15, 2014, 10:05:47 AM
 #4

Problemet er at folk får en bounty for å oversette ann tråden til sitt språk og poste på sub forum.

At det finst folk som er desperate nok til å gjere dette for noken få kr i ikkje omsettelige altcoins er rimelig tragisk.  Smiley
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
January 16, 2014, 03:30:37 PM
 #5

I Newbie Readme (https://bitcointalk.org/index.php?topic=177133.0)
står det med svære røde bokstaver:

USELESS SPAM AND BEGGING IS LIABLE TO BE DELETED/EDITED WITHOUT WARNING!

Jeg tar dette som en oppfordring og ber alle som er enige om også å rapportere disse plagsomme postingene til moderator D.H. (https://bitcointalk.org/index.php?action=profile;u=19497)

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
D.H.
Sr. Member
****
Offline Offline

Activity: 311
Merit: 250


Bitcoin.se site owner


View Profile WWW
January 16, 2014, 09:49:22 PM
 #6

Jag ska försöka skriva ihop en "sticky" med några guidelines om vad som är OK på det skandinaviska forumet. Jag lutar åt att vi inte alls tillåter rena "announcements" av altcoins. Det finns bokstavligen hundratals altcoins och intressant information ska inte behöva drunkna i sådant.

Åsikter om annat som bör stå i denna sticky välkomnas förstås.

www.bitcoin.se - Forum, nyheter och information på svenska! (Forum, news and information in Swedish)
securo
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 228
Merit: 100



View Profile
January 17, 2014, 08:15:40 AM
 #7

Takk for at du tar deg tid, D.H. Smiley

Jeg vil argumentere for at det er lokal tilknytning som er nøkkelen.

Lager noen en VikingCoin som er ment for vår del av verden, er posten velkommen, men kanskje som TS skriver, i et kommersielt subforum. Jeg setter hvertfall aller mest pris på den ikke-kommersielle, menneskelige diskusjonen mellom brukere, hvor jeg slipper å mistenke andre for å ville selge meg noe. Slikt ødelegger brutalt all tillit og seriøsitet.

My tipping jar; 197hyQxciZ9r7qj5CBsMvtNpqsRyM5NxuC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!