Bitcoin Forum
June 13, 2024, 03:55:34 PM *
News: Latest Bitcoin Core release: 27.0 [Torrent]
 
   Home   Help Search Login Register More  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Voorpagina van Het Parool vandaag gezien ?  (Read 935 times)
EvilDave (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 854
Merit: 1001



View Profile
January 17, 2014, 07:14:02 PM
 #1

Hoi, dudes:

(Ben Engels, dus excuses vooraf voor mijn NLands)

De voorpagina van Het Parool vandaag is erg Bitcoin-gerelateerd, maar niet bepaald in een goed manier:

http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/article/detail/3579093/2014/01/17/Amsterdamse-recherche-bestelt-een-pistoolmitrailleur-met-bitcoins.dhtml

The linkje boven is naar de web artikel, maar het staat als voorpagina kopstuk in de papieren versie.


Geniet ervan.......

Nulli Dei, nulli Reges, solum NXT
Love your money: www.nxt.org  www.ardorplatform.org
www.nxter.org  www.nxtfoundation.org
argov
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 178
Merit: 100


View Profile
January 17, 2014, 07:23:43 PM
 #2

Ik had het al ergens anders gelezen (DeMorgen - Belgische krant - denk ik). Ik vind het een jammerlijk iets. Vooral omdat illigale wapenverkoop niet enkel via bitcoins loopt, maar via elk soort geld.

Greetings

1JBwWnqwxGTtqchacyHuhdjWZhYYonBuDf and 19KXWjUZnNPatoMZoRiFMzJFWA7mxBRPX5
Mike18feb
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 657
Merit: 500


MΣC


View Profile
January 17, 2014, 11:48:48 PM
 #3

Laten ze zich liever druk maken over hoe het in godsnaam mogelijk is dat wapens in een postpakketje niet herkend en onderschept worden! Het is totaal niet interessant of die met Bitcoins, Euro's of kralen betaald zijn. Maar goed, laat het maar aan journalistiek nederland over om vooral niet zelf te denken en vooral geen vragen te stellen.

<||=||>  Rule #1a: Never invest more then you can afford to lose. <||=||>  Rule #1b: Never invest all you can afford to lose. <||=||> 
............. Whenever someone idly claims a scam, a Bitcoin somewhere dies .............
argov
Full Member
***
Offline Offline

Activity: 178
Merit: 100


View Profile
January 18, 2014, 09:39:48 AM
 #4

Het is inderdaad onaanvaardbaar ja. Maar het feit dat ze het met bitcoins doen is zeer slechte reclame voor ons.

Greetings

1JBwWnqwxGTtqchacyHuhdjWZhYYonBuDf and 19KXWjUZnNPatoMZoRiFMzJFWA7mxBRPX5
jisfree
Member
**
Offline Offline

Activity: 76
Merit: 10


View Profile
January 18, 2014, 09:42:09 AM
 #5

Laten ze zich liever druk maken over hoe het in godsnaam mogelijk is dat wapens in een postpakketje niet herkend en onderschept worden! Het is totaal niet interessant of die met Bitcoins, Euro's of kralen betaald zijn. Maar goed, laat het maar aan journalistiek nederland over om vooral niet zelf te denken en vooral geen vragen te stellen.

Inderdaad mike, heel terechte opmerking! Ze willen altijd maar bitcoins in diskrediet brengen terwijl deze daar totaal geen zaken mee heeft. cash geld is ook ontraceerbaar en al zeker als het zwart geld is.
Ik vind het jammer dat BTC altijd aan misdaad wordt gekoppeld. Het is misschien iets simpeler met bitcoins maar ze zullen altijd wel een manier vinden.

Ik kijk uit naar de dag dat mensen bitcoins eens wat objectiever gaan bekijken en er ook positief proberen tegen aan te kijken. Het heeft meer voor dan nadelen lijkt mij.
Elkuurbitcoins
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 49
Merit: 0


View Profile WWW
January 18, 2014, 11:02:14 AM
 #6

Heel kwalijk dat een pakketje met een mitrailleur gewoon door de douane kan komen. Maar ook slechte publiciteit is publiciteit, hoe meer mensen over Bitcoin horen, des te beter voor de adoptie van onze virtuele munt.
jisfree
Member
**
Offline Offline

Activity: 76
Merit: 10


View Profile
January 18, 2014, 01:25:36 PM
 #7

Heel kwalijk dat een pakketje met een mitrailleur gewoon door de douane kan komen. Maar ook slechte publiciteit is publiciteit, hoe meer mensen over Bitcoin horen, des te beter voor de adoptie van onze virtuele munt.

Slechte publiciteit is inderdaad ook publiciteit om de naam bitcoin te verspreiden. Maar niet voor zijn reputatie die ook wel belangrijk is voor nieuwe adopters. Met artiekels als deze geef je enkel nog meer voer aan de non-believers of bitcoin meer in diskrediet te brengen. Op deze manier zal je ook eventuele adopters net wegduwen van bitcoin in plaats van overhalen.

Meer naambekendheid: ja
Positief (eventueel meer adopters): ik denk het niet echt
Crunchies
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 23
Merit: 0


View Profile
January 18, 2014, 08:41:36 PM
 #8

Vooral omdat illigale wapenverkoop niet enkel via bitcoins loopt, maar via elk soort geld.

Wapens uit het buitenland kopen gaat wel een stuk gemakkelijker via bitcoin dan met cash. Bank transfers zijn natuurlijk helemaal uit den boze.

Daar staat dan wel weer tegenover dat de transactie altijd via de blockchain te achterhalen is. Kwestie van tijd voordat justitie daar gebruik van maakt en dat is een goede zaak IMO.
EvilDave (OP)
Hero Member
*****
Offline Offline

Activity: 854
Merit: 1001



View Profile
January 18, 2014, 10:02:43 PM
Last edit: January 19, 2014, 12:47:20 AM by EvilDave
 #9

Een paar punten:

De pakket is door de rechercheur(s) in kwestie bij de Douane opgehaald. Niet aan hun deur afgeleverd door TNTpost.

De wapen (MAC-11) kost omg 400-600 euro in de VK, 2de hands. Niet echt een koopje voor 6000.....

In de artikel is de MAC-11 herhaaldelijk als een mitrailleur genoemde. Vol-automatische dus.  Maar de gekochte wapen is de semi-automatische burger versie, niet de vol-auto.  Heel andere koek....


Als een echt crimineel een wapen wilt, heeft ie meer dan keuze genoeg in de NL onderwereld, meestal afkomstig van de Oost-blok.

Alleen een amateuristische idiot zou dit in het echt doen, het is meer een proof-of concept werkje van een rechercheur met niet genoeg werk aan zijn/haar handen.

Dit verhaal is gewoon bullshit, van alle kanten.

En ik ben niet eens begonnen over de Bitcoin aspecten van de verhaal.

Nulli Dei, nulli Reges, solum NXT
Love your money: www.nxt.org  www.ardorplatform.org
www.nxter.org  www.nxtfoundation.org
AaronVanW
Member
**
Offline Offline

Activity: 198
Merit: 10


View Profile
January 20, 2014, 01:04:59 PM
 #10

Mijn column over dit nieuws: http://coincourant.nl/column-politie-gebruikt-posterijen-om-anoniem-wapen-te-kopen/
Minefield4
Newbie
*
Offline Offline

Activity: 30
Merit: 0


View Profile
January 21, 2014, 07:12:21 PM
Last edit: January 21, 2014, 07:52:47 PM by Minefield4
 #11

Eerlijk gezegd is elk BTC nieuws goed BTC nieuws. (Betekent gewoon dat ze 'bang' zijn.) En die 'nonbelievers' zullen toch ook wel ooit wakker worden en denken, verrekt, achter de Euro zit ook niks(geen gouden/zilveren standaard) Het grootste verschil is, BTC hebben heeft een limiet, de euro niet..

Dus laat ze maar lekker doorgaan met die onzin.
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!